Skocz do zawartości

Dziwne objawy :(


PanKazio

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

forek 2004r 2.5 AT przejechane 85.000 km

podczas zawracania z skrętem na max przednie koła jak by się nie wyrabiały, efekt taki jak by przednie koła były sprzęgnięte na stałe, jak na asfalcie jest piasek to czuć jak by się ślizgały, na suchym asfalcie jak chciały by podskakiwać, dźwięk wydają podobny do ocierania opony o nadkole - czy to normalny objaw, czy może przy tak małym przebiegu jak na ten wiek coś gdzieś zardzewiało ? :oops: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było wiele razy. Przedni dyfer RIP.

 

a masz linka , jakie koszty ?

 

-- Śr lut 29, 2012 8:20 pm --

 

skręcając po woli na max mam owy efekt jeśli włączę N auto skręca poprawnie :roll:

 

-- Śr lut 29, 2012 9:26 pm --

 

nikt nic nie doradzi ? :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj zbyt wielu miłośników AT nie ma (też do nich nie należę), to i o poradę niełatwo. Jedyny "szperoppodobnie" działający w tej subarynce mechanizm, to sprzęgiełko (wielopłytkowe, jak pamiętam) łączące napędy (tył z przodem). I tutaj, w mechanice lub sterowaniu tegoż sprzęgiełka, szukałbym przyczyny. Spróbuj rozłączyć napędy bezpiecznikem (jak do holowania - znajdziesz w instrukcji) i tak chwile pojeździć - jak będzie OK to uszkodzenie masz z grubsza zlokalizowane. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj zbyt wielu miłośników AT nie ma (też do nich nie należę), to i o poradę niełatwo. Jedyny "szperoppodobnie" działający w tej subarynce mechanizm, to sprzęgiełko (wielopłytkowe, jak pamiętam) łączące napędy (tył z przodem). I tutaj, w mechanice lub sterowaniu tegoż sprzęgiełka, szukałbym przyczyny. Spróbuj rozłączyć napędy bezpiecznikem (jak do holowania - znajdziesz w instrukcji) i tak chwile pojeździć - jak będzie OK to uszkodzenie masz z grubsza zlokalizowane. :)

 

 

auto kupiłem miesiąc temu, nie mam instrukcji, jaki bezpiecznik mam wyjąć i co ma sie dziać wtedy ? jak rozłączę to jakie uszkodzenie mi się zlokalizuje ? :roll: :roll:

 

* miałem być zadowolony z subaru a tu proszę KICHA :oops::oops::oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ http://i680.photobucket.com/albums/vv163/cbickell/IMG_1055copy.jpg ]

 

[ http://i680.photobucket.com/albums/vv163/cbickell/IMG_1059copy.jpg ]

 

Tam włóż bezpiecznik 15A. W ten sposób odłączysz tylny napęd i naprężenia powstające w centralnym dyferencjale nie będą się pojawiać.

 

 

ok łapię :D jutro rano wetknę i zobaczę co się stanie :roll: pomuk poszedł :wink:

 

-- Śr lut 29, 2012 10:14 pm --

 

Dzięki za fotki, Piotrek. Kazio - dla jasności - bezpiecznik wkładasz w gniazdo oznaczone FWD.

 

 

jak będzie ok to ile można tak z tym bezpiecznikiem jeździć ? 5 km ? 5000 km ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć można... ale co to za jazda na FWD tylko? :D

 

to jak noga w gipsie, kula i odpychamy się drugą ale ma nadzieje do uratowania 8)

 

to jakiś ratunek do konkretnej diagnozy, co jest nie tak :oops:

a tak jakoś czułem kupując forka że podczas zawracania coś jest nie tak z przednimi kołami, ale myślałem że w AWD tak jest że wszystkie koła ciągną, jak się okazało wyszedł niezły kanał :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odległość NIKT Ci tego nie zdiagnozuje. Może być byle walnięty czujnik z ukł. sterowania (optymistycznie), może być i stopione sprzęgiełko (wersja najczarniejsza) - ktoś kumaty musi się rzeczy przyjrzeć z bliska. Autoryzowane serwisy masz na subaru.pl... a ewent. inne rozwiazania to mógłbym polecic tylko w swoich okolicach, daaaleko od Ciebie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odległość NIKT Ci tego nie zdiagnozuje. Może być byle walnięty czujnik z ukł. sterowania (optymistycznie), może być i stopione sprzęgiełko (wersja najczarniejsza) - ktoś kumaty musi się rzeczy przyjrzeć z bliska. Autoryzowane serwisy masz na subaru.pl... a ewent. inne rozwiazania to mógłbym polecic tylko w swoich okolicach, daaaleko od Ciebie. :)

