Jump to content

Kierownica obciera o osłonę stacyjki [ GC ]


SubBlackbird
 Share

Recommended Posts

Impreza GC

Spotkał się ktoś z takim problemem? Próbowałem przesunąć rurę trochę "do dołu" , do której przymocowane są uchwyty od mocowania owej osłony stacyjki (czy kolumny kierowniczej) jednak rura ani drgnęła.

Możliwe jest, że sztyca od kierownicy obsunęła się "do dołu".

Proszę o jakieś sugestie.

 

7eb15b4326325ec3med.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ten pomysł nie wypali bo otworki w blasze przez, które przechodzą 4 wkręty skręcające osłonę są na styk z średnicą wkrętów czyli nie ma "fasolek". Nawet jak by były fasolki to osłona nie przesunie się bo będzie się zapierać o stacyjkę.

Link to comment
Share on other sites

A jaka masz kiere? Moze nie jest orginalna i dlatego jest troche za duza i obciera. Nie wiem czy sie da ale najlepiej by bylo jakbys sciagnol kierownice i dal tam podkladke miedzy kierownica a przekladnia. Ale niech ktos sie wypowie czy wieloklin bedzie trzymac odpowiednio kierownice.

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny problem ale z ustawianiem kierownicy tzn kiera była z anglika i w UK wersji pod ustawianiem kierownicy była guma osłaniająca, w EU nie i przez tą gume nie dało się kierownicy ustawiac tzn blokowała sie do pewnego polozenia. Watpie zeby cała rura przesunela sie w strone przekładni, bo ona wchodzi w krzyżak i dalej nie ruszy. Pokaz zdjecie kierownicy i model auta. Moze tak jak kolega mowi masz kiere z innej wersji.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisze Gates problem moze byc w nie orginalnej kierownicyi dlatego masz problem. Ale skoro jest ona dedykowana do subaru to jest sposob aby problem rozwiazac.

Link to comment
Share on other sites

Kierownica jest OK. Mam nawet dwie, bo ta z którą kupiłem impreze GC8 miała wystrzeloną poduszkę. Także kupiłem drugą z poduszką i sytuacja identyczna. Podkładanie podkładki tak jak piszesz ADK90 spowoduje, że kierownica będzie się kiwać na wieloklinie gdyż jest on stożkowy.

Link to comment
Share on other sites

Moze sie kiwac ale nie musi przeciez ja dociagasz nakredka i jesli dokrecisz mocno nie ma szans kiwania sie. No ale masz racje jest to troche niebespieczne. Wiec albo mozesz olac problem albo kupic nowe plastyki.

 

Jest jeszcze jeda przyczyna Twojego problemu tasma absu i klaksonu ktora sie wydarla i trze. Ale mysle ze sprawdziles ze to kiera trze o plastyki wiec ten poblem jest bez sensu.

Link to comment
Share on other sites

Nie chodzi o zniwelowanie efektu akustycznego bo każdy Polak sobie z tym poradzi :D

No jak tam, nikt nie rozkręcał kolumny kierownicy, sztycy itd? Chodzi o budowę, jak to jest zmontowane.

 

p.s. kierownica była zdejmowana kilka razy

Link to comment
Share on other sites

Strzelam ze go dzwonie (wystrzelona poducha) coś się skrzywiło, przesunęło. Same z siebie raczej niema co tam się przesunąć. Co do podkładki to niema jak jej tam założyć żeby zrobiła robotę bo kierownica siedzi na wielowypuście który jak ktoś zauważył jest stożkowy, nie jest podpierana od spodu. Skoro dwie kierownice siedzą tak samo to może wielowypust na wałku jest wyrobimy i kierownica schodzi niżej ale to mocno naciągana hipoteza.

 

Ps. spojrzałem na zdjęcie jeszcze raz i widać ze kierownica jest przekrzywiona względem obudowy kolumny, coś jest tam na pewno pogięte albo uszkodzone. Jedyna opcja to rozebrać i zobaczyć. Gdy kręcisz kierownicą to punkt styku przemieszcza się po obwodzie czy cały czas jest na dole obudowy? Jeśli się przemieszcza to uszkodzony masz jeden elementów ruchomych (kierownica, wałek) Jeśli cały czas zostaje u dołu to problem jest w elementach nieruchomych.

