Skocz do zawartości

Forester a hamowanie biegami


Legolas

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie , macie opracowaną jakąś technikę hamowania skrzynią biegów ? Przy jakim zakresie obrotów można już spokojnie zrzucić na niższy bieg żeby nie było typowego szarpnięcia spowodowanymi wysokimi obrotami. Co do puszczania przy tym sprzęgła bo słyszałem już tyle wersjiwolno-szybko ? :shock:

 

Pozdrawiam :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legolas, ale uczysz się dopiero jeździć, że takie pytanie zadajesz? :mrgreen: Co chcesz redukcją osiągnąć? Zależnie od tego jak mocne ma być hamowanie redukujesz o jeden albo dwa biegi uważając by Ci obroty na czerwone nie wskoczyły. Czasami można zredukować o więcej - kwestia z jaką prędkością się poruszasz i gdzie znajduje się wskazówka obrotomierza. Sprzęgło puszczasz równomiernie i delikatnie, przy redukcjach o dwa i więcej biegów zazwyczaj musi nieco "szarpnąć" - bo i hamowanie silniejsze, ale jak nieco podniesiesz obroty silnika przed puszczeniem sprzęgła (przegazówka jak w starych ciężarówkach), to szarpnięcia nie będzie. Ciężko coś mi tu jeszcze napisać, bo o tym nawet się specjalnie nie myśli podczas jazdy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się śmiać, hamowanie silnikiem w F. 2,5XT wymaga skupienia, precyzji i ćwiczeń. Zwłaszcza w przypadku takiej bardziej agresywnej jazdy.

Skoro jazda ma być agresywna a nie jakaś cywilna... to przynajmniej ze dwa wpisy widziałem tutaj na forum o przeskoczeniu paska rozrządu... nie wiem tylko czy to po redukcji za czerwone pole było czy jakieś inne niesprzyjające okoliczności (strzał sprzęgłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się śmiać, hamowanie silnikiem w F. 2,5XT wymaga skupienia, precyzji i ćwiczeń. Zwłaszcza w przypadku takiej bardziej agresywnej jazdy.

Skoro jazda ma być agresywna a nie jakaś cywilna... to przynajmniej ze dwa wpisy widziałem tutaj na forum o przeskoczeniu paska rozrządu... nie wiem tylko czy to po redukcji za czerwone pole było czy jakieś inne niesprzyjające okoliczności (strzał sprzęgłem).

 

Takie przeskoczenie jest pewnie możliwe przy redukcji ze zbyt dużych obrotów. Szarpnięcie jest wtedy konkretne.

Przy strzale ze sprzęgła najbardziej obrywa sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem szczęście, mając mis-shifta (z 3 biegu, zamiast 4, wrzuciłem 2). to było szarpnięcie, a obroty skoczyły do ponad 8 tys.... (akurat się logowałem, to się zapisało).

prawie "ale urwał" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Racja , przecież tylko nieliczni się uczą całe życie :twisted: będę testował nowe metody dam znać jak uda mi się złoty środek wyśrodkować . :wink: Pzdr ! -- Pt mar 16, 2012 10:22 am -- Mam jeszcze do was pytanie , jadąc na 1-ce czy 2-ce odpuszczam zupełnie gaz silnik powinien wmiare rózno hamować a u mnie jest to bardziej szarpanie coś w stylu " www wwww www " :D czy u was też coś takiego występuje ? dodam że na 3 i 4 już nie jst to odczuwalne tak. Pzdr!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadąc na 1-ce czy 2-ce odpuszczam zupełnie gaz silnik powinien wmiare rózno hamować silnikiem a u mnie jest to bardziej szarpanie coś w stylu " www wwww www " czy u was też coś takiego występuje ?

 

Zdarza się, zależy od wyczucia w odpuszczeniu gazu lub przy zasprzęglaniu (też się może zdarzyć). Jak odpuścisz za gwałtownie to właśnie tak może zaszarpać. Normalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...