Lipton Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam, Jestem od niedawna posiadaczem samochodu Subaru Legacy Outback 2000 r. 2.5 l, automat. Ostatnio zauważyłem, że padła mi żarówka długich świateł. Zanim się dobiorę do jej wyciągnięcia to wolałbym mieć już żarówkę na wymianę, żeby dwa razy sobie nie robić roboty wyciągając najpierw przepaloną żeby zobaczyć jaka to żarówka. Dodam, że auto jest sprowadzone z Niemiec. Sprawdzałem w mojej niemieckiej instrukcji i angielskiej znalezionej w sieci i w obu podają inne symbole żarówek i teraz zgłupiałem kompletnie jaką powinienem kupić. Czy może ktoś kto posiada taki samochód mógłby mi wskazać jakie żarówki kupować do świateł krótkich a jakie do długich? Pozdrawiam, Lipton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 ja nie mam takiego bolidu, ale w OBK z 2000 roku zdaje się były : krótkie :arrow: H1 długie :arrow: HB3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 okeyten --> Tak też jest w instrukcji angielskiej. W niemieckiej jest inaczej (nie pamiętam w tej chwili ale któraś z tych żarówek ma według tej instrukcji symbol H7). Bałem się, że oznaczenia żarówek w instrukcji angielskojęzycznej mogą być do wersji US, ale chyba rozwiałeś moje wątpliwości więc o ile ktoś jeszcze się nie wypowie w tym temacie to zaryzykuję i kupię HB3:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 HB3 bardzo różni się od H7, wpisz w google obejrzyj obrazki , kukni na klosz , z tyłu wtyk mocowania elektryczmego i wszystko jasne....H7 na długie to raczej nie były montowane, w nowszym modelu są one na krótkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilka_liter Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 ja u siebie w legacy mam tak: krótkie: H7 długie: H1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam.U mnie również krótkie H7 długie H1. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 No to teraz już zgłupiałem:) Bo chyba właśnie tak podaje ta instrukcja niemiecka: krótkie H7, długie H1. No ale jako, że auto jest z Niemiec to chyba powinienem się w takim razie na tej niemieckiej instrukcji oprzeć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 upsss teraz to się narobiło , ale chłopaki mają Le'Gacki , a kto ma OBK ??? Lipton, wyjmij sobie tą przepaloną , żaróweczkę i wszystko będzie jasne.... a roboty nie będzie dwa razy, bo jej nie montuj....tylko zamontuj już dobrą , tyle to się "bujniesz" bez żaróweczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 okeyten--> No chyba niestety tak będę musiał zrobić skoro brak wypowiedzi użytkowników Outbacka, a w Legacy to może być troszkę inaczej. No o ile dojście będzie do niej dobre, bo jeśli nie to jednak będzie podwójna robota:D To mój pierwszy samochód, dlatego trochę nieogarnięty jestem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Mam Outbacka i jest jak koledzy pisza w Legacy krotkie H7 dlugie H1 HB3 to byly w amerykancach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Generalnie kup jakąś dobrą żarówkę, jak wkładałem tungsramy i wymieniałem co 2 miesiące. Zmieniłem na WURTHA i spokój od pół roku. JAk podejdziesz na stację to bez bólu wyjmiesz i założysz nową żarówkę. Wymiana banał. Dojście dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Dzięki to w takim razie wiem już na pewno co kupować. Nie uwierzycie, ale wczoraj odwiedziłem 3 stacje benzynowe w Gdyni i w 2 w ogóle praktycznie nie mieli wyboru żarówek, a w jednej to tylko jakieś no-name za 10 zł. Dziś będę szukał dalej. Na szczęście bez długich da się jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 podjedź do sklepu motoryzacyjnego jakiś interCars lub interTeam , coś dostaniesz konkretnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 "Operacja wymiana żarówki H1 w Outbkacku 2000 r." do świateł długich zakończyła się sukcesem:) Co prawda nie było lekko, ale się udało. Poniżej instrukcja: 1. Otwieramy maskę. 2. Lokalizujemy plastikową kopułkę przykrywającą od wewnątrz kable od reflektora. 3. Przekręcamy ją o jakieś ćwierć obrotu w przeciwnym ruchu do wskazówek zegara i odchylamy do tyłu (Po stronie lewej - czyli tej po której jest akumulator - nie ma z tym żadnego problemu i można ją odchylić na tyle, że każdy spokojnie będzie miał dostęp do żarówek, z prawej strony jest gorzej - tę stronę niestety ja wymieniałem - i trzeba się posiłkować wąskimi kombinerkami i śrubokrętem, żeby przeprowadzić całą operację, da się to zrobić przy odrobinie cierpliwości. Z tej prawej strony tej kopułki za bardzo nie można odchylić bo blokuje to zbiorniczek bodajże płynu do wspomagania i jeszcze jakieś inne elementy, których raczej nie warto rozbierać żeby wymienić żarówkę.). 