carfit Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Mam pytanie do właścicieli STI, czy rano jak samochód stoi na polu przy powiedzmy -10 czy też wam biegi ciężko wchodzą?, jak się rozgrzeje jest wszystko ok. Nawet zauważyłem że jeśli temp. jest w okolcach 0 jest podobnie. Wiem że olej jest gęsty na mrozie ale czy może wymiana na jakiś inny olej komuś pomogła i niezaszkodziła skrzyni Dodaję że mam 25 tys. km i olej oryginalny ( nie wiem jaki ). :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Ja taki problem zauważam tylko przy większych mrozach - poniżej -15. Link to comment Share on other sites More sharing options...
domestos666 Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 To chyba nie tylko problem STI, ale wielu innych aut. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 carfit, taki problem ma każde auto, a na pewno każde auto z segmentu performance. Ja mam taki problem we wszystkim od Seicento przez Focusa po Coswortha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Po 51kkm, przed zima, zalalem do skrzyni to http://specialtyformulations.com/MTL-R.htm Roznica jest ogromna, dawniej musialem sie silowac z lewarkiem a teraz opor jest niewiele wiekszy niz przy rozgrzanym oleju, testowane do -15oC. Po kolejnych 6kkm nie ma zadnych efektow ubocznych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 12, 2006 Author Share Posted February 12, 2006 W Mondeo czy w Focusie tego problemu nie mam, biegi owszem wchodzą ciężej ale jak było - 25,30 stopni, w subaru nawet jak jest około zera wyraźniej ciężej wchodzą biegi, dosłownie trzeba się siłować z lewarkiem i tu jest problem czy ma tak być czy zmienić olej i jaki?? kolega z Chicago podał link do jakiegoś oleju ( podobno pomaga ) ale skąd go wziąć w Polsce? Może któryś z forumowiczów zalał czymś innym i jest ok :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Wszystkie biegi Ci ciezko wchodza czy tylko 1-2 i 2-1? Bo jesli tylko te pierwsze to taki juz jest urok tej skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 12, 2006 Author Share Posted February 12, 2006 Wszystkie biegi Ci ciezko wchodza czy tylko 1-2 i 2-1? Bo jesli tylko te pierwsze to taki juz jest urok tej skrzyni. No właśnie dobre pytanie tylko 1 i 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 "Ten typ tak ma" Dobrze dobrany olej moze troche poprawic ta sytuacje, ale jej calkowicie nie wyeliminuje. Skrzynia w Subaru jest od jakichs 30 lat taka sama. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Kuba, Carfit ma STI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 To samo, plus jeden bieg i mocniejsza obudowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Smiem polemizować. Zmeniło się prawie wszystko. Inna obudowa, inne synchronizatory, ciśnieniowy system smarowania itd. Nie wiem czy jakieś części są wspólne ale ciężko mówić że Subaru ma tą samą skrzynię od tyllu lat bo jeżeli tak to Ford też ma tylko jedną albo dwie skrzynie w historii i Audi pewnie też. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w2000 Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Przy mrozie o poranku to cięzko wchodzi dwójka. Są dwa sposoby na tą niedogodność. Pierwszy (jak się nie spieszysz do pracy): włączyć silnik,po czym powoli odsnieżyc subarynkę,oczyścić szybki, pogadać z sąsiadem. Drugi (jak zaspałeś) :odpalić silnik , włączyć jedynkę a potem trójkę. NIE PRóBOWAć WBIJAC DWóJKI NA SIłę!!!!!! OLEJ RACZEJ SHELLA 80W/90 DLA STARSZYCH MODELI, DO DYFRA 75W/90,PO 2000 WSZEDZIE 75W/90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 włączyć jedynkę a potem trójkę. NIE PRóBOWAć WBIJAC DWóJKI NA SIłę!!!!!! Nie prościej zrobić to przy odpowiednich obrotach jak w ciężarówce? Link to comment Share on other sites More sharing options...
w2000 Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Taki sposób rodem z cięzarówek nieposiadających zsynchronizowanych skrzynek nie rozwiązuje problemu przy zimnym oleju podczas zimy,oczywiście da sie na dwa razy wbić dwójkę,jednak uważam ,że ta minuta -dwie pracy silnika na wolnych obrotach rozwiązuje najlepiej tą niedogodność drugiego biegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 w2000, tylko ze podczas jazdy olej w skrzyni sie rozgrzeje znacznie szybciej, a do jazdy włożenie 2 bardzo pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Problem w tym, że u mnie nie trwa to minute czy dwie ale naście. Czasami poprostu odpuszczam i skaczę na 3. Inaczej się nie da. Podobnie jest ze wstecznym. Pomaga trochę odczekanie kilku sekund po wciśnieciu sprzęgła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Adam12, coś masz nie tak :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Panowie od S Koper jeździli i stwierdzili, że tak już jest. Dwójka po dobrym nagrzaniu silnika wchodzi bez zarzutu a wsteczny czasami tak, czasami nie ale przytrzymanie sprzęgła pomaga. Podobno po ok. 10k przebiegu całość chodzi dużo lepiej. Niewiel mi zostało także na razie nie robię awantury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niuniek Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Tak jak Kuba napisał, ten typ tak ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidor Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Mam ten sam problem z rana gdy jest zimno ale widze ze to standard w subaru. a juz sie balem ze skrzynia sie konczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawo Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Mam ten sam problem z rana gdy jest zimno ale widze ze to standard w subaru. a juz sie balem ze skrzynia sie konczy. Zaden standard! Wypraszam sobie w moim antyku nie ma takich problemow Link to comment Share on other sites More sharing options...
toyo Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 U mnie jest tak samo. Od temp. ok. -2 st C. są problemy z 1, 2 i wstecznym. Pomaga zasprzęglenie i ponowne wysprzęglenie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 ach te nowe samochody :wink: Dwójka wchodzi normalnie nawet przy -20, z troche wiekszym oporem. A grzanie auta na postoju silnikowi nie słuzy najlepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadRSTI Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 podobnyproblem z moim autem(6-speed STi), ale trwa to bardzo krotko, wystarczy ze zmienie raz bieg i jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts