Jump to content

porady dla nowego nabywcy subaru


DANI
 Share

Recommended Posts

Mam zamiar zostac posiadaczem auta SUBARU LEGACY B4 2.0 GT TWIN TURBO rok 2000 czy ktos moze opisac ten pojazd ineresuja mnie wszystkie informacje na jego temat a dodam ze bedzie to moe pierwsze subaru wiec jak mozecie opisac koszty serwisowania tych aut, dosteo do serwisow,czy sa usterkowe no iwogule wszystko wszystko szczegulnie wymieniony przezemnie model bardzo prosze o wasze opinie.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie skąd zaturbione subaru z 2000 roku z silnikiem 2.0 i kierownicą po lewej stronie pochodzi. Wydaje mi się, ze mogło by być z USA, ale tam chyba najmniejszy silnik to było 2.2 litra. Na starym kontynencie takich aut nie oferowano (niestety), ewentualnie zoastje przekładka z prawej strony - a podobno twiturbo nie mieści się tak łatwo z kierwonicą po lewej stronie :) W każdym razie jak już zakupisz, to naprawdę zacne auto :)

Link to comment
Share on other sites

panowie ale napiszcie cos o kosztach zwiazanych z posiadaniem subaru koszty paliwa mnie nieinteresuja wiem ze beda wyzsze niz w przecietnym aucie.

 

Jest to pewnie grey import z japonii.

Musisz sie liczyc z tym, ze jak cos sie sypnie, to czesci w UK od reki nie dostaniesz - bedziesz musial ciagnac z japonii.

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

to moze ktos wie jak wyglada eksploatacja najpopularniejszego subaru impreza z turbodoladowanym silnikiem i czy sa to auta awaryjne czy nie bo tu na wyspach maja pierwszorzedna opinie niezawodnych aut.

Ten Legac to perełka :) Niezawodność taka sama jak w imprezach, w końcu połowa mechaniki jest zamienna :) Ja bym wziął legaca, nawet mając wizję ściągania (odpukać) rzeczy z japonii, bo taka zaturbiona fura jest cichociemna i nie tak popularna jak impreza (opinia pewnie też lepsza w takim aucie jak imprezie o której podobno na wyspach mówią jak u nas o BMW).

U na śmigają antyki zaturbione z lat 1991 - 1993 i jest OK :)

Link to comment
Share on other sites

Cudowne auto!!! i bardzo żałuje, że nie ma takich z kierownicą po lewej stronie albo jest ich zaledwie "garstka".

Z tego, co wiem to w Anglii bardziej przejmowałbym się stawkami ubezpieczeniowymi niż pochłanianym przez samochód paliwem, ale to i tak żadne pocieszenie. Mówiąc kolokwialnie koszty utrzymania są duże!

Nie powinieneś mieć natomiast problemów ze znalezieniem ani (ewentualnie) potrzebnych części, ani serwisu, który miałby zajmować się twoim autem.

Gorzej jednak jak będziesz chciał przyjechać z tym cackiem do "CiemnoGroud PL". Tzn. wszystko co napisałem powyżej (poza kosztami utrzymania) wygląda zupełnie na odwrót.

Anyway... z tego co wiem to model ten jest mało awaryjny i stosunkowo młody więc dopóki nie będziesz musiał zregenerować turbinek lub co gorsza ich wymienić ... wolę o tym nawet nie myśleć, to nie powinieneś się skarżyć. W moim Legacu padły cewki zapłonowe i skrzynia już zipie, ale ja mam dziadka z 1993 roku i są to właśnie typowe usterki tego modelu. Silnik, skrzynia, napęd i cała większość części domyślam się pochodzą z modeli bardziej popularnych na innych rynkach.

Mam nadzieje, że ktoś dokładniej wypowie się na temat tego modelu, bo sam z przyjemnością bym coś więcej poczytał.

 

Pozdrowienia dla forumowiczów SIP.

Link to comment
Share on other sites

dopóki nie będziesz musiał zregenerować turbinek lub co gorsza ich wymienić ... wolę o tym nawet nie myśleć, to nie powinieneś się skarżyć.

