Jump to content

Forester a hamowanie biegami


Legolas
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie , macie opracowaną jakąś technikę hamowania skrzynią biegów ? Przy jakim zakresie obrotów można już spokojnie zrzucić na niższy bieg żeby nie było typowego szarpnięcia spowodowanymi wysokimi obrotami. Co do puszczania przy tym sprzęgła bo słyszałem już tyle wersjiwolno-szybko ? :shock:

 

Pozdrawiam :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Legolas, ale uczysz się dopiero jeździć, że takie pytanie zadajesz? :mrgreen: Co chcesz redukcją osiągnąć? Zależnie od tego jak mocne ma być hamowanie redukujesz o jeden albo dwa biegi uważając by Ci obroty na czerwone nie wskoczyły. Czasami można zredukować o więcej - kwestia z jaką prędkością się poruszasz i gdzie znajduje się wskazówka obrotomierza. Sprzęgło puszczasz równomiernie i delikatnie, przy redukcjach o dwa i więcej biegów zazwyczaj musi nieco "szarpnąć" - bo i hamowanie silniejsze, ale jak nieco podniesiesz obroty silnika przed puszczeniem sprzęgła (przegazówka jak w starych ciężarówkach), to szarpnięcia nie będzie. Ciężko coś mi tu jeszcze napisać, bo o tym nawet się specjalnie nie myśli podczas jazdy :twisted:

Link to comment
Share on other sites

redukcja z lekkim dohamowywaniem hamulcem i kopnięciem w pedał gazu.

później, jeśli trzeba, dalsza redukcja, albo... pełen gaz, i błyskawiczna reakcja na otwarcie przepustnicy :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma co się śmiać, hamowanie silnikiem w F. 2,5XT wymaga skupienia, precyzji i ćwiczeń. Zwłaszcza w przypadku takiej bardziej agresywnej jazdy.

Skoro jazda ma być agresywna a nie jakaś cywilna... to przynajmniej ze dwa wpisy widziałem tutaj na forum o przeskoczeniu paska rozrządu... nie wiem tylko czy to po redukcji za czerwone pole było czy jakieś inne niesprzyjające okoliczności (strzał sprzęgłem).

Link to comment
Share on other sites

Nie ma co się śmiać, hamowanie silnikiem w F. 2,5XT wymaga skupienia, precyzji i ćwiczeń. Zwłaszcza w przypadku takiej bardziej agresywnej jazdy.

Skoro jazda ma być agresywna a nie jakaś cywilna... to przynajmniej ze dwa wpisy widziałem tutaj na forum o przeskoczeniu paska rozrządu... nie wiem tylko czy to po redukcji za czerwone pole było czy jakieś inne niesprzyjające okoliczności (strzał sprzęgłem).

 

Takie przeskoczenie jest pewnie możliwe przy redukcji ze zbyt dużych obrotów. Szarpnięcie jest wtedy konkretne.

Przy strzale ze sprzęgła najbardziej obrywa sprzęgło.

Link to comment
Share on other sites

Przy strzale ze sprzęgła najbardziej obrywa sprzęgło.

Chodziło o mi o spadnięcie nogi ze sprzęgła przy redukcji - wiem, że zabrzmiało jak przy starcie w poprzednim poście, ale to nie ten kontekst :)

Link to comment
Share on other sites

miałem szczęście, mając mis-shifta (z 3 biegu, zamiast 4, wrzuciłem 2). to było szarpnięcie, a obroty skoczyły do ponad 8 tys.... (akurat się logowałem, to się zapisało).

prawie "ale urwał" ;)

Link to comment
Share on other sites

;) Racja , przecież tylko nieliczni się uczą całe życie :twisted: będę testował nowe metody dam znać jak uda mi się złoty środek wyśrodkować . :wink: Pzdr ! -- Pt mar 16, 2012 10:22 am -- Mam jeszcze do was pytanie , jadąc na 1-ce czy 2-ce odpuszczam zupełnie gaz silnik powinien wmiare rózno hamować a u mnie jest to bardziej szarpanie coś w stylu " www wwww www " :D czy u was też coś takiego występuje ? dodam że na 3 i 4 już nie jst to odczuwalne tak. Pzdr!
Link to comment
Share on other sites

jadąc na 1-ce czy 2-ce odpuszczam zupełnie gaz silnik powinien wmiare rózno hamować silnikiem a u mnie jest to bardziej szarpanie coś w stylu " www wwww www " czy u was też coś takiego występuje ?

 

Zdarza się, zależy od wyczucia w odpuszczeniu gazu lub przy zasprzęglaniu (też się może zdarzyć). Jak odpuścisz za gwałtownie to właśnie tak może zaszarpać. Normalka.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...