Skocz do zawartości

Check - sonda lambda


audiocars

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koledzy do dnia dzisiejszego nie moglem powiedziec zlego slowa na mojego wrx-a az tu nagle wywalilo mi na desce check. Podjechalem do znajomego mechanika, podlaczylismy pod kompa i wyszla 1 sonda lambda. W zwiazku z tym czy ktos moze mi napisac jaka musze kupic?? czy od innych modeli bedzie pasowała?? Kupowac nowa czy uzywana??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć tu błędy odczytane ecuExplorerem. Może ktoś mądry coś poradzi (dalsze kroki).

Oczywiście nie wykluczam, że mechanik miał rację - w końcu powinien mieć doświadczenie, ale nie lubię diagnostyki samym komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU EXPLORER pokazał bledy:

P0420

P1574

 

Dodam ze zrobilem RESET ECU odpalilem auto i CHECK zgasl, przejechalem sie i wydaje sie byc wszystko ok. Podlaczylem pod kompa i bledy juz nie wystepuja. Czy ktos madry moze mi powiedziec co bylo przyczyna takiej sytuacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagle wywalilo mi na desce check. Podjechalem do znajomego mechanika, podlaczylismy pod kompa i wyszla 1 sonda lambda.

 

SUBARU 22641AA042

SUBARU 22641AA032

SUBARU 22641AA03C

SAAB 32005978

forester s-turbo 98->

impreza wrx/i sti 00->

outback 98-> 3.0 h6

avensis verso 2.0VVTI

 

-- Śr lut 22, 2012 5:10 pm --

 

P0420

P1574

 

a skad ta lambda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ecuExplorer podobno czasem się myli... Może stąd. Dlatego też sugerowałem wrzucenie tych błędów tutaj - może ktoś z większym doświadczeniem coś poradzi.

 

Nie wiem czy FreeSSM jest lepszy jeśli chodzi o kody (może być np. ta sama baza - nigdy nie porównywałem), ale jeśli check się powtórzy, to może warto porównać wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby sonda ci padła na amen to zaraz po rozgrzaniu silnika kiedy sonda zaczyna pracować na pełnych obrotach wyskoczył by ci ponownie błąd,skoro dotychczas tak się nie stało to nie panikował bym zbytnio i ewentualnie poczekał do następnego pojawienia się błędu,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podłączę się pod temat.

Dzisiaj powrócił błąd, który dość dawno temu na chwilę się pojawił, serwis skasował i była cisza aż do dzisiaj:

 

Odczytane przy pomocy Torque Pro i ELM327 OBD2 BT :)

P0031 - Powertrain H02S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1)

 

Tyle wyświetliło się po sprawdzeniu w internecie, co to za błąd. Zrobiłem też Freeze Frame i wyświetliło takie oto parametry, już na postoju pod domem:

Engine Load 1.96%

Engine Coolant Temp. 92stC

Fuel Trim Bank 1 Short term 0%

Intake Manifold Pressure 4.64psi

Engine RPM 717.5

 

Podpowie ktoś, czy to rzeczywiście sonda, jeżeli tak to jakiej szukać do swojego forka ?

 

-- 17 cze 2012, o 16:43 --

 

Wychodzi na to, że to pierwsza sonda przy bloku silnika, prawda czy fałsz?

Wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0031 - Powertrain H02S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1)
miałem to samo, błędu nie dało się skasować, kasował się, ale powracał od razu ... wymieniłem sondę na nową denso.
Wychodzi na to, że to pierwsza sonda przy bloku silnika
w kolektorze wydechowym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza sonda ta na kolektorze wydechowym... czesto sie kable urywaja.. zwlaszcza jak nie masz oslony lub masz tylko plyte pod silnikiem bez bocznych oslon... (urwalem juz kable w 3 sondach :evil: )

 

teraz kombinuje jak je zabezpieczyc, znaczy co przymocowac do plyty zeby sonde uchronic przed wyrwaniem kabli... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytane przy pomocy Torque Pro i ELM327 OBD2 BT :)

P0031 - Powertrain H02S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1)

 

miałem to samo, błędu nie dało się skasować, kasował się, ale powracał od razu ... wymieniłem sondę na nową denso.

 

Też mam podobny błąd. konkretnie P0030. Tylko zastanawiam się czy faktycznie muszę wymieniać sondę bo błąd pojawia się raz na 2 tygodnie i po np 2-3 dniach sam znika. Odstępy czasowe są różne. Auto jeździ bez problemów mimo Checka. Ktoś sugerował mi kiedyś, że to kwestia przesmarowania "kontaktem" wtyczki od sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez jezdzilem chwile z checkiem bez spadku mocy :!: pomaga wymiana na nowa :mrgreen:

niby bez spadku mocy, ale na wolnych obrotach kilka razy mi zgasł ;-)

 

PS. uważajcie przy jej wykręcaniu, bo skubana mocno trzyma się kolektora... u mnie dla ułatwienia kolektor wyjechał na zewnątrz ... i "przy okazji" mam nowe uszczelki w wydechu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy! U mnie problem wystąpił jakiś tydzień temu wyskoczył check dodam że mam legaca 96 kombi w automacie i przy zapalonej kontrolce wcale na obroty nie wchodził jakby tlenu mu brakowało a jak kontrolka gasła to wsio ok. Poszperałem trochę i bingo!!! http://www.diaaut.home.pl/subaru_old.pdf

 

-- Pt lip 06, 2012 10:53 pm --

 

najlepsze jest to że po sprawdzeniu przy pomocy kodów błyskowych wystąpił błąd nr 32 - 1 sonda lub jej obwód walnięty nowa 207 zeta. Jeśli komuś sie przyda tutaj ciekawie koleś wszystko odegrał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepne się pod temat żeby nie wbijać nowego.

 

Błąd P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold pojawił się 3 tyg temu, udało się skasować. W tym tyg powrócił. Już na stałe.

Pacjent to hawk NA na lpg, instalka od 32k km, przebieg 82k.

Auto jeździ normalnie, nie gaśnie, wiec czy to na pewno już zawory do regulacji?

Wiem, że bez wycieczki do intstalatora się nie obędzie, ale ciekaw jestem czy coś więcej wiadomo o P0420, bo sporo tematów jest na forum.

 

I podziękowania dla pitera za dotychczasową walkę z materią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...