Jump to content

Legacy 2WD?


toNIC
 Share

Recommended Posts

Pytanie do "historyków" :D Subaru, bo wspomniany egzemplarz pochodzi z 1991 r. i, jeśli to możliwe, prosiłbym o wszelkie informacje o tym modelu (poj. 1,8). jakieś linki itp. Może jestem mało zdolny, ale z mojego szukania nic nie wyszło :oops::mrgreen:

A poza konkretami nie moge powstrzymać się przed pytaniem otwartym: po co Subaru były takie eksperymenty? :roll:

 

ps. już biegnę się przywitać do powitalni :D

Link to comment
Share on other sites

Klasyczny napęd jest na tył

Oczywiście, że tak :D obraziłem klasykę :oops: miałem na myśli ten taki plebejski :mrgreen: :wink: (którego wciąż sam używam :lol: )

Nie mniej w dalszym ciągu ciekawi mnie, czy ktoś miał przyjemność :roll: skosztować jazdy takim wynalazkiem?

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem takim autem... białe Legacy Kombi 91 rok silnik 1.6 napęd tylko na przód... zap... zaje... oczywiście gdy było sucho :D na mokrym trochę gorzej ale i tak nieźle

Link to comment
Share on other sites

Legacy 1.6 ... pierwszy raz o takim słyszę. Pewnie w ogóle nie chciało jechać :roll:

 

Było, było... to w ogóle była taka "dziwna" wersja "very low cost" :D Silnik miał chyba 110KM, napęd tylko na przód :evil: bez klimatyzacji :twisted: A czy nie chciało jechac? Pomykałem nim po Katowickiej ponad 200 km/h :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odzew :D Malutki, jakbyś miał czas i ochote, to napisz coś więcej o swoich doświadczeniach z tą swoją Legacy na PW, bo ta też jest '91, tylko 1,8. O, właśnie. Piszesz, że 1,6 miała 110 kM, to ile może mieć 1,8?

Link to comment
Share on other sites

Legacy 2WD sprzedawane były przez Subaru Benelux i Subaru Austria a także w Polsce do 93 r.

słaby punkty to:

łożysko wałka sprzęgłowego

dyferencjał w tej skrzyni 2WD

amortyzatory tył

 

te części były trudno dostępne bo Subaru Deutschland nigdy nie wprowadziło Legacy 2WD do sprzedaży...

 

.

.

Link to comment
Share on other sites

Normalnie, szacun, jak byk, Panowie 8) Kopalnia wiedzy, jeszcze raz dzięki :D

Zdaję się, że obejrze niebawem takie "cudo", a zrobię to z przyjemnoscią, bo jednak jest to swego rodzaju już rodzynek (choc bidny :mrgreen: ).

Ja bym mimo wszystko się zastanowił dwa razy, bo takie legacy 2WD może się okazać takim samym rodzynkiem jak Subaru SVX, tyle, że SVX ma jeszcze jakiś niecodzienny wygląd, a Legacy to Legacy, tylko, ze z połowicznie zepsutym napędem. O ile w większości innych marek napęd na 4 koła to proszenie się o problemy przy późniejszym serwisowaniu (bo jest to roziwązanie nietypowe), o tyle tu jest zupełnie odwrotnie. Przy starym aucie, musisz się liczyć z tym, ze coś padnie, jak będzie to część wspólna dla reszty modeli to nie ma problemu, ale jak poleci coś charakterystycznego tylko dla 2WD to może naprawa sporo kosztować, jak i trwać kawałek czasu zanim dana część zostanie ściągnięta.

Link to comment
Share on other sites

Aflinta, cenne i logiczne uwagi, ale nie wiem, czy w ogóle będę przymierzał się do tego akurat autka. W zasadzie szukam raczej Imprezki 1,6 (tylko, plis, bez udowadniania wyższości WRX itp. :roll: :D , jestem świadom 8) ). Zaś w staruszce Legacy "urzekła mnie jej historia" :mrgreen: , kupiona w Polsce, serwisowana, drugi właściciel itp.

