remoo Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Objaw: przy w miare wolnej jezdzie, 50-60km/h, po odpuszczeniu gazu i ponownym go delikatnym dodaniu automat zaczyna szarpac. Przy dynamiczny przyspieszaniu zjawisko nie zachodzi lub jest niewyczuwalne. Nie wiem czy to cos powaznego ale jest uciazliwe zwlaszcza w jednostajnym ruchu przez tereny zabudowane przy spokojnej jezdzie. Auto: MY03 2.5 AT US spec, ok. 250tys nalatane, niedawno zmieniano plyn w skrzyni (niestety jeszcze w USA). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 sparwdzic poziom oleju w skrzyni jesli nie jestes pewny co jest wlane wymienic na odpowiedni olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
steckiewicz Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Hej Nie chce Ciebie straszyć ale u mnie były tak samo i za miesiąc padła skrzynia . Zaczęło się od szarpania , huczenia łożysk itd. Ale mój dopiero po 300tyś. zaczął szarpać. I wymieniałem oleje jak trzeba. Ale podobno automat przy 300tyś zaczyna klękać. Ale pewnie to nie to ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 sprawdz tuleje gumowe solnika, skrzyni i tylnego dyfra. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Ostatnio naszla mnie taka mysl. Moze szarpanie wynika ze zbyt niskich obrotow? Jadac na 4 biegu i majac okolo 1400rpm przy 50 km/h przy dodaniu auto szarpie bo wypadaloby po prostu zredukowac bieg na nizszy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Trzeba zadać sobie jeszcze jedno ważne pytanie: czy to tak naprawdę szarpie automat? Może sam problem jest w zasilaniu silnika ( paliwo, świece, filtry ) co objawia się jego przerywaniem w zakresie wymienionych przez Ciebie obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Filtry i świece wymieniane w zeszłym roku ... tak jak napisałem: szarpanie objawie się tylko w określonej sytuacji: spokojna jazda po terenie zabudowanym na 4 biegu (automat) z prędkością 50 km/h i chęć delikatnego przyspieszenia np. do 60 km/h. W innych sytuacjach szarpanie nie występuje - wystarczy przy 50 km/h zbić na 3 bieg i auto przyspiesza bez zająknięcia. Analogicznie przy wszelkiego rodzaju dynamicznych manewrach .. auto rwie do przodu bez problemów. Stąd moja myśl ze to wina za niskich obrotów przy zbyt wysokim biegu - złe przełożenie automatycznej skrzyni biegów. W końcu w USA nikt nie jeździ 50 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawog2 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 od lat jeżdżę na automatach i najczęściej takie problemy załatwia regulacja linki bądź wymiana/naprawa czujnika kick down. Ja bym sprawdzanie zaczął od tej strony, gdyż element ten ma ogromne znaczenie dla pracy skrzyni i nie odpowiada on TYLKO za kick down, ale też za płynne zmienianie biegów we właściwym zakresie obrotów :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
phox Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 hej, udało się rozwiązać temat? Mam dokładnie ten sam problem z dokładnie tym samym modelem (też us ), może ten typ tak ma ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elturu Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Hej, mam ten sam model i mam te same spostrzeżenia. przebieg to ok 170k km. Jutro lub pojutrze wymieniam poduszki belki dyfra bo okazało się że już w miernym stanie są i zobaczymy czy coś to zmieni. Czy w automacie w foresterze linka kick down w ogóle występuje? Jak ktoś coś wie co to może być to dajcie znaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Hej Nie chce Ciebie straszyć ale u mnie były tak samo i za miesiąc padła skrzynia . Zaczęło się od szarpania , huczenia łożysk itd. Ale mój dopiero po 300tyś. zaczął szarpać. I wymieniałem oleje jak trzeba. Ale podobno automat przy 300tyś zaczyna klękać. Tos mnie zmartwil. Podobno te skrzynie sa pancerne do 450 kkm. Edytowane 21 Stycznia 2015 przez Lukasz123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donny Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Coś ktoś w temacie ? Bardzo podobnie u mnie, nie od zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siczka Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Witam, Mam podobny problem. AT szarpie przy zmianie biegów ok 2100 rpm zmienia bieg np z 1 na 2 lub 2 na 3 i czuć takie uderzenie, szarpnięcie ( wówczas obroty mocna spadają ok 1500 rpm). Takie zachowanie się skrzyni nie występuje przy ciepłym silniku, wówczas przy zmianie biegów obroty tylko lekko spadają. Na zimnym silniku taka sytuacja występuje na LPG oraz benzynie. Wymieniłem olej dynamicznie w skrzyni biegów ale to nic nie pomogło. Czy macie jakieś inne rady ? Silnik 2.0 XT auto ma już swój przebieg o 240 tyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobee Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Witam U mnie jest tak: jazda w okolicach 1500 obr/min i odjecie gazu powoduje szarpanie skrzynia i calym silnikiem. Co ciekawe - zmiana na tryb manualny, zbicie do 3 i powtorzenie manewru nie powoduje opisanych symptomow.. Mam takie wrazenie, ze w trybie D przy zmianie na 4 jest takie "łupnięcie".. We wtorek pacjent jedzie na Mechaników... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Miałem też. Wymiana przepływomierza pomogła w moim przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaskoo23 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 moze wypadanie zapłonu pojawia się .Podłączałeś pod kompa?NA silniku jest czujnik(zawór który filtruje olej silnikowy lubi się on zapychać, mozę to on jest przyczyną tego stanu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Te same objawy w moim Forku: prędkość 50-60km/h 4 bieg i szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. Samochodem jeżdżę od lutego, wstawiłem lpg, olej z filtrem w skrzyni oczywiście wymieniony i nie dopytałem się poprzedniego właściciela czy też tak miał. Śledzę wątek i dalej nie wiem czy TTTM, czy to jakaś usterka: regulacja linki, kickdown, przepływomierz... Może ktoś to jednoznacznie ogarnął i wie o co chodzi. Pozdrawiam Edytowane 24 Listopada 2015 przez bart76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Ja wymieniłem skrzynię ... Kupiłem od dawcy z Anglii.. też szarpało podczas jazdy i podczas wrzucania na D. Najprawdopodobniej w moim przypadku dynamiczna wymiana oleju zaszkodziła, tak stwierdzono u fachowca od automatów.. Daj znać jak będziesz miał jakieś info:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Taka sytuacja: byłem na przeglądzie lpg po 10000 km i popytałem gazowników o te objawy szarpania skrzyni AT ( robią sporo subaru także mają pojęcie ) i stwierdzili że to prawdopodobnie wina zapłonu, czyli świece, kable itd. Także kilka dni temu przy wymianie oleju i filtra w silniku wymieniłem też świece ( kupiłem takie jak przewiduje producent NGK FR5AP-11 ) . Stare ( po poprzednim właścicielu ) były jak się okazało już nieźle zużyte oraz nie był to model przewidziany przez producenta tylko NGK PFR6G. Reasumując wydaję mi się, że jest lepiej tzn. skrzynia przestałą szarpać, mam nadzieję na dobre a nie na chwilę i że to faktycznie była wina wypadającego zapłonu. Pozdrawiam Edytowane 1 Lutego 2016 przez bart76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinar Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Może też być tak, że konwerter w skrzyni się kończy i lock-up przestaje się załączać. Chodzi mi o sytuację gdzie przy delikatnym dodawaniu gazu jadąc na 4 biegu szarpie. W zdrowej skrzyni z poprawnie działającym konwerterem gdzieś przy 60km/h powinien spinać lock-up i delikatnie przyspieszając skrzynia nie powinna się ślizgać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Coś w temacie słychać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartłomiej Burzec-Burzyński Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) Może dorzucę do wątku swoje trzy grosze. Borykałem się z problemem wibracji przy prędkości 50-60 na 4 biegu i dodawaniu gazu od zakupu. Forester 2.5 N/A AT US. Słyszałem, że może TTTM, ale było to wkurzające i nie dawało mi spokoju. Jeździłem po serwisach, ASO, nie ASO i nikt nie potrafił pomóc z tym problemem. Więc zabrałem się za to sam . Zacząłem od wymiany lewej półosi przedniej. Potem lewa tylna, wał i podpora skrzyni. Ostatecznie pomogła... Wymiana prawej półosi przedniej i problem ustał jak ręką odjął. Najgorsze, że wadliwa półoś (a w zasadzie najprawdopodobniej jej przegub wewnętrzny) nie wykazywał żadnych luzów. Mało tego wydawało mi się, że lewa półoś ma większe niż prawa. Także drogą sprawdzania luzów na przegubach półosi bym do tego nie doszedł . Fakt, jestem trochę kasy niepotrzebnie do tyłu, ale przynajmniej już nie telepie budą przy przyspieszaniu . Także jeżeli macie podobny problem to obstawiałbym półosie i ich przeguby pzdr. Edytowane 26 Marca 2016 przez Bartłomiej Burzec-Burzyński Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Dzięki za info . Ja wymieniłem skrzynie z dawcy angielskiego, tez pomogło .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teodor Teodorowski Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Witam czy udało wam się rozwiązać problem tego szarpania mam to samo w mojej tribece h6 3.6 czasami prz wolnej jeżdzie ok 30 40 na h i dodaniu gazu mam takie silne uderzenie z tyłu ale nie zawsze wyczułem że czasami nie reaguje na pedały gazu i wtedy to się dzieje nadmienię że to uderzenie jest dość silne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 A sprawdźcie przepływomierze... Sondy lambda i szczelność wydechu. Albo przepustnica zamulona. Ile aut tyle przypadków różnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się