Skocz do zawartości

Impreza 2.5 RS


guni1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ciekaw jestem Waszych opinii o Imprezie 2.5 RS.

Mam zamiar w niedlugim czasie zmienic auto (na troche nowsze i mocniejsze Subaru) i coraz bardziej przekonuje sie do tego modelu. Tu jest takie auto:

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84313231

 

Caly czas jednak nie daje mi spokoju mysl, iz moga byc problemy z czesciami do auta z USA. Czy ktos ma jakies rozeznanie w tym temacie?

Jakie sa wrazenia z jazdy tym samochodem? RS pozostaje troche w cieniu WRX-a i z pewnoscia nie ma takich osiagow, ale silnik (wydaje mi sie) jest elastyczny od niskich obrotow, bez turbodziury i mysle, ze pali mniej.

 

Za wszelkie opinie bede wdzieczny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas jednak nie daje mi spokoju mysl, iz moga byc problemy z czesciami do auta z USA.

 

Wątpię. Mimo iż w Europie Impreza z silnikiem 2.5 nie występowała, to jednak ten silnik był montowany w Legacy i Outback'u, więc z częściami nie powinno być problemu.

 

RS pozostaje troche w cieniu WRX-a i z pewnoscia nie ma takich osiagow, ale silnik (wydaje mi sie) jest elastyczny od niskich obrotow, bez turbodziury i mysle, ze pali mniej.

 

Nic dodać nic ując. Pali napewno mniej od WRX :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach dyskusji o zużyciu paliwa powiem tyle: Malinowski miał Poloneza 1.5 i palił mu 20 litrów, a Wiśniewski miał identycznego Poloneza 1.5 - i palił 8.5.

 

Potem obaj mieli takie same (teoretycznie) Golfy - i znów praktycznie paliły im inaczej.

 

Obawiam się, że z Szuwarami jest podobnie. Jeden będzie palił dużo, a drugi... jeszcze więcej.

 

Natomiast "papierowa" dynamika amerykańskich 2.5 jest jednak daleka od WRX - te prawie 10 sekund do setki... to jak już bym chciał jeździć 9a nie tylko przemieszczać się) to chyba jednak turbo.

 

Różnice w zużyciu paliwa (ewentualne) będą jednak mniejsze, niż te w dynamice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impreza Rs 2005 2.0 palil w miescie minimum 12-13 na trasie czasami 10 :/

a wliczyłeś w spalanie ciężar nogi? ;)

Jakie sa wrazenia z jazdy tym samochodem? RS pozostaje troche w cieniu WRX-a i z pewnoscia nie ma takich osiagow, ale silnik (wydaje mi sie) jest elastyczny od niskich obrotow, bez turbodziury i mysle, ze pali mniej.

eee tam - ja mam GL i jakoś nie czuję cienia GT :). z wolnossącym jest za to mniej zachodu, bo nie czekasz na ostudzenie turbiny i nie musisz martwić się o najdroższe części spod maski, bo ich po prostu nie ma. dodatkowo silnik nie jest specjalnie wysilony, a co za tym idzie dłużej pojeździ.

a że do setki trochę wolniej? eee tam :).

 

oczywiście to wyłącznie mój punkt widzenia i nikogo nie zmuszam do zgadzania się z nim.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast "papierowa" dynamika amerykańskich 2.5 jest jednak daleka od WRX - te prawie 10 sekund do setki... to jak już bym chciał jeździć 9a nie tylko przemieszczać się) to chyba jednak turbo.

 

Wg danych do setki ma 8 sekund, wiec nie jest tak zle. ciekawi mnie jedynie wyskalowanie licznika do niecalych 200km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena jak cena jak auto sie podoba to i 5 dych dasz. :wink: co do spalania mialem forestera wolnossacego ze by go rozpedzic do 150 a po miescie nie dac sie polonezom i seicento palil mi 14,15litrow jak go ciagnalem do 6000 obrotow to 16,17 wiec mysle ze jak jezdzisz normalnie to znaczy nie jak ciota po stosunku to bedzie ci palil tyle co turbo a osiagi nieporownywalne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale Forester jest wiekszy i ciezszy, moc chyba cos ok. 150 kucykow do 165 Imprezy (zakladam, ze miales 2.5 litra).

Poza tym wolnossaca Impreze pokusilbym sie o zagazowanie, z turbo juz tego nie zrobie. Nie wiem tez dlaczego mam przekonanie ze turbo sa bardziej awaryjne.

A propos Forestera, czy byl duzo bardziej komfortowy i wszechstronny od WRX-a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem forka 2 litry 2005 rok(ukradli mi )135 konikow.wol jak cholera.co do wygody.bagaznik wiekszy miejsca z tyl tyz. jesli chodzi o kierowce to siedzenia do bani.w wrxsie jest o niebo lepiej.jesli chodzi o zgazowanie nie ma problemy z wolnossacymi brykami.zapraszam na watek o LPG specjalista godnym polecenia jest kolega JAKO.co do wszechstronnosci to czy ja wiem.fajne duze auto ten forek ale ja bym bral minimum 2XT turbo.co do turbiny.jak o nia dbasz to sie nic nie dzieje.trzeba na zimnym rozgrzac po ostrej jezdzie zchlodzic i tyle i oleju pilnowac.forek 2,5xt razem z porche byl testowany.i...osiagi podobne.wrx jest poreczny i kultowy i fajny w rodzinie 4,5 osobowej jak auto nr 2.do zabawy wrx czy gt super zajebisty.na narty z zona i jednym dzieciakiem tyz.ale...no maly jest.przymierzam sie do autbacka bo wiekszy psa zabiore wanienke kojec itd a i po autostradzie pojedzie.wracajac do silnika 2,5 to ma go nowy wrx i jest genialny bez turbo dziury.reasumujac .do czego ma ci sluzyc bryka???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myslalem, ze Subaru nie kradna :(

 

Dzieki za opinie. Rodzinki jeszcze nie mam, ale auto ma byc do codziennego uzytku, dojazd do firmy, sklepu, wyjazd w trase raz na jakis czas, itp. wakacje rowniez. Wielkosc wiec nie jest tak istotna, jedynie ze wzgledu na przeswit i stan polskich drog forys bylby lepszy. Zalezy mi tez na frajdzie z jazdy, a tu moim zdaniem w gre wchodzi Impreza/Forester turbo, lub Impreza 2.5 RS, przy czym RS-a zagazowalbym (lubie tanie jezdzenie tez :)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...