jerzy4410 Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Wita wszystkich, mam pytanie w jaki sposób można zdiagnozować czy moduł jest sprawny? W moim samochodzie mam objawy typu silnik "słaby" na niskich obrotach, czasami gaśnie, zacina się (niezależnie od temperatury) a czasami pracuje znakomicie. Ponieważ przyczyną nie są świece (wymienione), podejrzewam moduł zapłonu lub cewki. Za ewntualne porady z góry dziękuję. pozdrawiam, jerzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Wita wszystkich, mam pytanie w jaki sposób można zdiagnozować czy moduł jest sprawny? W moim samochodzie mam objawy typu silnik "słaby" na niskich obrotach, czasami gaśnie, zacina się (niezależnie od temperatury) a czasami pracuje znakomicie. Ponieważ przyczyną nie są świece (wymienione), podejrzewam moduł zapłonu lub cewki. Za ewntualne porady z góry dziękuję. pozdrawiam, jerzy raczej sprawdz cewki(posciagaj gumowe kapturki i sprawdz czy koncowki cewek nie sa popekane) Ten modul zaplonowy(ignitor) jak nie ma zabrudzonych lub przepalonych stykow powinein byc ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzy4410 Opublikowano 7 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Dziękuję za odpowiedź, wydaje się iż cewki (pod gumkami) nie są popękane, w nawiązaniu do ignitera to dziwi mnie, że jest całkowicie zimny (mimo iż ma radiator), chyba powinien być ciepły bo przełącza spore prądy?? jerzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Radiator zapewne przydaje się jak temperatura powietrza sięga 30 stopni a pod maską jeszcze więcej No i nie spore prądy tylko napięcia, a prąd raczej mały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzy4410 Opublikowano 7 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Igniter przełącza jednak prądy płynące przez pierwotne uzwojenie cewek, i to powinny być pojedyncze ampery, zatem, na chłopski rozum, trochę ciepła powinno wydzielać się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Igniter przełącza jednak prądy płynące przez pierwotne uzwojenie cewek,i to powinny być pojedyncze ampery, zatem, na chłopski rozum, trochę ciepła powinno wydzielać się. Jak są straty to się ciepła trochę wydzieli Ale w zimie nie sądzę by radiator miał się jakoś mocno nagrzewać, co innego w lecie, kiedy róznica pomiedzy temperaturą radiatora a powietrza będzie mniejsza co znacznie bardziej utrudni oddawanie ciepła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Igniter przełącza jednak prądy płynące przez pierwotne uzwojenie cewek,i to powinny być pojedyncze ampery, zatem, na chłopski rozum, trochę ciepła powinno wydzielać się. a dlaczego tak uwazasz? Ignitor jest sterowany z ECU i dalej wypuszcza napiecie miedzy 0,1-3,4V w zaleznosci od obrotow.Co ciekawe w Legacy ignitor ma radiator,ale juz np w Imprezie go nie ma-jest zwykly plastik,a metoda dzialania jest ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 W legacy turbo są osobne cewki na każdy cylinder... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 W legacy turbo są osobne cewki na każdy cylinder... w Imprezie GT do 96r tez... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzy4410 Opublikowano 7 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Igniter przełącza jednak prądy płynące przez pierwotne uzwojenie cewek,i to powinny być pojedyncze ampery, zatem, na chłopski rozum, trochę ciepła powinno wydzielać się. a dlaczego tak uwazasz? Ignitor jest sterowany z ECU i dalej wypuszcza napiecie miedzy 0,1-3,4V w zaleznosci od obrotow.Co ciekawe w Legacy ignitor ma radiator,ale juz np w Imprezie go nie ma-jest zwykly plastik,a metoda dzialania jest ta sama. ECU steruje ignitorem ale ignitor wyjściami zwiera do masy uzwojenia pierwotne cewek (zasilanych +12V) i raczej nie wypuszcza napięć, mierzone średnie napięcie na wyjściu pracującego ignitora powinno się zmieniać wraz z obrotami ale to nie wynika z tego, że ignitor wypuszcza zmienne napięcie w zależności od obrotów. Te średnie napięcie pewnie zależy od częstotliwości przełączeń a ta częstotliowść zależy od obrotów silnika. Faktycznie jeżeli w Impezie jest tylko plastik to zbyt dużo ciepła nie wydziela się. Ale jednak trochę ciepły powinien być, bo. np. w Legacy (w odróżnieniu od Imprezy) ignitor jest błotniku obok silnika (aby ciepłe powietrze nie podgrzewało go).... informacja o napieciu na wyjściu ignitora jest interesująca - nigdy nie mierzyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Igniter przełącza jednak prądy płynące przez pierwotne uzwojenie cewek,i to powinny być pojedyncze ampery, zatem, na chłopski rozum, trochę ciepła powinno wydzielać się. a dlaczego tak uwazasz? Ignitor jest sterowany z ECU i dalej wypuszcza napiecie miedzy 0,1-3,4V w zaleznosci od obrotow.Co ciekawe w Legacy ignitor ma radiator,ale juz np w Imprezie go nie ma-jest zwykly plastik,a metoda dzialania jest ta sama. ECU steruje ignitorem ale ignitor wyjściami zwiera do masy uzwojenia pierwotne cewek (zasilanych +12V) i raczej nie wypuszcza napięć, mierzone średnie napięcie na wyjściu pracującego ignitora powinno się zmieniać wraz z obrotami ale to nie wynika z tego, że ignitor wypuszcza zmienne napięcie w zależności od obrotów. Te średnie napięcie pewnie zależy od częstotliwości przełączeń a ta częstotliowść zależy od obrotów silnika. Faktycznie jeżeli w Impezie jest tylko plastik to zbyt dużo ciepła nie wydziela się. Ale jednak trochę ciepły powinien być, bo. np. w Legacy (w odróżnieniu od Imprezy) ignitor jest błotniku obok silnika (aby ciepłe powietrze nie podgrzewało go).... informacja o napieciu na wyjściu ignitora jest interesująca - nigdy nie mierzyłem To fakt-czestotliwosc zalezy od obrotow silnika a impuls brany jest z czujnika polozenia przepustnicy TPS. W Imprezie Ignitor jest w tym samym miejscu co w Legacy-podobnie jak 95% innych elementow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi