Albajn Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 na bank nie będzie pasować do oryginalnej flanszy DV (tej przy IC), czyli czeka mnie lekka rzeźba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 (edytowane) Z tego co widze, to z rury masz i tak po prostu wyjscie w ksztalcie rury i do tego masz i tak podpiety adapter, do ktorego masz przykreconego obecnego blow-offa. Mysle, ze bedziesz musial po prostu poszukac flanszy, ktora przez rure silikonowa/gumowa polaczysz z instalacja intercoolera, a z drugiej strony - przez flansze - z dump valvem. Drugie wyjscie dump valve'a w powrot powietrza ZA PRZEPLYWOMIERZ, przed turbo - i w droge... Ew. mozesz poszukac po prostu jakiegos zaworu z dwoma wyjsciami na rury - ale z aftermarketowymi zaworami to zawsze jest troche loteria - jedne dzialaja lepiej, inne gorzej. Ja mam na razie u siebie w jednym aucie takiego "chinola" recyrkulacyjnego i w sumie dziala, nie widze problemow. Ale roznie moze byc. Niewatpliwie HKS, nawet oryginalny, a nie HKS-style - to chyba byl najgorszy z zaworow, jakie przeszly przez moje rece. A najlepszy - oryginal z new age EDIT: sie walnalem oczywiscie przed turbo powrot, a za przeplywka Edytowane 25 Września 2014 przez AMI 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sc00by Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 ale wciąż nie wiadomo dlaczego? jeszcze jakieś argumenty na nie poproszę to się posłucham i kupię zwykły recyrkulacyjny W tym watku takze. Ale trzeba tez pamietac, ze dotyczy to w zasadzie aut z przeplywomierzem, jak wspomnial Oskar. jeśli się mogę podpiąć pisząc "przepływomierzem" masz na myśli starego typu przepływki czy nowsze MAF Sensor , czy nie ma to znaczenia ? pytam bo nie ukrywam że zastanawiałem się na dobrym BOVem, ale jak widać jest wiele opinii że to lipa, zastanawia mnie czy śą jakieś dobre i jakieś złe bo można kupić za 30-50 funtów a można i za 400 więc czy ta cena się na coś przekłada czy to ta sama lipa w drogim wydaniu ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Mam na mysli ogolnie przeplywomierz - wazne jest miejsce pomiaru i co sie dzieje za nim, a nie jakiego typu jest przeplywomierz. Oczywiscie - jak zwykle - zdania sa podzielone co do tego, czy bov jest ok, czy nie Niektorzy maja nawet w aucie z przeplywka i mowia, ze u nich jest OK Ja jestem zdania, ze w aucie z przeplywomierzem zawor powinien byc recyrkulacyjny. A przede wszystkim - sprawny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 w aucie z przepływomierzem może być dv, kwestia ecu i tego jak jest wystrojone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Hybrydowe bovy mają tą zaletę, że nawet w pełni otwarte nie otwierają się jak jest stałe podciśnienie Taki mam i polecam !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotre.k Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 przeczytalem temat i zaczalem sie zastanawiac nad BOVem w moim bugu... pojezdzilem tydzien i pech chcial ze akurat odmowil posluszenstwa, kupilem DV - od STI - nie wiem czy to jest jakas roznica wzgledem WRXa?, zamontowalem i... -spalanie: szczerze nigdy sie nie przygladalem czy weszlo tyle czy tyle wiec po wnikliwej analizie potwierdzam, spalanie spada! o 1 (jeden) litr! nie odczuwalna za to jest dziura przy zmianie biegu, zastanawialem sie o czym pisali przedmowcy bo wydawalo mi sie ze nie mam "mula", po zamontowaniu DV reakcja na pedal gazu jest natychmiastowa, auto zupelnie inaczej reaguje (przy koncu zywota BOVa mialem wielkiego mula przy zmianie biegu) z odczuwalnych wrazen tyle, nie jestem w stanie powiedziec jak jest ze strzelaniem w kata i innych teoriach zwiazanych z BOVem brakuje mi troche dzwieku przy zmianie biegu ale to pozostawiam Wam do wyboru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Mam te same odczucia co kolega powyżej. Auto dużo lepiej reaguje zarówno na dodanie gazu jak i jego odjęcie, nie jest tak nerwowe. Nie mam BOVa już kilka miesięcy i nie tęsknię za syczeniem. Jedynie może trochę za tymi strzałami w wydech, no ale wszystko dla dobra silnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas312 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 I też daje efekt dupowozaaaa!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sc00by Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) czy mozna jakos sprawdzic DV ? cos mi mowi ze chyba nie pracuje on dobrze, mam jakies dziwne jakby odciecia mocy np na 3 biegu po ponad 4k auto przestaje jakby ciagnac do tego jakis dziwny gwizd jest przy zmianie biegu przy wysokich obrotach a nie bylo tego . czy lepiej wymienic na oryginal czy wstawic jakis alternatywny ? jakies sugestie ?bo o BOV juz dawno zapomnialem choc nie ukrywam chcialem ale po tym poscie dalem sobie spokoj ... PS a swoja droga co do BOV czytalem ze mozna ponoc zapodac mape z pominieciem przeplywki, tylko ciekawe jak pozniej mierzy powietrze i odmierza paliwo d wtrysku ? Edytowane 25 Października 2014 przez sc00by Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 normalnie, ale chyba nie każde ecu da się wystroić w ten sposób. można to zrobić i będzie to działać bez przepływki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) a swoja droga co do BOV czytalem ze mozna ponoc zapodac mape z pominieciem przeplywki, tylko ciekawe jak pozniej mierzy powietrze i odmierza paliwo d wtrysku ? speed density - mierzysz cisnienie i temperature powietrza podawanego do silnika, i na tej podstawie przewidujesz ilosc powietrza jaka sie tam dostanie (znajac pewne dodatkowe wartosci jak objetosc zassanego gazu, wynikajaca z pojemnosci silnika i takie tam ) Ale jak Siewcu wspomnial - nie kazde ecu, zwlaszcza fabryczne, daje taka mozliwosc. Chociaz w new age chyba i Ecutek, i OpenECU, przynajmiej dla niektorych wersji ecu taka mozliwosc daje. Edytowane 26 Października 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) bardzo dużo informacji na ten temat można ogarnąć - jest np taki rom jak carberry, który obsługuje LC, NLTS, SD i kilka innych rzeczy. obsługuje takie kompy: USDM 02-03 WRX EDM 01-05 WRX EDM 03 STI ADM 01-02 WRX JDM 02-04 WRX JDM 02-04 STI czyli zasadniczo te z przepustnicą na linkę. na DBW pewnie też jest możliwość ogarnięcia SD, ale tego na 100% nie powiem... i tak jak AMI pisał - algorytm basuje na MAP i IAT, czyli ciśnieniu i temperaturze w dolocie. większość mocnych aut jeździ wystrojonych w ten sposób i nie ma z tym żadnych problemów, jeśli jest to poprawnie wystrojone. Edytowane 26 Października 2014 przez siewcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Witam Jak założyć oryginalny dv do wrx 2001? Założony jest bov a chcę założyć oryginał. Oryginalny zawór mam . Przewód który kieruje powietrze przed turbo zlokalizowany , jest zaślepiony i jest za krotki potrzebuje czegoś jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 tylko to i podciśnienie, nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Ten przewód jest po prostu krótki więc trochę trzeba się nagimnastykować, żeby go założyć, ale da się to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Ale on jest naprawdę krótki, na tyle że jest daleko u dołu pod intercoolerem Edytowane 5 Stycznia 2016 przez ursusraketa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 zobacz czy jest poprawnie przeprowadzony, bo może ktoś go upchał na siłę na dole, żeby nie przeszkadzał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 A czy ten przewód nie powinien być łączony w połowie (składa się z 2 części )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) A czy ten przewód nie powinien być łączony w połowie (składa się z 2 części )? Nie - jest jeden, gumowy (ew. silikonowy) przewod laczacy wyjscie zaworu z rura idaca przed turbo. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek_k Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zdemontuj IC, będzie dużo łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hvdy Opublikowano 1 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Odkopuję - czy blowoff z gtka podejdzie do forka s turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ech Opublikowano 1 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Zawór przychodzi na i lntercooler, więc jeśli są takie same, bądź na tyle podobne to powinien. Przewody ciśnieniowe robisz jak chcesz. Tak mniemam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hvdy Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 2 godziny temu, ech napisał: Zawór przychodzi na i lntercooler, więc jeśli są takie same, bądź na tyle podobne to powinien. Przewody ciśnieniowe robisz jak chcesz. Tak mniemam Dzięki za info! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się