Legolas Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Jak w temacie , macie opracowaną jakąś technikę hamowania skrzynią biegów ? Przy jakim zakresie obrotów można już spokojnie zrzucić na niższy bieg żeby nie było typowego szarpnięcia spowodowanymi wysokimi obrotami. Co do puszczania przy tym sprzęgła bo słyszałem już tyle wersjiwolno-szybko ? :shock: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Legolas, ale uczysz się dopiero jeździć, że takie pytanie zadajesz? Co chcesz redukcją osiągnąć? Zależnie od tego jak mocne ma być hamowanie redukujesz o jeden albo dwa biegi uważając by Ci obroty na czerwone nie wskoczyły. Czasami można zredukować o więcej - kwestia z jaką prędkością się poruszasz i gdzie znajduje się wskazówka obrotomierza. Sprzęgło puszczasz równomiernie i delikatnie, przy redukcjach o dwa i więcej biegów zazwyczaj musi nieco "szarpnąć" - bo i hamowanie silniejsze, ale jak nieco podniesiesz obroty silnika przed puszczeniem sprzęgła (przegazówka jak w starych ciężarówkach), to szarpnięcia nie będzie. Ciężko coś mi tu jeszcze napisać, bo o tym nawet się specjalnie nie myśli podczas jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Nie ma co się śmiać, hamowanie silnikiem w F. 2,5XT wymaga skupienia, precyzji i ćwiczeń. Zwłaszcza w przypadku takiej bardziej agresywnej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PETRUS Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Dokładnie opisuje to Pan Sobiesław Zasada w tej książce. Teoria zalet i niebezpieczeństw. Można dostosować do obrotów i prędkości Forestera. Książka na stacjach ORLEN kosztuje 10 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 jakoś nie mam z tym problemów przecież forek 2.5t ma przygazówkę pomiędzy zmianami biegów więc nie ma problemów pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 redukcja z lekkim dohamowywaniem hamulcem i kopnięciem w pedał gazu. później, jeśli trzeba, dalsza redukcja, albo... pełen gaz, i błyskawiczna reakcja na otwarcie przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Nie ma co się śmiać, hamowanie silnikiem w F. 2,5XT wymaga skupienia, precyzji i ćwiczeń. Zwłaszcza w przypadku takiej bardziej agresywnej jazdy. Skoro jazda ma być agresywna a nie jakaś cywilna... to przynajmniej ze dwa wpisy widziałem tutaj na forum o przeskoczeniu paska rozrządu... nie wiem tylko czy to po redukcji za czerwone pole było czy jakieś inne niesprzyjające okoliczności (strzał sprzęgłem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Nie ma co się śmiać, hamowanie silnikiem w F. 2,5XT wymaga skupienia, precyzji i ćwiczeń. Zwłaszcza w przypadku takiej bardziej agresywnej jazdy. Skoro jazda ma być agresywna a nie jakaś cywilna... to przynajmniej ze dwa wpisy widziałem tutaj na forum o przeskoczeniu paska rozrządu... nie wiem tylko czy to po redukcji za czerwone pole było czy jakieś inne niesprzyjające okoliczności (strzał sprzęgłem). Takie przeskoczenie jest pewnie możliwe przy redukcji ze zbyt dużych obrotów. Szarpnięcie jest wtedy konkretne. Przy strzale ze sprzęgła najbardziej obrywa sprzęgło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Przy strzale ze sprzęgła najbardziej obrywa sprzęgło. Chodziło o mi o spadnięcie nogi ze sprzęgła przy redukcji - wiem, że zabrzmiało jak przy starcie w poprzednim poście, ale to nie ten kontekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 miałem szczęście, mając mis-shifta (z 3 biegu, zamiast 4, wrzuciłem 2). to było szarpnięcie, a obroty skoczyły do ponad 8 tys.... (akurat się logowałem, to się zapisało). prawie "ale urwał" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Wojtek, trening czyni mistrzem. Chociaż w twoim przypadku ( mam na myśli dotychczasowe szczęście ) bym uważał :wink: Spoty, SJS, NMNP, Ułęż robią swoje. Pozdro i do zoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legolas Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Racja , przecież tylko nieliczni się uczą całe życie będę testował nowe metody dam znać jak uda mi się złoty środek wyśrodkować . :wink: Pzdr ! -- Pt mar 16, 2012 10:22 am -- Mam jeszcze do was pytanie , jadąc na 1-ce czy 2-ce odpuszczam zupełnie gaz silnik powinien wmiare rózno hamować a u mnie jest to bardziej szarpanie coś w stylu " www wwww www " czy u was też coś takiego występuje ? dodam że na 3 i 4 już nie jst to odczuwalne tak. Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 jadąc na 1-ce czy 2-ce odpuszczam zupełnie gaz silnik powinien wmiare rózno hamować silnikiem a u mnie jest to bardziej szarpanie coś w stylu " www wwww www " czy u was też coś takiego występuje ? Zdarza się, zależy od wyczucia w odpuszczeniu gazu lub przy zasprzęglaniu (też się może zdarzyć). Jak odpuścisz za gwałtownie to właśnie tak może zaszarpać. Normalka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się