R1damii Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Mam problem z dmuchawą w Imprezie WRX Bugu 2003r. 2,0 Turbo Odkąd kupiłem samochód nie działał nawiew w pozycji "2", pozostałe 1, 3, 4 działały bez problemowo. Tak jeździłem. Dzisiaj pojawił się problem bo dmuchawa nie dmucha z żadnej pozycji. Co byście obstawiali? Do sterowania tym potencjometrem 1,2,3,4 służy jakiś rezystor? Mogł on się posypać? Gdzie on się znajduję i jak to by było najlepiej sprawdzić? Dodam że przy przełączaniu z 0 na 1 słychać w okolicach liczników "pyknięcie" przekaźnika. Od czego powinno się zacząć diagnoze tego przypadku dmuchawy? Nie wiem nawet gdzie szukać tego rezystora i czy to może być on skoro nie działa z żadnej pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Mam cały panel sterujący za pasztetową cenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Może opornica albo jest takie zabezpieczenie przeciążeniowe przy opornicy wygląda to jak opornik , można to mostkować i będzie działać jeśli to , bo nowe to nie za tanie to jest Zaznaczam że nie rozbierałem przy imprezie ale przeważnie w autach jakie robie tak to wygląda i często to pada , Na pewno pasuje żebyś znalazł opornice bo może to być nawet kość stopiona , będzie gdzieś w tunelu gdzieś koło dmuchawy , jest tam dlatego że wymaga chłodzenia . Sprawdź czy na silnik przychodzi napięcie ale raczej to nie silnik jeśli nawet wcale nie działa, jak przychodzi silnik to rusz turbiną jak zastartuje to szczotki , to tak w razie wu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1damii Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Grzesiek ta opornica to nie przypadkiem rezystor dmuchawy? Opornik który moge zmostkować drutem? Dobrze to rozumiem? Czyli z tego co piszesz wynika że nie będzie on znajdował się przy panelu sterowania nawiewem? Może ktoś inny podpowie gdzie go mogę szukać w Imprezie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Ja to nazywam opornica , przychodzi do tego przeważnie 4 przewody To zabezpieczenie jest przy tej opornicy jak się przepali to nie przepuszcza prądu , tak mostkuj to drutem np. 1.5mm może być 2.5mm, obczyść nożykiem zawiń ten drut tam gdzie jest zgrzane to zabezpieczenie i polutuj , zle się to lutuje no to jest jakieś stalowe tylko nie ucinaj tam nić bo będzie Ci lepiej polutować do starego , jeśli to jak to jest takie to może być tak że niema tam dostępu i nie da się tak zrobić jak napisałem , nie miałem od imprezy nigdy w rękach, tak jak napisałem wyżej http://moto.allegro.pl/rezystor-opornic ... 90289.html. sprawdż to jakąś próbówką jak będziesz przełanczał pokrętłem to na tej kości będzie pokazywać się napięcie , przeważnie jeden kabelek jest cięnszy to będzie zakres 1. może to być nad nogami pasażera za schowkiem zacznij od tego miejsca , nie chce mi się iść do garażu żeby popatszeć gdzie to jest bo już leżakuje sobie nie będzie on znajdował się przy panelu sterowania, tam na razie nie zaglądaj , ale sprawdz zasilanie czyli bezpieczniki a potem tą opornice i kość na silniku -- Pt lut 03, 2012 12:19 am -- Jeden przewód idzie bezpośrednio silnik minus a plus przychodzi kilkoma przewodami (zależy ile biegów) z przełącznika biegów wentylatora , na opornice, jeden przewód z odpornicy idzie na silnik , sprawdz dopływy z przełącznika które przychodzą na opornice jeśli przychodzą to opornica , jeśli opornica jest dobra to kontrolka za wyjściu z opornicy będzie świeciła słabo na 1 biegu a mocniej na kolejnych . Tak to przeważnie jest zrobione, ale Subaru to nie prom kosmiczny więc pewnie jest podobnie ,choć japonce mają swoje patenty Dobranoc :wink: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1damii Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Grzesiek79 dzięki wielkie za wyjaśnienie, pomuk ! Dzisiaj jak tylko wrócę z pracy, od razu się za to zabieram. Powiedz mi jeszcze, jeżeli jest to opornica, spaliło by się przed nią jakieś zabezpieczenie ( powiedzmy że coś w stylu bezpiecznika czy cienkiego drutu) czyli nie działały by wszystkie biegi nawiewu. A to że wcześniej nie działał mi 2 bieg a pozostałe działały? To wina już samej