Link to comment
Share on other sites

No ale cos jest powodem tego ze trze wiec co to moze byc?GeOrGe, moze miec racje co do wybuchu poduszek przez wypadek i skrzywienie przekladni...

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem poduszka była wystrzelona, a uszkodzenia niewielkie, wgięty zderzak przedni z lewej strony, uszkodzona lewa lampa, lewy narożnik maski podwinięty z 3cm. Czasami tak jest, że przy znikomych uszkodzeniach układ poduszek się włącza.

GeOrGe tak jak piszesz jest stożek więc oczywistym było i jest, że podkładka nie wchodzi w grę.

Odnośnie przekrzywienia kierownicy to nie jest tak jak się wydaje. Wcześniej większa szpara była na dole więc postanowiłem przekrzywić mocowania z blachy, do których mocuje się obudowę stacyjki w przeciwną stronę ale wyszło za dużo więc teraz taka sama szpara jest na górze. Myślałem, że przekrzywienie spowoduje to że choć na 1mm zrobi się szpara w najwęższym miejscu czyli tam gdzie obciera.

 

W serwisówce wspomniane jest, że w wersji z airbag i bez są inne konstrukcje kolumny kierowniczej. Może ktoś coś w tej kwesti teraz powie i miał z tym styczność. Jak wynika z opisu powstaje odkształcenie, ale jak ma to się do rzeczywistości, trzeba wymienić coś? "odciągnąć" do postaci pierwotnej?

Także są jakieś poszlaki.

8d464d0855a27642med.jpg820939717b44e8bemed.jpg

Link to comment
Share on other sites

cos masz jednak z kolumna, bo kierownica nie jest zamontowana tak jak w oryginale, u Ciebie idzie pod skosem w dół - byćmoże wskazana będzie wymiana całej sztycy na bezwypadkową.

Link to comment
Share on other sites

siekla odnośnie tego "przekrzywienia", złudzenia pisałem wcześniej:

"Odnośnie przekrzywienia kierownicy to nie jest tak jak się wydaje. Wcześniej większa szpara była na dole więc postanowiłem przekrzywić mocowania z blachy, do których mocuje się obudowę stacyjki w przeciwną stronę ale wyszło za dużo więc teraz taka sama szpara jest na górze. Myślałem, że przekrzywienie spowoduje to że choć na 1mm zrobi się szpara w najwęższym miejscu czyli tam gdzie obciera."

 

-- 3 kwi 2012, o 21:41 --

 

Mógłby ktoś sprawdzić i napisać ile milimetrową szparę szparę ma u siebie?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

SubBlackbird, chyba znalazłem rozwiązanie Twojego problemu - wczoraj usunąłem taką samą dolegliwość jak w Twoim opisie w jednym aucie.

 

Zdemontuj poduszkę z kierownicy, pod poduszką na konstrukcji kierownicy masz 4 śruby /krzyżak/ czarne rozstawione po rogach / żeby dostac się do górnych musisz odkręcić torxem mechanizm klaksonu/, które trzymają tył kierownicy /tę całą czarną osłonę, zamontowaną do wieńca/ sprawdź, czy przypadkiem nie są one poluzowane i dokręć je mocniej - zobacz czy obcieranie ustało.

Link to comment
Share on other sites

siekla dzięki za odzew. Sprawa jest jak zawsze prosta tylko trzeba wiedzieć co jak działa. W wyniku wybuchu poduszki sztyca kierownica chowa się w rurze, w której jest zamocowana. Wystarczy zdemontować (wyjąć na zewnątrz) "kręciołe" która służy za styk obrotowy dla przewodów elektrycznych od klaksonu i airbag. Następnie trzeba założyć kierownicę i od jej tyłu wystukać ją razem ze sztycą pomagając sobie płaskownikiem i młotkiem. Wg. mnie sztyca kierownicy może się wysunąć nawet i 1- 1,5cm.

Także problem rozwiązany.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...