Jump to content

Przekładka Subaru Impreza GD STI


JunioreX
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, wiadomość jest kierowana do osób, które zastanawiają się na zakupem samochodu z UK.

 

Wiadomą sprawą jest to że w Anglii można dostać samochód w ciekawej seryjnej konfiguracji lub po prostu często w lepszym stanie z uwagi na małą częstotliwość opadów śniegu i jakość dróg no i oczywiście cenę samochodu…co mocno irytuje porównując zarobki na ale cóż…

 

Oczywiście jeśli przejdziecie przez sam proces zakupu i sprowadzicie samochód do Polski pojawia się często pytanie gdzie przekładać ile to może kosztować, trwać czy kupować części oddzielnie czy kupić dawcę w całości i jakie części będą potrzebne.

 

Postaram się podzielić moimi doświadczeniem z przekładką, żeby każdy mógł sobie uzmysłowić czy gra jest warta zachodu i jakie rozwiązanie najlepiej wybrać.

 

Osobiście jestem już szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy STI Prodrive 2005 rocznik i mam kierownicę i inne rzeczy po właściwej stronie ;D ale na początku wyglądało to tak:

383_img_1097_tn.jpg

 

Najpierw wybrałem sprawdzone miejsce gdzie robiłem przekładkę a mianowicie Zbyszek Matuszyk[GORĄCO POZDRAWIAM] z Wadowic, z którym w ciągu miesiąca kiedy samochód stał u Niego przegadałem chyba łącznie z 24 h ;D

Gość jest 100% profesjonalistą i robi samochód jak by robił dla siebie, doradzał mi w wielu kwestiach ponieważ zdecydowałem się jako pełen laik na wybór opcji kupna części a nie całej przekładki, czego szczerze mówiąc nie doradzam.

Na pytanie dlaczego powiem tak, w Internecie na szukaniu części spędziłem mnóstwo czasu, na telefonie siedziałem non stop, kilka razy okazało się że zakupione części nie pasują,nie są sprawne, nie są kompletne albo mocno wyeksploatowane, niestety przed przełożeniem nie jesteśmy w kilku sytuacjach sprawdzić czy coś działa czy nie, np.: przekładnia kierownicza, elementy układu wentylacji, klimatyzacji, silniczek wycieraczek itd…

 

Postaram się opisać części które wymagają wymiany i NIE OSZCZĘDZAJCIE NA PRZERABIANIU bo i tak zmienicie na oryginał jak robicie samochód dla siebie a tylko osoba przekładająca będzie miała więcej roboty

 

Zacznijmy od części wnętrza pojazdu:

1.Deska rozdzielcza –sprawdzacie czy elementy wentylacji są w całości oraz mocowania

240_img_1157_tn.jpg

2.Mocowanie deski- na zdjęciu brakuje mocowania do karoserii po prawej stronie które ciężko zdobyć

159_img_1142_tn.jpg

3.Schowek

553_img_1137_tn.jpg

4.Przełączniki szyb i lusterek.

5.Dzwignie do otwierania klapki wlewu paliwa wraz z plastikiem i stalowymi linkami, niestety elementy są lustrzanym odbiciem i nie będą pasowały za auta, które ma kierownice po stronie prawej, dodam że części mega ciężko dostać u dealera trzeba czekać ok. 6 tygodni.

6. Pedały – wszystkie trzeba zakupić z wersji LHD

587_img_1129_tn.jpg

7.Mieszalnik powietrza – trzeba sprawdzić czy są wszystkie serwomotory…

673_img_1132_tn.jpg

8.Dmuchawa kabiny – jeśli nie będzie działał silniczek to macie do wywalenie caly elementy , ja osobiście miałem taki przypadek, ale zawiozłem ją do Sebastiana Byliniaka w Markach i z elementu, który jest teoretycznie nierozbieralny zrobił rozbieralny i podmienił mi silniczek z wersji UK, który pasuje Plug&Play

146_img_1124_tn.jpg

9.Lusterka zewnętrzne – nie ma konieczności wymiany korpusów i wkładów ale ciężko dostać same adaptery, na których są mocowane do drzwi.

Niestety wersja Right Hand Driver jest wyprofilowana pod innym kontem i żadne kombinację nie pomogą, trzeba kupić i tyle.

10.Mechanizm wycieraczek z ramionami – Uwaga do modelu GD wychodziły 2 wersje, musicie sprawdzić jakie mocowania są w podszybiu.ok 350

Ja mam ten

854_ma_by_ten_tn._tn.jpg

jeszcze jest taki

590_img_1122_tn.jpg

11.Podszybie plastikowe

12.Całe metalowe podszybie.

13 Cała grodź silnika – najlepiej kupić te elementy połączone, do przekładki nie ma konieczności wymiany całości grodzi!!! Jak np. w Miśkach ;D

14.Wysprzęglik hydrauliczny ze zbiorniczkiem 250 zł.

15.Servo.

16.3 przewody układu klimatyzacji.

813_img_1117_tn.jpg

798_img_1118_tn.jpg

404_img_1119_tn.jpg

17.Mocowanie pod komputer na prawą stronę.100 ł

736_img_1123_tn.jpg

18.Dywan wnętrza samochodu – ciężko kupić w niebieskim kolorze i dobrym stanie.ok 500 – 600 zł

19.Uszczelka szyby czołowej – kupcie nową w ASO ok. 300 zł

20.Przekładani kierownicza są 2 rodzaje w zależności od rocznika – Wersja STI ma inną niż WRX, różni się ilością obrotów, ciężko dostać w dobrym stanie koszt ok. 2000-2500 zł

161_magiel_tn.jpg

21.Krzyżak łączący przekładnie z samochodem – podobny jest z wersji RHD, ale się różni i może doprowadzić do uszkodzenia przekładni. Na zdjęciu wersja WRX, STI nie ma tej gumy na środku 150 zł

590_imag0312_tn.jpg

22.Wiązka elektryczna – bardzo ciężko kupić oddzielnie , ale np. w/w Zbyszek przerabia RHD na LHD

23.Mocowanie fotele lewego – bo nie będziecie mieli regulacji wysokości

24.Lampy przednie.

25.Zamek maski - z uwagi na poprowadzenie linki z lewej strony

26.Panel po lewej strony kierownicy z guzikami do regulacji świateł, natryskiem IC oraz światłami przeciwmgłowym

842_img_1145_tn.jpg

27.Przewody hamulcowe LHD po ABS

28.Klamki drzwi przednich

29.Przewody wspomagania sztuk 2

 

To chyba tak z grubsza wszystko, mało tego nie jest więc temat dobrze przemyślcie, ogólnie życzę powodzenia w działaniach i ewentualnie służę pomocą.

Pozdrawiam Paweł

Link to comment
Share on other sites

Myśle ze istotną kwestią przy podejmowaniu decyzji czy kupować skurwialca z wysp jest koszt przekładki, także mógłbyś podzielić się jeszcze tą informacją ile cię to w totalu kosztowało ( jeśli to nie tajemnica :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

Jasne wezmę to policzę na spokojnie i napiszę, tylko trzeba brać pod uwagę że podczas przekładki [PLUS] można zweryfikować czy są już jakieś części do naprawy, wymiany.

 

Zbyszek po wymontowaniu silnika wymienił sprzęgło, świece,przewody hamulcowe na BF Goodrich w stalowym oplocie, oczywiście płyn hamulcowy oraz resztę płynów eksploatacyjnych.Więc mam na jakiś czas z tym spokój :D

Link to comment
Share on other sites

Jasne wezmę to policzę na spokojnie i napiszę, tylko trzeba brać pod uwagę że podczas przekładki [PLUS] można zweryfikować czy są już jakieś części do naprawy, wymiany.

 

Zbyszek po wymontowaniu silnika wymienił sprzęgło, świece,przewody hamulcowe na BF Goodrich w stalowym oplocie, oczywiście płyn hamulcowy oraz resztę płynów eksploatacyjnych.Więc mam na jakiś czas z tym spokój :D

 

To chyba jedyny i niepodważalny plus przekładania auta. Dogłębna penetracja i weryfikacja auta :mrgreen:

 

JunioreX jak moja przekładnia!? Mam nadzieję, że chodzi tak jak Twoja, czyli bez problemu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Siemanko Marcin,

przekładnia jak na daną chwilę bez zarzutu, z początku bałem się że coś jest nie tak ale to była wina krzyżaka, który się przycierał z jednej strony.

