Jump to content

Doładowanie..wartości i miary


Piskoor
 Share

Recommended Posts

Zainstalowałem dzisiaj TT Blitz DCII. Ma on ci ciekawą właściwość pokazywanie ciśnienia doładowania. Jako znający się na doładowaniu jak moja żona na oszczędzaniu musze zadać zatem kilka pytań.

Wszędzie tylko bary i bary.....kuźwa a ja mam jakieś hkPa i w dodatku z minusem.

 

Na luzie jest - 0,69

jak ruszam coś tam ciagle się zmienia ale tak szybko że nie widzę..

W każdym bądź razie jak przyśpieszam cyferki przechodzą na plus a w pozycji peak zanotowało mi 0,98

jadąc na 3 biegu w okolicach 120 czyli jakieś 4-5 tys obrotów wartość jest w okolicach -0,4

na tempomacie

 

Jak jadę normalnie czyli sobie muskam pedałek :) to nie ma w zasadzie chwili aby ta wartość się ustabilizowała...cały czas skacze pomiędzy tak w zakresie -0,6 do -0,2 a na plus tylko jak przyśpieszam czyli pedał w asfalt

 

Samochód szarpie nadal ale tylko pomiędzy 3 i 5 tysiącami obrotów i to jak jest zimny.

Jak się pogrzeje to przestaje więc wychodzi iż turbina jest OK. A przepływka już zamówiona :P

 

Co jest z tymi wskazaniami...są OK czy nie...?

 

no.

Link to comment
Share on other sites

Wskazania są ok. hkPa to jest hektopascal jednostka miary ciśnienia, 1 hkPa=1 bar

 

Podczas pracy na luzie, lub pod lekkim obciążeniem masz podciśnienie i stąd wartości z minusem.

Link to comment
Share on other sites

hmmmmm ale jadąc na 4 około 140 150 turbina powinna być włączona.. a mi ciągle pokazuje -0,2 -0,3

Na plus tylko i wyłacznie jak daję kopa....

To normalka ?.........

Ciagle czytam o tym że Turbina ładuje 0,6b 0,7b a u mnie ładuje...ładuje ale przez krótki czas...

Link to comment
Share on other sites

Zainstalowałem dzisiaj TT Blitz DCII. Ma on ci ciekawą właściwość pokazywanie ciśnienia doładowania. Jako znający się na doładowaniu jak moja żona na oszczędzaniu musze zadać zatem kilka pytań.

Wszędzie tylko bary i bary.....kuźwa a ja mam jakieś hkPa i w dodatku z minusem.

 

Na luzie jest - 0,69

jak ruszam coś tam ciagle się zmienia ale tak szybko że nie widzę..

W każdym bądź razie jak przyśpieszam cyferki przechodzą na plus a w pozycji peak zanotowało mi 0,98

jadąc na 3 biegu w okolicach 120 czyli jakieś 4-5 tys obrotów wartość jest w okolicach -0,4

na tempomacie

 

Jak jadę normalnie czyli sobie muskam pedałek :) to nie ma w zasadzie chwili aby ta wartość się ustabilizowała...cały czas skacze pomiędzy tak w zakresie -0,6 do -0,2 a na plus tylko jak przyśpieszam czyli pedał w asfalt

 

Samochód szarpie nadal ale tylko pomiędzy 3 i 5 tysiącami obrotów i to jak jest zimny.

Jak się pogrzeje to przestaje więc wychodzi iż turbina jest OK. A przepływka już zamówiona :P

 

Co jest z tymi wskazaniami...są OK czy nie...?

 

no.

 

Wartosci ok, chociaz ten peak 0,98 troche wysoki,ale moze to granica bledu w TT.

 

Co do szarpania.... piszesz ze jest tylko na zimnym-wychodzi na to, ze to podstawowy problem swiece-kable-cewka, ale ja bym jeszcze sprawdzil czujnik temperatury dajacy sygnal do ECU

Link to comment
Share on other sites

hmmmmm ale jadąc na 4 około 140 150 turbina powinna być włączona.. a mi ciągle pokazuje -0,2 -0,3

Na plus tylko i wyłacznie jak daję kopa....

To normalka ?.........

Ciagle czytam o tym że Turbina ładuje 0,6b 0,7b a u mnie ładuje...ładuje ale przez krótki czas...

 

To normalne. Zwroc uwage, ze laduje wtedy kiedy masz otwarta przepustnice, a jak sie kulasz na 5 biegu 120km/h to jest delikatnie(plytka przepustnicy) uchylona i tak naprawde jest minimalne obciazenie i stad wartosci na minus

Link to comment
Share on other sites

UFFFFFF

No to jeszce mnie tylko cewkami Komancz pocieszył ale co tam

Ważne że turbinka turbinkuje...

No jeszce jedno....jak przyśpieszam ...czyli gaz w podłogę to też wartość nie jest stała tylko skacze.... ale skacze na plusie .

Ten peak pojawił się raz jak ciągnąłem na każdym do odcięcia.

Potem było 0,94

Link to comment
Share on other sites

No jeszce jedno....jak przyśpieszam ...czyli gaz w podłogę to też wartość nie jest stała tylko skacze.... ale skacze na plusie .

Ten peak pojawił się raz jak ciągnąłem na każdym do odcięcia.

Potem było 0,94

Ja proponuję odpalić PS2, załadować do niej GT4, tam zakupić jakieś doładowane subaru i zobaczyć jak zachowuje się wskaźnik doładowania :twisted:

Link to comment
Share on other sites

UFFFFFF

No to jeszce mnie tylko cewkami Komancz pocieszył ale co tam

Ważne że turbinka turbinkuje...