opornicy w środku? Naprawi to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Jak nie działa np. jeden bieg np. 2 to jest raczej na pewno opornica a jak nagle nie działają wszystkie to może być to zabezpieczenie termiczne w opornicy Spalenie opornicy nie powoduje spalenia czegoś innego , np. żeby było jakieś zwarcie to muszą być tam dwa bieguny + i – a tam na opornicy jest tylko jeden , jedyne co to może się coś tam przytopić koło niej np. plastik Mowa oczywiście o zwykłym panelu sterowania tak zwaną ręczną klimatyzacją nie klimatronik bo tam już sterowanie jest inne Dzięki za pomuka ja nawet nie wiem jak się je wystawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 R1damii, daj znać jak Ci poszło. U mnie przestała działać 1 i 2, też podejrzewam tę opornicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1damii Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 R1damii, daj znać jak Ci poszło. U mnie przestała działać 1 i 2, też podejrzewam tę opornicę. RadziejS na 100% będzie u Ciebie opornica tzw jeż. Ta opornica(jeż) przeważnie znajduje się w filtrze kabinowym, może być za schowkiem pasażera. U mnie spowodowane było to albo dużym mrozem (-28C ) albo wilgocią bo na następny dzien działało już dobrze. Zapobiegawczo przeczyściłem styki wszystkich bezpieczników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 ja bym znalazł tom opornicy i zobaczył na kość i prysną tam jakimś kontaktem może też na silniku kość coś jest przygrzana, bo gniazda bezpiecznikowe rzadko sie palą ,najczęściej jak się upali to na opornicy, że aż ciężko kość wyciagnać , chyba że na silnik dostaje się jakoś troszkę wody i coś zamarzło R1damii tu to praktycznie pewne że opornica labo spaliło kość bo czym wyższy bieg dmuchawy tym większe prądy płyną Jak ją bedziesz sprawdzał to dlugo jej nie trzymaj bez chłodzenia w czasie pracy bo ona zdeka się grzeje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piowa Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Podłączę się z moim problemem. Pacjent to Legacy 2005 z ręczną klimą. Dziś na 1 biegu przestał mi dmuchać więc wziąłem aż na 4 i na początku trochę dmuchał, a potem przestał. Słychać zwyczajny huk jak przy nawiewie na 4 biegu lecz nic nie dmuchało. Jako, że byłem w trasie to wyłączyłem klimę i dałem na pierwszy bieg. Po jakimś czasie nawiew zaczął działać, biorę na 4 i działa dobrze. Włączam klimę i powoli nawiew zaczął zanikać aż całkiem przestało wiać, choć dalej buczało tak jakby wiał. Z powrotem wyłączałem klimę i wracało do normy. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Podłączę się z moim problemem. Pacjent to Legacy 2005 z ręczną klimą.Dziś na 1 biegu przestał mi dmuchać więc wziąłem aż na 4 i na początku trochę dmuchał, a potem przestał. Słychać zwyczajny huk jak przy nawiewie na 4 biegu lecz nic nie dmuchało. Jako, że byłem w trasie to wyłączyłem klimę i dałem na pierwszy bieg. Po jakimś czasie nawiew zaczął działać, biorę na 4 i działa dobrze. Włączam klimę i powoli nawiew zaczął zanikać aż całkiem przestało wiać, choć dalej buczało tak jakby wiał. Z powrotem wyłączałem klimę i wracało do normy. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? kiedy sprawdzałeś filtr kabinowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsek Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Witam własnie dzisiaj zabłysnołem i mam problem legacy 2,0 klima manualna miał mechanik wymienić filtr kabinowy - okazało się że niema co wymieniać bo jest tylko pustka filtra brak ten który był u mechanika niestety nie pasował więc kurs do sklepu po drugi filtr opornica leży sobie na podłodze a ja jak ten mądry odpaliłem klimę bo mi goroąco cos w niej pykneło i przestało dmuchać oczywiście z ciekawości podniosłem owe ustrojstwo i oparzyłem sobie kciuka było cholernie gorące w tym momencie przestał działac nawiew na 2 i 3 biegu pytanie: czy mogło się coś uwalić w panelu czy tylko szukać opornicy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsek Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Wymiana opornicy u mnie pomogła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się