sherif Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 W navi nie mozecie ustawic przypomnienia o wymianie oleju/przegladzie ? Moj ostatnio takim komunikatem na navi mnie oswiecil 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Dzięki. Bo już myślałem że jakąś inspekcję trzeba w serwisie kasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 W navi nie mozecie ustawic przypomnienia o wymianie oleju/przegladzie ? Moj ostatnio takim komunikatem na navi mnie oswiecil Niestety w od MY10 navi jest w tym względzie okrojona - pod przyciskiem INFO kryje się tylko kalkulator i kalendarz... We wcześniejszej generacji faktycznie było więcej bajerów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 (edytowane) Wracam do sprawy wydechu inox od EL-TEC Piastów. Chyba mi się ten wydech dopiero „dotarł” , bo od montażu przed świętami nie zrobiłem dużego przebiegu, ale właśnie mam przed oczami (no prawie ) zegary i widzę przejechane 300 km od tankowania a wskazówka baku jest dokładnie w położeniu ½ ! A zrobiłem swoją klasyczną podróż Breslau/Litzmannstadt via Ostrzeszów. Jechałem podobnym tempem i dynamiką jak zawsze. Wcześniej strzałka była już znacznie niżej, a przy 370-390 zapalała się rezerwa. Teraz to niemożliwe - wyswietlacz pokazuje 11,8 / 100 , a kiedyś było to raczej 13,8. Nie wierzę w 2 litry, ale za 1L dam się pokroić Jest też łyżka dziegciu : przy pewnych, niezbyt wysokich obrotach układ w. daje pomruk o głębokim, nieco wqrv,,ym odcieniu; staram się wtedy szybko zmienić obroty nawet poprzez przejście na łopatkową zmianę biegów. Edytowane 6 Lutego 2014 przez SUBORO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGT Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 jak zaczniesz bardziej odpuszczać pedał to i glośność spadnie i dalsze oszczędnosci uzyskasz... Po spalaniu widzę że lubisz nadepnać.. ;-) PS. Może byś to w wątku tunning umieścił? Tam były opisy wydechu http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63962-tunning-outbacka-36-osiagi/page__hl__tunning__st__25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Panowie mam dwa pytania - jak jadę po tzw. śpiących policjantach tak z 50 to mam wrażenie, że prawe tylne koło się odrywa od asfaltu - ale tylko kiedy jadę sam bez obciążenia... Druga sprawa to pisk opon - to moje pierwsze auto z kontrolą trakcji i nie wiem czy tak ma być - ale kiedy na lekko skręconych kołach (np. startuję z podporządkowanej) dam tak trochę mocniej gazu to odzywa się dość głośno pisk opon... Tak ma być? Przebieg to 10k mil właśnie się przymierzam do drugiej wymiany oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Z tym piskiem to zależy od opon, na G95 jak jest ciepło (>15C) to piszczy na zakrętach, rondach itp (taki ich urok). Na "policjancie" też podskakuje i w sumie to norma bo tak jest te garb zbudowany - z drugiej strony przy 50 km/h nie próbowałem :-). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Obywda zjazwiska jak przy zbyt wysokim ciśnieniu w oponach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Panowie mam dwa pytania - jak jadę po tzw. śpiących policjantach tak z 50 to mam wrażenie, że prawe tylne koło się odrywa od asfaltu - ale tylko kiedy jadę sam bez obciążenia... Druga sprawa to pisk opon - to moje pierwsze auto z kontrolą trakcji i nie wiem czy tak ma być - ale kiedy na lekko skręconych kołach (np. startuję z podporządkowanej) dam tak trochę mocniej gazu to odzywa się dość głośno pisk opon... Tak ma być? U mnie w/w objawy nie wystąpiły a już trochę jeżdżę OBK... Tylko że ja przed wyjechaniem z salonu "wyrzuciłem" Geolandar-y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Ja mam fabryczne continentale... sprawdzę to ciśnienie - może I racja bo ostatnio wyważałem I coś mi tam dobijał ciśnienia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 mam fabryczne continentale Jeździsz na nich po śniegu? Czy London? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Londyn teraz. Ale w zeszłym roku dawały radę w śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 (edytowane) Jest też łyżka dziegciu : przy pewnych, niezbyt wysokich obrotach układ w. daje pomruk o głębokim, nieco wqrv,,ym odcieniu; staram się wtedy szybko zmienić obroty nawet poprzez przejście na łopatkową zmianę biegów. [/size] [ Jest też łyżka dziegciu : przy pewnych, niezbyt wysokich obrotach układ w. daje pomruk o głębokim, nieco wqrv,,ym odcieniu; No wiec wlasnie chce uniknąć jakichś denerwujacych halasów i raczej dam sobie spokój z wydechem Edytowane 8 Lutego 2014 przez Luk77 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 niestety, "tańsze" ( czyt. mniej sprawdzone ) mają swoje plusy i minusy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Jest też łyżka dziegciu : przy pewnych, niezbyt wysokich obrotach układ w. daje pomruk o głębokim, nieco wqrv,,ym odcieniu; staram się wtedy szybko zmienić obroty nawet poprzez przejście na łopatkową zmianę biegów. [/size] [ Jest też łyżka dziegciu : przy pewnych, niezbyt wysokich obrotach układ w. daje pomruk o głębokim, nieco wqrv,,ym odcieniu; No wiec wlasnie chce uniknąć jakichś denerwujacych halasów i raczej dam sobie spokój z wydechem Też kiedyś zmieniłem wydech w Foresterze AT na ten z Eltecu. Moim zdaniem nie nadają się one do samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Pamiętam, że przy prędkościach w jakich poruszałem się najczęściej po mieście, czyli w przedziale 45 - 65km/h gdy bieg zmieniał się na ostatni najwyższy (skrzynia 4 biegowa) i obroty były niskie to do kabiny dobiegał bardzo męczący niski bas który ciężko było wytrzymać. Wydech odkupił ode mnie forumowicz i zamontował go w Forku MT i tam taki problem nie występuje. W manualu zmieniamy biegi "na słuch" eliminując tym samym nieprzyjemne częstotliwości, natomiast w automacie nie mamy na to wpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 To by się całkiem zgdzało. Z tym że: - mamy na to wpływ przechodząc tryb ręczny i trzymąc niższy bieg - przyrost mocy mniejsze spalanie rekompensują bezapelcyjnie chwilowe bucznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 To by się całkiem zgdzało. Z tym że: - mamy na to wpływ przechodząc tryb ręczny i trzymąc niższy bieg - przyrost mocy mniejsze spalanie rekompensują bezapelcyjnie chwilowe bucznie. Ok, tylko komu będzie się chciało co chwila zmieniać biegi w automacie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGT Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 (edytowane) AllRad nie wiem jaki miałeś wydech w Forku (w końcu w Eltecu robią wszystko ręcznie pod auto, nic na półce nie leży gotowe) ale to co mam ja i SUBORO to wersja super cicha. Owszem czasem pojawia się przydźwięk ok3-4 tyś.obr przy dość dynamicznym przyspieszaniu ale zdarza się to w ruchu autostradowym i latwo tego uniknąć albo odpuszczając lekko gazu albo wciskając trochę mocniej. W całym pozostałym zakresie jest bardzo cicho i kulturalnie, do tej pory nikt z wożonych przeze mnie nie zorientował że mam wydech nie seryjny. Jak ktoś ceni ciszę to dostrzeże każdą zmianę na gorsze, ale zapewniam Cię że jest to bardzo daleko do tego co oferują te drogie i markowe wydechy sportowe, które słychać od odpalenia i hałas tylko rośnie w funkcji skali. Ale co ja Ci będę makaron na uszy nawijał, przejedź się moim autem to sam ocenisz i mam nadzieję że swoje zdanie o sensie zmiany wydechu w automacie zmienisz. A propos zmiany biegów łopatkami, to nie trzeba przechodzić w tryb manualny żeby zmienić bieg - można