boski71 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Witam, Szukam samochodu dla żony, i chcę jej kupić subaru, czyli samochód, o którym zawsze marzyłem, i który będę jej regularnie podbierać Mam na oku wersję kombi, z silnikiem 1,6, z 2001. Znam opinie ogólne, że silnik za słaby, że powinien być najmniej 2.0, itp, ale żona ścigantem nie jest, bardziej zależy mi na układzie 4x4 i związanym z tym bezpieczeństwem szczególnie zimą. Poza tym upatrzony przeze mnie samochód jest pewny, a za bardzo nie uśmiecha mi się jeździć i szukać innego, bo wiem jak wygląda w PL kupno samochodu używanego :x . Pytanie zasadnicze: by miec skalę porównawczą, do jakiego popularnego samochodu można porównać imprezę 1,6 jeśli chodzi o dynamikę jazdy ? Sam jeździłem 206 1,4 75KM benzyna, Polo 1,4 60KM benzyna, Corolla 1,4 95 KM benzyna, Clio 1,2 75 KM benzyna. Czy mozna się spodziewać podobnej dynamiki, czy też większej lub mniejszej ? Wiem, że najprościej byłoby się przejechać imprezą 1,6 i miec swoje zdanie, ale na chwilę obecną jest to niemożliwe, więc chociaż w ten sposób chcę sobie wyrobić wstępną opinię. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalm Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 viewtopic.php?f=21&t=150262&view=unread#unread Tu nieco opini o 1.6. Sam mam Subaru 1.6 z reduktorem oraz Aurisa 1,4 97KM, imho Subaru oferuje większą dynamikę przy wyprzedzaniu w nizszym zakresie obrotów. Vmax oraz spalanie na korzyść Toyoty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski71 Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Dzięki za odpowiedź. Przytoczoną opinię nt wersji 1,6 znam, ale brakowało mi właśnie porównania do innych popularniejszych samochodów. Jest dla mnie pewna nieprzekraczalna granica akceptowalnej dynamiki samochodu, wyznaczona przez wymienione przeze mnie samochody, które akurat znam. Jeśli Impreza 1,6 jest porównywalna bądź lepsza, to kupiłbym ją, choćby dla jej własności trakcyjnych. Jeśli jednak ciężar i straty mocy wynikajace z zastosowanego napędu usytuują jej dynamikę jazdy obok samochodów z silnikami 1,0-1,2, to dam sobie spokój. Czy może ktoś zna pomiary elastyczności 60 km/h-100 km/h i 80 km/h-120 km/h na 4/5 biegu dla tego modelu ? To też dałoby mi jakis obraz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Czasami lepiej kupić 2.0 zamiast 1.6, bo o ile z suchych danych wynika, że 1.6 bedzie paliło mniej, to na drodze w 1.6 wciska się gaz dużo mocniej zeby jako tako jechał... W 2.0 już nie trzeba tak cisnąc i bilnas spalania wychodzi lepiej dla 2.0. Nie wiem czy tak też jest w Subaru - nigdy nie miałem N/A, miałem tak w osobówkach innych marek :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski71 Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Zgadzam się, ale wersję 1.6 juz mam znalezionią i raczej pewną, a 2.0 dobrą musiałbym poszukać, co w zalewie używanych aut nie jest takie łatwe. Poza tym samochód byłby dla żony, a ja użytkowałbym go sporadycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 kolega kupił 1.6 po to żeby palił mniej (czy może nawet 1.5 :? 2006) outback 2.5 z automatem pali mu tyle samo a dynamika.. jak na korki w wawie wystarczająca :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 boski71, Jeśli opisywany przez Ciebie samochód jest faktycznie pewny, to ja bym się nie zastanawiał. Wiadomo, że wersja dwu litrowa byłaby lepsza, ale tym tokiem myślenia nikt by jej nie kupił, bo lepszy WRX. Tego tez by nikt nie kupił, bo lepszy przecież STI... Oczywiste, że te 95PS napewno z tego samochodu demona szybkości nie uczynią, ale napewno z zimę, na sliskim dostarczą nieco frajdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nasir Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Witam wszystkich! Od trzech miesięcy jestem posiadaczem Imprezy TS 2004 1.6 95KM. Wcześniej miałem Civica 1997 1.4 90KM i w porównaniu z tamtym autem Impreza "ciągnie" zdecydowanie lepiej, szczególnie na niskich obrotach. Szału nie ma, ale ogólnie jest lepiej niż się na początku spodziewałem, a prowadzenie jest nieporównywalnie lepsze. To moje pierwsze Subaru, więc jak się domyślacie czekał z niecierpliwością na śnieg, żeby przekonać dlaczego zima to ulubiona pora