Skocz do zawartości

Zaciski tył wrx 01


haller

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie!

 

Zabrałem się do pierwszej wymiany klocków hamulcowych z tyłu w swoim wrx. Niestety po odkręceniu kół okazało się, że siedzi tam najprawdopodobniej komplet od wersji gt, klocki od wrx były całkiem inne, a tarcze mają 266mm zamiast bodajże 290mm. Auto ogólnie sprowadzone z Anglii, przeróbka w waabgarage, kupiłem już po przeróbce.

 

W tej chwili założyłem jakieś tańsze klocki, byle tylko się poruszać. Tarcze są już zużyte i powinienem już je wymienić. Co w tym przypadku radzilibyście zrobić? Czy szukać zacisków od wrx i pod te zaciski szukać tarcz i klocków? Czy wystarczy np. kupić teraz jakieś lepsze tarcze?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Zabrałem się do pierwszej wymiany klocków hamulcowych z tyłu w swoim wrx. Niestety po odkręceniu kół okazało się, że siedzi tam najprawdopodobniej komplet od wersji gt, klocki od wrx były całkiem inne, a tarcze mają 266mm zamiast bodajże 290mm. Auto ogólnie sprowadzone z Anglii, przeróbka w waabgarage, kupiłem już po przeróbce.

 

W tej chwili założyłem jakieś tańsze klocki, byle tylko się poruszać. Tarcze są już zużyte i powinienem już je wymienić. Co w tym przypadku radzilibyście zrobić? Czy szukać zacisków od wrx i pod te zaciski szukać tarcz i klocków? Czy wystarczy np. kupić teraz jakieś lepsze tarcze?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

a samochód nie jest przypadkiem z USA sprowadzony?

 

coś mi się wydaje, że w UK od początku do końca stosowane były dwutłoczki w WRXach.

 

ale do puenty:

 

zmiana zacisków tylnych nie jest taka prosta jak na pozór by się zdawało.

 

oprócz tarcz, zacisków i klocków hamulcowych potrzebne będą adaptery na przykład takie jak te: http://sklep.nie-ASO.pl/product-pol-82323047-Adaptery-montazowe-hamulcow-tylnych-z-Imprezy-WRXa-do-GT-WRX-US-spec.html

 

cały proces montażu opisany jest tutaj:

http://sl-i.net/FORUM/viewtopic.php?f=12&t=20576

 

od siebie dodam, że osłonę tarczy kotwicznej da się dogiąć, żeby nie przeszkadzała w montażu tarczy 290mm.

ja przy okazji wymieniłem również przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie, więc nie wiem, czy fabryczny przewód do jednotłoczka nie będzie za krótki.

 

pamiętaj także o regulacji szczęk hamulca ręcznego przed założeniem nowych tarcz.

jakbyś miał pytania, pisz na priv. temat przerobiłem od podstaw ;)

 

btw. zawsze możesz się zastanowić nad pozostawieniem starego układu hamulcowego. dobre klocki + tarcze zdecydowanie dają rade w normalnej eksploatacji.

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto przyjechało do Anglii z Japoni. Nie wiem czy tam fabrycznie takie montowali?

Co do zacisków, to w jakim przedziale cenowym mniej więcej można takie dostać? Może ktoś z forum ma takie na sprzedaż?

Tarcze i tak już muszę wymienić bo mają mniej niż minimum.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto przyjechało do Anglii z Japoni. Nie wiem czy tam fabrycznie takie montowali?

Co do zacisków, to w jakim przedziale cenowym mniej więcej można takie dostać? Może ktoś z forum ma takie na sprzedaż?

Tarcze i tak już muszę wymienić bo mają mniej niż minimum.

 

Pozdrawiam!

 

zaciski: 400-900zł w zależności od stanu, rocznika itp.

tarcze, klocki: w zależności od jakości, w każdym razie 450 wzwyż

adaptery: jak widać 100-330(nowe)

przewody hamulcowe: (nowe) od 300 do 600 za komplet ( w stalowym oplocie )

 

podczas wymiany: płyn hamulcowy, smar miedziowy, komplet odpowiednich narzędzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...