Skocz do zawartości

Klakson sygnał dzwiękowy nie działą - prosze o pomoc


Jaco46VR

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie nie dziala mi klakson i glupie pytanie czy jest jakis bezpiecznik od klaksonu czy po prostu trzeba sprawdzac co jest nie tak? przy okazji to mam jeszcze jeden problem nie dziala mi tylna wycieraczka i nie wiem czy to moze byc powiazane z sygnalem dzwiekowym z gory speca od mechaniki dzieki za wszelakie odpowiedzi:)

 

-- Cz lut 23, 2012 7:09 pm --

 

chyba mi nikt nie pomoze bede musial troche pogrzebac w garazu co jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem wszystkie bezpieczniki w srodku sa cale nie ma tam nic wspomnianego o klaksonie ale jest wycieraczka (bezpiecznik caly) moze mechanizm nie dziala od wycieraczki ale klakson to dziwna sprawa dzisiaj wymusil mi pierwszenstwo jakis lepek ja po sygnale a tu dupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klakson:

 

Sprawdź przy klaksonie czy się któraś wtyczka nie odczepiła i ogólnie w jakim stanie są kable. Najlepiej zarobić nowe końcówki. Możesz też sprawdzić sam klakson podając mu plus i minus osobno (pamiętaj by nie zrobić zwarcia! ). Jak to sprawdzić i nic nie pomoze to będziemy działaś dalej ;)

 

 

Wycieraczka tylna:

 

Jak otworzysz klapę to między nią a karoserią masz przewody idące w takiej gumce. ciągnij ją w dół. Prawdopodobnie kabelki będą już ponacinane. Kwestia czasu aż przestanie Ci centralny w klapie działać o ile jeszcze działa ;)

 

Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze az dziwne ze nie ma podsylam zdjecie

 

Igi_666

 

jutro sprawdze twoj sposob tak jak mowisz plus i minus zobaczymy co bedzie sie dzialo

 

a co do wycieraczki centralny dziala tak ze sprawdze te kabelki (a jest opcja ze mechanizm wycieraczki padl)?

 

dareckiislandia - pod maska nie sprawdzalem nic

 

dzieki chlopaki wielkie za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaco - u mnie ostatnio padł klakson - okazało się, że kabel się ukryszył ze starości we wtyczce - klakson masz przy pompie ABS u siebie - sprawdz wtyczki i babelki do nich idące.

 

Co do tylnej wycieraczki - bardzo częstą przyczyną jest zapieczenie się sworznia wycieraczki idącego od ramienia do silniczka przez klapę. Pomaga rozebranie mechanizmu - wyjęcie sworznia, oczyszczenie papierem ściernym i posmarowanie wazeliną techniczną.

 

Oczywiście będziesz mógł przy okazji sprawdzić, czy mechanizm w ogóle działa, bo być może gdzie indziej tkwi przyczyna.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie jeszcze raz. jutro bede dzialal i sprawdze co i jak a pozniej napisze czy mi sie cos udalo czy dalej bede w ciemnej dupce:D

 

-- Cz lut 23, 2012 11:17 pm --

 

z tego co pamietam to klakson jest opisany jako HORN i na 90% jest gdzies tam ;) kontrolka od poduszki ci sie nie zapalila? moze tasma sie zerwala

 

 

z tego co sie orientuje to mi sie AIR BAG nie swieci wogole, a powinien chyba przy przekreceniu kluczyka? czy sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wycieraczka i klakson tez nie działa. przypadek :?:

wycieraczka - mechanizm działa i przewody przy klapie nie są zerwane przepuszczałem prąd bezpośrednio z akumulatora i działa gdzie jes bezpiecznik od niej

klakson-

bezpiecznik jest cały przy nogach kierowcy

trąbki działają

styki tez sprawdzałem

taśma cała przepuszczałem prąd

jakies propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie do dluga historia same cudowianki jak dzisiaj zobaczylem:( po pierwsze wszystkie bezpieczniki sa OK po drugie nie mam klaksonu przewody wisza;/ po trzecie odkrecilem kierownice, kabelki od air bagu sa odciete mozliwe ze mi nie pokazuje na desce jak sa kable odciete (poduszki brak jest pianka WTF?) mam wtyczki i sa kabelki pozniej zapodam zdjecie i bede sie pytal moze ktos cos bedzie wiedzial :) udalo sie mi i znajomemu naprawic kierownice bo miale luzy i kilka innych [moderator czuwa] tak ze wszystko wychodzi w praniu co do mechanizmu wycieraczki czasu nie starczylo tak ze tle moge narazie napisac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wycieraczka i klakson tez nie działa. przypadek :?:

wycieraczka - mechanizm działa i przewody przy klapie nie są zerwane przepuszczałem prąd bezpośrednio z akumulatora i działa gdzie jes bezpiecznik od niej

klakson-

bezpiecznik jest cały przy nogach kierowcy

trąbki działają

styki tez sprawdzałem

taśma cała przepuszczałem prąd

jakies propozycje

 

sprawdzales wtyczke, czy po nacisnieciu klaksonu dochodzi do niej napiecie - niewykluczone ze gdzies masz przerwe, jak cala reszta dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrec klakson i podlacz pod akumulator i zobaczysz czy trabi, a tam gdzie kostka od klaksonu zalatw jakas zarowke i podlacz, tam musi byc plus a w kierownicy jak naciskasz to leci masa i wtedy trabi. Na bank nie masz pluska i nie dziala. A ten kwadratowy bezpiecznik sprawdzales czy nie spalony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem caly jest pojade w poniedzialek na szrot i jakas trabke dorwe za grosze bo nei chce mi sie szukac orginalu :D a co do tylnej wycieraczki mieliscie racje zeby sprawdzic kable okazalo sie ze mam pekniete tak ze wszystko idzie w dobrym kierunku.

 

klakson bedzie to jedziemy z koksem tak ze jeszcze raz wszystkim dzieki za pomoc!!!

 

P.S pytanko mam jak sie rozdaje POMUKI lub kto je rozdaje (bo ja jeden otrzymalem jak komus z forum cos tam doradzilem tez bym chcial sie zrewanzowac za pomoc w tym temacie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest coś takiego jak wiring diagrams dla konkretnego modelu a tam jest rozdział Horn and front accessory power suply. Są tam kolory przewodów i coś takiego jak MB-5 Horn relay i MB- horn relay (impreza 2.2 ale jest szansa że większość ma tak samo). Trzeba znaleźć te przekaźniki i je sprawdzić.

Jest też drugi rozdział tytułem Wiper and Washer system Rear i opis bezpieczników - też trzeba to sprawdzić.

Warto też przejrzeć opis ground distribution żeby zobaczyć czy skąd klakson i wycieraczka dostaje minus.

Nie jest to robota na 10 min bo jak przekaźniki i bezpieczniki są OK to trzeba sprawdzić przewody więc rozbebeszyć co nieco w aucie.

Ale zanim rozbebeszysz pół auta trzeba wykonać kilka testów - np. sprawdzić wyłączniki, podłączyć na krótko klakson itp.

 

 

 

.

 

-- Śr mar 07, 2012 7:56 pm --

 

Podłącz do trąbki minus bezpośrednio z akumulatora i wciśnij klakson - jak zadziała to znaczy że szukasz w ground distribution.

Wycieraczka tak samo. Silnik dostaje 12V plus i minus - minus możesz podać bezpośrednio, włącz wycieraczkę i zobacz czy coś drgnie.

Jak nie to odwrotnie.

Plus z aku ale tutaj trzeba uważać bo jak dotkniesz do budy to zrobisz zwarcie. Ciągniesz z aku do silnika od wycieraczki, a minus zostawiasz jak jest. Powinna zadziałać bez wyłącznika, wtedy wiesz że jest problem z połączeniem lub wyłącznikiem a ground distribution jest OK.

Kilka zwarć i się nauczysz.

 

-- Śr mar 07, 2012 8:06 pm --

 

Fuse to bezpiecznik więc łatwo sprawdzisz, ale relay to przekaźnik - aby go sprawdzić trzeba podać 12V na dwie z czterech nóżek (o ile taki typ jest w subaru bo ich nie oglądałem) i pomierzyć napięcia, potem na dwie inne i to samo.

Przy przeskakiwaniu 12V z pomiędzy nóżkami przekaźnika usłyszysz jak będzie cykał.

Przy okazji sprawdzania przekaźników warto wymontować z auta jeszcze jeden dobry i koniecznie taki sam np. od świateł .

Tak dla porównania jak są dobre zachowają się tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...