Jump to content

Nowy Forester 2.0 benzyna w automacie


agood_boy
 Share

Recommended Posts

witam serdecznie.

chcialem sie podpytac o opinie wlascicieli ktorzy smigaja nowym foresterem w benzynie w automacie. ja mam forka z 2004 2.0 xt w automacie. powoli sie zastanawiam by wymienic go na nowy model. ale....

jezdzilem ostatnio impreza 2.0 benzyna przez jeden dzien i bylem zawiedziony. ten motor jest duzo slabszy od tego co posiadam obecnie. diesla nie robia w automacie. tak wiec mysle sobie ze gdybym mial ten benzynowy motor w nowym forku to bym nie mial frajdy z jazdy jak dotychczas ja posiadam.

jakie sa wasze odczucia, czy da sie nowym forkiem w benzynie ''jezdzic''?

 

pozdrawiam i czekam na opinie

Link to comment
Share on other sites

Mimo tego,że moc "na papierze" masz podobną do tej, która jest w imprezie lub forku 2.0, ale ty masz turbo (przynajmniej tak podajesz XT) i w związku z tym czułeś różnice. Do tego dochodzi kwestia masy samochodu. Popatrz na dane techniczne i różnice mas.

 

-- 29 mar 2012, o 06:45 --

 

Mimo tego,że moc "na papierze" masz podobną do tej, która jest w imprezie lub forku 2.0, ale ty masz turbo (przynajmniej tak podajesz XT) i w związku z tym czułeś różnice. Do tego dochodzi kwestia masy samochodu. Popatrz na dane techniczne i różnice mas.

Link to comment
Share on other sites

czy da sie nowym forkiem w benzynie ''jezdzic''

 

Ja dla żony wziąłem 2.0 benz ale 5MT - ledwo daje radę. Tego samego motoru z automatem nawet wolę sobie nie wyobrażać... Takie moje zdanie.

 

[edit]

Po przebyciu chorób wieku dziecięcego, Boxer Diesel chyba jest niegłupim wyborem. Podobno pozbył się wad, które miał na początku produkcji, a parametry - zwł. moment obrotowy - ma jednak zdecydowanie korzystniejsze od wolnego ssaka benzyny... Ja bym teraz brał diesla.

Link to comment
Share on other sites

czy da sie nowym forkiem w benzynie ''jezdzic''

 

Ja dla żony wziąłem 2.0 benz ale 5MT - ledwo daje radę. Tego samego motoru z automatem nawet wolę sobie nie wyobrażać...

tym bardziej, ze ten automat to nadal stary-dobry-przedpotopowy E-4AT AD 2012 :roll: :lol:

 

zastanawia mnie tylko, dlaczego w Forku nadal stosuje sie "tradycyjny" automat, a nie CVT... pewnie to jakos zwiazane z tym, ze Forek czesciej ma cos holowac... ale z innej strony Dyrekcja pisala (w watku o XV), ze CVT tez nadaje sie do holowania... dziwne to to dla mnie :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
tanawia mnie tylko, dlaczego w Forku nadal stosuje sie "tradycyjny" automat, a nie CVT... pewnie to jakos zwiazane z tym, ze Forek czesciej ma cos holowac...

CVT nie jest jeszcze produkowane w ilościach umożliwiających wprowadzenie do wszystkich modeli.

Ale to właśnie Forster jako pierwszy otrzymał silniki nowej generacji - inne modle dopiero później.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

tanawia mnie tylko, dlaczego w Forku nadal stosuje sie "tradycyjny" automat, a nie CVT... pewnie to jakos zwiazane z tym, ze Forek czesciej ma cos holowac...

CVT nie jest jeszcze produkowane w ilościach umożliwiających wprowadzenie do wszystkich modeli.

Ale to właśnie Forster jako pierwszy otrzymał silniki nowej generacji - inne modle dopiero później.

 

Pozdrowienia

dziekuje za odp. i odpozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

agood_boy, poprawiłem nazwę modelu w temacie bo się wystraszyłem, że o Freelandera pytasz 8)

 

 

Postaraj się stosować zasady polskiej pisowni (duże litery na początku zdania), tak aby Twoje wpisy były dla nas czytelniejsze.

