kanap4 Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Wczoraj moj brat poupalal troszke furke i w pewnym momencie chyba za szybko puscil sprzeglo zmieniajac z 1 na 2 i cos glosno zgrzytnelo.Zatrzymal sie i 1 nie chciala wejsc.Po przejechaniu kilkudziesieciu metrow, ruszajac z 2 probowal zmieniac powoli na 1 i stopniowo zaczynala wchodzic, az w koncu sie udalo.Teraz niby wszystko jest dobrze, tyle, ze przy zmianie z 1 na 2, albo odwrotnie biego wchodza ciezej niz pozostale i ciezej niz kiedys.Czy ktos ma pomysl co sie stalo?Mam nadzieje, ze nic sie powaznie nie sypnelo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 sie nie znam ale wydaje sie ze synchronizatory w dupe dostaly .no bo jak bys zeby polamal no to kaplica :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Może też być tak, że sprzęgło się mocno zużyło :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 ja stawiam na synchro. mój ojciec dwa razy zgrzytnął "trójką" (grrrr.... ) i teraz ona delikatnie haczy. synchronizator "dwójki" nadwyrężył pierwszy właściciel. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanap4 Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Nie chcialem na poczatku sugerowac, ale tez uwazam, ze to synchronizatory.Sprzeglo raczej wykluczam, bo pozostale biegi wchodza gladko.Poszczegolne biegi tez raczej chyba sie nie sypnely,bo wtedy nie daloby sie ich w ogole wrzucic.Jesli ktos ma inne pomysly, to bardzo prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Musiałbym dokładniej znac objawy ale możeyć synchro, skrzywiona przesuwka, widełki wybieraka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 ja bym sie sklanial ku skrzywionej przesuwce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 krzywa przesuwka ? a jak to możliwe ? widełki jak najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 piotr0605, zdarzasię przy brutalnym traktowaniu lewartka, mnie się przynajmeinj zdarzyło w Fordzie jak go kupiłem, wtedy czasem nie da się w ogóle włożyć biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanap4 Opublikowano 7 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 U mnie biegi daja sie wrzucac, tyle ze troche wiecej sily trzeba uzyc niz kiedys.Wyglada to tak, jakby jedynka nie wbijala sie do konca, tylko minimalnie mniej i przy zmianie z 1 na 2 jest uczucie, ajkby jedynka nie chciala puscic.Zaznaczam, ze nie trzeba uzywac bardzo duzej sily przy zmianie biegow, tylko minimalnie wiekszej niz normalnie, poza tym zjawisko ma miejsce tylko przy zmianie z 1 na 2 i odwrotnie.W kazdym razie dzieki wielkie za pomoc i jezeli ktos ma jeszcze jakies pomysly, to chetnie poczytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Kanap:jechac do serwisu co bys nie spieprzyl tego do konca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 jak będziesz uważnie wrzucał "dwójkę", to się nic nie będzie działo. byle już jej nie katować. a pierwszy bieg to wyłącznie na full-stopie wrzucaj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 a pierwszy bieg to wyłącznie na full-stopie wrzucaj! W tym konkretnym przypadku czy w ogóle? Bo przecież jest zsynchronizowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 a pierwszy bieg to wyłącznie na full-stopie wrzucaj! W tym konkretnym przypadku czy w ogóle? Bo przecież jest zsynchronizowany. ok, powiem inaczej - ja zawsze wrzucam pierwszy na zatrzymanym. a powiedziałem tak ogólnie - uważam, że "jedynka" została pomyślana do włączania, gdy chcemy jechać, a nie gdy już jedziemy. poza tym to żaden kłopot wyhamować z tych 10km/h, wrzucić 1. i ruszyć od nowa, prawda? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 a powiedziałem tak ogólnie - uważam, że "jedynka" została pomyślana do włączania, gdy chcemy jechać, a nie gdy już jedziemy.poza tym to żaden kłopot wyhamować z tych 10km/h, wrzucić 1. i ruszyć od nowa, prawda? Pod warunkiem, że nie jedziesz na czas :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 racja, racja . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Z tą jedynka to zdecydowana przesada. Jak coś padło w skrzyni to trzeba to naprawić bo potem może być drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 a powiedziałem tak ogólnie - uważam, że "jedynka" została pomyślana do włączania, gdy chcemy jechać, a nie gdy już jedziemy. poza tym to żaden kłopot wyhamować z tych 10km/h, wrzucić 1. i ruszyć od nowa, prawda? Zgadza sie, zostala tak pomyslana np. w fiacie 126p w 125 juz nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Na zla zmiane z 1 na 2 i z 2 na 1 pomaga dobry olej w skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Justy także ma nie ciekawą skrzynię... szybka zmiana biegu zazwyczaj kończy sie niemiłym zgrzytem lub bieg nie wchodzi. Pod tym wzgledem nawet skrzynia Skody Felicji jest wzorem bo tutaj sprzegło mozna ledwo muskac a bieg i tak wchodzi cicho i precyzyjnie mimo że mówie o autku służbowym z przebiegiem dobrze ponad 200kkm. Skrzynka Justysi bardziej przypomina skrzynkę z Lanosa W obu przypadkach sprzęgło nalezy trzymać dłuuuugo więc o sportowej zmianie biegów raczej mozna zapomnieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Justy także ma nie ciekawą skrzynię... szybka zmiana biegu zazwyczaj kończy sie niemiłym zgrzytem lub bieg nie wchodzi. Pod tym wzgledem nawet skrzynia Skody Felicji jest wzorem bo tutaj sprzegło mozna ledwo muskac a bieg i tak wchodzi cicho i precyzyjnie mimo że mówie o autku służbowym z przebiegiem dobrze ponad 200kkm. Skrzynka Justysi bardziej przypomina skrzynkę z Lanosa W obu przypadkach sprzęgło nalezy trzymać dłuuuugo więc o sportowej zmianie biegów raczej mozna zapomnieć. A czy tak jest w innych egzemplarzach justy? Moze wystarczy regulacja linki sprzegla? Twoj opis brzmi jak fragment manuala troubleshooting z opisem problemu. Pozdrawiam, Slawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi