Jump to content

Automat szarpie przy dodaniu gazu


Recommended Posts

Objaw: przy w miare wolnej jezdzie, 50-60km/h, po odpuszczeniu gazu i ponownym go delikatnym dodaniu automat zaczyna szarpac. Przy dynamiczny przyspieszaniu zjawisko nie zachodzi lub jest niewyczuwalne. Nie wiem czy to cos powaznego ale jest uciazliwe zwlaszcza w jednostajnym ruchu przez tereny zabudowane przy spokojnej jezdzie.

Auto: MY03 2.5 AT US spec, ok. 250tys nalatane, niedawno zmieniano plyn w skrzyni (niestety jeszcze w USA).

Link to post
Share on other sites

Hej

Nie chce Ciebie straszyć ale u mnie były tak samo i za miesiąc padła skrzynia . Zaczęło się od szarpania , huczenia łożysk itd.

Ale mój dopiero po 300tyś. zaczął szarpać. I wymieniałem oleje jak trzeba. Ale podobno automat przy 300tyś zaczyna klękać.

 

Ale pewnie to nie to ;-)

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Ostatnio naszla mnie taka mysl. Moze szarpanie wynika ze zbyt niskich obrotow? Jadac na 4 biegu i majac okolo 1400rpm przy 50 km/h przy dodaniu auto szarpie bo wypadaloby po prostu zredukowac bieg na nizszy??

Link to post
Share on other sites

Trzeba zadać sobie jeszcze jedno ważne pytanie: czy to tak naprawdę szarpie automat?

Może sam problem jest w zasilaniu silnika ( paliwo, świece, filtry ) co objawia się jego przerywaniem w zakresie wymienionych przez Ciebie obrotów :idea:

Link to post
Share on other sites

Filtry i świece wymieniane w zeszłym roku ... tak jak napisałem: szarpanie objawie się tylko w określonej sytuacji: spokojna jazda po terenie zabudowanym na 4 biegu (automat) z prędkością 50 km/h i chęć delikatnego przyspieszenia np. do 60 km/h. W innych sytuacjach szarpanie nie występuje - wystarczy przy 50 km/h zbić na 3 bieg i auto przyspiesza bez zająknięcia. Analogicznie przy wszelkiego rodzaju dynamicznych manewrach .. auto rwie do przodu bez problemów. Stąd moja myśl ze to wina za niskich obrotów przy zbyt wysokim biegu - złe przełożenie automatycznej skrzyni biegów. W końcu w USA nikt nie jeździ 50 km/h ;)

Link to post
Share on other sites

od lat jeżdżę na automatach i najczęściej takie problemy załatwia regulacja linki bądź wymiana/naprawa czujnika kick down. Ja bym sprawdzanie zaczął od tej strony, gdyż element ten ma ogromne znaczenie dla pracy skrzyni i nie odpowiada on TYLKO za kick down, ale też za płynne zmienianie biegów we właściwym zakresie obrotów :wink:

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

hej,

 

udało się rozwiązać temat? Mam dokładnie ten sam problem z dokładnie tym samym modelem (też us ;)), może ten typ tak ma ?

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Hej, mam ten sam model i mam te same spostrzeżenia. przebieg to ok 170k km. Jutro lub pojutrze wymieniam poduszki belki dyfra bo okazało się że już w miernym stanie są i zobaczymy czy coś to zmieni. Czy w automacie w foresterze linka kick down w ogóle występuje? Jak ktoś coś wie co to może być to dajcie znaki :)

Link to post
Share on other sites

Hej

Nie chce Ciebie straszyć ale u mnie były tak samo i za miesiąc padła skrzynia . Zaczęło się od szarpania , huczenia łożysk itd.

Ale mój dopiero po 300tyś. zaczął szarpać. I wymieniałem oleje jak trzeba. Ale podobno automat przy 300tyś zaczyna klękać.

 

Tos mnie zmartwil. Podobno te skrzynie sa pancerne do 450 kkm.

Edited by Lukasz123
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 3 months later...

Witam,

Mam podobny problem. AT szarpie przy zmianie biegów ok 2100 rpm zmienia bieg np z 1 na 2 lub 2 na 3  i czuć takie uderzenie, szarpnięcie ( wówczas obroty mocna spadają ok 1500 rpm). Takie zachowanie się skrzyni nie występuje przy ciepłym silniku, wówczas przy zmianie biegów obroty tylko lekko spadają. Na zimnym silniku taka sytuacja występuje na LPG oraz benzynie.

Wymieniłem olej dynamicznie w skrzyni biegów ale to nic nie pomogło. Czy macie jakieś inne rady ?

Silnik 2.0 XT auto ma już swój przebieg o 240 tyś.

