sebachon Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Ponawiam pytanie tutaj, bo w dziale Forestera nikt nie odpowiada. Jeden mechanik od Subaru twierdzi, że mój filtr paliwa (ten w baku) powinno się wymienić po 60 tys. km, w jednej ASO mówią po 90 tys., a w jeszcze innej że po 120 tys. A ja mam już 89. tys. i dotąd niewymieniony. O co kaman? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Po prostu wymień i będziesz miał spokojną głowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Po prostu wymień i będziesz miał spokojną głowę. Ale po co, jeżeli prawdą jest że wymienia się dopiero po 120 tys.? :roll: Może to ktoś, kto ma dostęp do serwisowego manuala, definitywnie rozstrzygnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Po co?? Ilez to kosztuje? Chwila roboty i problem rozwiazany. I im wczesniej tym lepiej dla silnika. Ale jak kto woli czekac na ostatnia chwile to jego sprawa. Ja jestem zdania im wczesniej tym lepiej tym bardziej ze to pasztet cena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Wymienia się teoretycznie po 90 ale powinno być to zweryfikowane przez przeglądającego samochód,prawdopodobnie chodzi o rodzaj używanego paliwa a raczej jego jakość.Filter w baku ma za zadanie oczyszczanie paliwa z nieczystości mechanicznych które dostały się do baku np, w trakcie otwierania korka wlewu paliwa (piasek,owady i [moderator czuwa] wie co) oraz nieczystości które mogłyby się dostać wraz z zatankowanym paliwem ze stacji "niewiadomego pochodzenia",pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Może to ktoś, kto ma dostęp do serwisowego manuala, definitywnie rozstrzygnąć? W manualu jest info, ze jak ktoś nie wymienił po 60-ciu, a nie daj Boże przejechał jeszcze ok 29 tys - to za 2-3 tysiące rozpadnie mu sie silnik. Ja Ci mówię Seba - sprzedawaj! I to już! Nawet mam kupca dla Ciebie jakby co. Tylko teraz to wiesz, ze cztery dychy za takiego grata to jest max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Ja Ci mówię Seba - sprzedawaj! I to już! Nawet mam kupca dla Ciebie jakby co. Tylko teraz to wiesz, ze cztery dychy za takiego grata to jest max Poczekam, aż silnik padnie, wtedy komuś wcisnę... Po co?? Ilez to kosztuje? Chwila roboty i problem rozwiazany. I im wczesniej tym lepiej dla silnika. Ale jak kto woli czekac na ostatnia chwile to jego sprawa. Ja jestem zdania im wczesniej tym lepiej tym bardziej ze to pasztet cena. ADK90, uwierz mi, jestem daleki od oszczędzania na takich rzeczach, wiele ważnych elementów wymieniam przed terminem, ale w granicach rozsądku. Rozrząd należy zrobić po 105 tys., wiec wymieniłem po 90 tys. Chciałbym mieć też taką perspektywę z filtrem paliwa. Nie wiem po prostu przy okazji jakiego przeglądu należy to przyspieszyć (benzyna tylko 98, tankowane zaraz po zapaleniu się rezerwy). W wątku forestera carfit pisał, że po 120 tys. A z z drugiej strony nie rozumiem skąd takie rozbieżności? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 rozbieznosci moga byc z powodu wlasnych gustow wymian. najlepiej zmienic ten filtr jak bedziesz zmienial olej i inne filtry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 rozbieznosci moga byc z powodu wlasnych gustow wymian. Ale właśnie każdy z wymienionych super fachowców powoływał się na dokumentację serwisową, a nie osobiste mniemanie. :roll: Najbliższy przegląd mam przy 97 tys. (ten 105 tys.) i chyba dopiero wtedy powinno się też wymienić filtr paliwa. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 No to wymien wtedy ten filtr w baku i juz. A co do rozbieznosci to nie wiem dlaczego tak jest. Kazdy pewnie ma inna ksiazke serwisowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Kazdy pewnie ma inna ksiazke serwisowa Wszyscy są z ASO! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 sebachon, niech Ci to ktoś na piśmie pokaże.W serwisówce GT98 filtr paliwa co 50 tys. z zastrzeżeniem częstszej wymiany przy ciężkich warynkach jazdy. Logiczne ,że wymiana zaleźy od czystości paliwa ,ilości przepływu (nie dokońca sam przebieg) i powierzchni filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Logiczne ,że wymiana zaleźy od czystości paliwa ,ilości przepływu (nie dokońca sam przebieg) i powierzchni filtra. Oczywiste, tylko Ty przynajmniej masz punkt odniesienia, kiedy standardowo się wymienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokie Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Ciekawy temat Mnie mechanik powiedział że tego filtra się nie wymienia w ogóle Z tym że nie wiem czy to ten sam filtr siedzi w wrxie 03' co w nowszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Mnie mechanik powiedział że tego filtra się nie wymienia w ogóle :shock: No to pięknie. Czyli mamy jeszcze czwarty wariant. :wink: Z tym że nie wiem czy to ten sam filtr siedzi w wrxie 03' co w nowszych. ZTCW, od 2005 roku był już ceramiczny w baku, a nie pod maską przy amorku. Różnica również w trwałości. Kto w końcu to usystematyzuje? Carfit? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokie Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 ZTCW, od 2005 roku był już ceramiczny w baku, a nie pod maską przy amorku. Różnica również w trwałości. U mnie też jest w baku, pod maską to bym zauważył na pewno btw: jak się tam dostać do tego filtra ? Tak sobie pomyślałem czy by tego sobie samemu nie wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 jak się tam dostać do tego filtra ? Tak sobie pomyślałem czy by tego sobie samemu nie wymienić. Znajduje się pod poszyciem we wnętrzu w okolicy kanapy - zespolony z pompą paliwa. Na razie są trzy głosy za 90 tys., jeden - 60 tys., dwa - 120 tys. Kto da więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Jak mogl glos nie liczyłes to tez jestem za 90 tys. -- Pn kwi 16, 2012 6:37 pm -- Jak mogl glos nie liczyłes to tez jestem za 90 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Jaki to problem, wymienić filtr wcześniej ? przynajmniej będzie pewność że jest wymieniony. Bo tak, możemy tylko zgadywać, czy którykolwiek z poprzednich właścicieli wymieniał cokolwiek w naszym samochodzie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Jaki to problem, wymienić filtr wcześniej ? Żaden, tylko właśnie chodzi o to, co znaczy "wcześniej"... Równie dobrze można wymienić olej po 1000 km cywilnej jazdy, tylko po co? :roll: Bo tak, możemy tylko zgadywać, czy którykolwiek z poprzednich właścicieli wymieniał cokolwiek w naszym samochodzie Ja mam akurat pełną dokumentację auta od samego kupna w salonie, z każdym wymienionym elementem i wykonaną czynnością serwisową. -- 17 kwi 2012, o 14:21 -- Up :!: Może Pan Andrzej Koper rozstrzygnie definitywnie sprawę? :wink: -- 17 kwi 2012, o 20:01 -- W moim manualu "jak wół" jest napisane, że we wszystkich imprezach MY06 (poza silnikiem 1.6) filtr paliwa wymienia się przy 90 tys. km. Przy 1.6 - po 60 tys. Skąd się zatem wzięło te 120 tys.? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 A ze tak zapytam przy okazji - we wszystkich swoich poprzednich wymieniales planowo przy 90, prawda?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 A ze tak zapytam przy okazji - we wszystkich swoich poprzednich wymieniales planowo przy 90, prawda?? Zasadniczo tak, tylko że w tym ostatnim założyłem wietnamską podróbę z bazaru Tysiąclecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Czytałem o nich wiele pochlebnych opinii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Czytałem o nich wiele pochlebnych opinii Ale swoją drogą sprawdź w papierach czy masz wymieniony, bo już nie pamiętam. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bierny Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 całe zamieszanie o ten mały filterek w dolnym lewym rogu ? Jeśli tak to każdy kto wymienił pompę na kpl Walbro ma kłopot z głowy 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się