Jump to content

ciekawe bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym


kamilo11
 Share

Recommended Posts

gotuje mi się woda w zbiorniczku wyrównawczym przy czym wypycha płyn do niego i grzeje się samochód . wiem ze to może być uszczelka pod głowicą i dlatego zrobiłem badanie na co2 wyszło dobrze pomimo ponowienia badania ,kolejną przyczyną może być termostat więc został wymieniony ,problem nie znikł więc jeszcze wymieniłem pompę wody z resztą rozrządu , niestety problem dalej mnie nęka :( nie wiem już co może być więcej proszę o pomoc :roll:

Link to comment
Share on other sites

kamilo11, A płyn masz pewny? MOże ktoś go rozcieńczał 5 razy,albo pomyłkowo dolał

"sprysku do szyB"

Pojedź do kogoś kto umie dobrze odpowietrzyć silnik i od razu diagnoze da,bo to nieraz też problem po wymianach termostatu,pompy.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

tak wiem o tum ale po to właśnie zrobiłem badani na co2 w układzie chłodzenia ,no i wyszło że to nie uszczelka :(

 

Jak leci uszczelka to możliwości są:

1) olej w wodzie

2) woda w oleju

3) woda do cylindra

4) przedmuch do wody

 

Test CO2 wykrywa tylko przypadek numer 4.

 

-- 15 kwi 2012, o 11:19 --

 

kamilo11, A płyn masz pewny? MOże ktoś go rozcieńczał 5 razy,albo pomyłkowo dolał

"sprysku do szyB"

pozdr

 

Kurcze, widziałem Forka z nalanym płynem do spryskiwacza do układu chłodzenia i myślałem, że to przypadek odosobniony.

Ciekawe czy ludziom mylą się płyny czy wlewy...

Link to comment
Share on other sites

zgadzam się ze test na co2 wykrywa tylko czwarty przypadek , ale w samochodzie nie stwierdziłem żadnego z pierwszych trzech przypadków więc wykluczyłem uszczelki pod głowicą ,a płyn chłodniczy jest pewny .

 

-- N kwi 15, 2012 12:40 pm --

 

układ nawet jak jest zapowietrzony to dlaczego przepycha płyn do zbiorniczka aż się ulewa , a co jest jeszcze to że na zimnym silniku wraca wszystko do normy , znaczy płyn się cofa do chłodnicy i nie lecą bąbelki a jak tylko przejadę jakieś 20-30 km to znowu płyn aż się ulewa ze zbiorniczka wyrównawczego i lecą bąbelki

Link to comment
Share on other sites

A czy na metalowym zbiorniczku płynu chłodzącego masz korek z zaworem ciśnieniowym? Może korek trzeba zmienić.

Ciśnienie nie ma jak ujść z układu to przedmuchuje do zbiornika przelewowego.

Link to comment
Share on other sites

A korek od zbiorniczka wyrównawczego sprawdziłeś? Kiedyś w Lagunie miałem walnięta uszczelką w korku zbiorniczka i jak tylko osiągał temperaturę to wywalało wodę. No ale bąbelki to jakieś dziwactwo jeśli uszczelka jest ok. No ale cuda się zdarzają :)

Link to comment
Share on other sites

gotuje mi się woda w zbiorniczku wyrównawczym przy czym wypycha płyn do niego i grzeje się samochód

Ja poznałem podobny objaw : zbiornik wyrównawczy pełny, załączają się wiatraki chłodnicy bez żadnego typowego powodu (lekka jazda w chłodny dzień), w układzie chłodzenia duże braki, a po uzupełnienieniu widać pod metalowym korkiem bąbelkującą ciecz. Uszczelka :!: :(

--

dla jasności : sprawa dotyczy 2.5xt, ale to chyba nie ma znaczenia :?: :|

Link to comment
Share on other sites

kostke sucha i pocierasz reka przy wydechu. (ocywiscie nie po myciu auta i nie na zimno. Jesli jest para w spalinach to mydlo sie mydli :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

kostke sucha i pocierasz reka przy wydechu. (ocywiscie nie po myciu auta i nie na zimno. Jesli jest para w spalinach to mydlo sie mydli :mrgreen:

 

mnie tam w szkole uczyli ze zawsze jest para w spalinach :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

kostke sucha i pocierasz reka przy wydechu. (ocywiscie nie po myciu auta i nie na zimno. Jesli jest para w spalinach to mydlo sie mydli :mrgreen:

 

mnie tam w szkole uczyli ze zawsze jest para w spalinach :mrgreen:

 

Bo tak jest, ale jak użyjesz mydła w kostce "Biały Jeleń" to pienienie tego konkretnego mydła diagnozuje padniętą uszczelkę :mrgreen::twisted:

Celem zamontowania detektora na stałe, kostkę mydła wpychany w backboxa. Jeżeli po odpaleniu widzisz w lusterku wstecznym bańki mydlane to masz problem 8)

Link to comment
Share on other sites

Kamilo11 a instalacji gazowej nie masz przypadkiem u siebie ?

 

Reduktor też potrafi puszczać "bąki" do układu chłodzenia....

Link to comment
Share on other sites

mam instalacje gazową ale jeśli to by był reduktor to i na zimnym silniku by to się działo a teraz dzieje się to tylko na dobrze ciepłym silniku a wypychanie płyny po przejechaniu 20 km ale jutro zrobię jeszcze raz badanie na co2 i sztuczkę z mydłem i wtedy jak nie uszczelka to tylko pęknięta gdzieś głowica ale to i tak powinno wyjść przy badaniu :cry:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...