Skocz do zawartości

Automat szarpie przy dodaniu gazu


remoo

Rekomendowane odpowiedzi

Dorzucę swoje.

W moim przypadku pojawiały się wibracje podczas utrzymywania prędkości. Najpierw 50km/h, potem doszło 80km/h, jeszcze później 120-140km/h.

lekkie dodanie gazu lub odpuszczenie i wibracje natychmiast ustępowały. Oddałem konwerter do regeneracji i wymieniłem smar i osłony w wewnętrznych przegubach. Przepuszczały opaski przy półosiach, osłony były całe. Na razie jest dobrze. Niestety nie wiem co pomogło. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, ja mam coś takiego, że jak mam spięte na sztywno na 4 biegu, puszczę pedał gazu i zwolnię do około 60km/h i dodam go delikatnie to jest szarpnięcie, jak chcę odpuścić jest szarpnięcie. Nie dzieje się to w innych sytuacjach. Przy dojeżdżaniu do świateł zrzuca też tak ciężko biegi, czuć jakby się silnik męczył... 

Jak rozwiązaliście problemy w swoich przypadkach?? Nie chcę pakować worka siana i szukać po omacku, bo nie wiem czy skrzynia czy silnik...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Lockup zapina się w automacie przy jednostajnej jeździe od prędkości 50km/h. Jeżeli problem szarpania pojawia się przy niższych prędkościach lub przy zwalnianiu/przyśpieszaniu trzeba szukać raczej przyczyn w silniku. 

 

Gdy lockup jest już zużyty wtedy konwerter do regeneracji lub wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wysterowanie Lockupem następuje już przy niższych prędkościach(Forester SH) i od modelu skrzyni zależy przy jakiej prędkości zaczyna lockup swoją pracę.

 

Pytanie jaka jest maksymalna różnica prędkości obrotowej po spięciu lockupa? (wejście-wyjście)

 

Skrzynia 4AT działa z duża kulturą pracy w połączeniu z bokserem powinna dawać pozytywne odczucia.

 

Uderzenia podczas przyśpieszania i odpuszczania gazu pochodzą najczęściej z uszkodzonych poduszek reakcyjnych silnika-skrzyni (tylna dolna oraz górna w przypadku subaru)

 

Pólosie i przeguby zewnętrzne-wewnętrzne. (luz osiowy)

 

Sam silnik może też powodować takie objawy np wypadanie zapłonu/cofanie się go.

 

Skrzynia nie wywala błędu ABS, Kontrola trakcji OIL TEMP?

 

Rzeczywiste parametry skrzyni jesteś wstanie podejrzeć np klonem delphi.

 

U mnie Skrzynie zgłasza czasem błąd opisany jako problem z Lockupem jednak nie koniecznie problem leży w tym elemencie.

W momencie redukcji biegu 4 na 3 błąd czasem wyskakuje. Skrzynia wtedy zmienia bieg z "zawahaniem/przeciągnięciem" jednak jest to trudne do wychwycenia (gdyby nie kontrolki to prawdopodobnie bym tego nie odczuwał)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...