KratekPL Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Witam, zastanawia mnie chrobotanie podczas np szybkiego ruszania na śliskim ze skręconą kierownicą, kręcenia się na parkingu itp. Ten dźwięk jest taki bardziej metaliczny, ruszając prosto nie występuje... Jak to sobie tłumaczyć i czy bardzo się martwic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Z Twojego opisu może wynikać , że wiskoza robi pa! pa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 jak to celniej zdiagnozować? pięknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Spróbuj zrobić kilka kółek na jakimś placu wolno i z na maksa skręconymi kołami.Słuchaj skąd to chrobotanie dochodzi. Wiskoza jest na końcu w skrzyni .Ale takie objawy może dawać któryś przegub zewnętrzny, tak jak pisałem spróbuj obsłuchać skąd, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 ok zaraz ide sie przejechać... dodam jeszcze że na podnosniku wszystkie koła się kręcą, kręciłem prawo lewo i nic, oraz dodam ze z tym chrobotaniem nie ma też reguły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dartmoor Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Ostatnio zauważyłem podobny problem u siebie. Dawaj znać jak się czegoś dowiesz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 tedimy99 dzieki za szybka odp... i to nie jest tak, że będę robił zakręt na maksa i będzie chrobotało tylko jak już auto wpadnie w poślizg... bardzo mnie to martwi a jakie objawy u Ciebie Dartmoor? -- So lut 11, 2012 8:05 pm -- czy te informacje które dodałem utwierdzają w przekonaniu że to wiskoza czy może nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Napisz może skąd jesteś to łatwiej będzie znależć kogoś kto potrafi to zdiagnozować bo przez int internet to nie wszystko się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 KratekPL, Dartmoor u was ciężko porównywać napędy. Mało wspólnego ze sobą mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 tylko jak już auto wpadnie w poślizg KratekPL, nie tylko.Na przyczepnej nawierzchni też. Na suchym skręć prawie na max jeździj w kółko.Gdy stuki nie będą zależne od dodawania(lekko) gazu to stawiałbym na wisko, A jeśli zależą to przegub.Przy zmianie kierunku" kółek "przeguby też zmienią dźwięk,a wisko nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Jestem ze slaska. respect zle mnie zrozumiales, chodziło mi o to że u mnie dzieje się to jak już auto wpadnie w poslizg, tył sie uślizgnie, tak ze tak powiem powoli to moge manewrować jak chce i jest cisza... -- So lut 11, 2012 10:22 pm -- więc tak, może to pozwoli bardziej coś określić: byłem teraz przejechać sie imprezą, jezdzac powoli max lewo pare kółek maks prawo pare kółek cisza i spokój, dopiero w momencie dodania mocno gazu gdy auto wpadało w poslizg a koła buksowały oprócz dzwieku tarcia kół o lód słychać było takie głuche metaliczne tarcie, nie chrobotanie jak to wczesniej nazwałem, podkreslam TARCIE, lecz gdy pojezdziłem trochę, pobawiłem sie tak dłuzej działo sie tak coraz rzadziej, troszke nim tak posmigalem nastepnie ostrzej po miescie i wrocilem na parking zeby sprawdzic jeszcze raz iiii ani raz nie usłyszałem juz tego dzwieku! Czyli najprawdopodobniej jak się zagrzał, problem zniknął. Tylko teraz pytanie, czy to jest normalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dartmoor Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 U mnie bardziej chrobocze "na zimno". Zauważyłem też że większą tendencję do wydawania dźwięków ma wtedy gdy ruszam na skręconych kołach a jedno tylne koło stoi na lodowym/śniegowym placku. Dźwięk pojawia się też podczas cofania ze skręconymi kołami i przy ostrzejszym wystartowaniu na lodzie ze skręconymi kołami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 jak go bardzo dobrze zagrzejesz to też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Czy aby nie "piłuje"bardziej kiedy pojawi się duża różnica prędkości pomiędzy przednią a tylną osią bo wisko