Yabadabadoo Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Witam Jestem świeżym właścicielem SUBARU OUTBACK 2,5. Już poznałem co to znaczy "jeździć SUBARU" REWELACJA !!! 8) Wcześniej nie wiedziałem co Wy w tych autach widzicie :roll: Mam kilka pytań i liczę na Waszą pomoc: 1. W nocy, w moim aucie jest ciemno jak w... Nie ma podświetlenia wyłączników na desce :?: Świecą tylko zegary, wyświetlacz sterownika klimatyzacji i "cruise". Pozostałe przełączniki są niewidoczne. By włączyć przeciwmgielne, awaryjne, czy ustawić dmuchawę, najpierw trzeba włączyć światło w suficie, by znaleźć właściwy przełącznik. Czy jest jakiś bezpiecznik od tego, czy przepaliły się wszystkie żaróweczki? 2. Silnik trzyma wolne obroty na poziomie ~600 obr/min. Nie za nisko? Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolne obroty w innych silnikach benzynowych są w okolicach 700-800 a dla automatów czasem trochę wyżej. Ile powinny wynosić w moim aucie :?: 3. Po zatrzymaniu samochodu, gdy pracuje silnik, zawsze pracuje też jeden z wentylatorów chłodnicy. Czy tak ma być, czy jakiś czujnik dokonał żywota? Będę wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Yabadabadoo, ad 1: viewtopic.php?f=24&t=152925&start=0 Może być jakiś problem z kontaktowaniem wiązki, albo faktycznie pech i wszystkie żarówki do wymiany 2. Silnik trzyma wolne obroty na poziomie ~600 obr/min. Nie za nisko? Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolne obroty w innych silnikach benzynowych są w okolicach 700-800 a dla automatów czasem trochę wyżej. Ile powinny wynosić w moim aucie Wskazówka obrotomierza jest na drugiej kresce? Jak nie szarpie to wszystko jest OK. 3. Po zatrzymaniu samochodu, gdy pracuje silnik, zawsze pracuje też jeden z wentylatorów chłodnicy. Czy tak ma być, czy jakiś czujnik dokonał żywota? O ile pamiętam załączanie jednego z wentylatorów jest "wspomagane" przez klimatyzację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yabadabadoo Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 no chyba pech... bo jednak świeci ten "cruise", wyświetlacz klimy, pokrętło ustawienia temp. i "out temp". Poza tymi świecą mi jeszcze przełączniki grzania foteli w podłokietniku - reszta ciemna. Powiedzcie proszę, czy wszystkie wymienione poniżej przełączniki powinny świecić - nie chciał bym niepotrzebnie rozgrzebywać: 1. awaryjne 2. Grzanie szyby 1 3. Grzanie szyby 2 3. obieg zamknięty 4. mode 5. a/c 6. wiatrak 7. grzanie wycieraczek 8. zapalniczka 9. popielniczka 10. przełącznik trybu pracy skrzyni biegów 11. przełącznik szyberdachów 12. wszystkie przełączniki z lewej strony kierownicy 13. wszystkie przełączniki w drzwiach kierowcy 14. przełączniki uchylania szyb w każdych drzwiach. 15. obrysówki - przełącznik na kolumnie kierownicy Jeśli to wszystko ma świecić, to czeka mnie niezła zabawa. Poprzedni właściciel miał chyba problem z regulatorem napięcia - że to wszystko się przepaliło. Przy okazji pytanie... czy żaróweczki w przełącznikach się tylko wkłada, czy przelutowuje? -- N kwi 08, 2012 2:34 pm -- 2. Silnik trzyma wolne obroty na poziomie ~600 obr/min. Nie za nisko? Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolne obroty w innych silnikach benzynowych są w okolicach 700-800 a dla automatów czasem trochę wyżej. Ile powinny wynosić w moim aucie Wskazówka obrotomierza jest na drugiej kresce? Jak nie szarpie to wszystko jest OK. 3. Po zatrzymaniu samochodu, gdy pracuje silnik, zawsze pracuje też jeden z wentylatorów chłodnicy. Czy tak ma być, czy jakiś czujnik dokonał żywota? O ile pamiętam załączanie jednego z wentylatorów jest "wspomagane" przez klimatyzację. Wskazówka dotyka drugiej kreski od dołu = obroty <600, ale stabilne, żadnych szarpnięć czy falowania faktycznie to może być klima... spróbuję jak jest z wyłączoną. dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 ja mam wersję BP9 (z 2005), z tego co pamiętam to wszystko jest podświetlone. jak chcesz mogę cyknąć fotkę wieczorem. obroty raczej podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yabadabadoo Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 ja mam wersję BP9 (z 2005), z tego co pamiętam to wszystko jest podświetlone.jak chcesz mogę cyknąć fotkę wieczorem. obroty raczej podobnie. mądra książka i "autodata" mówią, że obroty mają być: 650 +/-100 dla MT 700 +/-100 dla AT 850 +/-100 z klimą dla obu podjadę jeszcze do serwisu - ciekawe co mi powiedzą żaróweczki już zacząłem wymieniać - robi się co raz piękniej Mam kolejne pytanie. Po ledwie paru (2-5) km w mieście mam strasznie gorące tarcze. Żadnej z czterech nie da się dotknąć. Czasem aż śmierdzą spalenizną. Poza miastem jest OK, na postoju auto też toczy się bez oporów - można je pchnąć jedną ręką bez wysiłku. Czy w waszych autach też tak mocno grzeją się hamulce :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Yabadabadoo, masz navi? To przytrzymaj pierwszy lewy guzik przez 2 sekundy :wink: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 gorące tarcze to normalna sprawa. Jeżeli nie masz bicia przy hamowaniu z ok. 120km/h to znaczy, że jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 WitamJestem świeżym właścicielem SUBARU OUTBACK 2,5. Już poznałem co to znaczy "jeździć SUBARU" REWELACJA !!! 8) Wcześniej nie wiedziałem co Wy w tych autach widzicie :roll: Mam kilka pytań i liczę na Waszą pomoc: 1. W nocy, w moim aucie jest ciemno jak w... Nie ma podświetlenia wyłączników na desce :?: Świecą tylko zegary, wyświetlacz sterownika klimatyzacji i "cruise". Pozostałe przełączniki są niewidoczne. By włączyć przeciwmgielne, awaryjne, czy ustawić dmuchawę, najpierw trzeba włączyć światło w suficie, by znaleźć właściwy przełącznik. Czy jest jakiś bezpiecznik od tego, czy przepaliły się wszystkie żaróweczki? 2. Silnik trzyma wolne obroty na poziomie ~600 obr/min. Nie za nisko? Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolne obroty w innych silnikach benzynowych są w okolicach 700-800 a dla automatów czasem trochę wyżej. Ile powinny wynosić w moim aucie :?: 3. Po zatrzymaniu samochodu, gdy pracuje silnik, zawsze pracuje też jeden z wentylatorów chłodnicy. Czy tak ma być, czy jakiś czujnik dokonał żywota? Będę wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam Tu, zeby byc do konca pewnym, zmien w opisie rok na model, akurat w 2003 nastapila zmiana generacji i byly robiona oba modele: MY03 i MY04, ja mam z konca 2003 i mam nowa generacje, cyzli MY04. Odnosnie twoich pytan: 1. Powinny byc podswietlane. OD gory: zegarek, auta Ac, radio + przelacznik i wlaczniki na nim. BTW. Skoro piszesz o wlaczniku przeciwmgielnych wnosze, ze masz MY03 2. Tak, boksery maja nizsze wolne obroty ok 600-700obr/min. Zalezy tez czy silnik jest zimny i czy masz wlaczona klima, wtedy odp obr skacza. 