Jump to content

Zawieszenie przednie Subaru Legacy MY06 kombi


bzikus7
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam do was pytanie coś mi stukało z przodu w aucie (legacy MY06 kombi 2.0 165KM jeszcze przed liftem) więc wybrałem się na ścieżkę diagnostyczną i okazało się że do wymiany są: "tuleje wahacza przedniego tylne" i tu mam pytania:

1. Czy żeby je zmienić trzeba ściągać wahacz z auta?

2. Jeżeli tak to chyba lepiej od razu wymienić też przednie tuleje?

3. Macie namiary na jakieś numery części?

4. W mojej mieścince nie mam możliwości zakupu takich części macie jakichś sprawdzonych dostawców on-line?

 

W zawieszenia raczej sam palców nie będę pchał bo to kupa roboty i dodatkowo nie mam prasy stąd pytanie numer 2 żeby za pół roku nie płacić znów za zdjęcie wahacza.

Z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam. Maciej

 

EDIT:

Znalazłem coś takiego:

http://moto.allegro.pl/subaru-legacy-04 ... 33703.html

http://sklep.nie-ASO.pl/product-pol-8228 ... y-05-.html

Będzie pasować?

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Poszukam jednak oryginału bo te lepsze tuleje jednak trochę za bogato. Jeżeli ta wytrzymała 97 tys to jednak zostanę przy oryginale.

 

Teraz pisze z telefonu jak będę miał dostęp do kompa to dodam pomuki. Jeszcze raz dzięki.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jak jest z tymi tzw polibushami? W moim legasiu zbliża się czas wymiany elementów zawieszenia i waham się pomiędzy oryginałąmi a poliuretanem. Wyczytałem że zmienia się charakterystyka zawieszenia, zwiększa precyzyjność prowadzenia przy zmniejszeniu komfortu. Przy okazji podobno więcej drgań przenosi się na auto i montaż polibuszy może wpływać na szybsze zniszczenie innych elementów zawieszenia. Legas na 17" i tak nie zalicza się do miękkich aut - stąd moje obawy.

 

Jednocześnie nie tylko tuleje można zmienić. Występuje wiele elementów takich jak poduchy silnika itp.

 

... oczywiście rozumiem, że w motorsporcie jest to idealne wręcz rozwiązanie, ale jak w przypadku "cywilnych" aut?

Link to comment
Share on other sites

Nie odczulem przy założeniu poliuretanow zmian na - raczej tylko na +. zwiększa się precyzja prowadzenia, mi moje pełnoletnie auto( Celica) wyciszylo się nic już nie skrzypi w tapicerce, Oczywiste jest zwiększenie trwałości elementów zawieszenia. Drgania były by większe tylko wtedy jeżeli założyłbys poduszki SILNIKA poliuretanowe i to takie o zwekszonej sztywnosci wobec seri czyli tych mniej wiecej 75 sza( szar?) Przy seryjnej twardosci nic nie powinno przenosić jakiś większych drgan. Tyle z moich obserwacji, w Carlosie mam poli wszędzie w zawieszeniu. W Legacy będę zakładał na staby w tym tygodniu bo odebrałem gumki w sobote :D

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Mam do was pytanie coś mi stukało z przodu w aucie (legacy MY06 kombi 2.0 165KM jeszcze przed liftem) więc wybrałem się na ścieżkę diagnostyczną i okazało się że do wymiany są: "tuleje wahacza przedniego tylne" i tu mam pytania:

1. Czy żeby je zmienić trzeba ściągać wahacz z auta?

2. Jeżeli tak to chyba lepiej od razu wymienić też przednie tuleje?

3. Macie namiary na jakieś numery części?

4. W mojej mieścince nie mam możliwości zakupu takich części macie jakichś sprawdzonych dostawców on-line?

 

W zawieszenia raczej sam palców nie będę pchał bo to kupa roboty i dodatkowo nie mam prasy stąd pytanie numer 2 żeby za pół roku nie płacić znów za zdjęcie wahacza.

Z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam. Maciej

 

EDIT:

Znalazłem coś takiego:

http://moto.allegro.pl/subaru-legacy-04 ... 33703.html

http://sklep.nie-ASO.pl/product-pol-822 ... y-05-.html

Będzie pasować?

