Skocz do zawartości

Awaria silnika, biały gęsty dym. Co za awaria? Turbo? Upg?


karol76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pierwszy raz w życiu nie dojechałem do celu. Skończył mój forek dzisiaj na lawecie :evil:

Co to za awaria?

Bardzo spokojna równa jazda (100/110k/h) -20oC. Po ok. 70km jazdy nagle biały dym, gęsty. Najpierw delikatnie, tylko przy dodawaniu gazu, potem już nawet na wolnych obrotach. Dym gęsty, gryzący - taki przepalony olej.

O samochód dbam jak mało kto.

Przebieg ok 40 tkm. Na oleju ok. 4tkm. Co to może być?

Awaria turbiny czy UPG? A może jeszcze coś innego.

Od sierpnia na LPG, ale to chyba nie miało wpływu na awarię.

Nigdy mnie żaden samochód nie zawiódł na trasie :cry: .

Jutro na lawecie do serwisu aż boję się werdyktu lekarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały dym

Najczęstszą przyczyną wydostawania się z rury wydechowej białego dymu jest awaria jednego z elementów (np. uszczelek) lub pęknięcie całej głowicy cylindrów. W takim przypadku pierwszymi objawami jest szybkie ubywanie płynu w układzie chłodzenia, który spod głowicy przedostaje się do komory spalania i pod wpływem swojej wysokiej gęstości jest widoczny gołym okiem właśnie w postaci białego koloru dymu. W przypadku takich objaw eksperci radzą bezzwłoczne udanie się do mechanika. Szybsza decyzja o naprawie spowoduje wymianę niewielu części i okaże się relatywnie tańsza niż wymiana całego systemu pomp. Biały dym pojawia się przeważnie podczas rozruchu i nagłego dodawania gazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karol76, Tak, jak napisał poprzednik: prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą, lub turbina. Sprawdź poziom płynu chłodniczego, (jeśli jest zobacz, czy nie pływają na nim tłuste plamy z oleju), zajrzyj pod korek oleju, czy nie ma tam mazi.

Na razie nie martw się na zapas, może to jakaś pierduła...

Powodzenia jutro, przy diagnozie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu w obu zbiorniczkach wydaje się ok. Natomiast stan oleju chyba krytyczny, trudno sprawdzić, bo Forek stoi "pod górkę" na podjeździe. Bardzo dużo oleju jest na końcówkach wydechu. Także to chyba nie UPG, tylko coś innego (turbina albo tłok ?) :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pada turbina :!: Pewnie bierze spore ilosci oleju 8) Rozsczelnione turbo przepuszcza olej który trafia do komory spalania wynikiem czego kopci na siwo . Jest to ostania faza przed całkowita awaria która moze sie żle skonczyć :evil:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pada turbina :!: Pewnie bierze spore ilosci oleju 8) Rozsczelnione turbo przepuszcza olej który trafia do komory spalania wynikiem czego kopci na siwo . Jest to ostania faza przed całkowita awaria która moze sie żle skonczyć :evil:

Dlaczego taka awaria w tak młodym i z małym przebiegiem samochodzie. Obchodzę się z nim jak z jakiem. Olej co 8tkm, studzenie, delikatnie na zimnym. Ja to mam szczęście :evil:

Czy turbinkę się naprawia, czy tylko nówka sztuka :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pada turbina :!: Pewnie bierze spore ilosci oleju 8) Rozsczelnione turbo przepuszcza olej który trafia do komory spalania wynikiem czego kopci na siwo . Jest to ostania faza przed całkowita awaria która moze sie żle skonczyć :evil:

Dlaczego taka awaria w tak młodym i z małym przebiegiem samochodzie. Obchodzę się z nim jak z jakiem. Olej co 8tkm, studzenie, delikatnie na zimnym. Ja to mam szczęście :evil:

Czy turbinkę się naprawia, czy tylko nówka sztuka :?:

 

Zapomnij o uszczelce , masz awarie albo turbo , łatwe do zdiagnozowania , albo silnik / tłok :cry: trzymam kciki aby to było tylko turbo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pada turbina :!: Pewnie bierze spore ilosci oleju 8) Rozsczelnione turbo przepuszcza olej który trafia do komory spalania wynikiem czego kopci na siwo . Jest to ostania faza przed całkowita awaria która moze sie żle skonczyć :evil:

Dlaczego taka awaria w tak młodym i z małym przebiegiem samochodzie. Obchodzę się z nim jak z jakiem. Olej co 8tkm, studzenie, delikatnie na zimnym. Ja to mam szczęście :evil:

Czy turbinkę się naprawia, czy tylko nówka sztuka :?:

 

Zapomnij o uszczelce , masz awarie albo turbo , łatwe do zdiagnozowania , albo silnik / tłok :cry: trzymam kciki aby to było tylko turbo :roll:

Długo trzeba czekać na diagnozę, czy to krótka piłka w przypadku turbo?