Link to post
Share on other sites

Witam

 

U mnie jest tak: jazda w okolicach 1500 obr/min i odjecie gazu powoduje szarpanie skrzynia i calym silnikiem. Co ciekawe - zmiana na tryb manualny, zbicie do 3 i powtorzenie manewru nie powoduje opisanych symptomow..

Mam takie wrazenie, ze w trybie D przy zmianie na 4 jest takie "łupnięcie"..

We wtorek pacjent jedzie na Mechaników...

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Miałem też. Wymiana przepływomierza pomogła w moim przypadku.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Witam. Te same objawy w moim Forku: prędkość 50-60km/h  4 bieg i szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. Samochodem jeżdżę od lutego,      wstawiłem lpg, olej z filtrem w skrzyni oczywiście wymieniony i nie dopytałem się poprzedniego właściciela czy też tak miał.

Śledzę wątek i dalej nie wiem czy TTTM, czy to jakaś usterka:  regulacja linki, kickdown, przepływomierz... 

Może ktoś to jednoznacznie ogarnął i wie o co chodzi. Pozdrawiam

Edited by bart76
Link to post
Share on other sites

Ja wymieniłem skrzynię ... Kupiłem od dawcy z Anglii.. też szarpało podczas jazdy i podczas wrzucania na D. Najprawdopodobniej w moim przypadku dynamiczna wymiana  oleju zaszkodziła, tak stwierdzono u fachowca od automatów.. Daj znać jak będziesz miał jakieś info:)  

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Taka sytuacja: byłem na przeglądzie lpg po 10000 km i popytałem gazowników o te objawy szarpania skrzyni AT ( robią sporo subaru także mają pojęcie ) i stwierdzili że to prawdopodobnie wina zapłonu, czyli świece, kable itd. 

Także kilka dni temu przy wymianie oleju i filtra w silniku wymieniłem też świece ( kupiłem takie jak przewiduje producent NGK FR5AP-11 ) . Stare ( po poprzednim właścicielu ) były jak się okazało już nieźle zużyte oraz nie był to model przewidziany przez producenta tylko NGK PFR6G.

Reasumując wydaję mi się, że jest lepiej tzn. skrzynia przestałą szarpać, mam nadzieję na dobre a nie na chwilę i że to faktycznie była wina wypadającego zapłonu.

Pozdrawiam

Edited by bart76
Link to post
Share on other sites

Może też być tak, że konwerter w skrzyni się kończy i lock-up przestaje się załączać. Chodzi mi o sytuację gdzie przy delikatnym dodawaniu gazu jadąc na 4 biegu szarpie. W zdrowej skrzyni z poprawnie działającym konwerterem gdzieś przy 60km/h powinien spinać lock-up i delikatnie przyspieszając skrzynia nie powinna się ślizgać.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Może dorzucę do wątku swoje trzy grosze.

Borykałem się z problemem wibracji przy prędkości 50-60 na 4 biegu i dodawaniu gazu od zakupu. Forester 2.5 N/A AT US. Słyszałem, że może TTTM, ale było to wkurzające i nie dawało mi spokoju. Jeździłem po serwisach, ASO, nie ASO i nikt nie potrafił pomóc z tym problemem. Więc zabrałem się za to sam :). Zacząłem od wymiany lewej półosi przedniej. Potem lewa tylna, wał i podpora skrzyni. Ostatecznie pomogła... Wymiana prawej półosi przedniej i problem ustał jak ręką odjął. Najgorsze, że wadliwa półoś (a w zasadzie najprawdopodobniej jej przegub wewnętrzny) nie wykazywał żadnych luzów. Mało tego wydawało mi się, że lewa półoś ma większe niż prawa. Także drogą sprawdzania luzów na przegubach półosi bym do tego nie doszedł :). Fakt, jestem trochę kasy niepotrzebnie do tyłu, ale przynajmniej już nie telepie budą przy przyspieszaniu :). Także jeżeli macie podobny problem to obstawiałbym półosie i ich przeguby

 

pzdr.

Edited by Bartłomiej Burzec-Burzyński
Link to post
Share on other sites

Dzięki za info . Ja wymieniłem skrzynie z dawcy angielskiego, tez pomogło ..

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Witam czy udało wam się rozwiązać problem tego szarpania mam to samo w  mojej tribece h6 3.6 czasami prz wolnej jeżdzie ok 30 40 na h i dodaniu gazu mam takie silne uderzenie z tyłu ale nie zawsze wyczułem że czasami nie reaguje na pedały gazu i wtedy to się dzieje nadmienię że to uderzenie jest dość silne

Link to post
Share on other sites

A sprawdźcie przepływomierze... Sondy lambda i szczelność wydechu. Albo przepustnica zamulona. Ile aut tyle przypadków różnych.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...