Jump to content

Opinia nt zawieszenia AST


TomekSTI
 Share

Recommended Posts

mam ten zawias od września 2011r.

sti05' mam od maja 2011r. więc jakimś tam znawcą nie jestem ale....

wcześniej auto stało na kayabie czyli standard.

przejechałem już na nim ponad 10 tysięcy kilometrów, raz kielce, ze 3 razy impreza 4turboMotul Cup

brat ma także sti05' na teinie i czasami mam okazję się nim przejechać, więc też mogę porównać.

Moje spostrzeżenia:

AST vs kayaba

znacznie twardsze niż kayaba i o wiele szybciej odbijające. koło w zasadzie cały czas na podłożu. szczególnie to czuć przy szybkich przejazdach przez tory, progach zwalniających (rewelacja!) i na drogach z tysiącem łat. abs nie głupieje!!!

AST vs Tein Super Street

zanim przejdę do porównań warto wspomnieć, że mam fotele od evo IX (co niektórzy twierdzą, że to jedyna porządna rzecz w moim samochodzie hihi), a brat orginalne sti, więc i odczucia z wrażenia "ogólnego" też są trochę inne. Moje fotele są znacznie twardsze!, lepiej trzymające bocznie i co najważniejsze o wiele niżej i głębiej się siedzi, wręcz szoruje się po asfalcie. Takie cywilne kubełki :D w brew pozorom ma to też spore znaczenie na ogólne wrażenia przesiadając się z jednego do drugiego.

Jeżeli chodzi o amortyzatory

dla mnie osobiście tein to trochę taka lepsza kayaba. bardziej twarda ale już niezupełnie radząca sobie z kołem nonstop na podłożu. abs nadal często o sobie przypomina, progi zwalniające, tory - subarak w powietrzu podobnie jak w kayabie. generalnie ja osobiście jestem strasznie rozczarowany teinem. przy szybkiej jeździe czuję się strasznie niepewnie. może jak by zrobił wyłącznik abs'u???? za ast trochę :D więcej trzeba zapłacić i to jest ten minus ale jest to zupełnie inna bajka.

 

Musisz sobie zadać pytanie gdzie tak naprawdę będziesz jeździł i do czego ma ci służyć ten samochód.

Na takie kielce tein zupełnie wystarczy, ale na służewcu bankowo jest spora różnica.

Ja jestem zachwycony! i nie jest to tylko moja opinia.

Żona już nie tak bardzo :D:D:D

 

 

a co do wad???

nie zauważono :D

musiał byś porozmawiać z moją żoną :D

 

regulacja oczywiście jest ale trzeba samochód unieść w górę jeżeli chodzi o nastawy prędkości odbicia. wysokość ustawiasz specjalny kluczem (w komplecie) po zdjęciu koła ale najlepiej podnośnik.

 

i to tyle. mam nadzieję że coś to pomoże :D

we wrześniu przeczytałem tysiąc stron o zawieszeniach i co człowiek to opinia. najlepiej przyjechać na jakąś imprezę usiąść na prawy i porównać.

 

i na koniec ważna sprawa. są w pełni rozbieralne więc nie ma problemu z serwisowaniem :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

TomekSTI, użyj szukajki. Temat co jakiś czas się przewija. Np. tu:

viewtopic.php?p=1568855#p1568855 (trochę niższy model)

i m.in. w nielegalu w wątku o 'bębnowozie'. Tylko nie wiem czy Bęben nie ma jakiegoś wyższego modelu (może właśnie ten, o który pytasz). ZTCP też jest bardzo zadowolony. Podobnie jak jedras33 pisał o swobodnym przejeżdżaniu progów zwalniających, co mnie (mam Tenia SS) szokuje :mrgreen:

Ogólnie raczej opinia jest taka, że to bardzo dobry zawias gdzieś pomiędzy super-profi i 'tylko nieco lepiej niż fabryka'. Ale ja się tylko "przysłuchuję" na forum, nigdy nawet nie widziałem na żywo AST :D

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam się nad kupnem ww zawiasu konkretnie AST sportline II

Do Imprezy STI 08

 

Interesują mnie opinie użytkowników

 

Jakie posiada zalety a jakie wady ?

 

Jaki jest zakres regulacji ?

 

Jeśli chcesz to mam w super cenie Reigera asfaltowego po przeglądzie , oczywiście profi Ngrupowy :D

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio dostałem taką ofertę/mail z Krakowa:

 

"Witam

 

W specyfikacji szutrowej mógłbym zaproponować następujące wersje zawieszeń AST:

 

- seria 5100, komplet amortyzatorów monotube przeznaczony do codziennego użytku ale również z powodzeniem wykorzystywane przez naszych klientów do jazdy w pucharach m.in. na luźnych nawierzchniach.

W przypadku subaru wszystkie kolumny to odwrócona monotuba o śr. zew. 45mm, w komplecie ze sprężynami.

Amortyzatory posiadają pojedyncza regulację sił tłumienia.

Cena za zestaw to 9850 PLN brutto

 

- seria 6100 to komplet przeznaczony do rajdów. Istnieje możliwość zamówienia w długości standardowej /OEM/ lub wydłużonej do specyfikacji szutrowej. Wkłady kolumn odwróconych w tej wersji to 50mm dla zwiększenia sztywności. Amortyzatory są w komplecie ze sprężynami i top mountami.

amortyzatory posiadają pojedyncza regulację sił tłumienia.

Cena za zestaw to 15000 PLN

 

- seria 6300 jest również przeznaczona do rajdów i jest to rozbudowana wersja 6100. Posiada dodatkowe zbiorniki na olej/gaz z dodatkową regulacją sił tłumienia, podwójną dla niskich i wysokich sił tłumienia kompresji.

W sumie trzy regulacje tłumienia.

Cena za zestaw to 24000PLN

 

Wszystkie szczegóły techniczne i informacje chętnie udzielę telefonicznie, proszę o kontakt, chętnie pomogę.

Pozdrawiam"

 

AST to napewno dobry zawias ale niestety nie dla wszystkich. Do mojej śnieżynki GC8 to raczej nie bedę kupował. Podwoiłbym wartość auta w zakupie :mrgreen: :!: . Na szczęście są jeszcze inne tańsze opcje :P

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Seria 4100 jest chwalona ale to zawsze kawał kasy.

sam sobie zrobie zawias-gwint i do tego będe wiedział co w nim siedzi i jak działa :mrgreen: (lub niedziała)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...