 

Czy wymiana turbiny to jest jakiś taki straszny dramat cenowy ? Wydaje mi się, ze są gorsze dramaty w samochodzie...

Link to comment
Share on other sites

auto nalezy do mojego sasiada sciagnol je na specjalne zamowieni on jest kapitane promu pasazerskiego wiec na pieniadze nie nazeka auto jest w perfekcyjnym stanie i chyba zmieni wlasciciela bo on chce to samo tylko w nowej budzie a mi sie to podoba na maxa.

Link to comment
Share on other sites

DANI, nie zapeszając ja tez mam kilka takich Legacy na oku. 260 lub później 280 PS w wersjach chyba od 1998 roku. Już mi sie myli bo impreza STi z lat 98 tez jest niczego sobie i trochę mi zamieszała w planach:)

Trzeba sprawdzić dobrze zawartość przedniej cześci samochodu, tego co pod maska.

Co chwile pojawia sie na stronach Uk i Ie ogłoszenie Legacy GT "needs engine" lub "needs attention" Pozatym to ciężkawe auto ale pewnie daje radę. Taki jeszcze szybszy kondon :mrgreen:.

Moge zajrzeć kiedyś do Ciebie to sie przejedziemy kilkoma przed kupnem :wink:

A o częsci to bym sie na pewno nie matrwił, ebay twoim przyjacielem-używane są, a eksploatyjne też się znajdą.

Praktycznych informacji o eksploatacji szukaj na forach w UK albo w krzaczkach jak umiesz (Jap)

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z opinią Piotra w stu procentach.

 

Legacy w wersji turbo zawsze ceniłem za dyskrecje. Wybór Imprezy byłby zdecydowanie rozsądniejszy ale sam nie wiem co bym zrobił na twoim miejscu DANI.

Tak czy inaczej nieżle kombinujesz.

Link to comment
Share on other sites

PIOTR Ty widze ze tez masz zamiar zapodac cos podobnego napisales ze podstawa to sprawdzic silnik wlasciciel proponuje by jechac do serwisu subaru i tam sie dowiem wszystkiego oczywiscie na jego koszt ale warunek jest taki auto wporzatku wykladam gotowe auto ma problem decyzja nalezy do mnie wlasciciel usowa usterke i biore lub rezygnuje on jest naprawde pewny tego auta nikt po za serwisem subaru nic tam nie dotykal a na dodatek pojawilo sie dzis dwoch japoncow lub chinoli i sa bardzo zainteresowani.znalazlem jeszcze pare tych samych modeli a nawet SUBARU LEGACY B4 RSK TWIN TURBO TIPTRONIC naprawde nie wiem co robic.

 

 

dzieki dla WAS za pomoc kazdy wasz post jest dla mnie wazny

Link to comment
Share on other sites

Dani jak wymieniasz olej dbasz o bryke ,chlodzisz turbo po jezdzie i nie dajesz ognia od samego startu to bedzie git i nie ma co sie martwic bo bryka zacna.turbo w polsce z robota ok 8 000 pln czyli jakie 5 000 funtow.

Link to comment
Share on other sites

dowiedz sie od sasiada do ktorej stawki ubezpieczenioej to auto nalezy (wedlug mnie tak jak wszystkie imprezy gt i wrx do 20 czyli najwyzszej). jezeli tak to przy ubezpieczeniu beda brali po uwage nstepujace rzeczy :

1.gdzie mieszkasz w jakiej dzielni (jak murzynskiej ) - wysokie

2. czy masz dom z ogrodzeniem i gararzem jak nie to- wysokie

3. od ilu lat masz prawko i czy masz angileskie jak krutko to - wysokie

4. czy jestes merzczyzna czy kobieta jak merzczyzna to - wysokie

kiedys gadalem z moim kumplemangolem tu w angli i tak z ciekawosci sprawdzilismy ile by trzeba bylo placic za wrx z 2000 roku on mial 700 funtow ( ma chate w dobrej dzielnicy z garzazem ogrodzeniem mail w cholere aut terz ubezpiecza nasze 8 aut nigdy nie mial dzwona ) rocznie a mi powiedzieli 3000 !!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...