big-mc Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 dodam jeszcze jedno spostrzeżenie, o którym zapomniłem - jak w końcu uda się uruchomić silnik to przez dłuższą chwilę spaliny śmierdzą paliwem (zalany?) po chwili "przepalenia" zapach paliwa znika. -- 14 lut 2012, o 13:42 -- czy też tak macie? zrobiło się cieplej (-2st C) i odpala jakby troszkę łatwiej ale do ideału to jeszcze brakuje. -- 24 wrz 2012, o 21:54 -- witam, i niestety wracam do tematu - proszę tylko nie wkręcajcie w to LPG. Przebieg 80tkm zaczyna spadać temperatura rano i dzisiaj już nie odpaliłem zalało świece (kręci jak durny z wydechu śmierdzi paliwem i nic). Może ktoś już ogarnął ten temat. Sensownie brzmiał pomysł Aflinta o czujniku temperatury silnika ale nie udało mi się tego sprawdzić. Kurcze dla czego zalewa świece? maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof0430 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 big-mc, świece zapłonowe wymienione były? Iskra przy kręceniu na zimno jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Kurcze dla czego zalewa świece? zalewa bo podaje paliwo... brak iskry lub za słabo kreci rozrusznik i paliwo zamiast byc z powietrzem zassane skrapla sie na sciankach i spływa na świece, która jest centralnie pod zaworami ssącymi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
big-mc Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 świece wymienione wiosną około 10tkm temu (ale zaraz to zrobię jeszcze raz). Rozrusznik kręci jak głupi (aku nowiuteńkie). to że podaje paliwo to dla mnie ma sens tylko co może być przyczyną problemów z paleniem na zimno i to tylko wtedy jak spada temp na zewnątrz. napiszę co po wymianie świec, ale najpierw wszystkie przeczyszczę i ustawię przerwę. maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 przerabiałem ten temat u siebie z dnia na dzień rano auto coraz gorzej odpalało po tygodniu szukania przyczyny auto musiałem kręcić ponad 2 minuty by odpaliło. Objaw pojawiał się tylko rano przy zimnym silniku. Zapalił się check engine i po wy mruganiu błędów miałem dwa: okazało się że to błędy 32 i 21 winowajca na szczęście trafiony za pierwszym razem (bo tańszy niż sonda lambda) a jest nim Engine coolant temperature (ECT) sensor - signal malfuncion który odpowiada za dawkowanie paliwa przy zimnym silniku. z autodaty pobrałem jego rezystancje i na podstawie tabeli obliczyłem że rano przy zimnym silniku wskazywał jego temperaturę na poziomie około 60 C co jest absurdalne. po jego wymianie problem zniknął dopiero po wykasowaniu błędów z komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkowalczuk Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Ja tylko dodam, że u mnie pomogła wymiana wtryskiwaczy LPG - może ktoś będzie miał podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
big-mc Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Sammael nie mówimy tu o silniku zasilanym LPG tylko Pb95. IPSX82 napisz coś więcej o tym czujniku gdzie go szukać bo na chłopski rozum to jest przyczyna. rano wyczyściłem świece i nic zalało go znowu - zahaczyłem wędkę i po 500m odpaliła - przepaliła podymiła i teraz jest OK, jeszcze wymienię świece na nowe NGK myślałem jeszcze o filtrze paliwa (ale go niby nie ma) co o tym sądzicie (zakładać czy nie)? maciek -- 25 wrz 2012, o 10:41 -- dodam jeszcze że u mnie Check nie wyskakuje? maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 IPSX82 napisz coś więcej o tym czujniku gdzie go szukać bo na chłopski rozum to jest przyczyna. nie wiem jak u Ciebie ale u mnie był tu: Czujnik temperatury znajdziesz w kanale wodnym, który biegnie w poprzek silnika pod kolektorem dolotowym. W okolicach trzeciego cylindra, od strony pasażera. taka informację dostałem do JAKO ale u mnie to prawie antyk legacy II z 94 roku nie wiem czy u Ciebie będzie w tym samym miejscu, najlepiej zapytaj się JAKO podając dokładne dane auta on jest obcykany w tych czujnikach no i życzę powodzenia w naprawie. edit: odnośnie filtra paliwa to on jest ale bezpośrednio w pompie paliwa , gdyby jednak to była wina tego filtra to i na ciepłym silniku by były takie same objawy jak na zimnym zatem można to wyeliminować jako problem. Jeśli oporność czujnika mieści się w mapie silnika to nie pokaże Ci błędu, a będzie działać nieprawidłowo. najlepiej kup wtyczkę do tego czujnika z długimi kablami i podepnij to do miernika a z autodaty pobierz wartości. Pamiętaj jednak o tym że są dwa rodzaje tych czujników i mają różne zakresy oporności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
big-mc Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 jak skontaktować się z JAKO? maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okonskik69 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 big-mc, PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
big-mc Opublikowano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 ipsx82 poproszę o więcej szczegółów/danych dotyczących tego czujnika. Jako powiedział, który to czujnik teraz tylko może tabela rezystancji i będę sprawdzał. maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 big-mc, Podjedź do jakieś Subarowego serwisu (najbliżej chyba masz Dzierżoniów) i raz dwa Ci ten czujnik wymienią (albo zdiagnozują coś innego) - będziesz miał spokój. Inaczej coś mi się widzi, że drugi rok się będziesz woził z tym tematem dłubiąc samodzielnie. A gdzie czas i nerwy poświęcone na odpalenie auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 U mnie na wszystkie kłopoty z porannym odpalaniem pomogła regulacja zaworów. Pomogło też na zapalający się co jakiś czas check i błąd ubogiej mieszanki. Po regulacji Jakby przybyło mu z 15 koni.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 ipsx82 poproszę o więcej szczegółów/danych dotyczących tego czujnika. Jako powiedział, który to czujnik teraz tylko może tabela rezystancji i będę sprawdzał. maciek Nie było mnie 2 tyg , byczyłem sie za granicą z brakiem dostepu do neta. odnośnie tych parametrów to: auto data podaje dwie tabele gdzie jedna jest dla czujników od 180 do 6000 Om a druga od 3800 do 95000 Om w tej chwili nie podam ile omów ma 20 stopni celcjusza bo nie mam dostepu do auto daty. w poniedziałek postaram się podać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 @@big-mc, wymieniles czujnik? problem rozwiazany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
big-mc Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Witam, niestety brak czasu i nie wymieniałem czujnika. Nadchodzi wiosna bo subcia pali coraz lepiej. Rozmawiałem z subarowym kolegą, który poradził czyszczenie przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 moim zdaniem to nie przepustnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
big-mc Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Jak pisałem wyżej idzie wiosna i subcia się naprawiła ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bio Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Odgrzeję temat. Moja Subarynka to Outback z 2005. Bez gazu. Żeby odpalić na zimno, po dłuższym postoju, tzn. po kilkunastu godzinach, muszę kręcić rozrusznikiem ze dwa trzy razy po ok. 10 sekund. Po odpaleniu wszystko jest oki. Pali z pół obrotu przez cały dzień. Nawet po kilku godzinnym postoju. Po nocy znowu to samo. Po podpięciu komputera, zero błędów. Fachowcy są bezradni, tym bardziej, że w serwisie pali na dotyk. Ma ktoś jakiś pomysł na to co może być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 2 godziny temu, Bio napisał: Odgrzeję temat. Moja Subarynka to Outback z 2005. Bez gazu. Żeby odpalić na zimno, po dłuższym postoju, tzn. po kilkunastu godzinach, muszę kręcić rozrusznikiem ze dwa trzy razy po ok. 10 sekund. Po odpaleniu wszystko jest oki. Pali z pół obrotu przez cały dzień. Nawet po kilku godzinnym postoju. Po nocy znowu to samo. Po podpięciu komputera, zero błędów. Fachowcy są bezradni, tym bardziej, że w serwisie pali na dotyk. Ma ktoś jakiś pomysł na to co może być przyczyną? Co zostało sprawdzone? Co zostało wymienione? Co sugerowali "mechanicy"? Kiedy się zaczęły problemy? Czy objawy nie pojawiły się po jakiejś naprawie/wymianie? Objawy się nasilają w zimie, w lecie czy bez