Skocz do zawartości

Doświadczenia użytkowników z DCCD-A


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Forumowicze,

 

ostatnio, przy okazji wypuszczenia swojej BB na trening na lodzie, miałem okazję "pobawić" się różnymi ustawieniami DCCD-A. I muszę Wam powiedzieć jedną rzecz: jeśli dotychczas używaliście tylko trybu "auto" (a ja tak robiłem :roll:) to... będziecie zdziwieni, jak super efekty osiąga się stosując ustawienia manualne, szczególnie na trudnych nawierzchniach. Ja byłem w szoku! :twisted:

 

I teraz pytanie o doświadczenia: jakie ustawienia najczęściej stosujecie na jakie nawierzchnie / warunki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zasmakowałeś jazdy na zblokowanym dyfrze ?? :-)

 

He he - dokładnie tak (ale nie tylko) :twisted:. Chociaż wciąż nie wiem, czy to dobrze, czy to źle - stąd pytanie do Forumowiczów 8).

 

 

 

PS. Odzew niestety trochę słaby... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, wez se poszukaj, a nie sceny robisz. Juz ze sto razy o tym pisalem :)

 

LOCK tylko na kopny snieg.

 

Suchy tor - pierwsza pomaranczowa lampka (chyba trzeci tryb od dolu)

Mokry tor - druga pomaranczowa lampka od dolu

 

0% spiecia dyfra do zamiatania tylem, wg mnie program bez sensu.

Durgi zielony program bardzo dobry do driftu i sadzenie dlugich, bardzo dlugich boczurow :)

 

I tak 90% czasu jezdze na auto. Co ciekawe na lodzie na auto AL i ja uzyskalismy najlepsze czasy niz na programach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, wez se poszukaj, a nie sceny robisz.

 

To Ty marudzisz :mrgreen:. Nigdy w tak skondensowanej formie nie pisałeś, a poza tym temat jest wciąż dość świeży, a i DCCD-A się zmieniło od MY'06. A poza tym u mnie jest tylko jedna pomarańczowa lampka (lock), a reszta jest zielona.

 

I co - łyso Ci? :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, wez se poszukaj, a nie sceny robisz.

 

To Ty marudzisz :mrgreen:. Nigdy w tak skondensowanej formie nie pisałeś, a poza tym temat jest wciąż dość świeży, a i DCCD-A się zmieniło od MY'06. A poza tym u mnie jest tylko jedna pomarańczowa lampka (lock), a reszta jest zielona.

 

I co - łyso Ci? :twisted::mrgreen:

 

Ty, no wybraka masz jakiegos! Musze sprawdzic jak ja mialem w STi MY'06 :) Zaraz jestem. Ide sprawdzac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, nie pamietam jak jest w Twoim aucie, gdyz wylacznie BB na "auto" jezdzilem, ale w STi '06, ktorym nieco wiecej pojezdzilem kolorystyka lmapek wyswietlacza od DCCD-A byla identyczna z ta znana z mojego smietnika. Dwie zielone z dolu i reszta zolta/pomaranczowa.

 

sti2006_10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiem, skąd się wziął rabat w DaWoj-u. Oszczędzili na pomarańczowej żarówce i wsadzili tańszą, zieloną :mrgreen:.

 

A tak na poważniej: to i ja idę zaraz sprawdzić. Może z wrażenia przy przestawianiu DCCD mi się pomerdało? :roll: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOCK tylko na kopny snieg.

 

 

Dlaczego tylko na kopny? Jak ktoś chce się poczuć jak w starej A-grupie to nawet na mokrym może być fajna walka z autem. A na serio to jak jest ślisko ale nie ekstremalnie ślisko to pewnie fajna opcja (mówię z teorii bo nie jechałem autemz zblokowanym centralnym).

 

0% spiecia dyfra do zamiatania tylem, wg mnie program bez sensu.

 

Ludzie twierdzą że torchę mniej pali na autostradzie. No i rafał W robił najlepsze czasy na szybkim torze z tym.

 

 

A tak na poważniej: to i ja idę zaraz sprawdzić. Może z wrażenia przy przestawianiu DCCD mi się pomerdało?