3. Nie powinno tak byc, jest cala logika wlaczania obrotow (dwie predkosci) jak i zalaczania wiatrakow. Sprawdz czy nie masz wlaczonej klimy, bo jezeli tak to jedne ma prawo pracowac :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stjohn Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 sprowadzony z Włoch, srebrny OBK ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yabadabadoo Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 gorące tarcze to normalna sprawa. Jeżeli nie masz bicia przy hamowaniu z ok. 120km/h to znaczy, że jest OK. nie ma bicia przy żadnej prędkości, ale obejrzałem dokładnie tarcze i są po prostu cienkie - myślę że dlatego się tak szybko grzeją - czeka mnie tylko wymiana. Najważniejsze, że hamują jak złoto. Wystarczy dotknąć pedału by poczuć jak łapie cię pas żaróweczek wciąż przybywa i jest co raz piękniej włączony wiatrak, to rzeczywiście sprawa włączonej klimatyzacji do niskich wolnych obrotów już się przyzwyczaiłem, ale jak będę miał okazję to podjadę do serwisu by się upewnić, że wszystko jest OK -- Pt kwi 13, 2012 7:57 pm -- sprowadzony z Włoch, srebrny OBK ?? srebrny i sprowadzony - a dlaczego pytasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stjohn Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 koło Kielc ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 nowa tarcza ma 24mm a minimalnie może mieć 22 mm zmierz i ewentualnie wymień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazwal Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 witam wszystkich od tygodnia cieszymy się z Żonką naszym nowym rodzynkiem mam ten sam problem co Yabadabadoo ... brak podświetlenia większości przełączników może Kolega podpowie czy to są żarówki R3 ( czy można kupić białe czy trzeba zielone) i czy rozebranie przełącznika jest proste (może jakiś schemat budowy) pozdrawiam nazwal kontakt 502551990 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yabadabadoo Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Żarówki kup białe, potem z oryginalnych przełóż zielone kapturki. Niektóre nie mają kapturków, ale i tak świecą na zielono. W większości przełączników są R3 8mm, w panelu klimatyzacji R3 12mm - 5 szt. W chyba dwóch przełącznikach są inne, gumowe prostokątne oprawki, dlatego polecam Ci, żebyś kupił same żaróweczki 3mm z drucikami i przekładał je do oryginalnych oprawek. Większości przełączników nie trzeba rozbierać, bo żarówki wkłada się do nich z boku bez rozbierania. Ale np przełącznik awaryjnych to mnie trochę nauczył cierpliwości Mały panel po lewej jest tylko na zatrzaskach, panel środkowy to u góry zatrzaski na dole śruby. Przełączniki podgrzewania foteli wydłubiesz śrubokrętem z góry oba na raz razem z ramką. W popielniczce, zapalniczce i podświetlenie położenia lewarka (automat) są normalne żaróweczki "wsuwki" 1,2W. powodzenia a jeszcze mi się przypomniało... nie mogłem znaleźć nigdzie gotowych żaróweczek R3 8mm w oprawkach. Allegro oferuje tylko LEDy. Ale pamiętaj LEDy "biją" po oczach i nie ściemniają się od potencjometra. W panelu klimatyzacji żaróweczki są większe chyba 4mm, albo 4,coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucash Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Hejka. A jak się dobrałeś do przycisku awaryjnych? Ja wczoraj go sobie odpuściłem no i zostały mi dolne przyciski panelu klimatyzacji. Piszesz że masz R3 a u mnie są T3 w takich oprawkach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 @lucash. t3 to razem z oprawką, R3 to sama żaróweczka. Odpuściłeś sobie awaryjne - czyli co? Wyjąłeś go tylko nie potrafiłeś rozebrać, czy nie wyjąłeś go z mocowań wcale? Ja żeby go wyjąć wyjąłem całe kratki nawiewu razem z nim. Wtedy go od tyłu odkręciłem (bez tego musiałbym na siłę go "wytrzasnąć" z