Do wymiany trzeba zdemontować wahacz.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wsadzil bym od razu razem z ta tuleja, poliuretan gdzie się da, spokój wieczny zagwarantowany. 8)

Tia świetny pomysł :roll: , zapraszam do mnie , pokaże Ci jak w GT-ku działa po zimie poliuretan , bo tez ktoś wsadzil , gdzie sie da :roll: :cry:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wsadzil bym od razu razem z ta tuleja, poliuretan gdzie się da, spokój wieczny zagwarantowany. 8)

Tia świetny pomysł :roll: , zapraszam do mnie , pokaże Ci jak w GT-ku działa po zimie poliuretan , bo tez ktoś wsadzil , gdzie sie da :roll: :cry:

 

Możesz napisać gdzie się nie sprawdzają?

 

 

W Celicach właśnie poduchy silnika się słabo sprawdzają, przypuszczam, że w Subaru też by się nie sprawdziły.

 

Ja do siebie pozakładałem poli 75ShA do dyfra, mocowań staba i łączników.

Czekają do całego zawieszenia na montaż.

Link to comment
Share on other sites

Wsadzil bym od razu razem z ta tuleja, poliuretan gdzie się da, spokój wieczny zagwarantowany. 8)

Tia świetny pomysł :roll: , zapraszam do mnie , pokaże Ci jak w GT-ku działa po zimie poliuretan , bo tez ktoś wsadzil , gdzie sie da :roll: :cry:

To ze nie sprawdził się w tym konkretnym GT ku nie przesadza ze gdzie indziej tez się nie sprawdzi, nie? Mam już 2 sezony i żadnych negatywnych objawów nie zanotowalem.A mam wszędzie gdzie się dało czyli w wachaczach, przód tył, stabilizatorach, teraz idą poduszki silnika.

Link to comment
Share on other sites

Tia świetny pomysł :roll: , zapraszam do mnie , pokaże Ci jak w GT-ku działa po zimie poliuretan , bo tez ktoś wsadzil , gdzie sie da :roll: :cry:

 

Rozwiniesz trochę swą wypowiedź? Edwin, nutka ironii słyszalna jednak fajnie by było jakbyś dał znać co warto zastosować, najlepiej z rozróżnieniem na auto cywilne/sport ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Witam wszystkich czytających mój wpis...pierwszy wpis ;)

Pytanie do Bzikus7 - mógłbyś podać nr tych części - OEM? Interesuje mnie komplet, tj. tuleja przednia i tylna wahacza przedniego.

Jaki był koszt części/wymiany?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Teraz nie mam jak zajrzeć ale jak tylko będę w garażu to wrzucę fotki.

Koszt zakupu to:

tuleja wahacza przód - 90 zł

tuleja wahacza tył - 122 zł

wszystko raz 2 bo na obie strony.

 

Jeżeli chodzi o koszt wymiany to trudno powiedzieć bo nie miałem czasu wstawić auta do mechanika - a raczej nie znalazłem u siebie żadnego któremu nie bałbym się oddać samochodu. Poza tym auto cały czas w ruchu od czasu kiedy kupiłem te części były może 2-3 dni które przestał.

Ale też trudno powiedzieć o kosztach wymiany biorąc pod uwagę że ja mieszkam w małym miasteczku na Mazowszu a Ty we Wrocławiu. Chyba że chodzi Ci o ASO - tu nie pomogę bo do najbliższego mam 120 km :D

 

Tak jak pisałem odezwę się wieczorem lub jutro rano z tymi numerami.

Link to comment
Share on other sites

bolz, jak tam wymieniłeś u siebie tuleje? Co wstawiłeś? Jakie wrażenia?

Czy ktoś z użytkowników TheForum ma u siebie założone poliuretanowe i może się podzielić opinią i wrażeniami?

Poza tym chciałbym się podpiąć pod pytanie bolz'a skierowane do carfit'a... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja mialem 45000 mil (ok 73000km) i tuleje byly rozwalone.

Niedawno (47000 mil) wymienilem koncowki stabizatora.

Nadal tlucze. Zostaly gumy stabilizatora i czapki amortyzatorow.

I tak sobie mysle-moze od Imprezy Grupy N?

Probowal ktos takie cos?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam teraz około 103kkm i przy "dużym" przeglądzie chce wszystko wymienić. Nie wiem jeszcze, które dokładnie u mnie "tłucze", ale raczej przód, więc chce zmienić na raz całość, żeby już nie zaglądać przez jakiś czas.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...