gawin Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 Witam, od lat choruję na forestera, obecnie jestem na etapie zmiany auta i szukam właśnie forka II po FL. I właśnie dziś byłem na oględzinach takowego. rok 2007, przebieg 62 tyś; 2,0 158KM manual. Proszę o porady nt usterek, które znalazłem, czy są poważne: 1) wszystkie opony mają zużyte zewnętrzne krawędzie, zarówno na przodzie jak i na tylnej osi. Wszystkie opony mniej więcej są tak samo zużyte. 2) w przednim kole coś stuka - delikatnie, ale jednak i tylko na wertepach. Prawdopodobnie tulejki, albo drążki stabilizatora - czy w forkach to norma przy tym przebiegu? 3) klima nie chłodzi 4) tłumik na krawędziach rdzewieje [jaki orientacyjny koszt?] 5) koło pasowe pompy wody kręci się jakby miało bicie - widać to gołym okiem 6) czytałem nt tylnych amorów z nivo i łożysk tylnych kół - wygląda, że są OK, ale jaki jest orientacyjny koszt wymiany [amory bez kombinowania na zwykłe] 7) forek ma skórę, szyberdach, kierownicę z przyciskami i ... bębny na tyle - tak ma być? 8) lampy ksenony [nie wiem czy oryginał] ale lewa lampa po wyłączeniu nie włącza się od razu. prawa włącza się za każdym razem 9) przy hamowaniu jedno koło lekko wibruje [nie czuć, tylko słychać] - czy tarcza zwichrowana? auto polska salon, miało bicie - wymieniony błotnik i lampa prawa. pod podłogą wygląda dobrze. książka serwisowa prowadzona do 45tyś. teraz 62 tyś [ciągle w eksploatacji bo niedawno miał 60tyś]. koleś chce 47tyś - czy warto? I pytanie dodatkowe - gdzie mogą mi go rzetelnie sprawdzić w Warszawie i ile to kosztuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 I pytanie dodatkowe - gdzie mogą mi go rzetelnie sprawdzić w Warszawie i ile to kosztuje? W ASO? Koszt ok 200PLN. -- So mar 24, 2012 7:45 pm -- 2) w przednim kole coś stuka - delikatnie, ale jednak i tylko na wertepach. Prawdopodobnie tulejki, albo drążki stabilizatora - czy w forkach to norma przy tym przebiegu? Standard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 Ja bym sobie darował ten egzemplarz i szukał innego. Z mniejszą ilością "?" i przede wszystkim z turbinką... Ad1. to chyba od bardzo ostrego wchodzenia w zakręty Ad2. jeżeli łacznik staba to ja wymieniałem dopiero po 150kkm przebiegu Ad3. może brak czynnika. Ale w Subaru to chyba dziwne Ad4. wymienisz na jakis głosniejszy. Koszt zalezny od tego co chcesz zamontować, od 500 w zwyż Ad5 nie mam pojęcia ale brzmi nie ciekawie Ad6 zestaw naprawczy łożyska tylnego koła to około 200zł na Allegro, do tego wymiana jakieś 100 (200-250zł w ASO). W ASO łożysko z pierdołami to jakieś 500zł, piasta 500netto. W najbliższym tygodniu będę wymieniać piastę z łożyskiem na oryginalnych częściach w ASO (gwarancja) to Ci się pochwalę. Amory 1300 za sztukę oryginał z poziomowaniem. Zamienniki taniej Ad7 nie wiem, jak mam 2.5XT to mam 4 tarcze Ad8 bardzo dziwne. To mój drugi samochód z ksenonami i zawsze ksenony zapalały się oba jednocześnie. Ad9 możliwe że tarcza. Powodzenia w szukaniu, a właściwie w znajdywaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 ad 1 - ja tak nie mam, a auto nie ma u mnie lekko ad 2 - mi padły tulejki po ok 50kkm - koszt w ASO 20 parę zł + robocizna, ale to jest bardzo charakterystyczny hałas ad 4 - rdzewieje czy ma rdzawy nalot ad 6 - koszt duży (grubo ponad 1000pln za sztuke) ad 7 - tak ma być, musi być to wersja taka jak moja XC celebration ad 8 - lampy w tej wersji były oryginalne, może się okazać że żarówka powoli siada autko jest super i na pewno warto, ale czy ten model konkretnie to tego Ci nie powiem, musisz sprawdzić dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR71 Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 Z tego co opisujesz auto jest "średnio" zadbane ja mam taka wersję, ale jak kupiłem WRX-a to moim zdaniem warto poszukać XT, chyba, ze osiągi nie są takie istotne Cena typowa jak na 2007. Opony u mnie też miały starte krawędzie, trzeba ustawić zbieżność i będzie ok. tłumik ma chyba tylko nalot, czy to mocna korozja? To co opisujesz to nie są takie istotne usterki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawin Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Jegomość, który go chce sprzedać, zakupił go raczej przypadkowo, nawet nie wiedział, że ma poziomowanie w tylnych amorach. I chce się pozbyć bo 'za dużo pali'. Obejrzę jeszcze jeden egzemplarz w automacie i wtedy zdecyduję. Autem będzie jeździła żona, pewnie automat będzie wygodniejszy dla niej, ale ten z automatem nie ma skóry, szyberdachu i kierownicy z przyciskami. Czy przebieg w automacie ok 120-130 tyś jest już duży? Zakładam przebieg na poziomie max 10 tyś rocznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brat Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Obejrzę jeszcze jeden egzemplarz w automacie i wtedy zdecyduję. Autem będzie jeździła żona, pewnie automat będzie wygodniejszy dla niej, ale ten z automatem nie ma skóry, szyberdachu i kierownicy z przyciskami. Moja żona jeździ takim, w automacie, rocznik 2003 ... Chodzi idealnie. Obecny przebieg 180 kkm.Czy przebieg w automacie ok 120-130 tyś jest już duży? Zakładam przebieg na poziomie max 10 tyś rocznie. Jak wyżej. Ja mam dokładni taki (2007. automat), ma ponad 120 kkm. Ja się na tym znam średnio ale wszyscy mechanicy mówią, że do jeszcze przebieg/wiek niemowlęcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djet Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 w tych foresterach nic nie psuje się chyba że ktoś jeździł bez oleju. tłumiki rdzewieją we wszystkich foresterach zaraz po wyjeździe z salonu podobnie jak wszystkie śrubki i blaszki przy podwoziu. cena 47 jak na ten przebieg i rocznik normalna a nawet dobra gdyż większość do sprzedania ma min 100tyś km ostatnio takiego samego kupowałem z kolegą tylko bez skóry i szyberdachu, przeb. 35tyś km ze szwajcarii. lakierowane tylni błotnik i drzwi. kupiony za 50 tys.zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się