Jump to content

Krótsza skrzynia w Gt


kukus
 Share

Recommended Posts

Temat przerabiany wiele razy ale nigdy kompleksowo

 

Czy mógłbym prosić o know how które również posłuży innym w przyszłości?

Co trzeba wymienić? Jakie części muszą iść w kompletach, z jakich autek.

 

I dość istotne... jakie są odczucia użytkowników. Czy warto wrzucać krótszą skrzynię?

W CRXie wymieniało się zawartość i... tyłka nie urywało ale za cene nowych adidasów można było się pobawić :)

Jak się śmiga na krótszej i o ile krótszej?

 

Warto? itd itd

Link to comment
Share on other sites

warto zdecydowanie 8)

swego czasu miałem w gtku krótszą skrzynie z sti 98 i przyspieszenie jak i wytrzymałość była zdecydowanie lepsza.

skrzynia +dyfer to wszystko co potrzebne by ją zamontować :D

Link to comment
Share on other sites

najszybszym i najtańszym rozwiązaniem jest skrzynia (i najlepiej dyfer w komplecie) z Forestera turbo, ma przełożenie 4,44, a GT ma seryjnie 3,9 i 4,1, oczywiście z wyjątkiem najdroższych wersji, takich jak STI, RA, czy TypeR....z których skrzynie również się bardziej nadają, ale używki są droższe

krótsze przełożenie dodaje sporo dynamiki nawet seryjnemu pojazdowi, taka skrzynia pasuje praktycznie bez przeróbek

 

lepszym rozwiązaniem, dużo trwalszym jest skrzynia 6MT od STI New Age, ale niestety kilkakrotnie droższym....

Link to comment
Share on other sites

wał pasuje, półosie pasują, a ja zbieram zasłużone pomuki :twisted::lol:

 

ewentualna różnica - w jednej tylnej półosi, jak kupisz dyfer ze szperą, a foresie turbo na ogół szperę mają,

potrzeba wtedy jednej półosi z dwoma frezami, żeby szpera działała

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

"przód - wszystko pasuje P&P, tył - raczej też, jedyną możliwą różnicą może być posiadanie przez dyfer szpery, lub nie, wtedy jedna półoska ma podwójny wielkolin, po tym najprościej rozpoznasz dyfer ze szperą. dyfer bez szpery ma jednakowe wewnętrzne przeguby na obu póloskach, a dyfer ze szperą z jednej strony ma taką samą półoś jak dyfer bez szpery, ale z drugiej strony ma jeszcze o połowę mniejszy wieloklin oprócz tego normalnego, i ten mały wchodzi w szperę, jak założysz obie zwykłe półośki, szpera nie zadziała...

ale to teoretyczne dywagacje, bo nie wiem, czy Twój GT ma szperę, i czy ten S-turbo też ją ma, bo były chyba montowane opcjonalnie...

trzeba sprawdzić oda dyfry i porównać półośki od nich"

 

oj oojj problem ze nie ma opcji bym rozebral auto a wtedy okaze sie ze cos nie pasuje, i fura bedzie stac przez kilka tygodni

ma byc p&p czyli zestaw potrzebnych czesci wyciagamy stare, wkladamy nowe stare i wruuuUUUUU

 

-- Wt kwi 10, 2012 9:25 am --

 

To jeszcze w jakich rocznikach tego szukac bo wierzyc mi sie nie chce ze przez cala historie forestera pakowano jedna skrzynie :)

 

A moze ma ktos gotowy zestaw?

Link to comment
Share on other sites

oj oojj problem ze nie ma opcji bym rozebral auto a wtedy okaze sie ze cos nie pasuje, i fura bedzie stac przez kilka tygodni

 

tak to tylko w Erze, albo w Evo ;D

Link to comment
Share on other sites

Wtrącę się.

 

widać podwójny wieloklin,

że jak?

 

Jakieś foto jak to wygląda?

Link to comment
Share on other sites

Czyli skrzynia, dyfer i zapewne jedna polos.

 

Z jakis roczników tego szukać?

 

Czy ktoś ma mosze jakiegoś skrzyniowego moda do Gt00?

 

I takie nietypowe pytanko...

 

Skrzynia czy remap?

Ceny sa zblizone. Ma ktos porownanie co dalo wiecej frajdy ?

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia czy remap?

Ceny sa zblizone. Ma ktos porownanie co dalo wiecej frajdy ?

Jechałem prawdopodobnie na najkrótszej skrzyni jaka była w Imprezie. Jest to dość sporo odczuwalna modyfikacja.

Remap GTka każdy zaproponuje robić w okolice 250KM, więc frajdy więcej będziesz miał z wymiany skrzyni.

 

Natomiast znacznie mniej frajdy będzie jak na trasie zaczną Cię objeżdżać 140-konne diesle powyżej 200km/h :twisted:

Link to comment
Share on other sites

ooo a ja bardzo spokojny kierowca jestem i Vmax zupelnie mnie nie obchodzi.

Czasami lubie sobie pocisnac na nizszych biegach i w jakis zakrecik wejsc

No i bezcenna (choc w tym wypadku calkiem cenna) zabawa przy wymianie

Link to comment
Share on other sites

Tu nawet nie chodzi o Vmax bo przy najkrótszej skrzyni i prędkościach "przelotowych" obroty będą bardzo wysoko i spalanie również :) ale jeśli

nie robisz żadnych długich tras to bez większego znaczenia. Najlepszym rozwiązaniem zostając przy 5MT to zmienić w takiej skrzyni 5ke na długa z WRX-a, przy okazji rewizja skrzyni. Mam takie rozwiązanie i 2-4 jak motocykl, niestety na 1 turbina mi się jeszcze nie kreci :) a 5 na trasę.

 

graft, do 200 to chyba nawet się nie zbliży :)

Link to comment
Share on other sites

czy w legacy też były skrzynie z 4.44?

 

Jeśli pytasz o legacy turbo mkI to było 3,9.

Pamiętaj, że przełożenie główne to nie wszystko. Ważne też są przełożenia poszczególnych biegów.

 

Tu: http://www.gearhack.com/docs/Subaru%20Transmission%20Chart.html.files.hidden/Subaru%20Tranny%20Chart.pdf posprawdzasz sobie niektóre z nich.

 

W moim turbodziadzie jest TY752VB3BA i przy zabawie ok. Na dojazdy....średnio się nadaje.

Link to comment
Share on other sites

większość skrzyń z przełożeniem 4,44 ma na wyjściu przełożenie 1;1,1 i z tyłu jest 4,11 w dyfrze, bardzo rzadko występuje skrzynia 4,44 z wyjściem 1;1, do której jest też most 4,44, wystarczająco prosto wytłumaczone ? :twisted::lol:

Link to comment
Share on other sites

to łopatologicznie prosze mi przekazać :shock:

mam serię w Gt

chcę krótką i co mi potrzeba?

w serii nie mam szpery

jaki zestaw potrzebuję, żeby to pracowało należycie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...