Skocz do zawartości

Jaka dojazdówka do Forestera ?


jackulus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich i proszę o komentarze, jeśli macie doświadczenia w temacie.

 

Wybrałem opcję dokupienia koła dojazdowego, jako że schowek na zapas wykorzystuję w inny niż producent przewidział sposób :-), a pełny zapas zajmuje jednak wielką część kufra. Zamówiłem koło u gościa specjalizującego się w doborze (tak przynajmniej to wyglądało) i na podany przeze mnie model Forka oraz wymiar podstawowy 215/60/16, wybrał mi dojazdówkę Continentala o wymiarach 135/90/17. Kiedy na oko mierzyłem to kółko i pełny zapas, od razu widać, że dojazdówka ma większą średnicę. Kiedy pytałem o to sprzedawcę, wcisnął mi, że tak ma być, że to kwestia ugięcia opony podczas jazdy, etc. Mam jednak wątpliwości. W przelicznikach internetowych, bardziej pasuje opona o profilu 85, czyli 135/85/17, której średnica różni się jedynie o 3mm, a ta którą kupiłem, o 10mm. Nie muszę dodawać, że bardzo nie chciałbym uszkodzić napędu, nawet na krótkim i mało dynamicznym dystansie...

 

Czy ktoś z Was ma doświadczenia, albo wiarygodne informacje, jak należy dobrać dojazdówkę ? W manualu do auta jest podany symbol T135/80D16, co w ogóle wydaje się być dziwnym wymiarem.

 

Każda pomoc mile widziana... :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w salonie przy kupnie poinformowano, że jeżeli już, to tylko pełnowymiarowe, bo szerokość też ma znaczenie dla oporów toczenia.

Dodam, że po lekturze TheForum już wiem, że nawet bieżnik powinien być równo zużyty, więc zrezygnowałem z koła i wożę zestaw naprawczy oraz: częściej zwracam się do swojego anioła stróża. Na razie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w salonie przy kupnie poinformowano, że jeżeli już, to tylko pełnowymiarowe, bo szerokość też ma znaczenie dla oporów toczenia.

A fabryczne dojazdówki dawali, żeby mieć problemy z ewentualną gwarancją?

 

nawet bieżnik powinien być równo zużyty

 

Owszem, ale w jakiś rozsądnych granicach. Zastosowanie dojazdówki, zgodnie z zaleceniami, nie powinno wyrządzić szkody, zwłaszcza w wolnymssaku: przecież różnice kół prawe-lewe kompensuje mechanizm różnicowy osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zerkne na swoja dojazdowke jesli okaze sie nizsza od kupionej przez ciebie bede mogl sie z toba podmienic, bo ja generalnie latam na 215/55/17" GEOLANDARach. myslalem wiec nawet o 18" dojazdowce.

To daj znać arkitekt. A masz pewny patent na określenie prawidłowego rozmiaru ? Bo ja mam wrażenie, że mógłbym przycisnąć gostka, który mi to koło sprzedał i ew. podmienić koło, sęk tylko w tym, że nie wiem, który dokładnie numer kapcia jest w tym przypadku dobry dla mojej masziny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jackulus, ściągnij sobie programik tyrosaurus.exe, pomoże Ci w tych i innych dylematach związanych z doborem rozmiaru kół i opon.

Możesz go znaleźć np tutaj: http://ftp.findthatfile.com/search-5252 ... us.exe.htm

Dzięki Qba. Ten program pokazuje podobnie jak inne liczydła internetowe. Czyli wskazuje mi jako najbliższy fabrycznej średnicy, wymiar 135/85/17. Tak jak pisałem na początku postu. Czyli teoretycznie potwierdza moje wątpliwości (co do posiadanego 135/90/17).