 

 

Może przegapiłeś że jst jeszcze bardizej "lock" tryb? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może w Twoim jest żadna różnica :P:mrgreen:

 

Ja tam nie czuje zadnej roznicy. Pewnie dlatego, ze nie umiem jezdzic :wink:

 

No to mamy pełaną klarowność :mrgreen:.

 

Chcesz, to wpadnij kiedyś na Bemowo - pouczę Cię :mrgreen:.

 

Tylko jeśli Ty ostatnio wygrałeś ten KJS w Radomiu, a nie umiesz jeździć, to - myśląć logicznie - ja, umiejąc, marnuję się teraz w domu, zamiast trenować do kolejnej eliminacji RSMŚ, czyli chyba Rajdu Meksyku :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EVO czy w STI z DCCD-A? Bo oba systemy działają istotnie inaczej z tego co pisza ludzie. Evo jeszcze nie jechałem czekam na Bemowo....

 

Faktycznie dzialaja inaczej. Np. DCCD-A nie czuc prawie w ogole roznicy przy zmianie ustawien. W Evo czuc troche bardziej. Wiec roznica jest :mrgreen:

Moze jak sie jedzie 180km/h po roznej nawierzchni i sa duze przeciazenia jest lepiej.

Ale wiekszosc uzytkownikow po sniegu, czy szutrze z taka predkoscia nie podrozuje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z otwartym DCCD-A tez mozna szybko jechac :twisted:

A powaznie mowiac - najwieksza wyczuwalna roznice robi waga. Wystarczy, ze np z trzech osob w samochodzie jedna wysiadzie (czyli minus 80kg) - niezaleznie od ustawienia dyfra mozna urwac kilka sekund na probie :wink:

To sa wnioski z dzisiejszego smigania po bemowie solbergiem.

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa wnioski z dzisiejszego smigania po bemowie solbergiem.

 

O Ty Wredoto - nie powiedziałeś... :roll: :cry:

 

:wink:

 

A poza tym w owym solbergu (którykolwiek to jest), jest pierwsza generacja DCCD-A 8).

 

Mario-wrx - he, he, pewnie i u mnie tak będzie. Na razie jestem na etapie fascynacji magicznym pokrętłem :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja moze sprobuje rozwinac swoje przemyslenia po treningach porownawczych miedzy Evo VIII GSR a STi S.E.

 

1. Jak juz wspominalem kilkakrotnie wczesniej evo jest znacznie bardziej nadsterowne, niz w sti przy ustawieniach "sniegowych".

2. Luzowanie dyfrow w sti wywoluje niezauwazalny dla mnie efekt. Moze pomiedzy skrajnymi ustawieniami mozna wyczuc lekka roznice, samochod ma wieksza tendencje do nadsterownosci, ale nie wieksza niz evo na najbardziej podsterownym ustawieniu "snow".

Sa to roznice, ktore nie powoduja diametralnej zmiany w prowadzeniu sie samochodu - raczej niuanse, ktore mozna skorygowac w czasie jazdy. A najlepiej samochod zachowuje sie przy ustawieniu "Auto" - nie mam pojecia jakie jest wtedy spiecie dyfra i jak to wyczuc.

3. W evo roznica miedzy snow a gravel jest zupelnie niezauwazalna. Miedzy snow a tarmac juz bardziej - samochod staje sie troche bardziej nerwowy na sniegu. Ale to tez sa niuanse.

 

To sa obserwacje z jazdy na czas po sniegu na szybkich probach, ale nie przekraczajacych 100 km/h. Dlatego powiedzialem, ze byc moze przy pokonywaniu szybkich lukow z predkoscia ponad 100 km/h na samochod beda dzialaly wieksze sily i roznica w ustawieniach dyfrow bedzie bardziej zauwazalna.

 

To sa moje wlasne obserwacje, mozna sie z nimi zgadzac, lub nie.

Jedni maja lepsze wyczucie, inni gorsze - tak jak pisalem wczesniej, dla mnie nie ma specjalnej roznicy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...