Jump to content
krasa1

Uszczelka pod głowicą

Recommended Posts

dzioba

Nic to obserwuje dalej,przed chwilą po podjechaniu pod dom stwierdziłem,że spaliny pachną inaczej,taki jakby słodki zapach zupełnie nie spotykany wcześniej :shock:

Przewrażliwiony jestem już mocno :roll:

Masz typowe objawy zespołu poUPGowego. Nie wymagają leczenia, choć utrzymują się dość długo. Nie obawiaj się, bo to nie jest zakaźne - nie zarazisz rodziny. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

suberet, może być tak jak piszesz pozostaje jakaś taka niepewność co się dalej sypnie :mrgreen:

Ale od wczoraj jeżdżę nim tak jak trzeba spalanie wróciło do normy 15l,a wczoraj zakopałem go po brzuch w piaskownicy.

Trudno jak coś się ma wysypać to się wysypie i będę wtedy myślał co dalej :wink:

 

dzioba, Twój już na chodzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dzioba, Twój już na chodzie?

jeszcze nie :( tu jest Francja. Oni ścigają tylko ślimaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzioba, ale kto prowadzi czy wygrywa? :twisted: Slimaki :?: :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

w końcu wygrywają francuzi bo inaczej by z glodu zdechli :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam w klubie UPG :cry::twisted:

Wczorajsze wyścigi z Audi, chwilowy wzrost temperatury, pierdnięcie zaworu upustowego i dalej wszystko w normie.

Dzisiaj Forek już u Dok4turbora, zobaczymy na czym stanie :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam w klubie UPG :cry::twisted:

 

Przykrość, ale już przynajmniej będzesz miał spokój i juz nie będziesz czekał kiedy to się stanie...zawsze są jakieś plusy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wiadomo jkuż??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZTCW już sie robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznać się tu proszę o ile uszczupliła się świnka skarbonka po takiej robocie?

Piąteczka stykła?

:mrgreen:

 

PS. Wyrazy współczucia, cena banana na twarzy w subaru jest wysoka :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyznać się tu proszę o ile uszczupliła się świnka skarbonka po takiej robocie?

 

jak pi poszła (3lata temu) UPG w wolnym ssaku...to w jedym warsztatcie (popularnym na forum) koszt części to było 1800+robota1800, a w drugim, równie cenionym na forum, zapłaciłem po prostu 1800 za całość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyznać się tu proszę o ile uszczupliła się świnka skarbonka po takiej robocie?

 

jak pi poszła UPG w wolnym ssaku...to w jedym warsztatcie (popularnym na forum) koszt części to było 1800+robota1800, a w drugim, równie cenionym na forum zapłaciłem po prostu 1800 za całość.

 

można wiedzieć w którym warsztacie była taka "promocja" :?: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
można wiedzieć w którym warsztacie była taka "promocja" :?: :lol:

 

nie zwykłem robić promocji nieaso na forum :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyznać się tu proszę o ile uszczupliła się świnka skarbonka po takiej robocie?

 

jak pi poszła UPG w wolnym ssaku...to w jedym warsztatcie (popularnym na forum) koszt części to było 1800+robota1800, a w drugim, równie cenionym na forum zapłaciłem po prostu 1800 za całość.

 

można wiedzieć w którym warsztacie była taka "promocja" :?: :lol:

 

i ja chętnie się dowiem, który to "popularny a który równie ceniony" :wink: zapewne, w którymś z nich serwisuję swojego xt.

 

-- 21 cze 2012, o 11:13 --

 

DNL dzięki za PW - też serwisuję w "równie cenionym na forum" warsztacie i jestem zadowolony :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze mi ktoś podesłać namiar gdzie w wawie lub okolicach najlepiej zrobic UPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dzioba

Nic to obserwuje dalej,przed chwilą po podjechaniu pod dom stwierdziłem,że spaliny pachną inaczej,taki jakby słodki zapach zupełnie nie spotykany wcześniej icon_eek.gif

Przewrażliwiony jestem już mocno icon_rolleyes.gif

Masz typowe objawy zespołu poUPGowego. Nie wymagają leczenia, choć utrzymują się dość długo. Nie obawiaj się, bo to nie jest zakaźne - nie zarazisz rodziny. :mrgreen:

 

Mój forek 2,5xt, 2006 właśnie jest u doktora (MTS Dzierżoniów) UPG czyli wkrótce z tego co piszesz będę miał okazję obserwować "objaway zespołu poUPGowego". Na czym one polegają? Czy możesz je bardziej szczegółowo wyspecyfikować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie walnęło przy 160.000 w 2.5 X A/T 2003 LPG.

