Jump to content

Skrzynia biegów


carfit
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie do właścicieli STI, czy rano jak samochód stoi na polu przy powiedzmy -10 czy też wam biegi ciężko wchodzą?, jak się rozgrzeje jest wszystko ok. Nawet zauważyłem że jeśli temp. jest w okolcach 0 jest podobnie. Wiem że olej jest gęsty na mrozie ale czy może wymiana na jakiś inny olej komuś pomogła i niezaszkodziła skrzyni

Dodaję że mam 25 tys. km i olej oryginalny ( nie wiem jaki ). :?:

Link to comment
Share on other sites

W Mondeo czy w Focusie tego problemu nie mam, biegi owszem wchodzą ciężej ale jak było - 25,30 stopni, w subaru nawet jak jest około zera wyraźniej ciężej wchodzą biegi, dosłownie trzeba się siłować z lewarkiem i tu jest problem czy ma tak być czy zmienić olej i jaki?? kolega z Chicago podał link do jakiegoś oleju ( podobno pomaga ) ale skąd go wziąć w Polsce? Może któryś z forumowiczów zalał czymś innym i jest ok :?:

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie biegi Ci ciezko wchodza czy tylko 1-2 i 2-1? Bo jesli tylko te pierwsze to taki juz jest urok tej skrzyni.

 

No właśnie dobre pytanie tylko 1 i 2

Link to comment
Share on other sites

Smiem polemizować. Zmeniło się prawie wszystko. Inna obudowa, inne synchronizatory, ciśnieniowy system smarowania itd. Nie wiem czy jakieś części są wspólne ale ciężko mówić że Subaru ma tą samą skrzynię od tyllu lat bo jeżeli tak to Ford też ma tylko jedną albo dwie skrzynie w historii i Audi pewnie też.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Przy mrozie o poranku to cięzko wchodzi dwójka. Są dwa sposoby na tą niedogodność.

Pierwszy (jak się nie spieszysz do pracy): włączyć silnik,po czym powoli odsnieżyc subarynkę,oczyścić szybki, pogadać z sąsiadem.

Drugi (jak zaspałeś) :odpalić silnik , włączyć jedynkę a potem trójkę. NIE PRóBOWAć WBIJAC DWóJKI NA SIłę!!!!!!

OLEJ RACZEJ SHELLA 80W/90 DLA STARSZYCH MODELI, DO DYFRA 75W/90,PO 2000 WSZEDZIE 75W/90

Link to comment
Share on other sites

Taki sposób rodem z cięzarówek nieposiadających zsynchronizowanych skrzynek nie rozwiązuje problemu przy zimnym oleju podczas zimy,oczywiście da sie na dwa razy wbić dwójkę,jednak uważam ,że ta minuta -dwie pracy silnika na wolnych obrotach rozwiązuje najlepiej tą niedogodność drugiego biegu.

Link to comment
Share on other sites

Problem w tym, że u mnie nie trwa to minute czy dwie ale naście. Czasami poprostu odpuszczam i skaczę na 3. Inaczej się nie da. Podobnie jest ze wstecznym. Pomaga trochę odczekanie kilku sekund po wciśnieciu sprzęgła. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Panowie od S Koper jeździli i stwierdzili, że tak już jest. Dwójka po dobrym nagrzaniu silnika wchodzi bez zarzutu a wsteczny czasami tak, czasami nie ale przytrzymanie sprzęgła pomaga. Podobno po ok. 10k przebiegu całość chodzi dużo lepiej. Niewiel mi zostało także na razie nie robię awantury. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam problem z rana gdy jest zimno ale widze ze to standard w subaru. a juz sie balem ze skrzynia sie konczy. :D

Zaden standard! Wypraszam sobie w moim antyku nie ma takich problemow :lol:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...