Skocz do zawartości

Bledy W legacy


zipps

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Wiem ze ten temat juz byl ale uwazam ze moj samochod jest dziwny albo ja slepy.Mianowicie .. pali mi sie kontrolka check engine no i ok poszukalem jak samemu odczytac bledy i co? w moim samochodzie nie ma dwoch czarnych kostek ktore powinno sie zlaczyc , sa tylko 2 zielone rozlaczone i jedna biala aaa i jedna szara ale czarnych brak i co ja mam zrobic . Prosze o wyrozumialosc i pomoc :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po podlaczeniu samochodu do kompa , ten wykryl dwa bledy a mianowicie P0328 Knock Sensor 1 (bank)1 Signal too large

i drugi blad P0483 Cooling fan 3 rationality check dodam ze zwiekszylo sie spalania o ok 3 litry czyli pali ok 14-15 litrow 95oMechanik powiedzial ze moze byc kilka przyczyn tego pierwszego bledu np. swiece do wymiany , czijnik spalania stukowego, nieszczelny tlumik.

i teraz tak od czego zaczac ? tlumik mialem ostatnio spawany moze zaczne od swiec co myslicie?

Co do drugiego bledu mowil o wiatraku chlodnicy ze do wymiany ale on sie zalacza prawidlowo wiec?

 

 

I na koniec mam jeszcze jedne pytanie odnosnie centralnego zamka. Na poczatku padlo mi otwieranie z pilota pozniej, z klucza moglem otwierac tylko drzwi kierowcy a pozostale ryglami od wewnatrz i tak samo z zamykaniem ,troche to denerwujace jest. co moze byc przyczyna ? sterownik czy moze silownik? Czy np bede mogl uzyc silownik lub sterownik od innego samochodu czy bede musial wymieniac wszystkie te czesci we wszystkich drzwiach i jakos je zestrajac? a moze jeszcze cos inego prosze o pomoc i pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tlumik mialem ostatnio spawany

Sprawdź czy sonda lambda nie zmarła po spawaniu... Może się okazać, że odeszła wraz z pierwszą iskrą spawarki (jak była elektryczna) a fachowiec nie postarał się o stosowne zabezpieczenia. Mogła też paść ze starości. Jej awaria może nie być dostrzeżona przez komputer sterujący, bo sonda zafiksowała się w jakiejś średniej wartości. Skutek masz taki, że dostajesz dużo bogatszą mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak mechanik skasowal mi bledy kontrolka znikla ,allleeee dzis powrocil ponownie. Odlaczylem akumulator na kilkanascie minut i znow CE zniklo. ale mam jeszcze pytanie bo... chcialem sprawdzic swiece no i sie okazalo ze jak wyjelem fajke to byla cala w oleju a raczej tak byc nie powinno sprawdzilem druga fajke no i tam jest sucho i o co tu chodzi?

 

-- Pt kwi 27, 2012 5:55 pm --

 

Dodam jeszcze ze CE swiecil sie wczesniej tzn kilka tygodni zanim pojechalem na spawanie tlumika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze CE swiecil sie wczesniej tzn kilka tygodni zanim pojechalem na spawanie tlumika

CEL pokazuje, że jest błąd - ale nie precyzuje jaki, to trzeba dopiero odczytać. Wzrost spalania zauważyłeś po spawaniu tłumika czy wcześniej?

Co do drugiego bledu mowil o wiatraku chlodnicy ze do wymiany ale on sie zalacza prawidlowo wiec?

Może być problem z odczytem stanu wiatraka przez moduł nim sterujący. Trzeba sprawdzić czy dobrze kontaktują wszystkie kable do wentylatora, oraz czy wszystkie styki przekaźnika dobrze pracują.

I na koniec mam jeszcze jedne pytanie odnosnie centralnego zamka. Na poczatku padlo mi otwieranie z pilota pozniej, z klucza moglem otwierac tylko drzwi kierowcy a pozostale ryglami od wewnatrz i tak samo z zamykaniem ,troche to denerwujace jest. co moze byc przyczyna ? sterownik czy moze silownik? Czy np bede mogl uzyc silownik lub sterownik od innego samochodu czy bede musial wymieniac wszystkie te czesci we wszystkich drzwiach i jakos je zestrajac? a moze jeszcze cos inego prosze o pomoc i pozdrawiam:)

Tutaj niestety mogę napisać jak to powinno być w Legacy II: Jeżeli ryglując drzwi kierowcy nie blokuje reszty drzwi, to trzeba sprawdzić, czy stycznik w drzwiach kierowcy jest sprawny - on daje sygnał do sterownika centralnego zamka, by zamknąć resztę drzwi. Jeżeli stycznik jest sprawny (i cały obwód elektryczny), to trzeba wymienić sterownik. Raczej jesteś skazany na fabryczny ze względu na kształt wtyczek, ale pewnie uda się na jakimś szrocie wydłubać. Potem kwestia synchronizacji pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze CE swiecil sie wczesniej tzn kilka tygodni zanim pojechalem na spawanie tlumika

CEL pokazuje, że jest błąd - ale nie precyzuje jaki, to trzeba dopiero odczytać. Wzrost spalania zauważyłeś po spawaniu tłumika czy wcześniej?

Co do drugiego bledu mowil o wiatraku chlodnicy ze do wymiany ale on sie zalacza prawidlowo wiec?

Może być problem z odczytem stanu wiatraka przez moduł nim sterujący. Trzeba sprawdzić czy dobrze kontaktują wszystkie kable do wentylatora, oraz czy wszystkie styki przekaźnika dobrze pracują.

I na koniec mam jeszcze jedne pytanie odnosnie centralnego zamka. Na poczatku padlo mi otwieranie z pilota pozniej, z klucza moglem otwierac tylko drzwi kierowcy a pozostale ryglami od wewnatrz i tak samo z zamykaniem ,troche to denerwujace jest. co moze byc przyczyna ? sterownik czy moze silownik? Czy np bede mogl uzyc silownik lub sterownik od innego samochodu czy bede musial wymieniac wszystkie te czesci we wszystkich drzwiach i jakos je zestrajac? a moze jeszcze cos inego prosze o pomoc i pozdrawiam:)

Tutaj niestety mogę napisać jak to powinno być w Legacy II: Jeżeli ryglując drzwi kierowcy nie blokuje reszty drzwi, to trzeba sprawdzić, czy stycznik w drzwiach kierowcy jest sprawny - on daje sygnał do sterownika centralnego zamka, by zamknąć resztę drzwi. Jeżeli stycznik jest sprawny (i cały obwód elektryczny), to trzeba wymienić sterownik. Raczej jesteś skazany na fabryczny ze względu na kształt wtyczek, ale pewnie uda się na jakimś szrocie wydłubać. Potem kwestia synchronizacji pilota.

 

 

Tak , wzrost spalania zauwazylem op spawaniu tlumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...