TomekSTI Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 zastanawiam się nad kupnem ww zawiasu konkretnie AST sportline II Do Imprezy STI 08 Interesują mnie opinie użytkowników Jakie posiada zalety a jakie wady ? Jaki jest zakres regulacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedras33 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 mam ten zawias od września 2011r. sti05' mam od maja 2011r. więc jakimś tam znawcą nie jestem ale.... wcześniej auto stało na kayabie czyli standard. przejechałem już na nim ponad 10 tysięcy kilometrów, raz kielce, ze 3 razy impreza 4turboMotul Cup brat ma także sti05' na teinie i czasami mam okazję się nim przejechać, więc też mogę porównać. Moje spostrzeżenia: AST vs kayaba znacznie twardsze niż kayaba i o wiele szybciej odbijające. koło w zasadzie cały czas na podłożu. szczególnie to czuć przy szybkich przejazdach przez tory, progach zwalniających (rewelacja!) i na drogach z tysiącem łat. abs nie głupieje!!! AST vs Tein Super Street zanim przejdę do porównań warto wspomnieć, że mam fotele od evo IX (co niektórzy twierdzą, że to jedyna porządna rzecz w moim samochodzie hihi), a brat orginalne sti, więc i odczucia z wrażenia "ogólnego" też są trochę inne. Moje fotele są znacznie twardsze!, lepiej trzymające bocznie i co najważniejsze o wiele niżej i głębiej się siedzi, wręcz szoruje się po asfalcie. Takie cywilne kubełki w brew pozorom ma to też spore znaczenie na ogólne wrażenia przesiadając się z jednego do drugiego. Jeżeli chodzi o amortyzatory dla mnie osobiście tein to trochę taka lepsza kayaba. bardziej twarda ale już niezupełnie radząca sobie z kołem nonstop na podłożu. abs nadal często o sobie przypomina, progi zwalniające, tory - subarak w powietrzu podobnie jak w kayabie. generalnie ja osobiście jestem strasznie rozczarowany teinem. przy szybkiej jeździe czuję się strasznie niepewnie. może jak by zrobił wyłącznik abs'u???? za ast trochę więcej trzeba zapłacić i to jest ten minus ale jest to zupełnie inna bajka. Musisz sobie zadać pytanie gdzie tak naprawdę będziesz jeździł i do czego ma ci służyć ten samochód. Na takie kielce tein zupełnie wystarczy, ale na służewcu bankowo jest spora różnica. Ja jestem zachwycony! i nie jest to tylko moja opinia. Żona już nie tak bardzo a co do wad??? nie zauważono musiał byś porozmawiać z moją żoną regulacja oczywiście jest ale trzeba samochód unieść w górę jeżeli chodzi o nastawy prędkości odbicia. wysokość ustawiasz specjalny kluczem (w komplecie) po zdjęciu koła ale najlepiej podnośnik. i to tyle. mam nadzieję że coś to pomoże we wrześniu przeczytałem tysiąc stron o zawieszeniach i co człowiek to opinia. najlepiej przyjechać na jakąś imprezę usiąść na prawy i porównać. i na koniec ważna sprawa. są w pełni rozbieralne więc nie ma problemu z serwisowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 TomekSTI, użyj szukajki. Temat co jakiś czas się przewija. Np. tu: viewtopic.php?p=1568855#p1568855 (trochę niższy model) i m.in. w nielegalu w wątku o 'bębnowozie'. Tylko nie wiem czy Bęben nie ma jakiegoś wyższego modelu (może właśnie ten, o który pytasz). ZTCP też jest bardzo zadowolony. Podobnie jak jedras33 pisał o swobodnym przejeżdżaniu progów zwalniających, co mnie (mam Tenia SS) szokuje Ogólnie raczej opinia jest taka, że to bardzo dobry zawias gdzieś pomiędzy super-profi i 'tylko nieco lepiej niż fabryka'. Ale ja się tylko "przysłuchuję" na forum, nigdy nawet nie widziałem na żywo AST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedras33 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 bęben ma jeszcze wyzszą półkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 jedras33, a które ma dokładnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 zastanawiam się nad kupnem ww zawiasu konkretnie AST sportline IIDo Imprezy STI 08 Interesują mnie opinie użytkowników Jakie posiada zalety a jakie wady ? Jaki jest zakres regulacji ? Jeśli chcesz to mam w super cenie Reigera asfaltowego po przeglądzie , oczywiście profi Ngrupowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario007 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 jedras33 to daj fona do żony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Ja mam AST rally competition 1 way. Jest genialny, z wyrypu robi autostradę a na równym idzie jak gokard, pozostawia przy tym wystarczającą odrobinę komfortu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSTI Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 dziękuje za opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Ostatnio dostałem taką ofertę/mail z Krakowa: "Witam W specyfikacji szutrowej mógłbym zaproponować następujące wersje zawieszeń AST: - seria 5100, komplet amortyzatorów monotube przeznaczony do codziennego użytku ale również z powodzeniem wykorzystywane przez naszych klientów do jazdy w pucharach m.in. na luźnych nawierzchniach. W przypadku subaru wszystkie kolumny to odwrócona monotuba o śr. zew. 45mm, w komplecie ze sprężynami. Amortyzatory posiadają pojedyncza regulację sił tłumienia. Cena za zestaw to 9850 PLN brutto - seria 6100 to komplet przeznaczony do rajdów. Istnieje możliwość zamówienia w długości standardowej /OEM/ lub wydłużonej do specyfikacji szutrowej. Wkłady kolumn odwróconych w tej wersji to 50mm dla zwiększenia sztywności. Amortyzatory są w komplecie ze sprężynami i top mountami. amortyzatory posiadają pojedyncza regulację sił tłumienia. Cena za zestaw to 15000 PLN - seria 6300 jest również przeznaczona do rajdów i jest to rozbudowana wersja 6100. Posiada dodatkowe zbiorniki na olej/gaz z dodatkową regulacją sił tłumienia, podwójną dla niskich i wysokich sił tłumienia kompresji. W sumie trzy regulacje tłumienia. Cena za zestaw to 24000PLN Wszystkie szczegóły techniczne i informacje chętnie udzielę telefonicznie, proszę o kontakt, chętnie pomogę. Pozdrawiam" AST to napewno dobry zawias ale niestety nie dla wszystkich. Do mojej śnieżynki GC8 to raczej nie bedę kupował. Podwoiłbym wartość auta w zakupie :!: . Na szczęście są jeszcze inne tańsze opcje Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techno Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Na szczęście są jeszcze inne tańsze opcje np. sportline 1, czyli seria 4100 pzdw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Techno jakas propozycja ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubuś Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 i m.in. w nielegalu w wątku o 'bębnowozie'. tu pisałem swoje odczucia z używania Sportline II. IMHO warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Seria 4100 jest chwalona ale to zawsze kawał kasy. sam sobie zrobie zawias-gwint i do tego będe wiedział co w nim siedzi i jak działa (lub niedziała) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się