Jump to content

Legacy I (i pewnie inne) - mocowanie dyfra


qbutek
 Share

Recommended Posts

Jako, że staram się doprowadzić moje Legacy do stanu lepszego, to w ostatnim czasie wymieniam kolejno, wszystkie gumy.

 

Poniżej opiszę jak wymienić przednie i tylne mocowania dyfra oraz moje wrażenia.

 

Optymalnie wymieniać od razu 4 poduchy, ponieważ przy wymianie przednich i tak trzeba odkręcić dyfer od mocowania z tylnymi poduchami, a przy wymianie tylnych i tak trzeba poluzować mocowania przednich.

 

Od razu zastrzegam, że mogłem pomylić kolejność niektórych kroków lub wielkość klucza, ponieważ piszę te instrukcje kilka tygodni (tył) i kilka godzin (przód) po robocie.

W czasie roboty nie robiłem notatek ;)

 

Pierwsze dwa rysunki mogą pomóc w zrozumieniu poniższego, a reszta to kolejne etapy wymiany przednich poduch. Fotki dotyczące tylnych poduch TU.

 

post-12979-135184464255_thumb.jpg

post-12979-135184464208_thumb.jpg

Tył:

1. Odkręcić osłonę połączenia wału i dyfra. 6x14 (jasnobłękitny)

2. Odkręcić wał od dyfra. 4x12 (czerwony)

3. Odkręcić dyfer - część przednia. 4x14 (ciemnobłękitny) 4x?17? (niebieski)

4. Odkręcić boczne mocowania. 2x17 (zielony) 4x12 (zielono-żółty)

5. Odkręcić mocowania linki ręcznego, prawego. 3x12 (żółty)

6. Odkręcić tył dyfra od mocowania tylnego. 2x17 (brązowy)

7. Rozłączyć dyfer od mocowania, dużego, przedniego (kształt litery T).

8. Wyjąć dyfer z tylnego mocowania.

9. Wyciągnąć mocowanie T z samochodu. Trzeba trochę pokręcić i przeciągnąć przez linkę ręcznego.

10. Wyjąć stare poduszki z mocowania T. Można rozciąć mocowanie i łatwo wybić poduszki, a potem zaspawać, ale mi się taka opcja nie podobała. Użyłem wybijaka i młotka, aby nagiąć starą poduszkę, tak aby dało się ją wyciągnąć/wybić.

Wydaje mi się, że użycie prasy w tym wypadku odpada, bo: poduszki mają bardzo cienkie ścianki, a dodatkowo przez lata dobrze się scaliły z mocowaniem.

11. Oczyścić dokładnie miejsce na poduszkę, a także górną i dolną krawędź.

12. Nasmarować miejsce na poduszkę odpowiednim smarem.

13. Rozmontować poduszkę na 3 części.

14. Zamocować gumowe elementy poduszki, a następnie wcisnąć w nie metalową tuleję. Można od razu wszystko ścisnąć w imadle, żeby nie męczyć się później przy montażu do samochodu.

15 Resztę w odwrotnie i w odwrotnej kolejności od 9, czyli włożyć mocowanie T na miejsce, ...

Należy pamiętać przy mocowaniu poduszek o włożeniu podkładek na poduszki (między tuleję, a nadwozie).

 

 

Przód:

1. Odkręcić osłonę połączenia wału i dyfra. 6x14 (jasnobłękitny)

2. Odkręcić wał od dyfra. 4x12 (czerwony)

3. Odkręcić dyfer - część przednia. 4x14 (ciemnobłękitny) 4x?17? (niebieski)

4. Odkręcić boczne mocowania. 2x17 (zielony)

5. Odkręcić tył dyfra od mocowania tylnego. 2x17 (brązowy)

6. Wyjąć dyfer z tylnego mocowania.

7. Odkręcić mocowanie od belki. Potrzebne dwa klucze, bo to śruba z nakrętką. 2(x2)x17 (szary)

8. Rozłączyć dyfer od mocowania, dużego, przedniego (kształt litery T).

9. Wyciągnąć tylne mocowanie z belki.

10. Wyjąć stare poduszki z mocowania. Można rozciąć mocowanie i łatwo wybić poduszki, a potem zaspawać, ale mi się taka opcja nie podobała. Użyłem wybijaka i młotka, aby nagiąć starą poduszkę, tak aby dało się ją wyciągnąć/wybić.

Wydaje mi się, że użycie prasy w tym wypadku odpada, bo: poduszki mają bardzo cienkie ścianki, a dodatkowo przez lata dobrze się scaliły z mocowaniem.

11. Oczyścić dokładnie miejsce na poduszkę, a także górną i dolną krawędź.

12. Nasmarować miejsce na poduszkę odpowiednim smarem.

13. Rozmontować poduszkę na 3 części.

14. Zamocować gumowe elementy poduszki, a następnie wcisnąć w nie metalową tuleję. Można od razu wszystko ścisnąć w imadle, żeby nie męczyć się później przy montażu do samochodu.

15 Resztę w odwrotnie i w odwrotnej kolejności od 9, czyli włożyć mocowanie T na miejsce, ...

Należy pamiętać przy mocowaniu poduszek o włożeniu podkładek na poduszki (między tuleję, a nadwozie).

 

Oczywiście robiąc mix instrukcji za jednym razem można wymienić wszystko ;)

 

 

Nie miałem wybitych tych poduszek, ani nic mi nie stukało, ale przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu było czuć tak jakby podwójne szarpnięcie (lub szarpnięcie z opóźnieniem).

Teraz reakcja na gaz lub odpuszczenie jest bardziej bezpośrednia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dzięki ;)

 

Kolejne cukierki do Legacy w drodze, więc pewnie niedługo napiszę kolejne fotorelacje.

 

-- Wt mar 13, 2012 12:15 am --

 

dzięki ;)

 

Kolejne cukierki do Legacy w drodze, więc pewnie niedługo napiszę kolejne fotorelacje.

Link to comment
Share on other sites

Do przednich już mam, a do tylnych czekam, aż dotrą.

Tylne zamówiłem wg własnego projektu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...