Piotrek_lbn Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Witam, mam taka dziwna sytuacje a mianowicie: Po wymianie klocków w swojej imprezie pojawil sie problem z "podwojnym" pedalem hamulca... czyli jak przejade dluzsza prosta to pedal hamulca wpada do polowy a za drugim razem dopiero jest wlasciwy... tarcze przy wymianie byly dane do szlifowania gdyz na jednej ze stron byla lekka rysa od skonczonego klocka po tym zabiegu tarcze przy hamowaniu biły wiec zostaly przetoczone i są proste i pomierzone cyfrowo pod wszystkim mozliwymi płaszczyznami i kątami... hamulce są odpowietrzone płyn nowy i pełno a hamulec dalej chodzic wlasciwie nie chce... moze ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia i macie jakis pomysl na takie cos ? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 typowe objawy zapowietrzenia hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_lbn Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 wlasnie sęk w tym ze uklad zostal odpowietrzony juz dwa razy... i teraz przy sprawdzaniu nie ma ani bombelka powietrza... zaciski jakie sa to zlote brembo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianbyczek Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Mam ten sam problem.Też odpowietrzałem dwa razy .Auto stoi właśnie u mechanika który stwierdził że pompa hamulca przepuszcza i trzeba tylko wymienic uszczelki .Zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_lbn Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 u mnie jest chyba troche inny problem gdyz na innych tarczach o tych samych wymiarach problem nie wystepuje... jutro raz jeszcze przelozymy i zobaczymy zeby to potwierdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Może przetoczyli Ci tarcze nie o 2 mm tylko o 12, a w związku z tym przy wąskiej tarczy tłoczki muszą dużo więcej "wychodzić". Tłoczki pewnie nie są pierwszej młodości i to może pogarszać sprawę. Zobacz jak będzie przy nowej = grubej tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Piotrek_lbn, prawdopodobnie masz luzy na łożysku/łożyskach przednich kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dulmen Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Podepnę się pod temat. U mnie problem polega na tym że, po jeździe na wysokich obrotach zapowietrza się hamulec. Przy normalnej jeździe wszystko jest ok. lecz gdy przycisnę go na wysokich obrotach, wyhamuję, zrobię nawrót na ręcznym przycisnę znowu 1-2-3 bieg, hamowanie i jest zong bo hamulec wpada do podłogi tak jakby był zapowietrzony. Przez następne kilka hamowań powoli się podnosi i wszystko wraca do normy. Podejrzenie padło na pompę lecz po wymianie na drugą i wymianie płynu nic się nie zmieniło. Rozebrałem zaciski wyczyściłem tłoczki i wszystkie kanały zacisków, bo podejrzewałem że, któryś z tłoczków może się przycinać. Przelałem jeszcze raz nowy płyn dot 4 ferodo, odpowietrzyłem zgodnie z procedurą serwisową pp lt lp pt. Serwo trzyma ciśnienie. Pomysły już mi się kończą co z tym dalej robić. Ma ktoś jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 (edytowane) @dulmen, uzupełnij sobie model samochodu w profilu forumowym. Być może to standardowa "wahliwość" łożysk w piastach. Na ostrym zakręcie "bujające się" tarcze rozpychają klocki i musisz je z powrotem docisnąć do tarczy, żeby hamowało jak przedtem. Wymiana łożysk pomaga na trochę. Przejście na 5x114,3 podobno zamyka temat na dobre Edytowane 18 Marca 2013 przez mzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dulmen Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Dzięki mzy. To ma sens. Jadę zbadać łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 @@dulmen, zacznij od wymiany nakrętek piast na nowe i przykręcenia ich zgodnie z manualem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej123414 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 u siebie miałem dokładnie to samo, odpowietrzyłem - nic, regeneracja zacisków - nic, dopiero łożysko wymieniłem i zaczęło banglać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dulmen Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Sprawdziłem dzisiaj łożyska i nie stwierdziłem żadnych luzów, ale po tym co piszecie chyba będę zgłębiał temat łożysk. Pojechałem dziś na duży plac i przetestowałem chorego na wszystkie sposoby. spokojna jazda w kółko w prawo czy w lewo-objawy występują choć nie zawsze. Na dziesięć testów ok.4 kończyły się normalnym hamulcem. nawroty na ręcznym - zawsze brak ham. test łosia też kończy się wpadnięciem ham. Wiem też że to lewy przód bo przy hamowaniu nie blokuje tego koła a przy lekkim hamowaniu czuć bicie tarczy. Kawkę wypiłem, więc jadę na drugą zmianę . Zanim zmienię łożyska chcę jeszcze zamienić tarcze z klockami L-P żeby wykluczyć te elementy. Mieliście rację. Łożysko tak skatowane że, piasta nawet dostała. Dziwi mnie to że, żadnych niepokojących odgłosów nie było słychać. Wjechałem wczoraj do warsztatu bez naciskania hamulca i sprawdziłem klocki względem tarcz. Szczelina miała 5 mm. Jak to zobaczyłem to podarowałem sobie zabawę z zamianą tarcz. Graty zamówione jutro składam. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Mialem to samo tylko mi bil pedal hamulca. Piasta zostala zmielona oraz zwrotnica jakims cudem i musialem zmienic komplet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 ja miale to samo jedna z bierzni lozyska sie zatarla i wyrobila piaste tak ze lozysko nie trzymalo jedna bierznia zrub to za wczasu bo tylko lozysko wymienisz ja musze piaste 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Kolego dysfunkcyjny, użyj łaskawie przeglądarki sprawdzającej pisownię. Interpunkcji Cię ona nie nauczy, ale może chociaż zejdziesz do poziomu jednego "orta" na linijkę... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPR Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Mam podobny problem ale nic nie huczy... A hamuje po dwu-trzy krotnym naciśnięciu hamulca (po ostrzejszej jeździe i nie zawsze). Problem zaczął się pojawiać gdy wymieniałem tarczę, klocki, płyn hamulcowy. Mój mechanik mówi, że to może być wina pompy, z której wypłukane zostały wszystkie "syfy" przez nowy płyn i ma teraz nieszczelność... . Nie uśmiecha mi się wymieniać jej w ciemno. Czy jest jakiś sposób żeby wykluczyć (bądź potwierdzić), że to pompa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się