 

Jakie pieniądze wchodzą w grę w przypadku turbiny a jakie tłoka. Muszę się (bardziej żonę) przygotować/oswoić z nieprzewidzianym wydatkiem :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pada turbina :!: Pewnie bierze spore ilosci oleju 8) Rozsczelnione turbo przepuszcza olej który trafia do komory spalania wynikiem czego kopci na siwo . Jest to ostania faza przed całkowita awaria która moze sie żle skonczyć :evil:

Dlaczego taka awaria w tak młodym i z małym przebiegiem samochodzie. Obchodzę się z nim jak z jakiem. Olej co 8tkm, studzenie, delikatnie na zimnym. Ja to mam szczęście :evil:

Czy turbinkę się naprawia, czy tylko nówka sztuka :?:

 

Zapomnij o uszczelce , masz awarie albo turbo , łatwe do zdiagnozowania , albo silnik / tłok :cry: trzymam kciki aby to było tylko turbo :roll:

Jakie pieniądze wchodzą w grę w przypadku turbiny a jakie tłoka. Muszę się przygotować/oswoić z nieprzewidzianym wydatkiem :cry:

 

 

Nowe turbo ok .5k, remont silnika 8k + bo nie wiadomo co poszło :roll:

 

-- 5 lut 2012, o 21:03 --

 

Długo trzeba czekać na diagnozę, czy to krótka piłka w przypadku turbo?

 

 

krótka piłka :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego moim zdaniem to nie jest uszczelka masz gdzieś zwarcie na instalacji gazowej nie spala paliwa i wydechem wydostaje się biały dym ja tak miałem i też myślałem że to uszczelka jedz do gazowników niech Ci to sprawdzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit Dziękuję za szybką i jak zawszę konkretną odpowiedź. Szkoda, że "kosztowną" odpowiedź. :cry:

Czy coś mogłem zrobić żeby się ustrzec takiej awarii?

 

Raczej nie, najpierw sprawdz co jest problemem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo silnik / tłok

 

a źle wyregulowane LPG mogło być przyczyną,jeśli to silnik/tłok?

Tak. To obojętne, czy Pb, czy LPG - jeśli mieszanka będzie miała złe proporcje (będzie zbyt uboga) to doprowadzi to do zwiększenia temperatury spalania i wypalenia tłoków. Na gazie to bardziej prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo silnik / tłok

 

a źle wyregulowane LPG mogło być przyczyną,jeśli to silnik/tłok?

Tak. To obojętne, czy Pb, czy LPG - jeśli mieszanka będzie miała złe proporcje (będzie zbyt uboga) to doprowadzi to do zwiększenia temperatury spalania i wypalenia tłoków. Na gazie to bardziej prawdopodobne.

 

Pogadajcie sobie o proporcjach mieszanki z Robertem Jako. Raczej daje sobie z tym radę :wink: .

 

Po dzisiejszych oględzinach i wymontowaniu turbiny jest diagnoza - padło uszczelnienie smarowania w turbinie (czy jakoś tak). Turbina albo do regeneracji (jutro werdykt), albo zakup nowej. Na "oko" wygląda, że nie jest z nią najgorzej - zobaczymy co powie spec od turbin.

Mam nadzieję, że dalsze oględziny silnika nic już złego nie wykażą (mam na myśli tłok). Chyba dwie poważne awarie jednoczesnie mi się nie przytrafiły, bo to byłby już chichot losu :evil: .

Dzięki Carfit twoje prognozy się potwierdziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

...odświeżę - po założeniu różowych butów (co mało ma wspólnego z faktem), odpalam samochód i zrobiło się biało. Auto było rozgrzane - zrobiłem 20km ogniem, później godzina na parkingu - po odpaleniu zadymił na maxa biało (około 2-3 sekund). Zgasiłem, odpaliłem ponownie - i nic... Olej w normie, poziom płynu też...

 

Wróciłem do domu - kolejne 20 km - nic nie dymi, żadnych innych objawów.

 

...czyżbym szykował się do zakupu turbo szybciej, niż wcześniej planowałem?

Edytowane przez aki001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak zaczął dymić (gęsty szaro-biały dym) to na dobre (poszła jakś uszczelka w turbinie). Chlustało olejem przez turbinę do wydechu. Robiłem zasłonę dymną na kilkaset metrów. Śmierdziało spalonym olejem w środku i na zewnątrz. Natychmiast zjechałem na bok i laweta. Jeśli nie masz takich objawów, to raczej nie ten sam problemm co u mnie. W ostatnich tygodniach często było widać duże ilości białego dymu-pary wodnej z wydechów aut na PB, a jeszcze wiecej widać go było w tych autach zasilanych LPG (w moim też).

Edytowane przez karol76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem dość podobny problem po odpaleniu auta z tyłu biało śmierdziało spalonym plastikiem ale auto zachowuje się dość normalnie żadne z powyższych "sprawdź ti i owo" nie ma miejsca. Po diagnozie przez chwalonego na tym forum mechanika (nie będe reklamował) stwierdził że może woda w tłumiku że długo stało itp. Co o tym sądzicie...Ci którzy sądzić coś mogą :) Dodam że auto zostało odpalone po ponad miesiącu nie użytkowania !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt kolor był zupełnie inny ale smród nie z tej ziemi taki jakby plastik i dziwiłem się skąd coś takiego z wody a w sumie stał cały czas na śniegu deszczu więc może ma to jakiś sens...tak czy tak chyba zrobię to UPG bo poziom stresu mnie powoli przerasta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...