xemil Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Wiatm wszystkich . Jestem tu pierwszy raz i potrzebuję szybko pomocy. Trafia mi sie impreza2.5T z 2009r z przebiegiem 50 000km po dzwonie i jest zerwany rozrząd. Proszę o podpowiedź jaki może być koszt naprawy (jakie uszkodzenie mogły powstać przy kolizji) w takim silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti_D Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Cyba najczęściej tłoki spotykają się z zaworami. Ogólnie silnik może być do remontu, nie sądzę aby ktoś po wypadku od razy wyłączył silnik aby zminimalizować uszkodzenia silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Niestety nie obejdzie się bez diagnozy mechanika.Pierwszą metodą jest założenie jakiegokolwiek paska rozrządu,zgodnie ze znakami oczywiście,i obracanie silnikiem za pomocą klucza.Wtedy można zweryfikować czy zawory blokują się o tłoki,potem pomiar ciśnienia i takie tam.Są warsztaty które posiadają sondę przy której pomocy poprzez świece potrafią "zaglądnąć" do środka.Wszystko zależy od ceny kupna jeśli bardzo tanio to brać,a silnik to kupisz w granicach o 2tyś "gorący" do 20tyś porządny,wszystko zależy od twoich dojść.Na forum jest kilka "ASO" które powinny Ci bliżej określić koszta,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Silnik 2,5T jest kolizyjny, czyli po zerwaniu paska na pewno zawory spotkały się z tłokami. Wyjątkiem może być jedynie sytuacja, kiedy został zgaszony bądź zadławiony hamulcem przed samym momentem uderzenia w rozrząd. Zakres uszkodzeń zależy od obrotów przy jakich pasek się urwał, przy niższych zniszczenia są mniejsze, przy wyższych większe, chyba zresztą jest to logiczne. Można sprawdzić bez zakładania nowego rozrządu czy zawory dostały, ale to już sprawa warsztatu, który będzie to robił. Koszt naprawy - w zależności kto i na jakich częściach będzie to robił, oraz jak mocnego klapsa dostał motor... , oraz jaki ma przebieg, czy jeździł na LPG i w jakim jest ogólnym stanie, bo czasem przy takiej naprawie dochodzą dodatkowe uszczelniacze, prowadnice, szlifowanie wszystkich zaworów itd. Jakbyś napisał skąd jesteś, byłoby może łatwiej coś podpowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się