Jump to content

Było OKa, a jest du....papa


MIKKI
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Jako stosunkowo świeży właściciel zaturbionego antyka postanowiłem go lekko podrasować. Niestety cierpię na chroniczny brak gotówki i nie inwestuje w swojego smoka za dużo. Wiadomo rozrząd, dobry olej itp. to tak ale uniczipy czy autroniki (hehe) są poza moim zasięgiem. Postanowiłem więc zainstalować MBC na WG i sprawdzić jak to hula.

 

Jestem człowiekiem umiarkowanie rozsądnym ale mimi to postanowiłem się upewnić, że silnik wytrzyma niewielki wzrost ciśnienia doładowania i oddałm go warsztatu na diagnostykę (warsztat AtoWróbel w Izabelinie miał stosunkowo dobrą opinię i wymiana sprzęgła czy rozrządu w Carinie mojej mamy nie była problemem). Problem pojawił się jak podjechałem swoim Legacem, a mianowicie: chłopaki mieli sprawdzić stopień sprężania silnika, wydajność wtryskiwaczy i AFR w każdej z komór. Stopień sprężania okazał się być OK ale jak się wzięli za wtryski to okazało się samochód pracuje tylko na trzech cylindrach. Wcześniej nie było żadnych problemów z samochodem, a teraz kicha. Zastanawiam się co lub kto w tym wszystkim jest winien i mam nadzieje, że ktoś z was mi coś podpowie.

 

Okazało się, że padła cewka zapłonowa ale co sama z siebie, tak po prostu powiedziaóła "odmawiam posłuszeństwa"- dziwne co? Jak by mi padła w czasie upalania czy po prostu jazdy to luz ale nie jak oddaje sprawny samochód na przegląd. Minęło juz trochę czasu i zdążyłem ochłonąć ale i tak nie jestem pocieszony. Cewka ma być najpóźniej w przyszłym tygodniu i mam nadzieje, że nie będzie dalszych problemów ale to i tak ja będę musiał pokryć wszystkie koszty.

 

Piszcie jak wiecie co się mogło stać i kto może być winien bo mając racjonalne argumęty może uda mi się coś wygrac tzn. stracic mniej niż narazie zakładam. Z góry dzięki za odzew i pomoc.

Link to comment
Share on other sites

...Okazało się, że padła cewka zapłonowa ale co sama z siebie, tak po prostu powiedziaóła "odmawiam posłuszeństwa"- dziwne co? Jak by mi padła w czasie upalania czy po prostu jazdy to luz ale nie jak oddaje sprawny samochód na przegląd. Minęło juz trochę czasu i zdążyłem ochłonąć ale i tak nie jestem pocieszony. Cewka ma być ...

 

wiesz, kiedys mi tak poprostu cewka padla "tak poprostu nagle" w roverze 214.

wsiadlem na parkingu (strzezonym) do auta, ledwo co za brame wyjechalem (z 10 metrow) i silnik oslabl i zgasl. uruchamianie na nic sie zdalo....

i co sie okazalo - cewka :-).

 

bartek.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich.

Jako stosunkowo świeży właściciel zaturbionego antyka postanowiłem go lekko podrasować. Niestety cierpię na chroniczny brak gotówki i nie inwestuje w swojego smoka za dużo. Wiadomo rozrząd, dobry olej itp. to tak ale uniczipy czy autroniki (hehe) są poza moim zasięgiem. Postanowiłem więc zainstalować MBC na WG i sprawdzić jak to hula.

 

Jestem człowiekiem umiarkowanie rozsądnym ale mimi to postanowiłem się upewnić, że silnik wytrzyma niewielki wzrost ciśnienia doładowania i oddałm go warsztatu na diagnostykę (warsztat AtoWróbel w Izabelinie miał stosunkowo dobrą opinię i wymiana sprzęgła czy rozrządu w Carinie mojej mamy nie była problemem). Problem pojawił się jak podjechałem swoim Legacem, a mianowicie: chłopaki mieli sprawdzić stopień sprężania silnika, wydajność wtryskiwaczy i AFR w każdej z komór. Stopień sprężania okazał się być OK ale jak się wzięli za wtryski to okazało się samochód pracuje tylko na trzech cylindrach. Wcześniej nie było żadnych problemów z samochodem, a teraz kicha. Zastanawiam się co lub kto w tym wszystkim jest winien i mam nadzieje, że ktoś z was mi coś podpowie.

 

Okazało się, że padła cewka zapłonowa ale co sama z siebie, tak po prostu powiedziaóła "odmawiam posłuszeństwa"- dziwne co? Jak by mi padła w czasie upalania czy po prostu jazdy to luz ale nie jak oddaje sprawny samochód na przegląd. Minęło juz trochę czasu i zdążyłem ochłonąć ale i tak nie jestem pocieszony. Cewka ma być najpóźniej w przyszłym tygodniu i mam nadzieje, że nie będzie dalszych problemów ale to i tak ja będę musiał pokryć wszystkie koszty.

 

Piszcie jak wiecie co się mogło stać i kto może być winien bo mając racjonalne argumęty może uda mi się coś wygrac tzn. stracic mniej niż narazie zakładam. Z góry dzięki za odzew i pomoc.

 

to mozliwe... masz Legacy Turbo czyli 4 osobne cewki - one po prostu pekaja ze starosci lub z wysokiej temperatury w ktorej pracuja(pekaja koncowki cewek pod gumka) i wystarczy wyciagnac cewke a koncowka po prostu sie ukruszy(np zgrzala sie z izolatorem swiecy) Ja wymienilem u siebie wszystkie na nowe i mam spokoj.Falowanie obrotow,wypadanie zaplonow, przerywanie podczas przyspieszania bylo na porzadku dziennym.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymienilem u siebie wszystkie na nowe i mam spokoj.Falowanie obrotow,wypadanie zaplonow, przerywanie podczas przyspieszania bylo na porzadku dziennym.

 

Ja wcześniej takich objawów/problemów nie miałem i też z chęcią bym wymienił wszystkie ale jedna cewka to kosz min. 400pln tak wiec poczekam kiedy padnie następna, hehe(I hope it will never come true).

Dięki za wasze opinie, jak to mówią shit heppens.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymienilem u siebie wszystkie na nowe i mam spokoj.Falowanie obrotow,wypadanie zaplonow, przerywanie podczas przyspieszania bylo na porzadku dziennym.

 

Ja wcześniej takich objawów/problemów nie miałem i też z chęcią bym wymienił wszystkie ale jedna cewka to kosz min. 400pln tak wiec poczekam kiedy padnie następna, hehe(I hope it will never come true).

Dięki za wasze opinie, jak to mówią shit heppens.

 

Nowa cewke kupisz nawet ponizej 300zl

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nowa cewke kupisz nawet ponizej 300zl

 

Byłbyw szczerze wdzieczny gdybyś raczył się podzielić informacją, gdzie mogę dostać w.w. cewke w sugerowanej przez Ciebie cenie.

 

Come on... obdzwoniłem wszystko co można (itercarsy , nippony i inne japany) i to co mogli mi zaoferować to cewka do 2.0l wolnossącego za 495pln i do turbo nie pasuje. W Subaru ~800pln(jedna). Jesli naprawdę możesz mi podać źródło nowych cewek do zaturbonego Legaca w cenie poniżej 300pln to możesz liczyć na moją dozgonną wdzięczność i pomoc.

Z poważaniem!!! Mikki

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...