 

do ASO mam ze 130 km, poprzedni właściciel po 50 - i nie szalał raczej forkiem :roll: a dziwne że przy tak niskim przebiegu taka awaria ? :roll: :roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może (szczęśliwie dla Ciebie) to tylko jakaś pierdółka z zakresu elektroniki sterowania (przy okazji - elektronika w samochodzie to zło jest i niedobro !)... bo coby zarżnąć mechanicznie Forka z AT, to już trzeba bardzo chcieć i umieć. Hmmm... mniej szczęśliwą wieścią jest to, że może być trudno z "pozaasową" diagnozą układów sterowania. Może koledzy z Twoich okolic pomogą, bo ja nic mądrzejszego nie wymyślę malutkim swym rozumkiem. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy wszystkie koła masz takie same i tak samo zużyte (chodzi tu oto by miały taką samą średnicę ;)

 

 

opony są produkcji USA z 2004 roku czyli z tego co forek i są równo zużyte wszystkie :D wcześniejszy właściciel zrobił nim w Polsce 35.000 km przez 6 lat a więc forek więcej stał niż jeździł :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniejszy właściciel zrobił nim w Polsce 35.000 km przez 6 lat a więc forek więcej stał niż jeździł :roll:

 

spr. czy byl wymieniany olej w przednim dyferencjale (skrzynia) i jezeli nie to wymień....chyba , ze po odlaczeniu tylnego napedu ( bezpiecznik ) bedzie ok. to tylko spr. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się zagalopowałem z tym "było wiele razy" :-). Jeśli przy ruszaniu słychać wycie z przodu, szarpanie i tego typu dziwne dźwięki, to niestety coś umiera. Przerabiałem to w Legacy II, nie naprawiałem, więc nie wiem jak z kosztami, ale to raczej nie są tanie rzeczy. Wymiana płynów w AT i przednim dyferencjale nie pomogła. Dziwne, że stało się przy tak małym przebiegu. W Twojej okolicy niestety nie znam nikogo, ale raczej rozglądałbym się za kimś mocno kumatym w Subarakach i AT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniejszy właściciel zrobił nim w Polsce 35.000 km przez 6 lat a więc forek więcej stał niż jeździł :roll:

 

spr. czy byl wymieniany olej w przednim dyferencjale (skrzynia) i jezeli nie to wymień....chyba , ze po odlaczeniu tylnego napedu ( bezpiecznik ) bedzie ok. to tylko spr. :wink:

 

 

ostatni paragon jest przy przebiegu 71.000 km a teraz ma 85.000 km :oops:

 

-- Cz mar 01, 2012 9:37 am --

 

Trochę się zagalopowałem z tym "było wiele razy" :-). Jeśli przy ruszaniu słychać wycie z przodu, szarpanie i tego typu dziwne dźwięki, to niestety coś umiera. Przerabiałem to w Legacy II, nie naprawiałem, więc nie wiem jak z kosztami, ale to raczej nie są tanie rzeczy. Wymiana płynów w AT i przednim dyferencjale nie pomogła. Dziwne, że stało się przy tak małym przebiegu. W Twojej okolicy niestety nie znam nikogo, ale raczej rozglądałbym się za kimś mocno kumatym w Subarakach i AT.

 

 

przy ruszaniu nic się nie dzieje, problem "szarpania, podskakiwania przodu " jest gdy np zawracam na małych prędkościach, pokonując łuki nic się nie dzieje :roll: a kumatego w subaru to mam zdaje się w zasięgu 130 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy ruszaniu nic się nie dzieje, problem "szarpania, podskakiwania przodu " jest gdy np zawracam na małych prędkościach, pokonując łuki nic się nie dzieje

 

 

miałem na myśli ruszanie przy skręconych kołach

 

co jest wlane do przedniego i tylnego dyfra? oczka mnie już zawodzą

wg castrola powinno być:

Modele z przekładnią automatyczną, przedni mechanizm różnicowy

Zalecany Axle EPX 80W-90 (B)

Dobry Syntrax Universal 80W-90

Dopuszczalny Syntrax Longlife 75W-90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy ruszaniu nic się nie dzieje, problem "szarpania, podskakiwania przodu " jest gdy np zawracam na małych prędkościach, pokonując łuki nic się nie dzieje

 

 

miałem na myśli ruszanie przy skręconych kołach

 

co jest wlane do przedniego i tylnego dyfra? oczka mnie już zawodzą

wg castrola powinno być:

Modele z przekładnią automatyczną, przedni mechanizm różnicowy

Zalecany Axle EPX 80W-90 (B)

Dobry Syntrax Universal 80W-90

Dopuszczalny Syntrax Longlife 75W-90

 

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...