posiadaczy Subaru. W końcu doczekałem się i wszystko zrozumiałem... po postu REWELACJA! Jeździłem już w różnych warunkach: po sypkim śniegu, mokrym śniegu, lodowych koleinach a auto nic sobie z tego nie robiło! Jeździ nim się tak łatwo... Wyrażanie "niekorzystne warunki drogowe" nabiera zupełnie innego znaczenia - właściwie to traci znaczenie - a w takich warunkach moje 1.6 95KM wystarcza by wyprzedzić każdy inny samochód (o ile nie jest to Subaru ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski71 Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Dzięki za Wasze spostrzeżenia, rozwiały dużo moich wątpliwości. Jestem prawie przekonany do zakupu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mln Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Zaintrygowany postem Nasir'a poszukałem na ytubie, jak takie 1.6 lub 1.5 się odpycha. Przykład: Na moje oko niecałe 12 sek. Czyli demon prędkości to nie jest , ale... kiurcze, wcale nie tak źle. Sam zastanawiam się między 1.6 a 2.0 (na szczęście mam jeszcze trochę czasu) i po tym, co widzę straciłem na pewności - zwłaszcza kulkając się więcej po mieście i robią trasy w dość spokojny (szybki, ale płynny) sposób... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 mln, w podpisie jest napisane, że 10,5 s z reduktorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 jest podpis : 0-40 i 40-70 z reduktorem a przy wrzucaniu trójki reduktor wyłączony (spójrzcie na kontrolke LO po prawej).Po danych widać ,że to normalne ok 100 konne auto do jazdy na codzien,przecież to ani 300KM rakieta ani jakieś cudo co robi w 20s setke i pow 130km/h to silnik wyskakuje spod maski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Czy może ktoś zna pomiary elastyczności 60 km/h-100 km/h i 80 km/h-120 km/h na 4/5 biegu dla tego modelu ? Nie prościej zredukować na trójkę i po prostu wyprzedzić? Ewentualnie szukać 2.0 z automatem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Uciekaj od tego samochodu.Będziesz zawiedziony spalaniem,przyśpieszeniem,elastycznością i nie będzie fun i bananka na buzi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Uciekaj od tego samochodu.Będziesz zawiedziony spalaniem,przyśpieszeniem,elastycznością i nie będzie fun i bananka na buzi Twoje myślenie jest takie, że producenci samochodów nie powinni sprzedawać żadnych modeli prócz wersji TOP-owych... :? Ciekawi mnie dlaczego FHI wogóle takie coś stworzyło i dlaczego tylu ludzi takimi jeździ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Uciekaj od tego samochodu.Będziesz zawiedziony spalaniem,przyśpieszeniem,elastycznością i nie będzie fun i bananka na buzi Twoje myślenie jest takie, że producenci samochodów nie powinni sprzedawać żadnych modeli prócz wersji TOP-owych... :? Ciekawi mnie dlaczego FHI wogóle takie coś stworzyło i dlaczego tylu ludzi takimi jeździ... Ludzie z FHI pomyśleli o swoich matkach i babkach tworząc ten samochód :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Ciekawi mnie dlaczego FHI wogóle takie coś stworzyło i dlaczego tylu ludzi takimi jeździ... Raczej po to, żeby utrzymać średnie spalanie dla wszystkich modeli. Poza tym dla emeryta dojeżdżającego do domku w górach ideał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Ludzie z FHI pomyśleli o swoich matkach i babkach tworząc ten samochód Aaaa, to zmienia postać rzeczy. Raczej po to, żeby utrzymać średnie spalanie dla wszystkich modeli. Od tego mają Diesla. Z resztą wystarczy popatrzeć na nowego XV-a. 114PS :?: Na co komu taki mały silnik, co to za moc :?: Uwierzcie, że bedzie się sprzedawał jak świeże bułki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Od tego mają Diesla. Z resztą wystarczy popatrzeć na nowego XV-a. 114PS Na co komu taki mały silnik, co to za moc Markus, muszą utrzymać średnie spalanie dla modeli poniżej pewnej wartości. Sam diesel sprawy nie załatwia, to tylko jeden model liczony do średniej. Nikt Ci nie każe kupować auta w najsłabszej wersji silnikowej, co nie zmienia faktu, że w ofercie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Zgadza się. I nie zmienia to też faktu, że 80% nabywców kupi właśnie wersję najsłabszą, czyli najtańszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się