Jump to content

Biegi kiepsko wchodza


kanap4
 Share

Recommended Posts

Wczoraj moj brat poupalal troszke furke i w pewnym momencie chyba za szybko puscil sprzeglo zmieniajac z 1 na 2 i cos glosno zgrzytnelo.Zatrzymal sie i 1 nie chciala wejsc.Po przejechaniu kilkudziesieciu metrow, ruszajac z 2 probowal zmieniac powoli na 1 i stopniowo zaczynala wchodzic, az w koncu sie udalo.Teraz niby wszystko jest dobrze, tyle, ze przy zmianie z 1 na 2, albo odwrotnie biego wchodza ciezej niz pozostale i ciezej niz kiedys.Czy ktos ma pomysl co sie stalo?Mam nadzieje, ze nic sie powaznie nie sypnelo.

Link to comment
Share on other sites

Nie chcialem na poczatku sugerowac, ale tez uwazam, ze to synchronizatory.Sprzeglo raczej wykluczam, bo pozostale biegi wchodza gladko.Poszczegolne biegi tez raczej chyba sie nie sypnely,bo wtedy nie daloby sie ich w ogole wrzucic.Jesli ktos ma inne pomysly, to bardzo prosze o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

U mnie biegi daja sie wrzucac, tyle ze troche wiecej sily trzeba uzyc niz kiedys.Wyglada to tak, jakby jedynka nie wbijala sie do konca, tylko minimalnie mniej i przy zmianie z 1 na 2 jest uczucie, ajkby jedynka nie chciala puscic.Zaznaczam, ze nie trzeba uzywac bardzo duzej sily przy zmianie biegow, tylko minimalnie wiekszej niz normalnie, poza tym zjawisko ma miejsce tylko przy zmianie z 1 na 2 i odwrotnie.W kazdym razie dzieki wielkie za pomoc i jezeli ktos ma jeszcze jakies pomysly, to chetnie poczytam.

Link to comment
Share on other sites

a pierwszy bieg to wyłącznie na full-stopie wrzucaj!

W tym konkretnym przypadku czy w ogóle? Bo przecież jest zsynchronizowany.

ok, powiem inaczej - ja zawsze wrzucam pierwszy na zatrzymanym.

 

a powiedziałem tak ogólnie - uważam, że "jedynka" została pomyślana do włączania, gdy chcemy jechać, a nie gdy już jedziemy.

poza tym to żaden kłopot wyhamować z tych 10km/h, wrzucić 1. i ruszyć od nowa, prawda?

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

a powiedziałem tak ogólnie - uważam, że "jedynka" została pomyślana do włączania, gdy chcemy jechać, a nie gdy już jedziemy.

poza tym to żaden kłopot wyhamować z tych 10km/h, wrzucić 1. i ruszyć od nowa, prawda?

 

Pod warunkiem, że nie jedziesz na czas :wink:

Link to comment
Share on other sites

a powiedziałem tak ogólnie - uważam, że "jedynka" została pomyślana do włączania, gdy chcemy jechać, a nie gdy już jedziemy.

poza tym to żaden kłopot wyhamować z tych 10km/h, wrzucić 1. i ruszyć od nowa, prawda?

Zgadza sie, zostala tak pomyslana np. w fiacie 126p w 125 juz nie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Justy także ma nie ciekawą skrzynię... szybka zmiana biegu zazwyczaj kończy sie niemiłym zgrzytem lub bieg nie wchodzi. Pod tym wzgledem nawet skrzynia Skody Felicji jest wzorem bo tutaj sprzegło mozna ledwo muskac a bieg i tak wchodzi cicho i precyzyjnie mimo że mówie o autku służbowym z przebiegiem dobrze ponad 200kkm. Skrzynka Justysi bardziej przypomina skrzynkę z Lanosa :( W obu przypadkach sprzęgło nalezy trzymać dłuuuugo więc o sportowej zmianie biegów raczej mozna zapomnieć.

Link to comment
Share on other sites

Justy także ma nie ciekawą skrzynię... szybka zmiana biegu zazwyczaj kończy sie niemiłym zgrzytem lub bieg nie wchodzi. Pod tym wzgledem nawet skrzynia Skody Felicji jest wzorem bo tutaj sprzegło mozna ledwo muskac a bieg i tak wchodzi cicho i precyzyjnie mimo że mówie o autku służbowym z przebiegiem dobrze ponad 200kkm. Skrzynka Justysi bardziej przypomina skrzynkę z Lanosa :( W obu przypadkach sprzęgło nalezy trzymać dłuuuugo więc o sportowej zmianie biegów raczej mozna zapomnieć.

A czy tak jest w innych egzemplarzach justy? Moze wystarczy regulacja linki sprzegla? Twoj opis brzmi jak fragment manuala troubleshooting z opisem problemu.

Pozdrawiam,

Slawo.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...