mikeanonim Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Witam! usiłowałem znaleźć odpowiedź w wyszukiwarce, niestety bez rezultatów... jako, że chciałbym podnieść wydajność hamulców w moim Hawku N/A, postanowiłem wymienić wszystko na serię z WRX. samochodu nie upalam, po prostu chciałbym mieć lepsze hamowanie niż w wolnossącej serii z dwutłoczkami. stąd pojawia się moje pytanie: nie mam dostępu do żadnej dokumentacji technicznej Subaru, nie wiem zatem co dokładnie będe potrzebował do swapu. już zakupiłem czterotłoczki na przód z WRX hawk. zapewne będą potrzebne również tarcze i na pewno klocki. czy będę potrzebował jakiś drobiazgów? inne są przewody? jakieś blaszki? podobne pytanie dotyczące tyłu. musze zakupić dwutłoczkowe zaciski, tarcze i klocki. czy coś jeszcze? na przykład szczęki do tarczo-bębna są inne? a może cała tarcza jest taka sama... :roll: bardzo proszę o pomoc... pozdrawiam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Z przodu zaciski i tarcze. Tył niestety nie wiem, ale tu na pewno znajdziesz odpowiedź: http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/ Miłej lektury A dokładnie to tu: http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_28/brake_system/rear_brake/ i http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_30/brake_system/rear_brake/ Do jazdy po ulicy tyłu bym raczej nie ruszał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Z przodu zaciski i tarcze. Tył niestety nie wiem, ale tu na pewno znajdziesz odpowiedź:http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/ Miłej lektury A dokładnie to tu: http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_28/brake_system/rear_brake/ i http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_30/brake_system/rear_brake/ Do jazdy po ulicy tyłu bym raczej nie ruszał. Dzięki za odpowiedź! jeśli nie będzie zaburzało to balansu działania hamulców to pewnie bym tak zrobił... ktoś jeździ w takiej konfiguracji? aha... domyślam się, że temat był rozwałkowany tysiące razy, ale co jest ogólnie polecane na przód do zwykłej cywilnej jazdy po ulicy? tarcze i klocki OEM? czy może jakiś zestaw brembo? z góry dziekuje za odpowiedź! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 aha... domyślam się, że temat był rozwałkowany tysiące razy, ale co jest ogólnie polecane na przód do zwykłej cywilnej jazdy po ulicy?tarcze i klocki OEM? czy może jakiś zestaw brembo? Tarcze oem, klocki jak chcesz budżetowo ale całkiem porządnie to omp, jak mniej budżetowo i wybornie to ds2500/rc5. Będzie Pan zadowolony A wejdą Twoje felgi na czterotłoczek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 aha... domyślam się, że temat był rozwałkowany tysiące razy, ale co jest ogólnie polecane na przód do zwykłej cywilnej jazdy po ulicy?tarcze i klocki OEM? czy może jakiś zestaw brembo? Tarcze oem, klocki jak chcesz budżetowo ale całkiem porządnie to omp, jak mniej budżetowo i wybornie to ds2500/rc5. Będzie Pan zadowolony A wejdą Twoje felgi na czterotłoczek? ekhm.... to dobre pytanie... mam felgi standardowe od 2.0R - 16tki.... nie pomyślałem, że jakieś16tki mogą się nie nadawać... :? EDIT: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=150227&p=1504475&hilit=felgi+na+czterot%C5%82oczek#p1504475 felgi mam takie jak w tym ogłoszeniu (zresztą Twoim ). tam niby jest napisane, że wejdą na czterotłoczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 tam niby jest napisane, że wejdą na czterotłoczek Jak Witek mówi że wejdą to tak jest Dobra Twoja, jeden wydatek mniej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzudok Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 aha... domyślam się, że temat był rozwałkowany tysiące razy, ale co jest ogólnie polecane na przód do zwykłej cywilnej jazdy po ulicy?tarcze i klocki OEM? czy może jakiś zestaw brembo? Tarcze oem, klocki jak chcesz budżetowo ale całkiem porządnie to omp, jak mniej budżetowo i wybornie to ds2500/rc5. Będzie Pan zadowolony A wejdą Twoje felgi na czterotłoczek? ekhm.... to dobre pytanie... mam felgi standardowe od 2.0R - 16tki.... nie pomyślałem, że jakieś16tki mogą się nie nadawać... :? EDIT: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=150227&p=1504475&hilit=felgi+na+czterot%C5%82oczek#p1504475 felgi mam takie jak w tym ogłoszeniu (zresztą Twoim ). tam niby jest napisane, że wejdą na czterotłoczek witam mam takie felgi na Wrx wagon 2005 na zime wlazły na styk zacisk 4tłoczki