Dyziek Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Fajny temat. W naszych imprezach jest niestety/stety tak, że ciągnął od dołu jak diesle... czasami zachęca to do "oszczędnej" jazdy i właśnie nieraz sam się złapałem, że jadę na zbyt niskich obrotach. Ogólnie staram się nie schodzić niżej 2200 i (jesli chcę oszczędnie) nie przekraczać tych 4500. Napewno nie jest złe kręcić go do obrotów przy których osiaga max moment... ale ile to w naszych silnikach?? 5?00 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 z tego co czuje pod nogą to peak jest 2500-4000~4500rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buhhu Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 buhhu tak z czystej ciekawosci, o ile przespales wymiane ze motor padł :?: jak go ostatnio słyszałem (zanim umarł) to zdrowo brzmiał :roll: Może źle ująłem, że przespałem wymianę - przespałem dolewkę (ciekło mi "trochę" z uszczelniacza górnego wałka rozrządu). Musiałem kontrolować olej codziennie/po każdym pałowaniu Dziadka i odpuściłem to na kilka dni, pojechałem 100km i "pukło" ;] Po otwarciu motoru okazało się, że było tam bardzo mało oleju i prawdopodobnie to jest przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Jeżeli masz do wyboru nabić i odgrzybić klimę czy wymienić olej (jeżeli przebieg tego wymaga) to się nie zastanawiaj tylko kupuj dobry olej a jak się ciepło zrobi to sobie szybę otworzysz jeśli do tego czasu nie "ogarniesz" klimy. Mówię z doświadczenia i na pewno każdy Ci potwierdzi, że wymian oleju nie można zaniedbywać zwłaszcza w tym motorze. Taaa... Tyle, że wymiana i uzupełnienie czynnika w klimie, to również zapewnienie smarowania sprężarki (olej jest w czynniku). Dlatego należy włączać klimę również w zimie i dbać o odpowiedni poziom czynnika- żeby sprężarki nie zatrzeć, bo nowa jest droga, a używka nie zawsze posłuży. Wymień olej, ale klimy nie olej czy nie lepiej w oleje zainwestować i lepszy filtr Nie ma za bardzo czegoś takiego jak "lepszy" filtr do wolnossaka: stożek nic nie daje, standardowe (dobrej jakości) są optymalne, a różnic w cenach markowych/niemarkowych wielkich nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boorek Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Jeżeli masz do wyboru nabić i odgrzybić klimę czy wymienić olej (jeżeli przebieg tego wymaga) to się nie zastanawiaj tylko kupuj dobry olej a jak się ciepło zrobi to sobie szybę otworzysz jeśli do tego czasu nie "ogarniesz" klimy. Mówię z doświadczenia i na pewno każdy Ci potwierdzi, że wymian oleju nie można zaniedbywać zwłaszcza w tym motorze. Taaa... Tyle, że wymiana i uzupełnienie czynnika w klimie, to również zapewnienie smarowania sprężarki (olej jest w czynniku). Dlatego należy włączać klimę również w zimie i dbać o odpowiedni poziom czynnika- żeby sprężarki nie zatrzeć, bo nowa jest droga, a używka nie zawsze posłuży. Wymień olej, ale klimy nie olej czy nie lepiej w oleje zainwestować i lepszy filtr Nie ma za bardzo czegoś takiego jak "lepszy" filtr do wolnossaka: stożek nic nie daje, standardowe (dobrej jakości) są optymalne, a różnic w cenach markowych/niemarkowych wielkich nie ma. jeśli jest mało czynnika to sprężarka się wyłącza sama, właśnie po to żeby się nie zatarła, w zimie poniżej bodaj 5 stopni sprężarka tak czy inaczej się nie włączy... a jak prześpisz wymianę oleju o 1000 czy 2000 to tak czy inaczej nic się nie stanie, trzeba tylko pilnować stanu, kolega wyżej o tym zapomniał i klops... ale nie dlatego że olej miał 10500km rzecz jasna. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 jeśli jest mało czynnika to sprężarka się wyłącza sama, właśnie po to żeby się nie zatarła Zgadza się... ale jak długo sprężarki nie włączasz, rośnie prawdopodobieństwo jej zatarcia, obojętnie, czy masz w środku czynnik, czy nie. w zimie poniżej bodaj 5 stopni sprężarka tak czy inaczej się nie włączy... Włączy się, włączy. Wystarczy zagrzać silnik i klima się włączy. Z częścią o olejach się w pełni zgadzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się