 

Dziękuje i witam na The Forum

Link to comment
Share on other sites

jezdzilem ostatnio impreza 2.0 benzyna przez jeden dzien i bylem zawiedziony

 

Jeździłeś poprzednią generacją silnika 2.0 boxer jeszcze na pasku rozrządu. Polecam przejażdżkę Subaru (najlepiej Foresterem) wyposażonym w nową dwulitrową jednostkę benzynową. Zasadnicze różnice - harmonijna praca w silnika w pełnym zakresie obrotów, zdecydowana łatwość wkręcania się w obroty, spalanie niższe nawet o 2l / 100km, cichsza praca silnika.

4 biegowy automat faktycznie nie jest najnowszą konstrukcją Subaru, ale jego zaletą jest to, że jest pancerny :)

Zdecydowanie propozycja dla osób użytkujących pojazd w mieście i tych co preferują spokojniejszy styl jazdy.

Mimo wszystko też odnajduję się w tym samochodzie, ale w trasie (szybkiej trasie) zdecydowanie korzystam z trybu sekwencyjnego, który działa bardzo sprawnie :idea:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

tanawia mnie tylko, dlaczego w Forku nadal stosuje sie "tradycyjny" automat, a nie CVT... pewnie to jakos zwiazane z tym, ze Forek czesciej ma cos holowac...

CVT nie jest jeszcze produkowane w ilościach umożliwiających wprowadzenie do wszystkich modeli.

Ale to właśnie Forster jako pierwszy otrzymał silniki nowej generacji - inne modle dopiero później.

 

Pozdrowienia

 

Szanowna Dyrekcjo!

Czy można jakoś rozwinąć enigmatyczne :) stwierdzenie "silniki nowej generacji" w odniesieniu do benzyny i diesla subaru :?:

Tzn. co się zmieni czy powróci forester np. w wersji xt :?: jakieś zmiany w boxer-diesel :?: (nie pytam o sprzęgło :) bo wiem że jest ok., jeździłem :idea: )

Ps. jeśli jest już gdzieś wątek n/t to proszę Moda o wskazówkę :mrgreen:

Sorry za OT :roll:

Pozdrawiam

Marek

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Ciesze sie ze post wzbudzil jakies zainteresowanie. Na korzysc nowej benzynki jest naprawde bardzo male spalanie. Podczas ostrej jazdy w miescie, krecenie powyzej 4000-6000, nie chcial wiecej spalic niz 10,5l. Uwazam to naprawde za wynik niesamowity w porownaniu do XT, ktorego posiadam teraz. Moj przy takim stylu jazdy w tych samych warunkach pogodowych pali okolo 15,5l +.

 

Podobal mi sie dzwiek nowej jednostki, ale wlasnie ten dzwiek byl fajny gdy krecilo sie go powyzej 4000. Mysle, ze musze jakims cudem zrobic jazde testowa foresterem w automacie. Jak na dzien dzisiejszy nie ma takiego w ASO.

 

Moze za chwile pojawi sie diesel w automacie, to zmieni postac rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kupiłem miesiac temu forestera 2.0 automat - nie miałem doczynienia z tą marka wiec poczytałem sobie w necie o tym modelu i to co ludzie wypisuja w negatywie- to chwyciłem sie za głowe co ja kupilem. Po miesiącu jazdy stwierdzam, że autko jest super, bardzo wygodne, dynamiczne i w automacie nawet sie zbiera. Jedna uwaga, która meczy to wyprzedzanie - wciskasz gaz a on wyje i odrazu popuszczasz gaz żeby mniej wył i to jest bład bo te wycie staje się bezpciowe. Trzeba wdusić gaz do dechy i nie puszczać wtedy te wycie przerodzi sie w rasowy wyk połaczony z dynamiką, ewentualnie tiptronik i machac żeby nie wył. A potrafi z 100km/h przy wciśnięciu gazu zejść do 2 ki wiec naprawde wycie jest extremalne :)

Przeglądy co 15 tys to chyba jakaś pomyłka, myślą, że człowiek nie ma co robić tylko do serwisu latać po olej !