to zrobić w trybie drive! Edytowane 8 Lutego 2014 przez MaciekGT 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 (edytowane) Mnie ogólnie dźwięk tłumika bardzo się podobał a w trasie zupełnie nie był uciążliwy. Ja mówię tylko o tym konkretnym zakresie obrotów, biegu, prędkościach. Cała reszta była ok. Eltec powiedział jak zwróciłem się do nich z tym problemem, że być może dzieje się tak dlatego, że po pierwszej próbie odjęli z tłumika trochę waty i teraz ogólnie jest głośniej a w pewnym zakresie może buczeć. MaciekGT być może macie naprawdę ciche te tłumiki, dobrze wypchane a Outback jest na pewno o niebo lepiej wyciszony od Forestera MY06. A propos zmiany biegów łopatkami, to nie trzeba przechodzić w tryb manualny żeby zmienić bieg - można to zrobić w trybie drive! Tylko, że po chwili automat w tym trybie samoczynnie powróci do wyższego biegu A przy najbliższej okazji bardzo chętnie posłucham Twojego wydechu, dziękuję za złożoną propozycję jestem ciekawy jak to brzmi w H6... Edytowane 9 Lutego 2014 przez AllRad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Katalizatory zostały. Wymieniłem wszystko za katem i sondą lambda. Normy spalin zostają wiec bez zmian. Urwanie 1,5-2 litrów w trasie to sporo. Gdzie mogę się udać w celu przeprowadzenia identycznego zabiegu. Map zmieniać nie będę - i tak mam wersję USA gdzie z racji idiotoodporności mieszkańców zrezygnowano z pokrętła ;-) Czy to oznacza, że jak przy fabrycznym wydechu, można zejść na 8,5 l/100km na trasie, to po założeniu tego przelotowego wyszłoby 7/100 ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGT Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 (edytowane) wydaje mi się że raczej trzeba mówić o procentowej poprawie. Pewnie dla większych pojemności ten efekt może być i na poziomie 15% ale przy mniejszych silnikach typu 2,0 to ja bym raczej obstawiał ok.10%. Czyli z tych rewelacyjnych 8,5l masz szansę zejść w okolice 7,5-7,8l.... I żeby byla jasność, nie jestem dealerem firmy Eltec, po prostu robię u nich od wielu lat i zawsze bylem zadowolony. Skoro więc mogę coś sprawdzonego polecić to polecam. Decyzję czy warto wydać 3-4 tys.zl każdy musi podjąć sam, nawet bez żony czy matki... … ;-) Edytowane 9 Lutego 2014 przez MaciekGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Potwierdzam : MaciekGT nie jest dilerem ET-TEC. To JA teraz jestem ich dilerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Czy dobrze liczę, że inwestycja w EL-TEC zwróci się po 60.000 km przy założeniu, że urywamy 1.5 litra i że cena litra to 5.5 PLN? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGT Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Myślę że 1,5litra to bardzo ostrożny kalkulacja ale przyjmując takie założenie wychodzi że daje to 5,5*1,5=8,25zł oszczędności na 100 kilometrów. Koszt wydechu to ok.3,5 tys.zł (zależy od końcówek). Z rachunku wychodzi że zakup zwróci się po ok. 42 tys.km. U mnie nieco szybciej bo ja obserwuje większe oszczędności a i tankuję tylko 98 octanów więc cena wyższa i oszczędność większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Myślę że 1,5litra to bardzo ostrożny kalkulacja ale przyjmując takie założenie wychodzi że daje to 5,5*1,5=8,25zł oszczędności na 100 kilometrów. Koszt wydechu to ok.3,5 tys.zł (zależy od końcówek). Z rachunku wychodzi że zakup zwróci się po ok. 42 tys.km. U mnie nieco szybciej bo ja obserwuje większe oszczędności a i tankuję tylko 98 octanów więc cena wyższa i oszczędność większa. Moja wersja USA nie lubi 98 oktanów - będzie cierpiał kat i będę widział Check, tak jak w poprzednim OBKu. Co do oszczędności - hmm przy mojej nodze chciałbym urwać więcej niż 1.5 litra. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się