gniazda. jak już go wyjąłem to podważyłem zatrzaski małym śrubokrętem i go rozłożyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucash Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 Paweł..odpuściłem bo już późno sie zrobiło No i muszę przejrzeć jak wykręcić panel klimatyzacji. Jaka jest żarówka w awaryjnych? Muszę jeszcze wymienić żarówki w panelu klimy wszystkie na dole :/ Właśnie jestem na etapie poszukiwania żarówek ale chyba będę musiał zamówić online bo sztuka w sklepie elektronicznym 4 zyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 W tym wątku się trochę wypowiedziałem na temat mojej wymiany żarówek http://www.forum.sub...snie-obk-99-03/ . Ja kupiłem w Sanoku w sklepie elektronicznym. Mam .pdf jak rozmontować deskę i drzwi. Zamieszczam tu. Pobrałem to kiedyś z http://www.subaruoutback.org/forums/ . Rozbiórka deski i panelu centralnego II.pdf Rozbiórka deski i panelu centralnego.pdf 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Dołączę się do tematu, bo mam inne pytanie w sprawie Outbacka II 2.5, w automacie. U mnie zaczyna się głośniejsza praca wentylatora (?) albo coś innego wchodzi w wibracje i zaczyna buczeć w momencie kiedy wrzucę D. Na N, czy na P jest ciszej zdecydowanie, po przełączeniu na D coś buczy. Po lekkim dodaniu gazu generalnie ten dźwięk znika. Spotkał się ktoś z czymś takim? Paweł951--> Masz więcej tego typu pdf-ów? Edytowane 27 Października 2013 przez Lipton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 @Lipton. Ja mam tylko takie jakby delikatnie mocniejsze wibracje jak auto jest zimne i wrzucę na R przy wyjeżdżaniu z garażu i czuć naprężenie i większy ciąg. W miarę rozgrzewania to znika. Ale dlaczego wiążesz to z wentylatorem? Na N i P jest zdecydowanie ciszej bo nie ma naprężeń w układzie bo jest od rozłączony, obroty podskakują i drgania/wibracje znikają. Z tego co mi wiadomo pompa w skrzyni wytwarza ciśnienie cały czas bo jest napędzana z obudowy konwertera, dopiero selektor poprzez elektrozawory wykorzystuje je na poszczególne blokowanie przełożeń. Wygląda na to, że pod obciążeniem coś buczy? A jaki jest poziom oleju w skrzyni? Na R też buczy? np. Mi Carfit powiedział, że drgania mi się na budę przenoszą bo mam zużytą poduszkę pod skrzynią biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Paweł951 --> Skrzynia została rok temu doprowadzona do ładu, więc jeśli chodzi o olej itd. to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Z tą poduszką to akurat jest dobry pomysł...muszę to jakoś zbadać, albo rzucić hasło przy okazji jakiejś wizyty u mechanika. Łączę to w jakimś stopniu z wentylatorem, bo jak wyłączę klimatyzację to generalnie to w dużej mierze zanika. Za chwilę muszę się przejechać kawałek to potem dokładnie napiszę jak to się objawia, bo już do tego na tyle przywykłem, że ciężko mi precyzyjnie to opisać. Po testach doszedłem do następujących wniosków: Na P i N jest cicha praca. Na R jest ciut głośniej, więc jest to pewnie to o czym pisze Paweł951. Natomiast na D jest albo tak jak na R, albo czasem jest głośniejsze buczenie, albo jakby dźwięk jakby coś wpadało w wibracje i zaczynało buczeć. Czasem tego nie ma, a czasem po zatrzymaniu na światłach pojawia się ten dźwięk. W niektórych sytuacjach wystarczy wyłączyć klimatyzację i znika, a czasami nie znika nawet wtedy, więc już sam nie wiem czy łączyć to z wentylatorem. Może to faktycznie poduszka pod skrzynią? Edytowane 28 Października 2013 przez Lipton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się