darekkkk Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Za oknem leje, a mi samochód zachowuje się jakby sporo koni mi przybyło. Uswiadomiłem sobie, że kolejny raz przy wilgotnej pogodzie mam odczucie jakby moje Legacy duzo lepiej się zbierało niz normalnie, więc to chyba nie przypadek. Jeżdze Legacy kombi 2,0 na 165 km z 2006. Da się to jakoś racjonalnie wytumaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Taki urok napędu AWD. Wszystko wokół się toczy a tylko subaraki jadą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekkkk Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Wytłumaczenie teorią wzgledności, ze otoczenie porusza sie wolniej to jest jakis pomysł;-) Tyle, ze widze to raczej po obrotomierzu. Ten silnik zwykle trzeba krecic wysoko, żeby kombi jako tako się zbierało. Czasami lubi też się zamulic poniżej 3000 obrotów. Pada deszcz i wkręca się jak głupi. Chciałbym, żeby zawsze tak jeżdził;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Uswiadomiłem sobie, że kolejny raz przy wilgotnej pogodzie mam odczucie jakby moje Legacy duzo lepiej się zbierało niz normalnie, więc to chyba nie przypadek. Jeżdze Legacy kombi 2,0 na 165 km z 2006.Da się to jakoś racjonalnie wytumaczyć? Można próbować: 1. Temperatura - jak jest zimniej to powietrze jest "gęstsze" - ergo mamy do dyspozycji więcej tlenu przy każdym zassaniu przez silnik; 2. Woda w powietrzu - o ile zawartość tlenu w powietrzu jest stała, o tyle zawartość pary wodnej może dawać dodatkową ilość tlenu. Na podobnej zasadzie działają "generatory wodoru" dla silników spalinowych - była już o tym mowa na The Forum, chyba przy LPG. No i jest jeszcze całkiem prozaiczne rozwiązanie: w deszczu wszyscy jeżdżą tak wolno, że wydaje nam się, że nasze autka zyskują po 100 koni jak nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogut Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 jak pada to lap do wiadra wode a potem jak nie pada dolewaj hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Mam już 2gie subaru i w obu dokładnie takie same odczucia. Silnik ma sporo większa moc jak jest mokro i wilgotno. W innych autach tego nigdy nie czułem. Gdzieś czytałem, ze w Japonii podobno dużo pada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 chyba najbardziej odczuwają ten bonus auta z turbiną i TMICem Padający deszcz i duża wilgotność powietrza daje podbny efekt co wtrysk metanolu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 moze masz pierwsze subaru z podtlenkiem H2O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Śmiejcie się, ale mam po dzisiejszym dniu identyczne odczucia. Lało cały dzień, a forek wyrywał aż miło. Na LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadias Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Dawno temu, gdy jeszcze miałem Vectrę 2,0D Turbo zauważyłem, że podczas deszczu lub dużej wilgotności powietrza(mgła, mżawka itp.) auto dostawało większej werwy i spalało mniej paliwa (nawet do 20%). W czasie deszczu na 50 l zbiorniku ON przejechałem o ok. 200 km dalej niż w słoneczną pogodę. Znajomy spec od silników wyjaśnił mi, że to efekt znany specjalistom i nawet są specjalne urządzenia, które rozpylają wodę i wdmuchują ją do kolektora ssącego powodując mniejsze zużycie paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 u mnie niewazne czy pada czy sucho - zawsze zapindala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 u mnie niewazne czy pada czy sucho - zawsze zapindala Ja z kolei zauważyłem różnicę na plus przy minionych mega mrozach. Turbina naprawdę dawała bonusowe zapindalanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 W czasie deszczu na 50 l zbiorniku ON przejechałem o ok. 200 km dalej moze jechałeś wolniej? czyli warto się przeprowadzić gdzieś w okolice równika, bo pewnie jak padają deszcze zenitalne, odpowiedni kąt opadu, jeszcze dodatkowo daje konie Ja z kolei zauważyłem różnicę na plus przy minionych mega mrozach moje wolnessaki gorzej jeździły w upał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 A mój jeździ chyba tak samo szybko, tyle że ciszej (silnik i zawieszenie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 im zimniej (im wieksze ciśnienie atmosferyczne) tym auto lepiej jeżdzi, najbardziej jest to odczuwalne na wolnossakach, bo turbo i tak i tak napompuje tyle ile ma byc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 bo turbo i tak i tak napompuje