marhof Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Witam serdecznie, posiadaczem Subaru jestem dopiero od tygodnia, jednak zakup planowany był już duuużo dużo wcześniej. Wymarzona wersja to 2.0XT w manualu (nie wyobrażałem sobie auta a automatem) jednak proza życia sprawiła, że wylądowałem z Foresterkiem 2.5 n/a z automatem... (us spec) Wiem, że: - automat pamięta jeszcze dinozaury - mechanizm przekazywania napędu na tylną oś znacznie różni się od manuala (czy na + czy na - to pewnie opinie podzielone, ) - jest leniwy Moje zasadnicze pytanie to to, czy można okazjonalnie (np. przed wyprzedzaniem) zmienić pozycję lewarka z D na 3 lub 2? Chodzi o to, aby przypadkiem, przy lekkim odpuszczeniu gazu, skrzynia nie wrzuciła biegu na wyższy, jak robi to zwykle. Czy takie "manewry" nie skrócą żywotu skrzyni? Zakładam oczywiście, że będą to zmiany adekwatne do aktualnej prędkości. W mojej wersji nie ma żadnych przycisków power ani opcji ręcznej zmiany biegów. Jak to ktoś na forum opisał to zwykły zygzag... Nie znam się na automatach, nie jestem szczęśliwy z tego powodu, że mam taką skrzynię i raczej się do niej łatwo nie przekonam, ale chciałbym ją jakoś ujarzmić, żeby możliwie dobrze się słuchała Nie mam w planach katowania samochodu, jeżdżę w miarę spokojnie, zależy mi głównie na możliwie bezawaryjnej pracy w perspektywie najbliższych 2-3 lat. Mam też pytanie dotyczące dość dziwnego dźwięku, jaki towarzyszy jeździe. Coś jakby cykanie, dochodzące z lewej strony samochodu, gdzieś z okolic gdzie znajduje się pedał hamulca. Częstotliwość "cykania" jest ściśle związana z prędkością samochodu, im szybciej się jedzie, tym częstotliwość cykania jest większa. Nie jeździłem wcześniej automatem, ba, nie jeździłem wcześniej żadnym foresterem. Na początku przyszłego tygodnia wybieram się do warsztatu celem zrobienia przeglądu i ciekawości co tak naprawdę kupiłem, ale może dzięki Wam będę w stanie już bardziej konkretnie zdiagnozować problem (o ile to jest problem) Jak to jest z wymianą rozrządu, w instrukcji mam, że co 105000mil/168000km lub 102 miesiące. Aktualnie samochód ma 96000 km i niedługo 7 latek. Według manuala mam więc jeszcze trochę spokoju, jednak rozsądek podpowiada żeby zrobić to już niedługo, wszak europejskie model mają zalecaną wymianę przy 105000, dobrze mi sie wydaje? Pozdrawiam subaru-maniaków z Trójmiasta. Z reszty Polski również! Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Moje zasadnicze pytanie to to, czy można okazjonalnie (np. przed wyprzedzaniem) zmienić pozycję lewarka z D na 3 lub 2 Możesz zmienić przed wyprzedzaniem. Nawet jak się zapędzisz i przestawisz z D na 2 przy zbyt dużej prędkości też nic się nie stanie. Automat po prostu wtedy nie zredukuje. Raz udało mi się tak przez pomyłkę zrobić. Oczywiście nie polecam takich eksperymentów. Jak chcę pojeździć dynamiczniej po mieście i uniknąć ciągłego przełączania z 3 na 4 i z powrotem, ustawiam skrzynkę w pozycji 3. Kiedy jedziesz na D i potrzebujesz maksymalnego przyspieszenia to wciskasz pedał gazu do podłogi. Nastąpi tzw kick down i redukcja o 2 biegi (jeżeli prędkość pozwoli zrzucić o 2). Trzymaj wtedy mocno kierownicę bo efekt jest dosyć ... spektakularnie dynamiczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 w moim AT wystarczy nieznacznie szybko depnąć gaz i odpuścić, zauważyłem że redukuje lepiej niż gaz do podłogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 czy można okazjonalnie (np. przed wyprzedzaniem) zmienić pozycję lewarka z D na 3 lub 2? Chodzi o to, aby przypadkiem, przy lekkim odpuszczeniu gazu, skrzynia nie wrzuciła biegu na wyższy, jak robi to zwykle. mozna bez obaw na pocztku to stosowalem ale jednak nauczylem sie tak gazem operowac gazem ze mi to nie potzrebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 ad. cykania - u mnie również cyka, ale wyłącznie na zimnym, podejrzewam TTTM rozrząd co 105k mil rzeczywiście tak napisane w instrukcji, imho pomyliły się komuś cyferki. W innym aucie US z AT w instrukcji napisano o oleju do skrzyni 'never needs replacement' - skończyło się awarią komputera Jeszcze jedno - skrzynia prosta, ale uczy się kierowcy. Forysiem najczęściej jeździ żona, gdy sporadycznie go przejmuję, zawsze wydaje się zamulony i trwa, zanim przyzwyczai się do mojej nogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Nie znam się na automatach, nie jestem szczęśliwy z tego powodu, że mam taką skrzynię i raczej się do niej łatwo nie przekonam, ale chciałbym ją jakoś ujarzmić, żeby możliwie dobrze się słuchała Nie mam w planach katowania samochodu, jeżdżę w miarę spokojnie, zależy mi głównie na możliwie bezawaryjnej pracy w perspektywie najbliższych 2-3 lat. Wierz mi miałem tak samo, a teraz nie zamieniłbym się na manuala w Foresterze, lenistwo bierze górę Co do redukcji, jak potrzebujesz to pedał w podłogę całkiem i zdziwisz się jak to auto przyspiesza, nie wyobrażam sobie jakie jest wrażenie w XT Poćwicz ja autostradzie operowanie gazem i nauczysz się zmuszać skrzynię do zmiany góra/dół. Ja mieszam lewarkiem w zasadzie tylko w górach na podjazdach i zjazdach czy innych trudniejszych warunkach, fakt mam power i hold, one trochę jednak pomagają. Przyzwyczaisz się szybciej niż myślisz i '''będzie Pan zadowoloony'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 w moim AT wystarczy nieznacznie szybko depnąć gaz i odpuścić, zauważyłem że redukuje lepiej niż gaz do podłogi Ale nie zredukuje o 2 biegi tylko o 1. Jak będziesz jechał na 4-tym biegu 80 km/h to przy lekkim depnięciu zredukuje do 3. Przy kick-down (gaz do podłogi - dosłownie) zredukuje do 2. Przy np. 140 km/h przy lekkim wciśnięciu i przy kick-down zredukuje tylko do 3 bo 2-gi bieg jest już poza zakresem obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 ja wam powiem tak trzeba zrobić swap na MT5 lub MT6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 ja wam powiem tak trzeba zrobić swap na MT5 lub MT6 Na 6MT tu już grubsza sprawa bo to chyba i dyfer i półosie... I pytanie czy ma to sens w Forku. Bo jeśli chodzi o wzmocnienie skrzyni to dużo prościej zapodać wzmocniony wkład do 5MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jestem właśnie świeżo po dłuższej trasie poza miastem (300 km) po naszych kochanych polskich drogach i z zadowoleniem przyznaję, że autko w tej konfiguracji jest bardzo sprawne na drodze. Moje obawy co do "wyprzedzania" okazały się całkowicie nieuzasadnione Chociaż trzeba się do manewru przygotować trochę inaczej niż na manualu, bo nim skrzynia się zorientuje co się chce zrobić to jednak trochę czasu upłynie, ale jest dobrze Nie próbowałem zmieniać pozycji na 3 lub 2, ale dobrze wiedzieć, że taka możliwość jest i przy zachowaniu uwagi nie zaszkodzi to w niczym skrzyni. Poza tym pogoda pozwoliła na skorzystanie z szyberdachu, powiem Wam, że w tym momencie skrzynia już całkowicie zeszła na dalszy plan, a ja utwierdziłem się w przekonaniu, że dokonałem właściwego dla mnie zakupu Z ciekawości: jak dużo "zabawy" i "zasobów" potrzeba przy swapie na MT5? Jak wiele podzespołów kwalifikuje się do wymiany przy tym? Na razie absolutnie nie chcę tego robić, bo autko jeździ i sprawuje się ok (poza stukami z podwozia), ale z natury ciekawy jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekt Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Ja jestem właścicielem takiego od wczoraj (tylko 03r.) Mnie tam się automat podoba. Fajna sprawa. Mam za to pytanie kiedy wymieniać olej w skrzyni i na jaki? Jaki olej polecacie do silnika, i napędów? Gdzie w okolicy Częstochowy robić auto i czy poradzi sobie z nim zwykły mechanik, czy subaru to jednak jakaś magia? (Saab to była magia, a niby opel ). A auto jest zaje... fajne. I nawet bardziej podoba się żonie niż mnie ( ja nadal mam lekki sentyment do Saaba ). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Poza tym pogoda pozwoliła na skorzystanie z szyberdachu, powiem Wam, że w tym momencie skrzynia już całkowicie zeszła na dalszy plan, a ja utwierdziłem się w przekonaniu, że dokonałem właściwego dla mnie zakupu Miałem to samo, ten dach to genialna sprawa, ja się przyznam że przestałem w mieście praktycznie klimy używać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się