No jeszce jedno....jak przyśpieszam ...czyli gaz w podłogę to też wartość nie jest stała tylko skacze.... ale skacze na plusie .

Ten peak pojawił się raz jak ciągnąłem na każdym do odcięcia.

Potem było 0,94

 

Cisnienie doladwania powinienes mierzyc tak:

 

Jedziesz 100km/h, IV lub V bieg i pelny but. Wtedy peak powinien miec 0,9-0,95(przy uwolnionym wydechu ciut wiecej) nie powinno nic falowac! Wartosc powinna byc stala wlasnie kolo 0,9

Link to comment
Share on other sites

Ale o ile skacze ?

 

No właśnie trudno to określić bo te piepszone cyferki non stop latają. Ale to jest tak pomiędzy 0,2 a 0,6 może 0,7.... i non stop się zmieniają... nie ma sekundy ze stałą wartością...Zapewne licznik cyforwy ma to do siebie że wskazania na nim są trudniejsze do uchwycenia... ale...ale

Może jest to kwstia tego że zmieniałem biegi

Link to comment
Share on other sites

Zapewne licznik cyforwy ma to do siebie że wskazania na nim są trudniejsze do uchwycenia

 

Na pewno, tak naprawde jedyny sposób żeby mieć pewność podłączyć dobry zegar, i przejechać się w dwie osoby, tak żeby jedna mogła skoncentrować się na prowadzeniu a druga na wskazaniach. Bo przy takich próbach solo nie trudno o stłuczkę :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jak masz w tym Foresterze gniazdo OBD, to zalatw sobie kabel OBD2-RS232, porzycz laptopa z takim gniazdem i sciagnij sobie oprogramowanie z tej strony http://www.tari.co.za/ . W czasie jazdy mozesz zapisywac prawie kazdy parametr pracy silnika, typu cisnienie, obroty, predkosc, stopien otwarcia przepustnicy itd. W domu wrzucasz to do Excela i bedziesz mial ladne wykresy z doladowaniem czy co tam tylko chcesz.

Link to comment
Share on other sites

Wskaźnik ciśnienia turbo w mojej imprezie zachowuje się bardzo podobnie, co Twój TT w foresterze. Turbina ładuje powyżej 1 bara tylko przy bucie w podłogę - wystarczy lekko odpuścić i ładuje mało, albo w ogóle pojawia się podciśnienie.

 

Także jeśli ja miałbym coś mówić, to powiedziałbym, że to normalne zachowanie, ew. "ten typ tak ma" 8).

Link to comment
Share on other sites

Zainstalowałem dzisiaj TT Blitz DCII. Ma on ci ciekawą właściwość pokazywanie ciśnienia doładowania. ...

 

a ja mam pytanie. ile kosztowal ten konkretny TT i gdzie go montowales w warszawie (jakie koszty uslugi)? nie bylo problemow z alarmami?.

 

bartek

Link to comment
Share on other sites

jakie koszty uslugi)? nie bylo problemow z alarmami?.

 

Nie wiem, ile zapłacił Piskoor, ale zamontowanie powinno kosztować mniej, niż 100 PLN.

 

Z alarmami bywa problem - firmowy alarm subaru "nie gada" z TT. Ale już "niefirmowe" alarmy, montowane przez dealerów, dogadują się bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Wskaźnik ciśnienia turbo w mojej imprezie zachowuje się bardzo podobnie, co Twój TT w foresterze. Turbina ładuje powyżej 1 bara tylko przy bucie w podłogę - wystarczy lekko odpuścić i ładuje mało, albo w ogóle pojawia się podciśnienie.

W każdym aucie z Turbo jest w ten sposób. W momencie muskania gazu, wskaźnik doładowania powinien deliktnie reagować. W momencie pełnego buta, powinien wkaźnik na chwile skochczyć np. na 1.2 bara i spaść do np. 1.05-1.1 (tak jest u mnie).

Przemeq, zwróciłes może uwagę jakie jest u Ciebie maksymalne a potem stałe ciśnienie doładowania przy przełnym otwarciu przepustnicy??

Link to comment
Share on other sites

ten konkretny kosztował 129 ( albo 126 ) $ i dwadzieścia kilka za przewody żeby ciąć nie trzeba było. Instalował to Piotr Dremel....swietny elektryk. Z alarmem nie było problemów... Instalacja 200 pln

Link to comment
Share on other sites

Przemeq, zwróciłes może uwagę jakie jest u Ciebie maksymalne a potem stałe ciśnienie doładowania przy przełnym otwarciu przepustnicy??

 

No nie za bardzo, bo przy "pełnym bucie" raczej koncentruję się na drodze :twisted:. Natomiast mam ustawiony sygnał ostrzegawczy, gdy ładowanie przekracza 1 bar i dość często sygnał ten się włącza przy ostrzejszym przyspieszeniu. A już przy takim "bardziej ostrzejszym" nie dość, że się włącza, to się zbyt szybko nie wyłącza :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Z tego co czytałem STI seryjnie mają ustawione bodajże 1,1 a maksymalne w peaku 1,18 bara. Wiec to ustawienie to raczej jest chyba ciut za małe, tym bardziej że STI już w serii jest zakuty i może więcej wytrzymać.

 

Co do teorii - w stu procentach się zgadzam 8). Praktyka jest jednak taka, że moje STi jest wciąż na dotarciu (dziś przekroczyłem barierę 1500 km), stąd "delikatniejsze" ustawienia :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...