Jump to content

Pomiar mocy i momentu


Gates
 Share

Recommended Posts

W programie ScanTool jest opcja pomiaru mocy i momentu za pomoca kabla obd2.

Podlaczamy kabelek, wlaczamy program, ustawiamy wymiary opon itd i jestesmy w stanie zmierzyc moc i moment. Tylko na ile taki "test" jest prawdziwy? Jak wyniki maja sie do rzeczywistosci? Bawil sie ktos w to?

Link to comment
Share on other sites

Gates, a można tam podawać takie "szczegóły" jak przełożenia skrzyni, straty napędu itd ? bo jeżeli nie to na pewno nie będzie podawać nawet zbliżonych wartości no i jeszcze ważne by znaleźć miejsce z odpowiednio długą prostą które będzie jak najbardziej w poziomie

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

nie wiem dokladnie co mozna tam ustawiac a czego nie. Sadze ze strat na napedzie na pewno nie, ale ciekawi mnie czy taki pomiar jest w jakimkolwiek stopniu miarodajny czy porpostu jest do zabawka bezwartosciowa. Jesli za pomoca programu odczytam ze moje auto ma np 240KM a na hamowni okaze sie ze jest to 235KM to nie widze sensu wydawania kasy przez zwyklego czlowieczka na hamowanie auta. ale jesli roznice sa 20-30%... Czy mozna takim programem cokolwiek zmierzyc? Jesli tak to w jakim stopniu odbiega to od prawdy?

Link to comment
Share on other sites

No nie wiem jak będzie na innym programie, ja uważam że do takich pomiarów jest hamownia.

Choć niektórzy stroją samochody i robią pomiary na ulicy, nie wiem jak to działa :wink:

Sprawdzę jeszcze w Subaru bo może z VW nie pobiera wszystkich danych, jak będę znał Moc/Moment mojego samochodu to porównam z danymi z programu Torque i zobaczymy różnicę.

Link to comment
Share on other sites

dobrze skonfigurowane ROadDyno, wg mnie jest jedynym miarodajnym środkiem pomiaru - oczywiście dobrze jest wykonać weryfikację na hamowni podwoziowej - ale realne uwarunkowania dot. mocy , można uzyskać tylko w rzeczywistym środowisku jakim jest droga, faktyczne opory powietrza, toczenia itd...

Link to comment
Share on other sites

Mam "hamownię drogową" w jednym z testerów diagnostycznych.

 

Przełożenie program wylicza sam, jedyne co wpisuję to wagę auta. Pomiar na minimum 3 biegu. Program liczy również opory toczenia.

 

Teoretycznie program podaje wartości mocy/momentu "na kołach" więc wyniki są "niższe" niż z hamowni podwoziowych. Po dodaniu wartości oporów toczenia wynik już jest bliski danym fabrycznym chociaż same wykresy są dość mocno poszarpane. Czekam aż jedno z badanych aut uda się na hamownię podwoziową... zobaczymy na ile wyniki będą zgodne... chociaż wg producenta mojego sprzętu w żadnym wypadku nie powinno się tych wyników porównywać.

 

Problemem hamowni drogowych jest trudność w uzyskaniu powtarzalnych warunków na drodze. Pomijam już kwestie ruchu innych pojazdów. Wiatr i nachylenie drogi może wypaczyć wynik. Z mojego doświadczenia z zabaw z tym programem widzę, że pomiary mogą się różnić od siebie o kilka procent.

 

Przykład jednego z pomiarów. WRX `02 seria.

Link to comment
Share on other sites

pablonas co to za program ?

 

carlos-wrx z tego co pamiętam to Carfit chyba robi pomiary na drodze ?

Jaka była u Ciebie różnica w porównaniu z hamownią ? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ariel to jest dostawka do testera diagnostycznego. Zestaw warty ze 20k plnów :wink:

 

Ravo to jest waga auta z kierowcą, że mną na prawym i prawie całym zbiornikiem paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...