Jump to content

OUTBACK 2,5 2003 automat


Yabadabadoo
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem świeżym właścicielem SUBARU OUTBACK 2,5. Już poznałem co to znaczy "jeździć SUBARU" :D REWELACJA !!! 8) Wcześniej nie wiedziałem co Wy w tych autach widzicie :roll:

 

Mam kilka pytań i liczę na Waszą pomoc:

1. W nocy, w moim aucie jest ciemno jak w... Nie ma podświetlenia wyłączników na desce :?: Świecą tylko zegary, wyświetlacz sterownika klimatyzacji i "cruise". Pozostałe przełączniki są niewidoczne. By włączyć przeciwmgielne, awaryjne, czy ustawić dmuchawę, najpierw trzeba włączyć światło w suficie, by znaleźć właściwy przełącznik. Czy jest jakiś bezpiecznik od tego, czy przepaliły się wszystkie żaróweczki?

2. Silnik trzyma wolne obroty na poziomie ~600 obr/min. Nie za nisko? Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolne obroty w innych silnikach benzynowych są w okolicach 700-800 a dla automatów czasem trochę wyżej. Ile powinny wynosić w moim aucie :?:

3. Po zatrzymaniu samochodu, gdy pracuje silnik, zawsze pracuje też jeden z wentylatorów chłodnicy. Czy tak ma być, czy jakiś czujnik dokonał żywota?

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Yabadabadoo, ad 1: viewtopic.php?f=24&t=152925&start=0

Może być jakiś problem z kontaktowaniem wiązki, albo faktycznie pech i wszystkie żarówki do wymiany :)

 

2. Silnik trzyma wolne obroty na poziomie ~600 obr/min. Nie za nisko? Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolne obroty w innych silnikach benzynowych są w okolicach 700-800 a dla automatów czasem trochę wyżej. Ile powinny wynosić w moim aucie

Wskazówka obrotomierza jest na drugiej kresce? Jak nie szarpie to wszystko jest OK.

 

3. Po zatrzymaniu samochodu, gdy pracuje silnik, zawsze pracuje też jeden z wentylatorów chłodnicy. Czy tak ma być, czy jakiś czujnik dokonał żywota?

O ile pamiętam załączanie jednego z wentylatorów jest "wspomagane" przez klimatyzację.

Link to comment
Share on other sites

no chyba pech... bo jednak świeci ten "cruise", wyświetlacz klimy, pokrętło ustawienia temp. i "out temp". Poza tymi świecą mi jeszcze przełączniki grzania foteli w podłokietniku - reszta ciemna.

Powiedzcie proszę, czy wszystkie wymienione poniżej przełączniki powinny świecić - nie chciał bym niepotrzebnie rozgrzebywać:

1. awaryjne

2. Grzanie szyby 1

3. Grzanie szyby 2

3. obieg zamknięty

4. mode

5. a/c

6. wiatrak

7. grzanie wycieraczek

8. zapalniczka

9. popielniczka

10. przełącznik trybu pracy skrzyni biegów

11. przełącznik szyberdachów

12. wszystkie przełączniki z lewej strony kierownicy

13. wszystkie przełączniki w drzwiach kierowcy

14. przełączniki uchylania szyb w każdych drzwiach.

15. obrysówki - przełącznik na kolumnie kierownicy

Jeśli to wszystko ma świecić, to czeka mnie niezła zabawa. Poprzedni właściciel miał chyba problem z regulatorem napięcia - że to wszystko się przepaliło.

Przy okazji pytanie... czy żaróweczki w przełącznikach się tylko wkłada, czy przelutowuje?

 

-- N kwi 08, 2012 2:34 pm --

 

2. Silnik trzyma wolne obroty na poziomie ~600 obr/min. Nie za nisko? Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolne obroty w innych silnikach benzynowych są w okolicach 700-800 a dla automatów czasem trochę wyżej. Ile powinny wynosić w moim aucie

Wskazówka obrotomierza jest na drugiej kresce? Jak nie szarpie to wszystko jest OK.

 

3. Po zatrzymaniu samochodu, gdy pracuje silnik, zawsze pracuje też jeden z wentylatorów chłodnicy. Czy tak ma być, czy jakiś czujnik dokonał żywota?

O ile pamiętam załączanie jednego z wentylatorów jest "wspomagane" przez klimatyzację.

Wskazówka dotyka drugiej kreski od dołu = obroty <600, ale stabilne, żadnych szarpnięć czy falowania

 

faktycznie to może być klima... spróbuję jak jest z wyłączoną.

 

dzięki

Link to comment
Share on other sites

ja mam wersję BP9 (z 2005), z tego co pamiętam to wszystko jest podświetlone.

jak chcesz mogę cyknąć fotkę wieczorem.

 

obroty raczej podobnie.

mądra książka i "autodata" mówią, że obroty mają być:

650 +/-100 dla MT

700 +/-100 dla AT

850 +/-100 z klimą dla obu

podjadę jeszcze do serwisu - ciekawe co mi powiedzą

 

żaróweczki już zacząłem wymieniać :) - robi się co raz piękniej

 

Mam kolejne pytanie.