4. Następnie odczepiamy kabelek wetknięty w żarówkę. Można to zrobić palcami, ale prościej jest delikatnie śrubokrętem. 5. Odhaczamy metalowy zaczep żarówki i odchylamy go na drugą stronę (trudno to wytłumaczyć, ale jako sobie poświecicie latarką i obejrzycie jak to wygląda to będzie od razu wiadomo o co chodzi). 6. Wyjmujemy żarówkę (ja to robiłem kombinerkami z uwagi na słaby dostęp po prawej stronie auta, ale z lewej strony można to zrobić swobodnie palcami) i zapamiętujemy jak była włożona (metalowa "podstawa" żarówki H1 ma z jednej strony wypłaszczenie). 7. Chwytamy odpowiednio żarówkę kombinerkami za końcówkę - w takiej pozycji jak ma być włożona bo nie będzie jak tego potem obrócić w środku, dlatego trzeba zapamiętać jak włożona była stara żarówka i wsuwamy w odpowiednie miejsce. To najtrudniejsza część "operacji wymiana żarówki H1 w Outbkacku 2000 r.". 8. Zapinamy metalowy zaczep. 9. Wpinamy kabelek w żarówkę. 10. Zamykamy kopułkę i maskę zabierając wcześniej do ręki kombinerki i śrubokręt coby sobie maski nie zniszczyć 11. Cieszymy się świecącymi długimi światłami:) Mam nadzieję, że komuś w przyszłości pomoże powyższa instrukcja. Dziękuję wszystkim za pomoc:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 U mnie w Legacy krótkie H1, długie H9, nie wiem czy to to samo co HB3, bo wyglądają podobnie. Wymiana zajmuje około 15 minut i nie jest jakoś mocno kłopotliwa. Godzej jest jak się chce wymienić światełka pozycyjne. Tego to już nie wiem jak zrobić :shock: Może któryś zKolegów ma na te światełka patent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 @Zajonc - sprawa dość łatwa. Stojąc od frontu pojazdu: Żarówka lewa - przekręcasz 2 zapinki wlotu powietrza - tak aby się lekko uniosły. Zdejmujesz wlot i dobrze wyginając nadgarstek wymieniasz żarówkę Żarówka prawa - zdejmujesz zapinkę ze zbiorniczka płynu do spryskiwaczy. Po jego odchyleniu masz ułatwiony dostęp do pozycji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 @Zajonc - sprawa dość łatwa. Stojąc od frontu pojazdu: Żarówka lewa - przekręcasz 2 zapinki wlotu powietrza - tak aby się lekko uniosły. Zdejmujesz wlot i dobrze wyginając nadgarstek wymieniasz żarówkę Żarówka prawa - zdejmujesz zapinkę ze zbiorniczka płynu do spryskiwaczy. Po jego odchyleniu masz ułatwiony dostęp do pozycji... Dzięki, ale te czynności wykonałem przy wymianie pozostałych żarówek. Chodzi mi bardziej o mechanizm mocowania tych pozycyjnych, bo nie wiem jak je zdemontować :shock: . One są "wtykane", trzeba je przekręcić czy coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 trzeba przekręcić (kąt mniej więcej 45st) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Znalazłem fajną stronę Osrama - podaje typ żarówki w oryginale i zamienniki. http://am-application.osram.info/en Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 trzeba przekręcić (kąt mniej więcej 45st) właśnie dzisiaj miałem (nie)przyjemność wymieniać żarówki w pozycyjnych z przodu - bo mi się zamarzyło zimne ledowe światło. Wyszło jak chciałem ale po drodze ze 2x już się poddawałem. Po lewej stronie auta pomogło przesunięcie akumulatora tak aby zmieściła mi się dłoń. Po prawej stronie byłem bliski demontowania całego filtra powietrza. Co ciekawe inżyniery wymyśliły że tam dostęp jest b.trudny - dlatego żarówka od pozycyjnych jest zamontowana w dość długiej obudowie z jasnego plastiku tak aby było za co chwycić. Niestety aby tę obudowę przekręcić w miarę wygodnie musiałaby być dłuższa o jakieś 1-2cm i mieć płetwy na końcu. Tylko wtedy ze względu na lichość miejsca i długość przewodów nie jestem pewien czy dałoby się ją zainstalować. Ogólnie ciężka przeprawa. Co ciekawe Service Manual do MY08 podaje że wystarczą 3 ruchy: 1) skręcić koła w przeciwną stronę 2) odchylić do wewnątrz materiał nadkola 3) wyciągnąć żarówkę od pozycyjnych lub migacza, która jest jeszcze głębiej na zew. Niestety podaje też że tej opcji nie ma przy skrzyni 5AT, więc trzeba dłubać od strony komory silnika. Ciekawe co ma do tego skrzynia biegów i czy faktycznie u kogoś z 4AT jest możliwość odgięcia nadkola? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się