 

Cenny byłby dla mnie komentarz kogoś, kto ma jakieś praktyczne doświadczenia - czy faktycznie, zakładając w awaryjnej sytuacji 135/85/17, nie zrobię krzywdy mojemu ulubieńcowi. Jeśli rzeczywiście 135/90/17 jest nie-halo, co podpowiada teoria. Tak jak pisałem wyżej, nie czaję też oznaczeń fabrycznej dojazdówki (T135/80D16) - tutaj różnica w średnicach wynosi 86mm (!). Musi być jakiś myk... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wrrr, im więcej się rozglądam w temacie, tym mniej wiem.. :evil:

 

W znajomym warsztacie dostałem wymiar z realnej dojazdówki, z hamerykańskiego Forestera. Oznaczenie podobne jest do tego z książki serwisowej, czyli T135/70/D16. Podobne, ale koło jeszcze mniejsze. Kiedy policzę sobie różnicę w średnicy pomiędzy tym wymiarem, a moim standardowym kołem, to wychodzi 69mm, a na obwodzie 43 cm !!! W przypadku wyższego profilu, tego z książki (135/80/16), różnice wynoszą odpowiednio 42mm i 26 cm ! O co tu chodzi ?!? :shock:

 

Aby nie upraszczać niepotrzebnie sytuacji, pozwoliłem sobie na telefon do ASO i zapytałem o praktyczną poradę w doborze dojazdówki. O co chodzi z oznaczeniami nie uzyskałem odpowiedzi, natomiast dowiedziałem się, że praktyczny sposób na rozwiązanie mojego problemu, to zmierzenie obwodu dojazdówki i normalnego koła (tak, po chłopsku, kawałkiem sznurka) i sprawdzenie różnicy. Nie powinna być większa niż 2-3 cm....

 

Knock, knock, is there anybody home ??? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jackulus,

 

wrocilem z urlaupu i powiem tak mam 125/70/17 wiec dla cie pewnie za niska.

sam poszukam jednak 18"

 

tomasz

 

-- Wt maja 08, 2012 8:50 am --

 

jackulus,

 

no nie rozumiem ciebie zamienilbym sie z toba w ciemno bo masz idealnie dla mnie 215/55/17 a twoje 135/90/17 toz to tylko 6,5mm roznicy no cudnie, zatem w czem problem tylko sie cieszyc !!!

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie rozumiem ciebie zamienilbym sie z toba w ciemno bo masz idealnie dla mnie 215/55/17 a twoje 135/90/17 toz to tylko 6,5mm roznicy no cudnie, zatem w czem problem tylko sie cieszyc !!!

 

Dzięki arkitekt za sprawdzenie i ofertę. 125/70/17 za niska. Sam pewnie będę wymieniał na 135/80/17. A nie rozumiem tego, jak manual do Forka może zalecać koło o wymiarze 135/80/16, którego średnica jest mniejsza od standardowego koła o ponad 40mmm ? A na obwodzie 26cm. Podczas gdy ASO twierdzi, że na obwodzie ma być max 3cm różnicy. Coś tu dla mnie jest nie halo i tego nie kumam.

 

-- Wt maja 15, 2012 9:45 am --

 

Zapytam w takim razie tak:

 

Czy ktoś z Szanownych Posiadaczy Foresterów MY06 wyposażonych w fabryczną dojazdówkę, mógłby podać mi jej oznaczenie i... zmierzony fizycznie obwód ???

 

Moja wdzięczność z definicji będzie dozgonna... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozwikłaniu zagadki może pomóc tabela poniżej, gdzie jest sporo dozwolonych kombinacji. Zwróć uwagę na to, że oponę dojazdową pompuje się na dużo większe ciśnienie.

No i używa się tymczasowo.

Link:

http://carlson.http.internapcdn.net/carlson/Share/pdf/Tire_Information_Chart.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • 2 lata później...

Jak się ma jazda na dojazdówce do jazdy np na zimówce na krótkim dystansie ? Niedługo wybieram się na południe Polski i dla pewności chciałbym mieć zapas w razie czego. Zastanawiam się nad zakupem dojazdówki czy może lepiej spakować felgę z zimówką jako awaryjny dojazd ? Wg instrukcji wszystkie opony powinny mieć ten sam bieżnik i taką samą wysokość ale dojazdówka ma przecież inny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...