Skocz do zawartości

Skrzynia biegów


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do właścicieli STI, czy rano jak samochód stoi na polu przy powiedzmy -10 czy też wam biegi ciężko wchodzą?, jak się rozgrzeje jest wszystko ok. Nawet zauważyłem że jeśli temp. jest w okolcach 0 jest podobnie. Wiem że olej jest gęsty na mrozie ale czy może wymiana na jakiś inny olej komuś pomogła i niezaszkodziła skrzyni

Dodaję że mam 25 tys. km i olej oryginalny ( nie wiem jaki ). :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 51kkm, przed zima, zalalem do skrzyni to http://specialtyformulations.com/MTL-R.htm

Roznica jest ogromna, dawniej musialem sie silowac z lewarkiem a teraz opor jest niewiele wiekszy niz przy rozgrzanym oleju, testowane do -15oC. Po kolejnych 6kkm nie ma zadnych efektow ubocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mondeo czy w Focusie tego problemu nie mam, biegi owszem wchodzą ciężej ale jak było - 25,30 stopni, w subaru nawet jak jest około zera wyraźniej ciężej wchodzą biegi, dosłownie trzeba się siłować z lewarkiem i tu jest problem czy ma tak być czy zmienić olej i jaki?? kolega z Chicago podał link do jakiegoś oleju ( podobno pomaga ) ale skąd go wziąć w Polsce? Może któryś z forumowiczów zalał czymś innym i jest ok :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie biegi Ci ciezko wchodza czy tylko 1-2 i 2-1? Bo jesli tylko te pierwsze to taki juz jest urok tej skrzyni.

 

No właśnie dobre pytanie tylko 1 i 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiem polemizować. Zmeniło się prawie wszystko. Inna obudowa, inne synchronizatory, ciśnieniowy system smarowania itd. Nie wiem czy jakieś części są wspólne ale ciężko mówić że Subaru ma tą samą skrzynię od tyllu lat bo jeżeli tak to Ford też ma tylko jedną albo dwie skrzynie w historii i Audi pewnie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przy mrozie o poranku to cięzko wchodzi dwójka. Są dwa sposoby na tą niedogodność.

Pierwszy (jak się nie spieszysz do pracy): włączyć silnik,po czym powoli odsnieżyc subarynkę,oczyścić szybki, pogadać z sąsiadem.

Drugi (jak zaspałeś) :odpalić silnik , włączyć jedynkę a potem trójkę. NIE PRóBOWAć WBIJAC DWóJKI NA SIłę!!!!!!

OLEJ RACZEJ SHELLA 80W/90 DLA STARSZYCH MODELI, DO DYFRA 75W/90,PO 2000 WSZEDZIE 75W/90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sposób rodem z cięzarówek nieposiadających zsynchronizowanych skrzynek nie rozwiązuje problemu przy zimnym oleju podczas zimy,oczywiście da sie na dwa razy wbić dwójkę,jednak uważam ,że ta minuta -dwie pracy silnika na wolnych obrotach rozwiązuje najlepiej tą niedogodność drugiego biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że u mnie nie trwa to minute czy dwie ale naście. Czasami poprostu odpuszczam i skaczę na 3. Inaczej się nie da. Podobnie jest ze wstecznym. Pomaga trochę odczekanie kilku sekund po wciśnieciu sprzęgła. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie od S Koper jeździli i stwierdzili, że tak już jest. Dwójka po dobrym nagrzaniu silnika wchodzi bez zarzutu a wsteczny czasami tak, czasami nie ale przytrzymanie sprzęgła pomaga. Podobno po ok. 10k przebiegu całość chodzi dużo lepiej. Niewiel mi zostało także na razie nie robię awantury. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...