jest już słabe i nie i nie jest w stanie spiąć więc tarczki piłują o siebie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 u mnie tak robiły opony. Sprawdź na innej nawierzchni - np piasek pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 dzis to samo, jak wyjechałem z garazu najmniejszy strzał ze sprzęgła i ten dzwiek przy uslizgu, troche powariowałem, auto się zagrzało i już ani raz nie było słychać... Spytam przy okazji, czy wszystkie koła powinny się kręcic przy ostrym ruszaniu na lodzie? dzis poprosiłem tate i akurat dwa razy jak ruszał lewy tył nie buksował, jak dzwignąłem sobie auto na podnosniku, wszystkie koła kręcą z tym że lewy tył kręcił się najwolniej, czy tak ma być? Jak powinna wyglądać praca kół po podniesieniu samochodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Powinny wszystkie jednakowo się kręcić ale wystarczy że którys zacisk hamulca lekko trzyma i przy otwartym dyferencjale różnica powstanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 jutro podzwonie po serwisach może akurat dowiem się czegoś to od razu napiszę, mam ciągle nadzieje ze to nic poważnego skoro jak się nagrzeje to jest ok, w sumie temp. po -15 to nie sa normalne warunki jak temp była w okolicach -5 problemu nie było, jakby ktoś miał jeszcze jakis pomysł co to moze byc prosze o rade dzieki tedimy99, pomuk za całą rozmowę dla Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 chodziło mi o to że u mnie dzieje się to jak już auto wpadnie w poslizg, tył sie uślizgnie, tak ze tak powiem powoli to moge manewrować jak chce i jest cisza To raczej nie wiskoza . Faktycznie myślałem ,że zapytowywujesz . Z opisu to wiesz,że trudno.A nie ociera Ci coś banalnego przy skręcie kół? Chlapacz,albo nadkole, wydech -po rozgrzaniu sie zmienia. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 cholera no autko jest idealne, cichutkie wrecz jak nowe wiec tak sobie od razu pomyslalem ze to nie powinno być nic powaznego... nie chlapacz ani nadkole ani snieg w nim zebrany ale spytac trzeba, czasami takie pierdoły nie przyjdą do głowy. Pytanie, czy jak moje subaru rusza na lodzie to wszystkie koła powinny mielić? szukałem duzo na forum ale natrafiłem na rozmowe na temat typów napędów w imprezach, ale nie było tam ani słowa o imprezie RC, więc prosił bym o przybliżenie działania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 A gdzieś była ostatnio taka rozmowa tu na forum o takiej imprezie i kupujący miał problem bo jedno koło na śniegu wcale się nie kręciło. Wyszło na to, że TTTM i że otwarte dyfry to napęd na 3 koła :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 właśnie czytałem ten temat TTTM i otwarte dyfry? Premo prosze mniej slangowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 TTTM - ten typ tak ma Otwarty dyfer - to napęd bez szper (mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu), niby napęd działa na 4 koła ale przy nawrocie jak mu dasz to np jedno przednie koło będzie robiło kupę dymu a auto będzie stało w miejscu. Sti jest poszperowane i w takiej sytuacji odjedzie z nawrotu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 zobrazowanie mojego pytania: polecam tylko dlaczego tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Ruszając samochodem z otwartymi dyframi ( przednim i tylnym )bez umyślnego zerwania przyczepności,napędzane są wszystkie cztery koła po równo (SUBARU M/T)wynika to z budowy otwartego mechanizmu różnicowego zawsze 50/50.Natomiast w momencie utraty przyczepności któregoś z kół cały moment obrotowy trafia na to koło, które pisząc obrazowo ma mniej przyczepne podłoże.W skrajnych przypadkach może być taka sytuacja gdzie kręcić się będą tylko dwa koła; jedno na osi przedniej i jedno na tylnej.I dlatego niektórzy producenci wprowadzają systemy kontroli trakcji ,które pełnią w pewnym sensie rolę blokad otwartych dyfrów, hamując koła które tracą właśnie przyczepność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się