Uwaga dla tych co bedą kupować autko w salonie- naciągają na zestaw multimedialny za 4800zł z nawigacją, a to samo radio na allegro 3000zł i w salonie nie znają sie na obsłudze tego radyjka bo pytałem jak i co i gdzie to powiedzial sprzedawca, że jeszcze nie miał okazji używać tego radia. masakra!

Link to comment
Share on other sites

Pomyłka to jest przegląd co 30 tys. km. Olej już po 10 tys. wygląda słabo a co dopiero po 30 tys? No chyba, że Ciebie interesuje tylko pierwsze 100 tys. wtedy robiłbym same dolewki ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ja w Hondzi wymieniam co 20k.

Ale fakt że olej dla silnika to podstawa - nie radzę oszczędzać :)

 

zestaw multimedialny za 4800zł z nawigacją
A co to za zestaw? Ja byłbym chyba zaiteresowany bo wersja platinum troszkę kosztowna i zawiera parę rzeczy które niekoniecznie mi są potrzebne. Natomiast nawigacja to akurat mnie interesuje bo nawigator to ze mnie nienajlepszy ^_^ . Natomiast chciałbym uniknąć jakichś kabli i przyssawek do szyby - mam na to uczulenie :P
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja w Hondzi wymieniam co 20k.

Ale fakt że olej dla silnika to podstawa - nie radzę oszczędzać :)

 

zestaw multimedialny za 4800zł z nawigacją

A co to za zestaw? Ja byłbym chyba zaiteresowany bo wersja platinum troszkę kosztowna i zawiera parę rzeczy które niekoniecznie mi są potrzebne. Natomiast nawigacja to akurat mnie interesuje bo nawigator to ze mnie nienajlepszy ^_^ . Natomiast chciałbym uniknąć jakichś kabli i przyssawek do szyby - mam na to uczulenie :P

 

blaupunkt, stacja multimedialna, ale po rocznej eksplatacji nie polecam ci bo jak grzeje słońce w deske to potrafi sie wyłaczyć. A jak rozgrzeje sie przez cały dzień w słońcu to np rozwalil sie panel dotykowy i to akurat udało mi sie na gwarancji wymienić.

Link to comment
Share on other sites

 

 

blaupunkt, stacja multimedialna, ale po rocznej eksplatacji nie polecam ci bo jak grzeje słońce w deske to potrafi sie wyłaczyć. A jak rozgrzeje sie przez cały dzień w słońcu to np rozwalil sie panel dotykowy i to akurat udało mi sie na gwarancji wymienić.
Dzieki za odpowiedź. Ja w stację multimedialną koniec końców nie zainwestowałem. Nawigację mam w telefonie, a zaoszczedzona kasę odkładam na poczet przyszłego autka ;)
Link to comment
Share on other sites

ja tez do ostatnich wakacji kiedy to pojechalismy do Chorwacji autem znajomych wyposazoym w stacje multimedialna uwazałem ze fabryczna nawigacja lub stacja multimedialna z nawi to niepotrzebny wydatek. Od tamtej pory postawnowiłem sobie ze w nastepnym aucie musze to miec!!. Nawi w telefonie to kaszana (niewazne czy tel jest na androidzie czy na windowsie) gps gubi zasieg , tel musi byc podlączony do zasilania bo szybko pada bateria, nie trzeba nic przyklejac przyssawka na szybe, meczyc sie z kablami, ustawianiem na przedniej szybie zeby nie zasłaniała, przeszkadzała, bawic się z chowaniem nawi jak wysiadasz z auta a pózniej jej kolejnym przyklejaniem itp. Może teraz jak to pisze wydaja wam sie to smieszne ale w podróży takie za przeproszeniem "pierdoly" mocno przeszkadzaja w szczególności kiedy w aucie panuje napieta atmosfera spowodowana nieznajomoscia trasy :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pomyłka to jest przegląd co 30 tys. km. Olej już po 10 tys. wygląda słabo a co dopiero po 30 tys? No chyba, że Ciebie interesuje tylko pierwsze 100 tys. wtedy robiłbym same dolewki ;-)

wiesz, jak robie 40 tys rocznie to za często jak dla mnie wymiana co 15 tys. No ale jak trzeba to trzeba wymieniam :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...