PanKazio Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 witam forek 2004r 2.5 AT przejechane 85.000 km podczas zawracania z skrętem na max przednie koła jak by się nie wyrabiały, efekt taki jak by przednie koła były sprzęgnięte na stałe, jak na asfalcie jest piasek to czuć jak by się ślizgały, na suchym asfalcie jak chciały by podskakiwać, dźwięk wydają podobny do ocierania opony o nadkole - czy to normalny objaw, czy może przy tak małym przebiegu jak na ten wiek coś gdzieś zardzewiało ? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Było wiele razy. Przedni dyfer RIP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Było wiele razy. Przedni dyfer RIP. a masz linka , jakie koszty ? -- Śr lut 29, 2012 8:20 pm -- skręcając po woli na max mam owy efekt jeśli włączę N auto skręca poprawnie :roll: -- Śr lut 29, 2012 9:26 pm -- nikt nic nie doradzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Tutaj zbyt wielu miłośników AT nie ma (też do nich nie należę), to i o poradę niełatwo. Jedyny "szperoppodobnie" działający w tej subarynce mechanizm, to sprzęgiełko (wielopłytkowe, jak pamiętam) łączące napędy (tył z przodem). I tutaj, w mechanice lub sterowaniu tegoż sprzęgiełka, szukałbym przyczyny. Spróbuj rozłączyć napędy bezpiecznikem (jak do holowania - znajdziesz w instrukcji) i tak chwile pojeździć - jak będzie OK to uszkodzenie masz z grubsza zlokalizowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Tutaj zbyt wielu miłośników AT nie ma (też do nich nie należę), to i o poradę niełatwo. Jedyny "szperoppodobnie" działający w tej subarynce mechanizm, to sprzęgiełko (wielopłytkowe, jak pamiętam) łączące napędy (tył z przodem). I tutaj, w mechanice lub sterowaniu tegoż sprzęgiełka, szukałbym przyczyny. Spróbuj rozłączyć napędy bezpiecznikem (jak do holowania - znajdziesz w instrukcji) i tak chwile pojeździć - jak będzie OK to uszkodzenie masz z grubsza zlokalizowane. auto kupiłem miesiąc temu, nie mam instrukcji, jaki bezpiecznik mam wyjąć i co ma sie dziać wtedy ? jak rozłączę to jakie uszkodzenie mi się zlokalizuje ? :roll: :roll: * miałem być zadowolony z subaru a tu proszę KICHA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Tam włóż bezpiecznik 15A. W ten sposób odłączysz tylny napęd i naprężenia powstające w centralnym dyferencjale nie będą się pojawiać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Dzięki za fotki, Piotrek. Kazio - dla jasności - bezpiecznik wkładasz w gniazdo oznaczone FWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 [ http://i680.photobucket.com/albums/vv163/cbickell/IMG_1055copy.jpg ] [ http://i680.photobucket.com/albums/vv163/cbickell/IMG_1059copy.jpg ] Tam włóż bezpiecznik 15A. W ten sposób odłączysz tylny napęd i naprężenia powstające w centralnym dyferencjale nie będą się pojawiać. ok łapię jutro rano wetknę i zobaczę co się stanie :roll: pomuk poszedł :wink: -- Śr lut 29, 2012 10:14 pm -- Dzięki za fotki, Piotrek. Kazio - dla jasności - bezpiecznik wkładasz w gniazdo oznaczone FWD. jak będzie ok to ile można tak z tym bezpiecznikiem jeździć ? 5 km ? 5000 km ? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Jeździć można... ale co to za jazda na FWD tylko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Jeździć można... ale co to za jazda na FWD tylko? to jak noga w gipsie, kula i odpychamy się drugą ale ma nadzieje do uratowania 8) to jakiś ratunek do konkretnej diagnozy, co jest nie tak a tak jakoś czułem kupując forka że podczas zawracania coś jest nie tak z przednimi kołami, ale myślałem że w AWD tak jest że wszystkie koła ciągną, jak się okazało wyszedł niezły kanał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Na odległość NIKT Ci tego nie zdiagnozuje. Może być byle walnięty czujnik z ukł. sterowania (optymistycznie), może być i stopione sprzęgiełko (wersja najczarniejsza) - ktoś kumaty musi się rzeczy przyjrzeć z bliska. Autoryzowane serwisy masz na subaru.pl... a ewent. inne rozwiazania to mógłbym polecic tylko w swoich okolicach, daaaleko od Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Na odległość NIKT Ci tego nie zdiagnozuje. Może być byle walnięty czujnik z ukł. sterowania (optymistycznie), może być i stopione sprzęgiełko (wersja najczarniejsza) - ktoś kumaty musi się rzeczy przyjrzeć z bliska. Autoryzowane serwisy masz na subaru.pl... a ewent. inne rozwiazania to mógłbym polecic tylko w swoich okolicach, daaaleko od Ciebie. do ASO mam ze 130 km, poprzedni właściciel po 50 - i nie szalał raczej forkiem :roll: a dziwne że przy tak niskim przebiegu taka awaria ? :roll: :roll: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Być może (szczęśliwie dla Ciebie) to tylko jakaś pierdółka z zakresu elektroniki sterowania (przy okazji - elektronika w samochodzie to zło jest i niedobro !)