Po ledwie paru (2-5) km w mieście mam strasznie gorące tarcze. Żadnej z czterech nie da się dotknąć. Czasem aż śmierdzą spalenizną. Poza miastem jest OK, na postoju auto też toczy się bez oporów - można je pchnąć jedną ręką bez wysiłku.

Czy w waszych autach też tak mocno grzeją się hamulce :?:

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jestem świeżym właścicielem SUBARU OUTBACK 2,5. Już poznałem co to znaczy "jeździć SUBARU" :D REWELACJA !!! 8) Wcześniej nie wiedziałem co Wy w tych autach widzicie :roll:

 

Mam kilka pytań i liczę na Waszą pomoc:

1. W nocy, w moim aucie jest ciemno jak w... Nie ma podświetlenia wyłączników na desce :?: Świecą tylko zegary, wyświetlacz sterownika klimatyzacji i "cruise". Pozostałe przełączniki są niewidoczne. By włączyć przeciwmgielne, awaryjne, czy ustawić dmuchawę, najpierw trzeba włączyć światło w suficie, by znaleźć właściwy przełącznik. Czy jest jakiś bezpiecznik od tego, czy przepaliły się wszystkie żaróweczki?

2. Silnik trzyma wolne obroty na poziomie ~600 obr/min. Nie za nisko? Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolne obroty w innych silnikach benzynowych są w okolicach 700-800 a dla automatów czasem trochę wyżej. Ile powinny wynosić w moim aucie :?:

3. Po zatrzymaniu samochodu, gdy pracuje silnik, zawsze pracuje też jeden z wentylatorów chłodnicy. Czy tak ma być, czy jakiś czujnik dokonał żywota?

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam

 

Tu, zeby byc do konca pewnym, zmien w opisie rok na model, akurat w 2003 nastapila zmiana generacji i byly robiona oba modele: MY03 i MY04, ja mam z konca 2003 i mam nowa generacje, cyzli MY04.

 

Odnosnie twoich pytan:

1. Powinny byc podswietlane. OD gory: zegarek, auta Ac, radio + przelacznik i wlaczniki na nim.

BTW. Skoro piszesz o wlaczniku przeciwmgielnych wnosze, ze masz MY03

2. Tak, boksery maja nizsze wolne obroty ok 600-700obr/min. Zalezy tez czy silnik jest zimny i czy masz wlaczona klima, wtedy odp obr skacza.

3. Nie powinno tak byc, jest cala logika wlaczania obrotow (dwie predkosci) jak i zalaczania wiatrakow. Sprawdz czy nie masz wlaczonej klimy, bo jezeli tak to jedne ma prawo pracowac :wink:

Link to comment
Share on other sites

gorące tarcze to normalna sprawa. Jeżeli nie masz bicia przy hamowaniu z ok. 120km/h to znaczy, że jest OK.

nie ma bicia przy żadnej prędkości, ale obejrzałem dokładnie tarcze i są po prostu cienkie - myślę że dlatego się tak szybko grzeją - czeka mnie tylko wymiana. Najważniejsze, że hamują jak złoto. Wystarczy dotknąć pedału by poczuć jak łapie cię pas :)

 

żaróweczek wciąż przybywa i jest co raz piękniej

 

włączony wiatrak, to rzeczywiście sprawa włączonej klimatyzacji

 

do niskich wolnych obrotów już się przyzwyczaiłem, ale jak będę miał okazję to podjadę do serwisu by się upewnić, że wszystko jest OK

 

-- Pt kwi 13, 2012 7:57 pm --

 

sprowadzony z Włoch, srebrny OBK ??

srebrny i sprowadzony - a dlaczego pytasz?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

witam wszystkich

od tygodnia cieszymy się z Żonką naszym nowym rodzynkiem

 

mam ten sam problem co Yabadabadoo ...

brak podświetlenia większości przełączników

 

może Kolega podpowie czy to są żarówki R3 ( czy można kupić białe czy trzeba zielone) i czy rozebranie przełącznika jest proste (może jakiś schemat budowy)

 

pozdrawiam

 

nazwal

kontakt 502551990

Link to comment
Share on other sites

Żarówki kup białe, potem z oryginalnych przełóż zielone kapturki. Niektóre nie mają kapturków, ale i tak świecą na zielono.

W większości przełączników są R3 8mm, w panelu klimatyzacji R3 12mm - 5 szt.

W chyba dwóch przełącznikach są inne, gumowe prostokątne oprawki, dlatego polecam Ci, żebyś kupił same żaróweczki 3mm z drucikami i przekładał je do oryginalnych oprawek.

Większości przełączników nie trzeba rozbierać, bo żarówki wkłada się do nich z boku bez rozbierania.

Ale np przełącznik awaryjnych to mnie trochę nauczył cierpliwości :)

Mały panel po lewej jest tylko na zatrzaskach, panel środkowy to u góry zatrzaski na dole śruby.

Przełączniki podgrzewania foteli wydłubiesz śrubokrętem z góry oba na raz razem z ramką.

