Jump to content

Turbo w Sti ładuje od innych obrotów.


Recommended Posts

Witam,

 

W moim sti moc pojawia się nie jak zwykle przy 3800 obrotach w postaci "uderzenia" tylko rośnie bardziej liniowo i czuć że dobrze rozpędza się dopiero przy 5500. Auto jest po remapie. Ostatnio stało dwa tygodnie nieodpalane, więc musiałem wyjąć aku i go podładować. Mogło to mieć jakiś wpływ na komputer?

Link to post
Share on other sites

Może mieć. Przejedź kilkanaście kilometrów, ECU powinno się dostroić i powinno wrócić wszystko do normy.

 

Nie falują Ci wolne obroty?

Link to post
Share on other sites
Może mieć. Przejedź kilkanaście kilometrów, ECU powinno się dostroić i powinno wrócić wszystko do normy.

 

Nie falują Ci wolne obroty?

 

 

Przemeq ale to nie fortepian :mrgreen: co tam ma sie dostroic :?: jedynie co po odpieciu aku , moze mieć tzw. Adaptację wolnych obr.

Na mój gust ma problem z doladowaniem w dolnym zakresie obr. Sprawdź wezyki, aktuator czy sie nie zastał , sprawdź szczelność na wydechu, zawor sterujacy turbo itp. A zacznij od kontroli ile laduje turbo i w jakich obrotach

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
carfit, np IAM.

Adam a ile to trwa ? :roll: minutę , dwie ... , co najwyżej pare km :D

Link to post
Share on other sites
jedynie co po odpieciu aku , moze mieć tzw. Adaptację wolnych obr.

 

O tym pisałem. A przy adaptacji wolnych obrotów generalnie dziwnie się zachowuje i zbiera.

 

Napisałem o kilkunastu kilometrach "dostrajania" (może to nie jest precyzyjne określenie, ale dla laika wystarczająco jasne :twisted:), może faktycznie jest to kilka.

 

W każdym razie przekaz jest jasny: trzeba się przejechać i zaobserwować, czy wszystko wraca do normy. Jeśli nie - do serwisu...

 

Sprawdź wezyki, aktuator czy sie nie zastał , sprawdź szczelność na wydechu, zawor sterujacy turbo itp. A zacznij od kontroli ile laduje turbo i w jakich obrotach

 

...albo, jak ktoś się zna, a nie jest szczęściarzem posiadającym serwis samochodowy z całym wyposażeniem, może se samemu posprawdzać szczelności przy użyciu gruszki do wyciągania dzieciom glutów, pompki do piłki nożnej i ewentualnej pomocy w postaci gmerania śrubokrętem w zaworze sterującym, czy aktuatorze :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
...albo, jak ktoś się zna, a nie jest szczęściarzem posiadającym serwis samochodowy z całym wyposażeniem, może se samemu posprawdzać szczelności przy użyciu gruszki do wyciągania dzieciom glutów, pompki do piłki nożnej i ewentualnej pomocy w postaci gmerania śrubokrętem w zaworze sterującym, czy aktuatorze :mrgreen:

 

 

Moze nie kazdy jest taką lamą .... tfu kawiorem :mrgreen: i pewne rzeczy może sam zdiagnozowac organoleptycznie :D

Link to post
Share on other sites
i pewne rzeczy może sam zdiagnozowac organoleptycznie :D

 

Wydaje mi się, że takie tematy jak nieszczelność dolotu, czy dziwne zachowanie aktuatora można wyczuć najpierw dupohamownią, zanim w ogóle otworzy się maskę 8).

 

bartolomeo, delikatnie z gazem - przy problemach z dolotem/aktuatorem, możesz sobie narobić problemów ostro gazując i licząc na to, że samo "się naprawi" tj. że "coś przeskoczy i będzie dobrze". Narażasz się bowiem na przeładowania, boost creep i takie tam.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Nieszczelność wydechu nie wchodzi w rachubę bo bym to usłyszał lub poczuł, możliwe że jakaś wiązka nie jest dobrze podłączona. Wolne obroty nie falują ... Ogólnie wszystko zachowuje się całkiem normalnie. Gdybać nie będę, tylko dam do specjalisty. A z gazem oczywiście delikatnie ;) Jeszcze raz dzięki

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...