przód.....pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 nie pomyślałem, że jakieś16tki mogą się nie nadawać... Twoje powinni dać radę na styk :wink: Tył bym zostawił w spokoju, lepiej dobre opony kupić :wink: Generalnie po zmianie opon na 225/45/17 poczułem większą różnicę w poprawie hamowania niż po założeniu tarcz 293 na przód :roll: No, ale ja zostałem przy 2 toczkach, tylko tarcze większe założyłem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lestat Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 no w końcu się odkopał temat z linkiem do epc online Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 nie pomyślałem, że jakieś16tki mogą się nie nadawać... Twoje powinni dać radę na styk :wink: Tył bym zostawił w spokoju, lepiej dobre opony kupić :wink: Generalnie po zmianie opon na 225/45/17 poczułem większą różnicę w poprawie hamowania niż po założeniu tarcz 293 na przód :roll: No, ale ja zostałem przy 2 toczkach, tylko tarcze większe założyłem :wink: Zobaczymy jak będzie. dziś zakładają się nowe hamulce. jak odbiorę samochód, podzielę się wrażeniami. btw, opony 225/45/17 muszą nieźle mulić wolnego ssaka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 btw, opony 225/45/17 muszą nieźle mulić wolnego ssaka...jakoś daje rade na tym jeździć Teraz mam założone nowe 205/55/16, ale po plejadach będę musiał pewnie kupić nowe opony i chyba znowu wybiorę 17 na lato :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 btw, opony 225/45/17 muszą nieźle mulić wolnego ssaka...jakoś daje rade na tym jeździć Teraz mam założone nowe 205/55/16, ale po plejadach będę musiał pewnie kupić nowe opony i chyba znowu wybiorę 17 na lato :wink: zatem czterotłoczki założone! pierwsza jazda... hamulce działają zupełnie inaczej, wymagają o wiele mniejszego nacisku na pedał hamulca. o skuteczności będzie się można wypowiadać pewnie dopiero po dotarciu klocków i tarcz. na razie widać różnicę w precyzji dozowania ta też na pewno na plus ja jeżdzę na takim samym rozmiarze (205/55R16) Nie wątpię, iż szersza opona pozwoliłaby na lepsze wykorzystanie potencjału układu hamulcowego, ale jakoś nie mogę się przekonać, że 170KM nie odczułoby tego boleśnie. w tych samochodach bardzo wyraźnie wyczuwa się nawet włączenie A/C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 ale jakoś nie mogę się przekonać, że 170KM nie odczułoby tego boleśnie.w tych samochodach bardzo wyraźnie wyczuwa się nawet włączenie A/C Widocznie mamy inne parametry dupohamowni bo ja wpływu klimy na osiągi praktycznie nie zauważam :wink: Zresztą w subaru ponoć klima automatycznie się wyłącza przy "gwałtownym" przyśpieszaniu :roll: Aha, no i chyba mowa o 160KM :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 ale jakoś nie mogę się przekonać, że 170KM nie odczułoby tego boleśnie.w tych samochodach bardzo wyraźnie wyczuwa się nawet włączenie A/C Widocznie mamy inne parametry dupohamowni bo ja wpływu klimy na osiągi praktycznie nie zauważam :wink: Zresztą w subaru ponoć klima automatycznie się wyłącza przy "gwałtownym" przyśpieszaniu :roll: Aha, no i chyba mowa o 160KM :wink: ano widocznie mamy inne dupohamownie oczywiście przy gazie w podłogę wyłącza się kompresor na chwilę. ale nie zmienia to faktu, że nie jeździ się z otwartą na 100% przepustnicą cały czas samochód zbiera się wyraźnie ociężalej w średnim zakresie obrotów :? a mowa oczwyiście o 2.0R 160KM, ale na hamowni mój potwór miał 174KM stąd zaokrąglenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 ale nie zmienia to faktu, że nie jeździ się z otwartą na 100% przepustnicą cały czas e tam a mowa oczwyiście o 2.0R 160KM, ale na hamowni mój potwór miał 174KM stąd zaokrąglenie no one tak mają, mój też pokazał więcej niż 160KM 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 no one tak mają, mój też pokazał więcej niż 160KM 8) szkoda tylko, że zakresie obrotów od 7100-7400 trochę mało użytecznie na co dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 ale moment za to w miarę płasko i wcześnie :wink: tylko szkoda, że nie więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 ale moment za to w miarę płasko i wcześnie :wink: to prawda. efekt jest taki, że jak kupiłem mojego N/A to przez jakiś czas nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że jadę trolejbusem ;] w dużej części dlatego, że przesiadłem się z Fabii RS podciągniętej ponad 200KM a to miało potężne uderzenie momentu obrotowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się