W ASO Częstochowa wołali jakieś 2500 netto, ale zrobiłem w warsztacie znajomego za 1400 (wymiana uszczelek, planowanie głowic etc.)... I nie polecam tej drogi, bo potem poprawka, bo źle była splanowana głowica (już gdzie indziej) kosztowała mnie kolejne 600 zł, a ile nerwów po drodze było. Do tego powymieniałem świece i kable coby lepsza iskra była :D

Za to teraz silniczek prycha ze szczęściem. Jeździ to to wspaniale, a najbardziej zadowolona jest żona - a to najważniejsze :D

Nie miałem żadnych podanych wyżej "objawów zespołu poUPGowego". U mnie temp jest idealna, oleju nie bierze praktycznie wcale. No ale teraz mam naprawdę fajnego mechaniora :)

 

Za to ASO Częstochowa ma u mnie punkty karne bo nie dali rady odkręcić świecy (co mój nowy mechanik zrobił bez problemu), a ich mechanik strasznie kombinował m. in. informując mnie sms'ami, że on mi to zrobi taniej po robocie... No to spodziewając się, że w robocie spieprzy by po robocie wziąć kasę do ręki zwiałem stamtąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W forkach doładowanych niestety w tych pieniądzach, o których piszesz nie zrobi się UPG, no chyba, że u wujka w garażu :). U mnie nie ma firmowego serwisu a doświadczony w branży właściciel warsztatu samochodowego (po konsultacji ze znanymi fachowcami z Poznania naprawiającymi głowice) zwyczajnie wycofał się z tematu. Opinia, którą uzyskał stwierdzała, że tych głowic/silników nie da się naprawić z gwarancją niezawodności w kosztach akceptowalnych dla klienta. Pozostał mi więc serwis firmowy a skoro już to wybrałem cieszący się dobrą opinią. Już wiem np., że w moim przypadku użycie do naprawy seryjnej uszczelki nie jest możliwe bo głowica pomimo planowania wymaga grubszej uszczelki niż seryjna a te (Cosworth`a) są o kilka stówek droższe. Do tego doszła regulacja zaworów (poprzednią robiłem zaledwie około 20kkm wcześniej a koszt to ponad 2k zł) bo auto jest zatrute :) LPG-iem i świece, tak że będzie dobrze gdy skończy się na ca. 5k zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robienie uszczelek w 2.5 wolnossącym a turbo mocno się różni ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz pytać fachowców. Nie mam kompetencji żeby porównywać te silniki. Słyszałem jedynie, że obciążenia (cieplne i mechaniczne) silnika uturbionego tj. ej255 o mocy169kW są dosyć ekstremalne w stosunku do materiałów zastosowanych do jego konstrukcji co może m.in. skutkować większą "podatnością" na UPG w porównaniu z silnikiem wolnossącym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robienie uszczelek w 2.5 wolnossącym a turbo mocno się różni ?

Prace do wykonania takie same.Różnica w częściach,N/A wystarczają seryjne uszczelki,nie zmieniasz szpilek głowic na mocniejsze itp. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie 103 tys :( ale w FSTI w sumie co za różnica...

Kto następny? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do jakiego największego przebiegu dolecieliście w swoich Turbo-Forkach zanim nadeszła konieczność UPG?

 

Planując robienie rozrządu mogę zapobiegawczo zrobić upg, wyregulować zawory, świece itp. żeby 2x nie wyciągać silnika? Jaka kwotę szykować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

103 tys. ale diagności powiedzieli mi ze jeszcze 40 tysi mogłem polatać :P

Chodzi o to ze zaprowadziłem pacjenta w najlepszym momencie od mojej pierwszej diagnozy, to znaczy głowice nie pogięte, nie popekane, blok cały. Fabryka :D


Do jakiego największego przebiegu dolecieliście w swoich Turbo-Forkach zanim nadeszła konieczność UPG?

 

Planując robienie rozrządu mogę zapobiegawczo zrobić upg, wyregulować zawory, świece itp. żeby 2x nie wyciągać silnika? Jaka kwotę szykować?

doliczyć musisz 7 razy rozrząd :D plus jakaś robocizna, tak to zawsze jest jak się zaczyna niewinna akcja upg "D

Nawet jak zrobisz rozrząd i wypadnie p[o tym UPG to rozrząd musisz ponownie wymienić.

Edited by darecki1981

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...