Jump to content

moduł zapłonu Legacy Turbo


jerzy4410
 Share

Recommended Posts

Wita wszystkich,

 

mam pytanie w jaki sposób można zdiagnozować czy moduł jest sprawny?

W moim samochodzie mam objawy typu silnik "słaby" na niskich obrotach, czasami gaśnie,

zacina się (niezależnie od temperatury) a czasami pracuje znakomicie.

Ponieważ przyczyną nie są świece (wymienione), podejrzewam moduł zapłonu lub cewki.

 

Za ewntualne porady z góry dziękuję.

 

pozdrawiam,

jerzy

Link to comment
Share on other sites

Wita wszystkich,

 

mam pytanie w jaki sposób można zdiagnozować czy moduł jest sprawny?

W moim samochodzie mam objawy typu silnik "słaby" na niskich obrotach, czasami gaśnie,

zacina się (niezależnie od temperatury) a czasami pracuje znakomicie.

Ponieważ przyczyną nie są świece (wymienione), podejrzewam moduł zapłonu lub cewki.

 

Za ewntualne porady z góry dziękuję.

 

pozdrawiam,

jerzy

 

raczej sprawdz cewki(posciagaj gumowe kapturki i sprawdz czy koncowki cewek nie sa popekane) Ten modul zaplonowy(ignitor) jak nie ma zabrudzonych lub przepalonych stykow powinein byc ok.

Link to comment
Share on other sites

Igniter przełącza jednak prądy płynące przez pierwotne uzwojenie cewek,

i to powinny być pojedyncze ampery,

zatem, na chłopski rozum, trochę ciepła powinno wydzielać się.

Jak są straty to się ciepła trochę wydzieli :) Ale w zimie nie sądzę by radiator miał się jakoś mocno nagrzewać, co innego w lecie, kiedy róznica pomiedzy temperaturą radiatora a powietrza będzie mniejsza co znacznie bardziej utrudni oddawanie ciepła.

Link to comment
Share on other sites

Igniter przełącza jednak prądy płynące przez pierwotne uzwojenie cewek,

i to powinny być pojedyncze ampery,

zatem, na chłopski rozum, trochę ciepła powinno wydzielać się.

 

a dlaczego tak uwazasz? Ignitor jest sterowany z ECU i dalej wypuszcza napiecie miedzy 0,1-3,4V w zaleznosci od obrotow.Co ciekawe w Legacy ignitor ma radiator,ale juz np w Imprezie go nie ma-jest zwykly plastik,a metoda dzialania jest ta sama.

Link to comment
Share on other sites

Igniter przełącza jednak prądy płynące przez pierwotne uzwojenie cewek,

i to powinny być pojedyncze ampery,

zatem, na chłopski rozum, trochę ciepła powinno wydzielać się.

 

a dlaczego tak uwazasz? Ignitor jest sterowany z ECU i dalej wypuszcza napiecie miedzy 0,1-3,4V w zaleznosci od obrotow.Co ciekawe w Legacy ignitor ma radiator,ale juz np w Imprezie go nie ma-jest zwykly plastik,a metoda dzialania jest ta sama.

 

 

ECU steruje ignitorem ale ignitor wyjściami zwiera do masy uzwojenia pierwotne cewek (zasilanych +12V) i raczej nie wypuszcza napięć, mierzone średnie napięcie na wyjściu pracującego ignitora powinno się zmieniać wraz z obrotami ale to nie wynika z tego, że ignitor wypuszcza zmienne napięcie w zależności od obrotów. Te średnie napięcie pewnie zależy od częstotliwości przełączeń a ta częstotliowść zależy od obrotów silnika.

Faktycznie jeżeli w Impezie jest tylko plastik to zbyt dużo ciepła nie wydziela się.

Ale jednak trochę ciepły powinien być, bo. np. w Legacy (w odróżnieniu od Imprezy) ignitor jest błotniku obok silnika (aby ciepłe powietrze nie podgrzewało go)....

 

informacja o napieciu na wyjściu ignitora jest interesująca - nigdy nie mierzyłem

Link to comment
Share on other sites

Igniter przełącza jednak prądy płynące przez pierwotne uzwojenie cewek,

i to powinny być pojedyncze ampery,

zatem, na chłopski rozum, trochę ciepła powinno wydzielać się.

 

a dlaczego tak uwazasz? Ignitor jest sterowany z ECU i dalej wypuszcza napiecie miedzy 0,1-3,4V w zaleznosci od obrotow.Co ciekawe w Legacy ignitor ma radiator,ale juz np w Imprezie go nie ma-jest zwykly plastik,a metoda dzialania jest ta sama.

 

 

ECU steruje ignitorem ale ignitor wyjściami zwiera do masy uzwojenia pierwotne cewek (zasilanych +12V) i raczej nie wypuszcza napięć, mierzone średnie napięcie na wyjściu pracującego ignitora powinno się zmieniać wraz z obrotami ale to nie wynika z tego, że ignitor wypuszcza zmienne napięcie w zależności od obrotów. Te średnie napięcie pewnie zależy od częstotliwości przełączeń a ta częstotliowść zależy od obrotów silnika.

Faktycznie jeżeli w Impezie jest tylko plastik to zbyt dużo ciepła nie wydziela się.

Ale jednak trochę ciepły powinien być, bo. np. w Legacy (w odróżnieniu od Imprezy) ignitor jest błotniku obok silnika (aby ciepłe powietrze nie podgrzewało go)....

 

informacja o napieciu na wyjściu ignitora jest interesująca - nigdy nie mierzyłem

 

To fakt-czestotliwosc zalezy od obrotow silnika a impuls brany jest z czujnika polozenia przepustnicy TPS.

W Imprezie Ignitor jest w tym samym miejscu co w Legacy-podobnie jak 95% innych elementow.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...