 

Pochwal się jak u Ciebie przebiegła przekładka, rozumiem że trochę odśnieżałeś w tym roku ???

 

Muszę założyć temat swojego auta,modyfikacji itd żeby była pełna historia jeśli kiedyś coś mi spadnie na głowę i spowoduje że będę chciał je sprzedać :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Osobiście drugi raz bym tego nie robił i nie chodzi mi o problemy z motorem i skrzynią, ogólnie dochodzę coraz bardziej do przekonania, że poza pewnymi wyjątkami, nie jest to tego warte.

Przy okazji jedna uwaga, brak zimy w UK niczego nie gwarantuje, ponieważ Angole to pastuchy i o auta dbają jak o obory, a nie maszyny, które trzeba poddawać przeglądom i naprawom... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Osobiście drugi raz bym tego nie robił i nie chodzi mi o problemy z motorem i skrzynią, ogólnie dochodzę coraz bardziej do przekonania, że poza pewnymi wyjątkami, nie jest to tego warte.

 

jakie miałeś problemy ze skrzynią i silnikiem ???

 

Przy okazji jedna uwaga, brak zimy w UK niczego nie gwarantuje, ponieważ Angole to pastuchy i o auta dbają jak o obory, a nie maszyny, które trzeba poddawać przeglądom i naprawom... :wink:

Z tym się zgadzam, ale jest takie ale że Polacy niestety również potrafią się dosiąść do fury i orać orać i orać a dodatkowo jeszcze mamy zimę :mrgreen::mrgreen:

Pozdr

Pomuka jak dostanę się nie obrażę ;D

Link to comment
Share on other sites

Osobiście drugi raz bym tego nie robił i nie chodzi mi o problemy z motorem i skrzynią, ogólnie dochodzę coraz bardziej do przekonania, że poza pewnymi wyjątkami, nie jest to tego warte.

 

jakie miałeś problemy ze skrzynią i silnikiem ???

Długo by pisać :P

Zapraszam do linki w podpisie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja rowniez mam auto po przekladce.

Przez pierwsze miesiace wychodzily male niedociagniecia, ale wmiare mozliwosci wszystko jest naprawiane :)

 

Jestem bardzo zadowolony!

Ja jestem zajebiście zadowolony, ale nie zmienia to faktu, że drugi raz bym nie chciał :wink:

Link to comment
Share on other sites

Siemanko Marcin,

przekładnia jak na daną chwilę bez zarzutu, z początku bałem się że coś jest nie tak ale to była wina krzyżaka, który się przycierał z jednej strony.

 

Pochwal się jak u Ciebie przebiegła przekładka, rozumiem że trochę odśnieżałeś w tym roku ???

 

:twisted:

 

Auto odebrałem pierwszego lutego, więc załapałem się na ostatnie dwa tygodnie śniegu :twisted:

Cieszę się że historia z przekładnią zakończyła się happy endem bo brzmi nieprawdopodobnie niczym scenariusz brazylijskiego serialu :D

Auto z drobnymi przygodami, ale tak jak wspomniałeś w pierwszym poście zostało solidnie przełożone.

Jestem bardzo zadowolony. Resztę poprawię sam :wink:

 

Osobiście drugi raz bym tego nie robił i nie chodzi mi o problemy z motorem i skrzynią, ogólnie dochodzę coraz bardziej do przekonania, że poza pewnymi wyjątkami, nie jest to tego warte.

P

 

Wiesz co BartZ? Trapi mnie podobne odczucie. Gdybym miał pewność, że dostanę tak samo dobry egzemplarz już przełożony i o 15k droższy to chyba bym się nie zastanawiał.

Ta pewność jest tutaj jednak kluczowa. Przekładając auto masz na wierzchu wszystko. Sam decydujesz o tym co robisz.

Sprawdzasz sprzęgło, wiązkę, sprężarkę, przewody, podłogę itp. itd.

Chcesz wymieniasz, nie chcesz to lepisz, tyle.

Link to comment
Share on other sites

Ja tez mam auto po przekladce ,caly koszt STI z 2006r.z przebiegiem 39000mil zamknal sie w okolo 43_45kpln.z naprawa tylnych blotnikow i z wymiana sprzegla.

Wiec na pewno warto ,bo za tyle to ciezko dobrego wrxa kupic ,a sti z dccd to zupelnie inna bajka. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Obiecałem że policzę i wrzucę wiec proszę:

 

Przekaładka 4500 -5000 zł

Olej Motul 240 zł

Płyn płuczący Millers ok 50 zł

Tarcza sprzęgła - nabicie okładziny z wiązaniem kewlarowym 220 zł

Uszczelka szyby czołowej 250 zł

łożysko oporowe 220 zł

świece NGK 120 zł

6300 zł

 

Przybliżone ceny opłat urzędowych:

Akcyza+Agencja 1600 zł

U.S Skarbowy 160 zł

Badanie przed 100 zł

Badanie po 200 zł

Opłata Recykling 500 zł

Rejestracja 253 zł

2813 zł

 

Przybliżone ceny części które pamiętam

Lusterka 400 zł

Klamka lewa 50 zł

Plastik podszybie 50 zł

Dywan 400 zł

Ściana grodziowa 400 zł

przewody hamulcowe 200 zł

przewody wspomagania 270 zł

maglownica 2000 zł

przełączniki 300 zł

deska rozdzielcza 800 zł

dmuchawa+mieszalnik 200 zł

pedały 200 zł

silniczek+ramiona wyć 200 zł

przewody klimy 200 zł

mechanizm klapy i wlewu 230

5850 zł

Części kupiłem w/g mnie w bardzo dobrej cenie ale dużo Mnie kosztowało szukanie....

 

Podsumowując

14963 zł

 

Nie doliczyłem kosztów dodatków: typu nowe felgi, opony , reszta płynów eksploatacyjnych, wyjazdu po samochód do Rzeszowa, zawiezienia lawetą do Wadowic z Warszawy, dobrze że kumpel mnie policzył tylko za paliwo i obiad + parę kremówek z Wadowic JAMI :D

Link to comment
Share on other sites

JunioreX

a wiązka?

 

-- 12 mar 2012, o 22:44 --

 

Osobiście drugi raz bym tego nie robił i nie chodzi mi o problemy z motorem i skrzynią, ogólnie dochodzę coraz bardziej do przekonania, że poza pewnymi wyjątkami, nie jest to tego warte.

P

 

Wiesz co BartZ? Trapi mnie podobne odczucie. Gdybym miał pewność, że dostanę tak samo dobry egzemplarz już przełożony i o 15k droższy to chyba bym się nie zastanawiał.

Ta pewność jest tutaj jednak kluczowa. Przekładając auto masz na wierzchu wszystko. Sam decydujesz o tym co robisz.

Sprawdzasz sprzęgło, wiązkę, sprężarkę, przewody, podłogę itp. itd.

Chcesz wymieniasz, nie chcesz to lepisz, tyle.

Szczerze powiem, że jak patrzę na ceny wrx/sti w tej chwili, to jedyne co mnie pociesza to to, że mam nowy silnik... :mrgreen: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wiązkę mi Zbyszek przedłużał bo kupić używkę która będzie gdzieś miała jakieś przebicia lub wcale nie będzie działała to nie najlepszy pomysł jak 4me, i zawsze można wyprowadzić kable na NEONY pod samochodem lub płonień przy backboxie eheheheheheheh :D:D:D:mrgreen::mrgreen::mrgreen::twisted::twisted::twisted:

aż się sam uśmiałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Wiązkę mi Zbyszek przedłużał bo kupić używkę która będzie gdzieś miała jakieś przebicia lub wcale nie będzie działała to nie najlepszy pomysł jak 4me, i zawsze można wyprowadzić kable na NEONY pod samochodem lub płonień przy backboxie eheheheheheheh :D:D:D:mrgreen::mrgreen::mrgreen::twisted::twisted::twisted:

aż się sam uśmiałem.

 

 

mogl bys powiedziec jak to ugryść zeby sie za duzo nie narobil z ta wiązką : ) bo sam jestem w trakcie przerabiania wrx my03. A drugie pytanie podeślij mi na PW kontakt do goscia co ci lampy przerabia jak mozesz : )

 

 

Pozdrowienia : )

Link to comment
Share on other sites

masz moze adres do tego [...]?? i co z wyciagiem z homologacji i opinia rzeczoznawcy tez to zalatwia ten Zbyszek ????

Pozdro

Edited by tzd
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...