... bo coby zarżnąć mechanicznie Forka z AT, to już trzeba bardzo chcieć i umieć. Hmmm... mniej szczęśliwą wieścią jest to, że może być trudno z "pozaasową" diagnozą układów sterowania. Może koledzy z Twoich okolic pomogą, bo ja nic mądrzejszego nie wymyślę malutkim swym rozumkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Wcale szaleć nie trzeba żeby coś zepsuć. Wystarczy że założył jedno lub dwa koła mniejsze lub większe od pozostałym lub założył łańcuchy na jedną oś ii nieszczęście gotowe.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Ano, prawda... pominąłem bezmózgi. Tacy to i skrzynie potrafią do cna wysuszyć... i dziwic sie, że się spsuło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Sprawdź czy wszystkie koła masz takie same i tak samo zużyte (chodzi tu oto by miały taką samą średnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Sprawdź czy wszystkie koła masz takie same i tak samo zużyte (chodzi tu oto by miały taką samą średnicę opony są produkcji USA z 2004 roku czyli z tego co forek i są równo zużyte wszystkie wcześniejszy właściciel zrobił nim w Polsce 35.000 km przez 6 lat a więc forek więcej stał niż jeździł :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 wcześniejszy właściciel zrobił nim w Polsce 35.000 km przez 6 lat a więc forek więcej stał niż jeździł :roll: spr. czy byl wymieniany olej w przednim dyferencjale (skrzynia) i jezeli nie to wymień....chyba , ze po odlaczeniu tylnego napedu ( bezpiecznik ) bedzie ok. to tylko spr. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Trochę się zagalopowałem z tym "było wiele razy" :-). Jeśli przy ruszaniu słychać wycie z przodu, szarpanie i tego typu dziwne dźwięki, to niestety coś umiera. Przerabiałem to w Legacy II, nie naprawiałem, więc nie wiem jak z kosztami, ale to raczej nie są tanie rzeczy. Wymiana płynów w AT i przednim dyferencjale nie pomogła. Dziwne, że stało się przy tak małym przebiegu. W Twojej okolicy niestety nie znam nikogo, ale raczej rozglądałbym się za kimś mocno kumatym w Subarakach i AT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 wcześniejszy właściciel zrobił nim w Polsce 35.000 km przez 6 lat a więc forek więcej stał niż jeździł :roll: spr. czy byl wymieniany olej w przednim dyferencjale (skrzynia) i jezeli nie to wymień....chyba , ze po odlaczeniu tylnego napedu ( bezpiecznik ) bedzie ok. to tylko spr. :wink: ostatni paragon jest przy przebiegu 71.000 km a teraz ma 85.000 km -- Cz mar 01, 2012 9:37 am -- Trochę się zagalopowałem z tym "było wiele razy" :-). Jeśli przy ruszaniu słychać wycie z przodu, szarpanie i tego typu dziwne dźwięki, to niestety coś umiera. Przerabiałem to w Legacy II, nie naprawiałem, więc nie wiem jak z kosztami, ale to raczej nie są tanie rzeczy. Wymiana płynów w AT i przednim dyferencjale nie pomogła. Dziwne, że stało się przy tak małym przebiegu. W Twojej okolicy niestety nie znam nikogo, ale raczej rozglądałbym się za kimś mocno kumatym w Subarakach i AT. przy ruszaniu nic się nie dzieje, problem "szarpania, podskakiwania przodu " jest gdy np zawracam na małych prędkościach, pokonując łuki nic się nie dzieje :roll: a kumatego w subaru to mam zdaje się w zasięgu 130 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 przy ruszaniu nic się nie dzieje, problem "szarpania, podskakiwania przodu " jest gdy np zawracam na małych prędkościach, pokonując łuki nic się nie dzieje miałem na myśli ruszanie przy skręconych kołach co jest wlane do przedniego i tylnego dyfra? oczka mnie już zawodzą wg castrola powinno być: Modele z przekładnią automatyczną, przedni mechanizm różnicowy Zalecany Axle EPX 80W-90 ( Dobry Syntrax Universal 80W-90 Dopuszczalny Syntrax Longlife 75W-90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 przy ruszaniu nic się nie dzieje, problem "szarpania, podskakiwania przodu " jest gdy np zawracam na małych prędkościach, pokonując łuki nic się nie dzieje miałem na myśli ruszanie przy skręconych kołach co jest wlane do przedniego i tylnego dyfra? oczka mnie już zawodzą wg castrola powinno być: Modele z przekładnią automatyczną, przedni mechanizm różnicowy Zalecany Axle EPX 80W-90 ( Dobry Syntrax Universal 80W-90 Dopuszczalny Syntrax Longlife 75W-90 :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 to olej jest ok nie ma co kombinować, Zasuwaj do serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 PanKazio, te 0,7l to troszku mało na przedni i tylny dyfer ATF Dexron III Castrola nie spełnia normy Subaru, chyba że był to CASTOL ATF Multivehicle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 PanKazio, te 0,7l to troszku mało na przedni i tylny dyfer o fakt, tego nie zauważyłem, raczej x2, chyba, że wymiana tylko była tylko w jednym, a to tylko opis usługi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się