Wracając do tematu, to na czym polegało to "okaleczenie" napedu, zwykła amputacja, czy zupełnie inne podzespoły? Może to jakiś przeszczep z innej marki?

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie szukam raczej Imprezki 1,6 (tylko, plis, bez udowadniania wyższości WRX itp. :roll: :D , jestem świadom 8) )

Kiedyś widziałem taką w komisie 1,6 4WD. Nie był to mistrz jazdy o kropelce, nie był demon szybkości, ale zawsze coś :) Rozglądaj się raczej za 2.0 wolnossącym. Różnica w spalaniu niewielka, a dynamika lepsza, albo nawet 1.8 w dobrym stanie :)

 

Wracając do tematu, to na czym polegało to "okaleczenie" napedu, zwykła amputacja, czy zupełnie inne podzespoły? Może to jakiś przeszczep z innej marki?

Wywalenie tylnego dyfra i wału napędowego, inny zbiornik paliwa (bez miejsca na wał i dyfer), inna skrzynia biegów, nie wiem czy w związku z tym jeszcze inne półosie z przodu, inna konstrukcja zawiasu z tyłu. Dało się to nawet przerobić na 4WD, ale mało opłacalane (chyba, że masz komplet części).

Link to comment
Share on other sites

Rozglądaj się raczej za 2.0 wolnossącym

Rozglądam się :D

albo nawet 1.8 w dobrym stanie

za tym również :D , ale co dobrego stanu, to raczej dramat, szczególnie w tych komisowych, ściągnietych ostatnimi czasy. Np. super wózek!, oryginalny, morski kolorek!, tylko szpachel zdeka odstaje (komis gdzieś w Polsce, przy trasie Katowice-Bielsko B. :mrgreen: ). Inny przypadek, tym razem telefonicznie: (w opisie: pierwszy właściciel, garażowany, wł. niepalący itp.) pytam, czy podany przebieg, to przebieg, czy stan licznika? No, wie pan, nie mam dokumentów całej historii tego auta, to w końcu z 10 lat, dwóch, czy trzech włascicieli... Jak to :shock: , przeciez podajecie "pierwszy właściciel"??? No, jak pan kupi i zarejestruje, to będzie pan pierwszym właścicielem w kraju.. :roll: :mrgreen: .... Już nie pytałem, czy niepalący był jeden właściciel, czy wszyscy trzej... :lol:

chyba, że masz komplet części

nooo.. Nie mam :D

Zresztą, pażywiom, uwidzim :wink:

Link to comment
Share on other sites

Niestety wraz z napływem złomu do nas, powstała też specyficzna nowomowa (takie skurwysyńskie polactwo): Pierwszy właściciel (w kraju), przebieg 30 tys km (w kraju), auto bezywpadkowe (znczy nie skasowane tak, że tylko analiza laboratoryjna wykaże co to było), poduszki powietrzne (wystrzelone, ale są obie.... zaślepki), właściciel niepalący (właściciel może i nie pali, ale kierowca nader często), stan idealny (w porównaniu do tego co to auto prezentowało bezpośrednio po dzwonie) :) Trzeba być czujnym i 10 razy sprawdzić, w końcu wydajesz swoją kasę.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam, zostałem szczęśliwym posiadaczem Legacy GX 2WD 1993r 2,2 boxer, choć w dowodzie jest 4Wd to jest to wersja USA z napędem na przednią oś. Śmiga aż miło tylko niemam do niej książki a potrzebuję dokładnych danych do przeglądu na pierwszą rejestrację.

 

Gdyby ktoś wiedział skąd wziąść te dane byłbym wdzięczny za odpowiedz. Albo użyczenie książki do skaserowania (Warszawa) bo na nową niemam pieniędzy (student jestem ;) )

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Po co ci jakaś ksiązka do pierwszej rejestracji :roll:

 

Na stacji niemają tego modelu, z tabliczki jest zamało danych. Trochę głupio. Poprosili mnie żebym przyniósł dane, znajomi tam pracują więc nie będę jeździł po innych stacjach i tak niemam OC jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...