Skocz do zawartości

Jak sprawdzić naciąg (napięcie) paska od wspomagania ??


lyssy23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak sprawdzić naciąg paska od wspomagania ?? Sugeruje się tą instrukcją serwisową ale nie wiem co i w którym miejscu mam mierzyć.

 

 

pasekic.jpg

 

A naciąg tego paska regulowałem tą śrubą (wkręcam śrubę i alternator się podnosi naciągając pasek, tak?)

 

dsc00368j.jpg

 

Chcę naciągnąć ten pasek bo czasem coś popiskuje jak kręcę kierownicą (pompa wspomagania?) zwykle na zimnym. Chce to sprawdzić zanim ewentualnie wezmę się za pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdz czy Twoj pasek nie jest stary. Popatrz sie na niego i jesli ma pekniecia na rowkach to jest do wymiany. Piszczenie na zimnym jest oznaka paska a pompy raczej nie. Pozniej jesli pasek jest ok to pod ta srobka ktora pokazales masz druga srobke ktora trzeba troche odkrecic i jest jeszcze trzecia pod alternatorem ja tez musisz popuscic i wtedy ta ze szczalki naciagasz pasek. Mam nadzieje ze zrozumiales.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokręcasz momentem jak w manualu 96N,

 

N to siła nacisku. Nm to moment dokręcania.

96N to siła nacisku na pasek, przy której sprawdzamy o ile się odegnie.

Jak chcemy się trzymać manuala to nacisk 9,78kg (96N/9,81) i odgięcie paska od stanu spoczynku max 9mm.

Realnie naciskamy z wyczuciem siłą ok 1kg, a że w ręce nie mamy wagi to poprostu dosyć mocno naciskamy na pasek i nie może się odgiąć więcej niż 1cm (tu z pomocą byle jaka miarka).

Ok, dziękówa Czyli te 7-9 mm o których piszą w manualu to jest właśnie wartość wychylenia się paska? (uginając palcem)

Tak

Tak ugiecie paska w miejscu gdzie jest najdluzszy czyli jezeli dobrze pamietam od kola pasowego na wale do alternatora.

Naciskamy tam, gdzie pokazują strzałki w manualu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Cześć Wam,

mam problem z dźwiękiem (jęczeniem) pompy wspomagania / paska, głównie gdy samochód jest zimny. Odnoszę wrażenie, że pasek został za bardzo naciągnięty - czy ktoś z Was byłby tak miły i powiedziałby mi, gdzie znajduje się śruba do regulacji napięcia tego paska? Zdjęcia w tym wątku niestety już nie działają.

 

Dzięki,
Kuba

Edytowane przez Qóba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Qóba napisał:

To jest ten 'adjusting bolt'?

Tak

24 minuty temu, Qóba napisał:

Czy żeby się do tego dobrać trzeba zdjąć jakieś osłony? 

Nie, luzujesz "locking bolt" i kręcisz 'adjusting bolt'.

Proste jak konstrukcja cepa.

Pzdr

 

Edytowane przez ura_bus
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...