tyle ile ma byc. ztcw, turbo w zimie lepiej lata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 ztcw, turbo w zimie lepiej lata... tak samo jak wolnossak:) wieksze ciśnienie atmosferyczne. turbo szybciej napompuje żądane ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 chyba najbardziej odczuwają ten bonus auta z turbiną i TMICem Tak być powinno w teorii. Mi się jednak najfajniej lata przy 3-5 stopniach i suchym powietrzu. Idzie, jak bomba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Wpływ ma tez wysokość npm ;-) Ale z tym deszczem to jakos dalej non capisco dopóki mi tego ktoś nie wytłumaczy bazując na fizyce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Ale z tym deszczem to jakos dalej non capisco dopóki mi tego ktoś nie wytłumaczy bazując na fizyce... Jest to nadzwyczaj proste 8-). Fizyka płynów i fizyka gazów jest identyczna. Dokładniej mówiąc, według obecnego rozumienia, gazy są płynami. Tak w powietrzu, a więc mieszaninie gazów, jak i w wodzie, jest pewne stężenie tlenu. Im tlenu jest więcej, tym silnik może więcej spalić paliwa, bo spalanie odbywa się w tlenie. Stąd notabene systemy bezpośredniego wtrysku wody (a dokładniej: pary wodnej) do cylindra. Według przedstawionej powyżej teorii dot. lepszych osiągów w deszczu, w trakcie deszczu powietrze jest zazwyczaj zimniejsze, a więc gęstsze - a co to znaczy zapewne wiesz, skoro odwołujesz się do wysokości n.p.m.. - a ponadto cząstek tlenu jest więcej, bo znajdują się skupione też w samej parze wodnej / deszczu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Ale z tym deszczem to jakos dalej non capisco dopóki mi tego ktoś nie wytłumaczy bazując na fizyce... Czy to: Jest to nadzwyczaj proste . Fizyka płynów i fizyka gazów jest identyczna. Dokładniej mówiąc, według obecnego rozumienia, gazy są płynami. Tak w powietrzu, a więc mieszaninie gazów, jak i w wodzie, jest pewne stężenie tlenu. Im tlenu jest więcej, tym silnik może więcej spalić paliwa, bo spalanie odbywa się w tlenie. Stąd notabene systemy bezpośredniego wtrysku wody (a dokładniej: pary wodnej) do cylindra. Według przedstawionej powyżej teorii dot. lepszych osiągów w deszczu, w trakcie deszczu powietrze jest zazwyczaj zimniejsze, a więc gęstsze - a co to znaczy zapewne wiesz, skoro odwołujesz się do wysokości n.p.m.. - a ponadto cząstek tlenu jest więcej, bo znajdują się skupione też w samej parze wodnej / deszczu. tak się różni od tego: 1. Temperatura - jak jest zimniej to powietrze jest "gęstsze" - ergo mamy do dyspozycji więcej tlenu przy każdym zassaniu przez silnik;2. Woda w powietrzu - o ile zawartość tlenu w powietrzu jest stała, o tyle zawartość pary wodnej może dawać dodatkową ilość tlenu. Na podobnej zasadzie działają "generatory wodoru" dla silników spalinowych - była już o tym mowa na The Forum, chyba przy LPG. :?: Wydaje mi się, że już gdzieś na The Forum były rozmowy na ten temat, ale nie potrafię znaleźć... Pogrzebałem w necie: http://www.elektroonline.pl/a/3897,WODA ... aza_wiedzy http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=51009 Może Maras będzie coś wiedział? http://www.truck.pl/pl/article/666/jest-pomysł-ale-czy-wypali-wtrysk-pary-wodnej-do-diesla,jd_644 Może Mercedes? Z deszczem ma najwięcej wspólnego 8) http://prawda2.info/viewtopic.php?t=9221 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 touche Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 tak się różni od tego: Fakt, niewiele 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Cieszę się, że wreszcie ktoś potwierdził moje odczucia. Jeżdżę różnymi samochodami od 16 roku życia i zawsze zauważałem to zjawisko. Co ciekawe, jadąc rowerem w deszczu także zauważam zmianę - mniejszy opór. Być może to jest przyczyną lepszej dynamiki samochodu i roweru? Oczywiście chodzi tu o zwykły deszcz, a nie ulewę z wiatrem zatrzymującym pojazd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Fizyka płynów i fizyka gazów jest identyczna. Dokładniej mówiąc, według obecnego rozumienia, gazy są płynami. Ale przecież oba stany mają zgoła inne własności fizyczne jak rozszerzalność cieplna, przewodność elektryczna czy ściśliwość? Może chodziło Ci, że się mieszają i prawie zawsze w przyrodzie występują wspólnie jako mieszanina? :wink: Co do reszty pełna zgoda, woda w powietrzu to dodatkowa porcja tlenu,jeśli silnik ma odpowiednią ilość paliwa, moc wzrasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się