Jump to content

forester 2.5 xt 2009 palenie oleju 0.7l na 5000km norma?


adaskoo23
 Share

Recommended Posts

Panowie spytam czy ten typ tak ma:)?Wcześniejsze TDI nic nie brało .Pierwszy raz spotykam się z dolewką oleju :).Dodam użytkuje go normalnie bez szaleństw.Rozwiejcie moje spekulacje.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

adaskoo23,

a jaki olej?

tak czy siak, jaki masz przebieg, czy brał od początku, kiedy pierwsza wymiana oleju i na jaki.

Czy auto było prze jakiś czas pałowane.

 

pozdrawiam

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

duzo zmiennych w tym rownaniu;) i pytania AdaSch'a zasadne ale sama ilosc jeszcze nie jakas dramatyczna.

 

moj forek zlopie olej podobnie, moze troche tylko mniej a uzytkowany przez zone b. spokojnie.

mamy go od przebiegu 15kkm, nie wiem jak byl docierany i jak jezdzony wczesniej ale za mojej kurateli (teraz ok 85kkm) zachowuje sie to stabilnie takze uznalem ze ten typ tak ma i sie nie przejmuje:)

 

-- 22 kwi 2012, o 21:00 --

 

Please, nie rozmnażajcie wątków olejowych, bo się pogubimy... :roll:

 

pogubic to sie dopiero w tym jednym wlasciwym mozna...dobra juz dobra :)

Link to comment
Share on other sites

Autko mam od 5 miesięcy, przebieg ok 70tys. zalałem fuchs titan xtl 5w30.autkiem jeżdzę normalnie bez przesady.Prawdopodobnie zmienie olej liqui moly 4600 5w30 i zobaczymy co się będzie działo :)

Link to comment
Share on other sites

adaskoo23, producenci określają zużycie na poziomie 1l/1000km (a nawet 1,6l/1000km) jako norma.

Każdy silnik zużywa jakąś ilość oleju. Ile - to zależy od konstrukcji silnika (boxery mają tendencję do brania oleju, również turbina do tego się przyczynia) oraz na jak spasowany egzemplarz akurat trafiłeś. Mój Forester bierze od 0,2 do 0,4 l/1000km "od nowości", był docierany "jak bozia przykazała", nigdy nie upalany, wymiany oleju w terminie, delikatnie traktowany gdy zimny itd, itd, słowem traktowany jak należy :mrgreen:

Wiem, że można zmienić olej na taki, który będzie "mniej uciekał" :wink: , ale wolę już lać dobry olej, sprawdzać stan co kilkaset km, dolewać gdy trzeba, niż ryzykować przyspieszone zużycie silnika.

 

Jednym słowem - czasem tak bywa - niektóre silniki zużywają więcej oleju od innych i nadal są dobre, a te uturbione Subaru często tak mają :idea: . Dolewaj i ciesz się jazdą, albo zmień samochód, ale i tak możesz trafić na egzemplarz, który będzie brał olej a producent powie Ci, że to norma :idea:

Powodzenia :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

hmm.moze coś w tym jest.Wniosek jest jeden ,,ten typ tak ma" i już.W sumie nie przeszkadza mi to ,kwestia przyzwyczajenia się do regularnego pilnowanie tego tematu.Wcześniej miałem octavie TDi zrobiłem 200 tyś i od wymiany do wymiany .Damy rade....:)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...