Skocz do zawartości

Krótsza skrzynia w Gt


kukus

Rekomendowane odpowiedzi

Temat przerabiany wiele razy ale nigdy kompleksowo

 

Czy mógłbym prosić o know how które również posłuży innym w przyszłości?

Co trzeba wymienić? Jakie części muszą iść w kompletach, z jakich autek.

 

I dość istotne... jakie są odczucia użytkowników. Czy warto wrzucać krótszą skrzynię?

W CRXie wymieniało się zawartość i... tyłka nie urywało ale za cene nowych adidasów można było się pobawić :)

Jak się śmiga na krótszej i o ile krótszej?

 

Warto? itd itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najszybszym i najtańszym rozwiązaniem jest skrzynia (i najlepiej dyfer w komplecie) z Forestera turbo, ma przełożenie 4,44, a GT ma seryjnie 3,9 i 4,1, oczywiście z wyjątkiem najdroższych wersji, takich jak STI, RA, czy TypeR....z których skrzynie również się bardziej nadają, ale używki są droższe

krótsze przełożenie dodaje sporo dynamiki nawet seryjnemu pojazdowi, taka skrzynia pasuje praktycznie bez przeróbek

 

lepszym rozwiązaniem, dużo trwalszym jest skrzynia 6MT od STI New Age, ale niestety kilkakrotnie droższym....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wał pasuje, półosie pasują, a ja zbieram zasłużone pomuki :twisted::lol:

 

ewentualna różnica - w jednej tylnej półosi, jak kupisz dyfer ze szperą, a foresie turbo na ogół szperę mają,

potrzeba wtedy jednej półosi z dwoma frezami, żeby szpera działała

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przód - wszystko pasuje P&P, tył - raczej też, jedyną możliwą różnicą może być posiadanie przez dyfer szpery, lub nie, wtedy jedna półoska ma podwójny wielkolin, po tym najprościej rozpoznasz dyfer ze szperą. dyfer bez szpery ma jednakowe wewnętrzne przeguby na obu póloskach, a dyfer ze szperą z jednej strony ma taką samą półoś jak dyfer bez szpery, ale z drugiej strony ma jeszcze o połowę mniejszy wieloklin oprócz tego normalnego, i ten mały wchodzi w szperę, jak założysz obie zwykłe półośki, szpera nie zadziała...

ale to teoretyczne dywagacje, bo nie wiem, czy Twój GT ma szperę, i czy ten S-turbo też ją ma, bo były chyba montowane opcjonalnie...

trzeba sprawdzić oda dyfry i porównać półośki od nich"

 

oj oojj problem ze nie ma opcji bym rozebral auto a wtedy okaze sie ze cos nie pasuje, i fura bedzie stac przez kilka tygodni

ma byc p&p czyli zestaw potrzebnych czesci wyciagamy stare, wkladamy nowe stare i wruuuUUUUU

 

-- Wt kwi 10, 2012 9:25 am --

 

To jeszcze w jakich rocznikach tego szukac bo wierzyc mi sie nie chce ze przez cala historie forestera pakowano jedna skrzynie :)

 

A moze ma ktos gotowy zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli skrzynia, dyfer i zapewne jedna polos.

 

Z jakis roczników tego szukać?

 

Czy ktoś ma mosze jakiegoś skrzyniowego moda do Gt00?

 

I takie nietypowe pytanko...

 

Skrzynia czy remap?

Ceny sa zblizone. Ma ktos porownanie co dalo wiecej frajdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia czy remap?

Ceny sa zblizone. Ma ktos porownanie co dalo wiecej frajdy ?

Jechałem prawdopodobnie na najkrótszej skrzyni jaka była w Imprezie. Jest to dość sporo odczuwalna modyfikacja.

Remap GTka każdy zaproponuje robić w okolice 250KM, więc frajdy więcej będziesz miał z wymiany skrzyni.

 

Natomiast znacznie mniej frajdy będzie jak na trasie zaczną Cię objeżdżać 140-konne diesle powyżej 200km/h :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nawet nie chodzi o Vmax bo przy najkrótszej skrzyni i prędkościach "przelotowych" obroty będą bardzo wysoko i spalanie również :) ale jeśli

nie robisz żadnych długich tras to bez większego znaczenia. Najlepszym rozwiązaniem zostając przy 5MT to zmienić w takiej skrzyni 5ke na długa z WRX-a, przy okazji rewizja skrzyni. Mam takie rozwiązanie i 2-4 jak motocykl, niestety na 1 turbina mi się jeszcze nie kreci :) a 5 na trasę.

 

graft, do 200 to chyba nawet się nie zbliży :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w legacy też były skrzynie z 4.44?

 

Jeśli pytasz o legacy turbo mkI to było 3,9.

Pamiętaj, że przełożenie główne to nie wszystko. Ważne też są przełożenia poszczególnych biegów.

 

Tu: http://www.gearhack.com/docs/Subaru%20Transmission%20Chart.html.files.hidden/Subaru%20Tranny%20Chart.pdf posprawdzasz sobie niektóre z nich.

 

W moim turbodziadzie jest TY752VB3BA i przy zabawie ok. Na dojazdy....średnio się nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...