W popielniczce, zapalniczce i podświetlenie położenia lewarka (automat) są normalne żaróweczki "wsuwki" 1,2W.

powodzenia

 

a jeszcze mi się przypomniało... nie mogłem znaleźć nigdzie gotowych żaróweczek R3 8mm w oprawkach. Allegro oferuje tylko LEDy. Ale pamiętaj LEDy "biją" po oczach i nie ściemniają się od potencjometra.

W panelu klimatyzacji żaróweczki są większe chyba 4mm, albo 4,coś

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hejka. A jak się dobrałeś do przycisku awaryjnych? :) Ja wczoraj go sobie odpuściłem no i zostały mi dolne przyciski panelu klimatyzacji. Piszesz że masz R3 a u mnie są T3 w takich oprawkach...

Link to comment
Share on other sites

@lucash. t3 to razem z oprawką, R3 to sama żaróweczka. Odpuściłeś sobie awaryjne - czyli co? Wyjąłeś go tylko nie potrafiłeś rozebrać, czy nie wyjąłeś go z mocowań wcale? Ja żeby go wyjąć wyjąłem całe kratki nawiewu razem z nim. Wtedy go od tyłu odkręciłem (bez tego musiałbym na siłę go "wytrzasnąć" z gniazda. jak już go wyjąłem to podważyłem zatrzaski małym śrubokrętem i go rozłożyłem.

Link to comment
Share on other sites

Paweł..odpuściłem bo już późno sie zrobiło ;) No i muszę przejrzeć jak wykręcić panel klimatyzacji. Jaka jest żarówka w awaryjnych? Muszę jeszcze wymienić żarówki w panelu klimy wszystkie na dole :/ Właśnie jestem na etapie poszukiwania żarówek ale chyba będę musiał zamówić online bo sztuka w sklepie elektronicznym 4 zyle...

Link to comment
Share on other sites

W tym wątku się trochę wypowiedziałem na temat mojej wymiany żarówek http://www.forum.sub...snie-obk-99-03/ . Ja kupiłem w Sanoku w sklepie elektronicznym. Mam .pdf jak rozmontować deskę i drzwi. Zamieszczam tu. Pobrałem to kiedyś z http://www.subaruoutback.org/forums/ .

Rozbiórka deski i panelu centralnego II.pdf

Rozbiórka deski i panelu centralnego.pdf

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dołączę się do tematu, bo mam inne pytanie w sprawie Outbacka II 2.5, w automacie. U mnie zaczyna się głośniejsza praca wentylatora (?) albo coś innego wchodzi w wibracje i zaczyna buczeć w momencie kiedy wrzucę D. Na N, czy na P jest ciszej zdecydowanie, po przełączeniu na D coś buczy. Po lekkim dodaniu gazu generalnie ten dźwięk znika. Spotkał się ktoś z czymś takim?

 

Paweł951--> Masz więcej tego typu pdf-ów?:)

Edited by Lipton
Link to comment
Share on other sites

@Lipton. Ja mam tylko takie jakby delikatnie mocniejsze wibracje jak auto jest zimne i wrzucę na R przy wyjeżdżaniu z garażu i czuć naprężenie i większy ciąg. W miarę rozgrzewania to znika. Ale dlaczego wiążesz to z wentylatorem? Na N i P jest zdecydowanie ciszej bo nie ma naprężeń w układzie bo jest od rozłączony, obroty podskakują i drgania/wibracje znikają. Z tego co mi wiadomo pompa w skrzyni wytwarza ciśnienie cały czas bo jest napędzana z obudowy konwertera, dopiero selektor poprzez elektrozawory wykorzystuje je na poszczególne blokowanie przełożeń. Wygląda na to, że pod obciążeniem coś buczy? A jaki jest poziom oleju w skrzyni? Na R też buczy?

np. Mi Carfit powiedział, że drgania mi się na budę przenoszą bo mam zużytą poduszkę pod skrzynią biegów.

Link to comment
Share on other sites

Paweł951 --> Skrzynia została rok temu doprowadzona do ładu, więc jeśli chodzi o olej itd. to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Z tą poduszką to akurat jest dobry pomysł...muszę to jakoś zbadać, albo rzucić hasło przy okazji jakiejś wizyty u mechanika. Łączę to w jakimś stopniu z wentylatorem, bo jak wyłączę klimatyzację to generalnie to w dużej mierze zanika. Za chwilę muszę się przejechać kawałek to potem dokładnie napiszę jak to się objawia, bo już do tego na tyle przywykłem, że ciężko mi precyzyjnie to opisać.

 

Po testach doszedłem do następujących wniosków:

Na P i N jest cicha praca.

Na R jest ciut głośniej, więc jest to pewnie to o czym pisze Paweł951.

Natomiast na D jest albo tak jak na R, albo czasem jest głośniejsze buczenie, albo jakby dźwięk jakby coś wpadało w wibracje i zaczynało buczeć. Czasem tego nie ma, a czasem po zatrzymaniu na światłach pojawia się ten dźwięk. W niektórych sytuacjach wystarczy wyłączyć klimatyzację i znika, a czasami nie znika nawet wtedy, więc już sam nie wiem czy łączyć to z wentylatorem. Może to faktycznie poduszka pod skrzynią?

Edited by Lipton
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...