zipps Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Witam . Wiem ze ten temat juz byl ale uwazam ze moj samochod jest dziwny albo ja slepy.Mianowicie .. pali mi sie kontrolka check engine no i ok poszukalem jak samemu odczytac bledy i co? w moim samochodzie nie ma dwoch czarnych kostek ktore powinno sie zlaczyc , sa tylko 2 zielone rozlaczone i jedna biala aaa i jedna szara ale czarnych brak i co ja mam zrobic . Prosze o wyrozumialosc i pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Podpiąć się skanerem do gniazda diagnostycznego OBD II. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipps Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 ok tak mozna. ale czy da rade jakos samemu te bledy odczytac? model samochodu to Legacy GL 2000 cc 2001 rok w automacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 ok tak mozna. ale czy da rade jakos samoemy te bledy odczytac? model samochodu to Legacy GL 2000 cc 2001 rok w automacie Jeśli masz skaner diagnostyczny to tak. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipps Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 czyl ze co? ze sie nie da bez skanera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 czyl ze co? ze sie nie da bez skanera? zipps, przeczytaj jeszcze raz post aflinty i mój. Potem zamknij oczy. Otwórz i jeszcze raz przeczytaj oba. Odpowiedź znajdzie się sama. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipps Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 hehehe Dzieki wielke:) za pomoc. Dobrego weekendu zycze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Dużo osób ma tutaj takie zabawki, zapytaj w temacie spotkań forumowych z Twojej okolicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipps Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Po podlaczeniu samochodu do kompa , ten wykryl dwa bledy a mianowicie P0328 Knock Sensor 1 (bank)1 Signal too large i drugi blad P0483 Cooling fan 3 rationality check dodam ze zwiekszylo sie spalania o ok 3 litry czyli pali ok 14-15 litrow 95oMechanik powiedzial ze moze byc kilka przyczyn tego pierwszego bledu np. swiece do wymiany , czijnik spalania stukowego, nieszczelny tlumik. i teraz tak od czego zaczac ? tlumik mialem ostatnio spawany moze zaczne od swiec co myslicie? Co do drugiego bledu mowil o wiatraku chlodnicy ze do wymiany ale on sie zalacza prawidlowo wiec? I na koniec mam jeszcze jedne pytanie odnosnie centralnego zamka. Na poczatku padlo mi otwieranie z pilota pozniej, z klucza moglem otwierac tylko drzwi kierowcy a pozostale ryglami od wewnatrz i tak samo z zamykaniem ,troche to denerwujace jest. co moze byc przyczyna ? sterownik czy moze silownik? Czy np bede mogl uzyc silownik lub sterownik od innego samochodu czy bede musial wymieniac wszystkie te czesci we wszystkich drzwiach i jakos je zestrajac? a moze jeszcze cos inego prosze o pomoc i pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 tlumik mialem ostatnio spawany Sprawdź czy sonda lambda nie zmarła po spawaniu... Może się okazać, że odeszła wraz z pierwszą iskrą spawarki (jak była elektryczna) a fachowiec nie postarał się o stosowne zabezpieczenia. Mogła też paść ze starości. Jej awaria może nie być dostrzeżona przez komputer sterujący, bo sonda zafiksowała się w jakiejś średniej wartości. Skutek masz taki, że dostajesz dużo bogatszą mieszankę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipps Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Po tym jak mechanik skasowal mi bledy kontrolka znikla ,allleeee dzis powrocil ponownie. Odlaczylem akumulator na kilkanascie minut i znow CE zniklo. ale mam jeszcze pytanie bo... chcialem sprawdzic swiece no i sie okazalo ze jak wyjelem fajke to byla cala w oleju a raczej tak byc nie powinno sprawdzilem druga fajke no i tam jest sucho i o co tu chodzi? -- Pt kwi 27, 2012 5:55 pm -- Dodam jeszcze ze CE swiecil sie wczesniej tzn kilka tygodni zanim pojechalem na spawanie tlumika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Dodam jeszcze ze CE swiecil sie wczesniej tzn kilka tygodni zanim pojechalem na spawanie tlumika CEL pokazuje, że jest błąd - ale nie precyzuje jaki, to trzeba dopiero odczytać. Wzrost spalania zauważyłeś po spawaniu tłumika czy wcześniej? Co do drugiego bledu mowil o wiatraku chlodnicy ze do wymiany ale on sie zalacza prawidlowo wiec? Może być problem z odczytem stanu wiatraka przez moduł nim sterujący. Trzeba sprawdzić czy dobrze kontaktują wszystkie kable do wentylatora, oraz czy wszystkie styki przekaźnika dobrze pracują. I na koniec mam jeszcze jedne pytanie odnosnie centralnego zamka. Na poczatku padlo mi otwieranie z pilota pozniej, z klucza moglem otwierac tylko drzwi kierowcy a pozostale ryglami od wewnatrz i tak samo z zamykaniem ,troche to denerwujace jest. co moze byc przyczyna ? sterownik czy moze silownik? Czy np bede mogl uzyc silownik lub sterownik od innego samochodu czy bede musial wymieniac wszystkie te czesci we wszystkich drzwiach i jakos je zestrajac? a moze jeszcze cos inego prosze o pomoc i pozdrawiam:) Tutaj niestety mogę napisać jak to powinno być w Legacy II: Jeżeli ryglując drzwi kierowcy nie blokuje reszty drzwi, to trzeba sprawdzić, czy stycznik w drzwiach kierowcy jest sprawny - on daje sygnał do sterownika centralnego zamka, by zamknąć resztę drzwi. Jeżeli stycznik jest sprawny (i cały obwód elektryczny), to trzeba wymienić sterownik. Raczej jesteś skazany na fabryczny ze względu na kształt wtyczek, ale pewnie uda się na jakimś szrocie wydłubać. Potem kwestia synchronizacji pilota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipps Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Dodam jeszcze ze CE swiecil sie wczesniej tzn kilka tygodni zanim pojechalem na spawanie tlumika CEL pokazuje, że jest błąd - ale nie precyzuje jaki, to trzeba dopiero odczytać. Wzrost spalania zauważyłeś po spawaniu tłumika czy wcześniej? Co do drugiego bledu mowil o wiatraku chlodnicy ze do wymiany ale on sie zalacza prawidlowo wiec? Może być problem z odczytem stanu wiatraka przez moduł nim sterujący. Trzeba sprawdzić czy dobrze kontaktują wszystkie kable do wentylatora, oraz czy wszystkie styki przekaźnika dobrze pracują. I na koniec mam jeszcze jedne pytanie odnosnie centralnego zamka. Na poczatku padlo mi otwieranie z pilota pozniej, z klucza moglem otwierac tylko drzwi kierowcy a pozostale ryglami od wewnatrz i tak samo z zamykaniem ,troche to denerwujace jest. co moze byc przyczyna ? sterownik czy moze silownik? Czy np bede mogl uzyc silownik lub sterownik od innego samochodu czy bede musial wymieniac wszystkie te czesci we wszystkich drzwiach i jakos je zestrajac? a moze jeszcze cos inego prosze o pomoc i pozdrawiam:) Tutaj niestety mogę napisać jak to powinno być w Legacy II: Jeżeli ryglując drzwi kierowcy nie blokuje reszty drzwi, to trzeba sprawdzić, czy stycznik w drzwiach kierowcy jest sprawny - on daje sygnał do sterownika centralnego zamka, by zamknąć resztę drzwi. Jeżeli stycznik jest sprawny (i cały obwód elektryczny), to trzeba wymienić sterownik. Raczej jesteś skazany na fabryczny ze względu na kształt wtyczek, ale pewnie uda się na jakimś szrocie wydłubać. Potem kwestia synchronizacji pilota. Tak , wzrost spalania zauwazylem op spawaniu tlumika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Tak , wzrost spalania zauwazylem op spawaniu tlumika. Skoro tak, to zrób diagnozę albo wymień sondę, bo jak już pisałem - nieumiejętne spawanie elektryczne wydechu może skutkować jej zgonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 zakładam nowy temat bo coś mi się wydaje że pytań będzie więcej i trza będzie pomukami nagradzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się