różnicy? Gdzie parkujesz - garaż, wiata, parking pod chmurką? Jak odpowiesz na te pytania, zabawimy się szklaną kulą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 13 godzin temu, Bio napisał: Odgrzeję temat. Moja Subarynka to Outback z 2005. Bez gazu. Żeby odpalić na zimno, po dłuższym postoju, tzn. po kilkunastu godzinach, muszę kręcić rozrusznikiem ze dwa trzy razy po ok. 10 sekund. Po odpaleniu wszystko jest oki. Pali z pół obrotu przez cały dzień. Nawet po kilku godzinnym postoju. Po nocy znowu to samo. Po podpięciu komputera, zero błędów. Fachowcy są bezradni, tym bardziej, że w serwisie pali na dotyk. Ma ktoś jakiś pomysł na to co może być przyczyną? Jak jest "Lepszy Pałer Gamoniu" to zawór na butli LPG zakręć aż auto zgaśnie. Wtedy odpalać spróbuj po nocy. Tylko zakręć zawór a nie tylko przełącz się na pb. Daj znać czy pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bio Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Wymieniono: -świece zapłonowe -przewody zapłonowe -cewkę zapłonową (podmieniono) -czujniki położenia wału i wałka rozrządu(podmieniono) -czujniki temperatury płynu chłodzącego -akumulator Samochód zazwyczaj jest garażowany. Jednak nie ma to znaczenia. Pali tak samo w garażu, jak i po nocy spędzonej pod chmurką. Problem zaczął się we wrześniu. Myślałem, że to może wina paliwa. Tankuję tylko Vervę w Orlenie. Myślałem również o dolaniu jakiegoś polepszacza do paliwa, ale w instrukcji obsługi pisze: do zbiornika paliwa pod żadnym pozorem nie wolno wlewać środka czyszczącego. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia układu paliwowego. Np. wczoraj w garażu odpalił za trzecim razem. Odpalił i od razu zgasiłem-natychmiast. Odczekałem dwie-trzy godziny i poszedłem sprawdzić. Odpalił z "półobrotu". Dzisiaj rano znowu kłopot. Odpalił za trzecim razem. Temperatura powietrza w garażu +2st.C. Garaż suchy-bez wilgoci. Akumulator doładowywałem całą noc. Mechanicy sugerowali uszkodzenie tego co ostało wymienione-podmienione. Duży przegląd był robiony przy 105tyś. Ok. 6000zł kosztował. Obecnie mam 155tyś. przebiegu. Kłopoty pojawiły się od razu. Nie było to "narastanie problemu". Czasami komputer wyświetla acc. Ale to bardzo rzadko ma miejsce. Raz na miesiąc. 2 minuty temu, recki napisał: Jak jest "Lepszy Pałer Gamoniu" to zawór na butli LPG zakręć aż auto zgaśnie. Wtedy odpalać spróbuj po nocy. Tylko zakręć zawór a nie tylko przełącz się na pb. Daj znać czy pomoże "Lepszego Pałera Gamoniu" na gazie nie ma, bo nie ma założonej instalacji gazowej Piszę o tym w trzecim zdaniu mojego posta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafcioL27 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 A moze nie dostaje paliwa? po drugim kreceniu jak nie odpali to sprawdz świece - wykęc jedną i sprawdz czy jest mokra czy jest na niej paliwo. Moze czujnik temperatury powietrza? Przed odpalaniem rano spróbuj strzykawka wlac trochę paliwa do kolektora. ponownie załóż dolot i spróbuj odpalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Filtr paliwa kiedy był zmieniany? Może problem być też w cofającym się paliwie w instalacji (np. uszkodzony zawór zwrotny). Jak włączysz po nocy stacyjkę, to poczekaj niech pompa paliwa pochodzi 30 sekund i wtedy daj znać czy odpala od razu czy dalej musisz kręcić po kilka razy? Jest też druga możliwość, przy pierwszej nieudanej próbie uruchomienia zalewa Ci świece... a potem trzeba kręcić aż w końcu odpali. Kilka razy w roku trafia się coś takiego u mnie - zazwyczaj jak za szybko cofnę rękę z kluczyka bo z bliżej niewyjaśnionych przyczyn silnik nie zechciał odpalić po pierwszych 2-3 obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Wygląda mi na problem z paliwem. Nie pamiętam, czy jest w benzyniaku zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się paliwa z przewodów. Po dłuższym postoju musisz długo memlać rozrusznikiem, zanim nie napompuje paliwa. W ciągu dnia nie zdąży "uciec" i problemu nie ma. Tym samym +1 ode mnie dla wróżby @aflinta Jeśli zawór nie istnieje, to pompa... Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się